Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 2
1 2 3 4 577 78 79 80 81122 123 124 125 126
jussimi
17.05.2010 14:59:24
Cimble: Eiköhän täällä ole jo muutaman toimesta määritelty tarpeeksi, minkä verran minkäkin tyylin rumpalilla on edellytyksiä soittaa mitäkin tyyliä ja miten hyvin.

Ei tässä ole tarpeen ryhtyä kaunaiseksi. Yritetään saada vain kiihkoton asiallinen keskustelu aikaan.
Niq
17.05.2010 15:02:35 (muokattu 17.05.2010 15:12:48)

Halford: Mitä eroa on rautakangella ja insinöörillä?

Rautakanki antaa periksi.

Mä luulen et sitä sun poikaas hävettää jos se törmää lukemaan näitä sun juttujas joskus. Vedät homman insinöörivitsailuksi tämmösessä aiheessa. Ei kukaan voi kieltää etteikö soittaminen voisi olla vain hauskanpitoa. Lasten pitää saada ilmaista itseään ilman akateemisia rajoituksia tai sääntöjä. Mun luovuutta on tapettu oikein hyvin ja huolella ala-asteelta asti ja niitä lommoja on oiottu tässä aika pitkän kaavan mukaan.

MUTTA sä itseasiassa itse lokeroit asenteellas sen pojan nyt siihen lokeroon missä "ei insinöörien tekniikkajuttuja tarvita kun soitetaan HEVIÄ TÄYSIÄ". Eli rajoitat ihan samalla tavalla luovuutta kuin väität sen tekniikan ja perusjuttujen treenauksen rajoittavan hauskanpitoa. Et viitsi nähdä vaivaa että asettelisit setin hyvin tai pyytäisit vaikka rumpumaikan kotikäynnille näyttämään miten ne rummut laitetaan niin että pojan olisi huomattavasti helpompi soittaa. Poika huomaa sen takuuvarmasti itsekin kun soittaminen muuttuu helpommaksi.

Mut ei mennä nyt siihen mihin sä haluaisit vaan mennään siihen että poika tarttis jotain sytykettä tai innostusta hoitamaan niitä perusjuttuja. Ehkä nykyisellä rumpumaikalla on väärä lähestymistapa, kaikki ei opi ja motivoidu samalla tavalla. Mua motivoi jo se kun pääsen katsomaan jonkun taitavan rumpalin soittoa lähietäisyydeltä. Kun näkee mitä niillä työkaluilla voi tehdä niin kiinnostus työkalujen hankkimiseen on paljon suurempi, kuin se että "vedä paradiddlee tosta kun se pitää hanskata".

Ja minun rakentavat kommenttini ei millään tavalla tarkoita että sun poika ois lahjaton, tai huono. Se ei vaan ole hyvä soittamaan rumpuja. On se sitten 40-vuotias tai 10-vuotias, niin tuo kuulostaa huonolta. Lahjakkuutta ei ole mun mielestä edes olemassakaan - kaiken omaksuminen vaatii enemmän tai vähemmän työntekoa. Kaikki ns. yleislahjakkaat tyypit joita olen tavannut, ovat olleet määrätietoisia, ahkeria ihmisiä. Sieltä se taito tulee, ei hopealusikasta tai taivaasta.

EDIT: Ja mä en ikimaailmassa menis kymmenenvuotiaalle klopille sanomaan tuosta vaan että et osaa soittaa pätkääkään, varsinkin jos multa ei mitään kysytä. Tää on eri juttu kun aikuinen ihminen tulee vartavasten mielipidettä kysymään. Silloin oletettavasti voidaan olla rehellisiä kun ei tarvitse kasvavan lapsen itsetuntoa varoa.
"...svengaa liikaa ollakseen matemaattisesti oikein" -Epämuusikko
Cimble
17.05.2010 15:12:20
jussimi: Ei tässä ole tarpeen ryhtyä kaunaiseksi. Yritetään saada vain kiihkoton asiallinen keskustelu aikaan.

En ainakaan minä ole kaunainen, muista osallisista en tiedä. Mutta jospa jätetään se keskustelu ihan omaan ketjuunsa.
Kailis
17.05.2010 15:13:11

kuka on se makee duunari

Sanoppa sinä kun itse käänsit sen noin. Yksi ilmottaunut (Cimble) on mutta idean isä saa päättää.
Yritetääs ottaa snadisti kesäisempi asenne. Elämä on liian lyhyt nahisteluun. Tiedän. Paraskin sanoja =D
Cimble
17.05.2010 15:52:42 (muokattu 17.05.2010 15:53:25)
Kailis: Sanoppa sinä kun itse käänsit sen noin. Yksi ilmottaunut (Cimble) on mutta idean isä saa päättää.

En edes ole sellainen duunari, joka painaa raskasta työtä ja saa siitä insinöörin palkan. Työ on kevyttä ja liksa on alle Suomen palkkakeskitason. Eikä toimenkuvakaan ole makeeta.
markkuliini
17.05.2010 17:17:14

Kailis: Sanoppa sinä kun itse käänsit sen noin. Yksi ilmottaunut (Cimble) on mutta idean isä saa päättää.

Miten niin, siis olenko minä nyt idean isä?
Insinöörikeskusteluahan käytiin ennen mun osallistumista mm. näin "Insinöörismiehenä osaat toki neuvoa duunaria miten työ pitäisi tehdä....." jossa oli jo vahva arvolataus ja vastakkainasettelu
Kyllä idean isä on jossain muualla nyt. :)

Minähän nimenomaan en ole ottanut tuollaiseen lapsellisuuteen mitään kantaa, muuten kuin kysymällä, että jos kerran insinöörit on ihan tyhmii, niin duunaritko sitten on tosi makeita. Mun mielestä se ajatus on täysin absurdi ja kuulostaa enemmänkin koulunpihalla kuullulta.
Siis oikeasti, voiko aikuisia, oletettavasti terveellä itsetunnolla varustettuja ihmisiä kiihdyttää tuollainen duunarit vs. insinöörit astelma niin paljoa, että se heijastelee jo keskusteluihin rumpujensoitosta. Ei mulle ainakaan noissa sanoissa ole mitään arvoa sinänsä. Molemmat ihan yhtä lähellä nollaa. :D
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Deino
17.05.2010 17:22:26

markkuliini: Siis oikeasti, voiko aikuisia, oletettavasti terveellä itsetunnolla varustettuja ihmisiä kiihdyttää tuollainen duunarit vs. insinöörit astelma niin paljoa, että se heijastelee jo keskusteluihin rumpujensoitosta.

Todellakin voi ja se on ihan saatanan yleistä.
Kailis
17.05.2010 17:26:29 (muokattu 17.05.2010 17:27:58)

"Insinöörismiehenä osaat toki neuvoa duunaria miten työ pitäisi tehdä....."

Musta tähän heittoon on nyt ladattu hieman liikaa omia tulkintoja. Lähinnä näkisin että piikki oli siksi, että osaava kaveri teilaa aivan täysin. Mutta markkuliini, sinä laitoit sen "tosi makee" ja "ihan tyhmä" ja painotit omalta osaltasi keskustelua. Näin täältä nurkkapöydästä =D
Halford
17.05.2010 17:29:07
markkuliini: Miten niin, siis olenko minä nyt idean isä?
Insinöörikeskusteluahan käytiin ennen mun osallistumista mm. näin "Insinöörismiehenä osaat toki neuvoa duunaria miten työ pitäisi tehdä....." jossa oli jo vahva arvolataus ja vastakkainasettelu
Kyllä idean isä on jossain muualla nyt. :)

Minähän nimenomaan en ole ottanut tuollaiseen lapsellisuuteen mitään kantaa, muuten kuin kysymällä, että jos kerran insinöörit on ihan tyhmii, niin duunaritko sitten on tosi makeita. Mun mielestä se ajatus on täysin absurdi ja kuulostaa enemmänkin koulunpihalla kuullulta.
Siis oikeasti, voiko aikuisia, oletettavasti terveellä itsetunnolla varustettuja ihmisiä kiihdyttää tuollainen duunarit vs. insinöörit astelma niin paljoa, että se heijastelee jo keskusteluihin rumpujensoitosta. Ei mulle ainakaan noissa sanoissa ole mitään arvoa sinänsä. Molemmat ihan yhtä lähellä nollaa. :D

Eiköhän olisi jo aika ottaa se herne pois nenästä.
Ei tämä nyt näin vakavaa voi olla.

http://aryhma.oy.cx/damu/humor/inssivit.html
markkuliini
17.05.2010 17:29:58

Kailis: Musta tähän heittoon on nyt ladattu hieman liikaa omia tulkintoja. Lähinnä näkisin että piikki oli siksi, että osaava kaveri teilaa aivan täysin. Mutta markkuliini, sinä laitoit sen "tosi makee" ja "ihan tyhmä" ja painotit omalta osaltasi keskustelua. Näin täältä nurkkapöydästä =D

Lues vielä koko keskustelu ja mieti vielä. :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
markkuliini
17.05.2010 17:33:16

Halford: Eiköhän olisi jo aika ottaa se herne pois nenästä.
Ei tämä nyt näin vakavaa voi olla.

Ei tämä olekaan vakavaa. Ei ollenkaan.
Suoraan sanottuna tämä on mulle melkoisen yhdentekevää. :D

Olen vain tosiaan kyllästynyt sellaisiin keskusteluihin jossa omista sanoista ei oteta vastuuta, ja kysymyksiin ei saa vastauksia. Tämä on yksi niistä. Liukasta väistelyä kaikki tyynni. Booooringggg...
kincy
17.05.2010 17:56:34 (muokattu 17.05.2010 17:58:29)

Minusta se on niin, että hyvä rumpali soittaa musiikkia tarkasti. Näin yksinkertaistaen. Se, mikä korpeaa itteäni ainakin suunnattomasti, on nämä helkkarin asennevammatyypit jotka peilaavat rumpalin hyvyyden ja erityisesti huonouden jonkun musiikkityylin takia ja usein se musiikkityyli on sitä, mitä itse vihaa. Täälläkin näitä on muutama henkilö. Esim. juurikin tämä, että humppajätkät on paskoja kun ne ei ole nopeita, metallikannuttajat on ihan mielikuvituksettomia mulkkuja, joilta puuttuu dynamiikkaa (hyi hitto, vihaan tuotakin sanaa) ja ne vaan polkee vitusti basaria. Paskan marjat. Oli se sitten ihan pelkkää biittiä hääkeikalla tai sitten sitä toista ääripäätä, "extreme metallia", tulee rumpalin soittaa todella tarkasti ja pitää homma kasassa. Itse en tätä osaa, mutta koitan ainakin parhaani. En sano, että jokaisen hyvän rumpalin _pitää_ osata kaikkia genrejä. Siinä vaiheessa tulee vastaan jokaisen ihmisen henkilökohtaiset mieltymykset. Jos tuntee, ettei tarvitse osata soittaa nopeasti tai hitaasti, niin miksi pitäisi? Kuka pakottaa?
Stomp, stomp, stomp, the idiot convention
Strumbali
17.05.2010 20:49:12
Halford: Kymmenkesäinen poika taas kolistelee, tällä kertaa Black Sabbathia.
Antakaa rakentavaa kommenttia.

http://www.youtube.com/watch?v=HVtyolq5O1I

Hyvinhän se vetää. Itsekö se nuo kompit ja fillit levyiltä kuuntelee? Ja jotain ilmeisesti sinne luurienkin alle kuulee, kun biisiä kuitenkin noin pystyy seurailemaan. Onko useita treenikertoja ja useampina päivinä samasta biisistä ennenkuin näitä on nauhoiteltu, vai siitä vaan nauhoittelemaan, kun siltä tuntuu?

Kelailin myös niitä vanhempia pätkiä ja vähän tulin myös siihen tulokseen, että kehitystä ei välttämättä kovin paljon ole tullut. Biisit toki kauttaaltaan ovat aika vaikeita, niinkin vaikeita, että aikuisetkin soittajat hurraavat onnistuneen otoksen jälkeen. Mutta nehän tuntuu alkuaikoina juuri mielenkiintoisimmilta treenailla ja soitella mukana.

Rainbow in the dark kappaleessa tuntui joissain paikoissa virveli osuvan ihan mukavasti kohilleen, ei huono merkki ollenkaan. Käsien asennoissa joissain paikoin olisi pientä tarkastelun paikkaa, ihan vain nuoren soittajan käsien kestämistäkin ajatellen, mutta sehän menisi jo ehkä vähän turhan insinöörimäiseksi analysoinniksi. Ainiin, mutta mähän olen... ; )
Mähän sanoin, että sä sanoit.
tom tom
18.05.2010 08:36:22
Tässä nyt on kaikkea muutakin, mutta eipä tuo varmaankaan haittaa.

http://www.youtube.com/watch?v=QeleVEgx9vM
less is more. much is very many.
hollmi-5
18.05.2010 09:02:24
tom tom: Tässä nyt on kaikkea muutakin, mutta eipä tuo varmaankaan haittaa.

Hei... Vaikka oootkin niin v..un hottis ja on "vammaneolo", niin meeppä jonkun tanssirumpalin luo ja kysy: "Miten soitetaan humppaa?"
Soundit, piuhat ja kajarit.
Cimble
18.05.2010 09:04:55 (muokattu 18.05.2010 09:13:30)

Olikos tuo Lenny Kravitz? :) Näppärää ja kevyttä otetta, valmiudet on jees, mutta tuo pätkä oli melko levotonta sitä sun tätä. Johtuiko kuvaustilanteesta, soitatko yleensä keskittyneemmin yhtä asiaa kerrallaan?

hollmi-5: Hei... Vaikka oootkin niin v..un hottis ja on "vammaneolo", niin meeppä jonkun tanssirumpalin luo ja kysy: "Miten soitetaan humppaa?"

Eiiiiikun alat ottaa vaikutteita tanakasti soittavilta rockrumpaleilta eli lopetat tuon näpräilyn. Sitten perustat pomppuhevibändin. Hommaat paljon tatskoja ja käytät juttuja ja naisia niin, että sinusta tulee itsekeskeisempi ja rujompi. Tuo poikamainen vaatimattomuus saa jäädä. Vain näin sinusta tulee tosi paljon hottiksempi. :)
Epämuusikko
18.05.2010 10:26:12

Iso plussa tatsista, pikku miinus edellämainitusta keskittymiskyvyn herppaantumisesta.
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
Jupi57
18.05.2010 11:28:52
Halford: Ehdota jotain biisiä niin otetaan työn alle.

Asiahan ei minulle kuulu, mutta ... vaikkapa tuo:
Lenny Kravitz "Believe"
Myytävänä...
Cimble
18.05.2010 11:56:27 (muokattu 18.05.2010 12:17:03)
Virhe, liian ijhfdjg-kirjoitus!

Ei mulla ollutkaan mitään, kun Youtube tarjos mulle ilmeisen väärää biisiä Believe-nimellä...
tom tom
18.05.2010 12:01:25 (muokattu 18.05.2010 13:21:34)
Kyllä tossa keskittyminen oli vähän mitä sattuu. Mutta olipa tilannekin suhteellisen nopea. semihuumoripätkäksi toi oli vissiin kuvattu.

Ja anteeksi vain, unohdin aivan että humppahan olikin hieman simppelimpää kuin mitä muistelin. siis ihan perusbiittiä tuntantuntan. en ole koskaan opetellu laskemaan tahi muutakaan teoriaa niin vaikee selittää...mutmut.
mut tos on sitä jotain rokkia. demoo ja sillee.

http://www.mikseri.net/playsong.php?id=399936

voin sitten suraavalla kerralla (jos olen vielä soittamassa) tehdä teille jonkun järkevämmän pätkän. voin vaikka kostoksi kääntää setin peilikuvaksi. ihan noin niinku haasteeksi, että pitää sitten vähän keskittyä.

Ja minulla ei ole huumorintajua.

edit. ainiin, ja humppa on paskaa ellei se ole eläkeläisten soittamaa. hehheh.
less is more. much is very many.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)