Aihe: Kovat kaket, jotka ei reenaa
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
kimizu
25.01.2009 00:05:36
Senkin voi vetää aika helvetin monella eri tavalla. Musta.

Eikäkoku eikös täällä kuulu sanoa että "muNsta"

Sorry, Irlantilainen whisky sekoittaa ajatuksiani...
Timing stinks but cheerfully winks...
Kailis
25.01.2009 01:24:30

Kyllä yksikin Larulainen sitä viljelee, paitsi jos puhutaan tämän maan kaupallisesta mustasta.
hansakemanelius
25.01.2009 11:18:22

Ei kun se tarkoitti että musta voi vetää sen monella tavalla, valkoinen ei.....
Senkin voi vetää aika helvetin monella eri tavalla. Musta.
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Kailis
26.01.2009 00:17:17

Ei kun se tarkoitti että musta voi vetää sen monella tavalla, valkoinen ei.....

Vähän liian mustavalkoista.
paice60
26.01.2009 23:24:23
Vähän liian mustavalkoista.

Musta toi oli aika valkoista.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
soundofj
08.04.2009 10:10:10 (muokattu 09.04.2009 09:45:53)
Kyllähän ympäristöllä on vaikutusta asiaan. Suomesta nousee vaan tavan rumpaleita ja usassa joka toinen musta rumpali on ilmiömäinen. Siellä kun jaksavat treenata muutakin kuin tuplabasaria.
moderndrummer88
09.04.2009 16:59:43
soundofj: Kyllähän ympäristöllä on vaikutusta asiaan. Suomesta nousee vaan tavan rumpaleita ja usassa joka toinen musta rumpali on ilmiömäinen. Siellä kun jaksavat treenata muutakin kuin tuplabasaria.

Hoohoh, oliks tää nyt provo :D
Eiköhän siellä oo ihan samalla tavalla niitä huonompiakin rumpaleita jopa mustien keskuudessa, ne huonot ei vaan tule esiin...
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
south_of_heaven
09.04.2009 18:26:18
Joskus huomannut, että pitkän tauon jälkeen menee soitto yllättävän hyvin, ja pidemmässä sarjassa alkaa mennä heikommin. Pitkiä taukoja ei tosin saisi tulla, eikä tässä ihan viime aikoina ole tullutkaan.
Life in plastic, it's fantastic!
Ruutikallo
10.04.2009 13:16:33
south_of_heaven: Joskus huomannut, että pitkän tauon jälkeen menee soitto yllättävän hyvin,

Hieman pidemmän tauon jälkeen itsellä on ns. luovaa aikaa. Vai miten sennytsanois.
Tekniikka rapautuu hieman ja sen palauttaminen vie vuosi vuodelta pidempään, mutta kuten mainitsin niin tuollaisen esim. kolmen viikon tauon jälkeen tuntuu kuin päässä olisi ideoita vaikka mihin.

Voinee juontaa siihen että ensin treenaa intensitiivisesti esim. jotain lattarihommia tms. ja sitten tauko, jonka aikana asiat muhivat alitajuisesti ja tauon jälkeen jokin, ennen hankalalta tuntuva juttu saattaa tulla "selkäytimestä".

Tiedä häntä..koirien tietovisa..

-H-

Roudaamaan......................................
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com
soundofj
14.04.2009 09:20:40
moderndrummer88: Hoohoh, oliks tää nyt provo :D
Eiköhän siellä oo ihan samalla tavalla niitä huonompiakin rumpaleita jopa mustien keskuudessa, ne huonot ei vaan tule esiin...

Varmasti näin onkin. Youtubessa vaan löytyy aika vähän hyvien suomalaisten soittajien "kikkailu videoita". Eihän se tarkoita sitä ettei niitä olisi.....

Ja ei nyt provota =)
Sanotaanko nyt näin että eihän siinä ketään.
hollmi-5
14.04.2009 09:39:31
soundofj: Varmasti näin onkin. Youtubessa vaan löytyy aika vähän hyvien suomalaisten soittajien "kikkailu videoita". Eihän se tarkoita sitä ettei niitä olisi.....

Ja ei nyt provota =)

Kikkailu on epäoleellinen osa rumpalointia musiikissa. Minua kyllästyttää esim. joku gospelhässäkkä, jota sitten kumarretaan polvillaan matolla.
Soundit, piuhat ja kajarit.
soundofj
14.04.2009 09:46:45
hollmi-5: Kikkailu on epäoleellinen osa rumpalointia musiikissa. Minua kyllästyttää esim. joku gospelhässäkkä, jota sitten kumarretaan polvillaan matolla.

No en kyllä itsekkään käyttäisi niitä sillä tavalla miten ns gospel äijät niitä käyttää(usein täyteen soitettua)mutta tykkään siitä fillin tyypistä. Useinhan niissä backbeat pysyy aina taustalla. Sen haluaisin oppia.
haunted
14.04.2009 12:28:08
Itse se on tullu todistettua jo moneen kertaan, että reenaamalla oppii loppupeleissä reenaan ja soittamalla soittaan. Olen juuri tällainen kikkailija itse, kun yksin/levyjen päälle olen soitellut 97% kaikista soitoistani. Pändin kanssa soitto on helposti sitä huonompaa hiihtokenkää. Tämä on surullista, mutta parempi kun ei mitään. Kai.
Semmosta.
soundofj
14.04.2009 12:32:19 (muokattu 14.04.2009 12:33:15)
haunted: Itse se on tullu todistettua jo moneen kertaan, että reenaamalla oppii loppupeleissä reenaan ja soittamalla soittaan. Olen juuri tällainen kikkailija itse, kun yksin/levyjen päälle olen soitellut 97% kaikista soitoistani. Pändin kanssa soitto on helposti sitä huonompaa hiihtokenkää. Tämä on surullista, mutta parempi kun ei mitään. Kai.

Noh...periatteessa jos levyjen päälle olet paljon soittanut sehän on yhtäkuin bändisoitto tai ainakin ajaa saman asian. Siinä oppii myös timen pidon hyvin.
markkuliini
14.04.2009 12:41:29

soundofj: Noh...periatteessa jos levyjen päälle olet paljon soittanut sehän on yhtäkuin bändisoitto tai ainakin ajaa saman asian. Siinä oppii myös timen pidon hyvin.

Ei ole ollenkaan sama asia. Pelkästään levyjen päälle soittaessa rumpalista tulee ns. seuraaja, joka muuttaa omaa tempoaan pienestäkin vihjeestä siitä, ettei ole enää ihan kohdakkain muun bändin kanssa. Syntyy helposti tapa soittaa että tempo soutaa ja huopaa koko ajan vähän edes takaisin. Tällainen rumpali kuullostaa hyvin epävarmalta, eikä osaa ottaa vastuuta timesta.

Livebändin kanssa saa heti suoraa ja epäsuoraa palautetta siitä mikä soitossa toimii ja mikä ei. Esim. biisin jälkeen laulaja pyytää nopeamman tempon kuin levyllä jotta saadaan "sellainen kiva pinkki biletunnelma", tai kiilaavan fillin aikana basisti mulkaisee alta kulmien. Mp3-soittimet ei (ainakaan vielä) anna palautetta. :)
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
soundofj
14.04.2009 13:18:50
markkuliini: Ei ole ollenkaan sama asia. Pelkästään levyjen päälle soittaessa rumpalista tulee ns. seuraaja, joka muuttaa omaa tempoaan pienestäkin vihjeestä siitä, ettei ole enää ihan kohdakkain muun bändin kanssa. Syntyy helposti tapa soittaa että tempo soutaa ja huopaa koko ajan vähän edes takaisin. Tällainen rumpali kuullostaa hyvin epävarmalta, eikä osaa ottaa vastuuta timesta.

Livebändin kanssa saa heti suoraa ja epäsuoraa palautetta siitä mikä soitossa toimii ja mikä ei. Esim. biisin jälkeen laulaja pyytää nopeamman tempon kuin levyllä jotta saadaan "sellainen kiva pinkki biletunnelma", tai kiilaavan fillin aikana basisti mulkaisee alta kulmien. Mp3-soittimet ei (ainakaan vielä) anna palautetta. :)

Jaa-a.... itse Benny Greb suosittelee timen parantamiseen biisejä kuin myös metronomia jossai video clipissä. Itse soittelin nuorempana biisien mukaan ja ei kyllä hirveitä time ongelmia ole. Biisithän on vedetty tarkkaan tempoon. Soitan kyllä metronominkin kanssa. Tiedän kyllä rumpaleita joilla komppi kääntyy ja kaikenlaista progea tapahtuu biisin aikana.

Treenausta vaikka niin että 2 tahtia metronomin kanssa ja muutama ilman ja taas 2 metronomin kanssa. Timen pitäminen on kuitenkin ehkä enempi "tunne" kuin mitään muuta.
markkuliini
14.04.2009 13:26:41 (muokattu 14.04.2009 13:32:04)

soundofj: Jaa-a.... itse Benny Greb suosittelee timen parantamiseen biisejä kuin myös metronomia jossai video clipissä. Itse soittelin nuorempana biisien mukaan ja ei kyllä hirveitä time ongelmia ole. Biisithän on vedetty tarkkaan tempoon. Soitan kyllä metronominkin kanssa. Tiedän kyllä rumpaleita joilla komppi kääntyy ja kaikenlaista progea tapahtuu biisin aikana.

Treenausta vaikka niin että 2 tahtia metronomin kanssa ja muutama ilman ja taas 2 metronomin kanssa. Timen pitäminen on kuitenkin ehkä enempi "tunne" kuin mitään muuta.

Levyjen kanssa soitaminenhan on todella hyvää treeniä, mutta en suosittele sitä BÄNDITREENIN KORVAAJAKSI. Sanoit aiemmin että se ajaa saman asian kuin bänditreenit, mistä siis olen aivan eri mieltä.
Itse olen kanssa soittanut enemmän levyjen, kuin bändin kanssa, ja olen nimenomaan huomannut sen että levyn kanssa pitää joskus tehdä pieniä säätöliikkeitä, mutta kun soitan bändin kanssa, niin on yleensä parempi että muut nimenomaan seuraavat minua, enkä ala säätämään omaa soittoani heti kun joku ei soitakkaan just eikä melkein tiukasti.

Tuo 2 tahtia klikkiä ja 2 tyhjää on oikein hyvä treeni koska se pakottaa rumpalin (eikä klikin tai levyn) ottamaan vastuun temposta.

Ei mulla siis ole ollenkaan mitään klikki- tai levy-treeniä vastaan, kunhan ne eivät ole ainoita treenimuotoja. Itse treenaan tällä hetkellä aina ilman klikkiä koska 90% keikoistani soitan sen kanssa.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
soundofj
14.04.2009 13:48:56
markkuliini: Itse olen kanssa soittanut enemmän levyjen, kuin bändin kanssa, ja olen nimenomaan huomannut sen että levyn kanssa pitää joskus tehdä pieniä säätöliikkeitä.

En kyllä itse huomaa tekeväni mitään säätöliikkeitä...hmm...en ehkä ole niin tarkkaan miettinyt soittoani levyn kanssa. Kun kerran levy on tehty johonkin tiettyyn tempoon eli metronomin mukana eíkös sen soiton pitäisi huojua myös klikin käytössä. En ymmärrä...mut se ei ole uutta.

Ei mulla siis ole ollenkaan mitään klikki- tai levy-treeniä vastaan, kunhan ne eivät ole ainoita treenimuotoja. Itse treenaan tällä hetkellä aina ilman klikkiä koska 90% keikoistani soitan sen kanssa.

Joo siis treenausmuotojahan pitää olla paljon ja monipuolisia. En minäkään sitä tarkoita että pelkällä levyn mukana soittamisella tullaan huippurumpaliksi.

Mutta olen taas sitä mieltä että jos huomaa että joku soittaja (muu kuin itse)kiilaa tai muuta sekoilee soiton kanssa niin mielummin otan sen kokonaisuuden kannalta kuin että itse pitäisi temmon just kohillaan.
Kailis
14.04.2009 14:06:17

Kyllä levyjen päälle soittaminen tukee ihan hyvin, mutta ei sillä korvaa bändisoittoa. Väitän että jamppa joka on treenannut kolme vuotta levyjen päälle ja menee bändiin on ihan pihalla. Tosin ehkä vähemmän kuion jamppa joka ei olisi tehnyt sitäkään. Mitäköhän mä selitän? Jäähyn jälkeinen jäätyminen...
soundofj
14.04.2009 14:15:53
Kailis: Kyllä levyjen päälle soittaminen tukee ihan hyvin, mutta ei sillä korvaa bändisoittoa. Väitän että jamppa joka on treenannut kolme vuotta levyjen päälle ja menee bändiin on ihan pihalla. Tosin ehkä vähemmän kuion jamppa joka ei olisi tehnyt sitäkään. Mitäköhän mä selitän? Jäähyn jälkeinen jäätyminen...

Minä soitin levyjen mukana lähinnä ennen bändiin menoa. Bändiin päästyäni en kyllä ollut hukassa...hmm...ehkä koko bändi oli hukassa. Se selittäisi asian =).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)