Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne 2
1 2 3 4 576 77 78 79 80122 123 124 125 126
jussimi
17.05.2010 13:37:35
On positiivista jos vanhemmat jaksavat olla ylpeitä jälkikasvustaan. Näitä lapsia on nähty jo tarpeeksi, missä mikään tekemä ei kelpaa isille tai äitille. Tuloksia kerätään sitten joskus psyken vastaanotolla. Ylpeilyssä mennään tietty myös metsään jos eletään omia unelmia lapsen kautta..

Noissa kritiikeissä on varmaan hyvä löytää myös joku pieni positiivinen juttu tärpiksi parannusehdotuksien lisäksi. Tuommoinen snadisti agressiivinen "minä en nähnyt tässä mitään hyvää" -lähestyminen saa vaan puolustusmuurit nousemaan ja homma ei etene.

Kaikella hyvällä.
markkuliini
17.05.2010 13:37:58 (muokattu 17.05.2010 13:40:01)

Halford: Et siis ole koskaan kuullut herjoja insinööreistä?

Hienosti poimit kirjoituksestani oleellisen! (Kyllä, tuo oli sarkasmia).

Olen kuullut insinöörivitsejä. Herjat on herjoja, mutta tässä topicssa heitettyihin insinööri"herjoihin" sisältyy kuitenkin liika arvolatausta ja vittuilua jotta ainakaan minä voisin ottaa niitä pelkästään kevyinä vitseinä.
Ja miten ne insinöörivitsit tähän aiheeseen liittyy? Mulle on edelleenkin epäselvää ketkä ovat rumpaleiden insinöörejä jne?
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Cimble
17.05.2010 13:50:24 (muokattu 17.05.2010 13:50:49)
markkuliini: Monialaisia USKOTTAVIA rumpaleita kysyttiin, ja niitä annettiin. Mikä on ongelmana?

Jos tässä ketjussa on nyt jotain ongelmia käynnissä, minä en liity niihin.
Halford
17.05.2010 13:53:05
markkuliini: Hienosti poimit kirjoituksestani oleellisen! (Kyllä, tuo oli sarkasmia).

Olen kuullut insinöörivitsejä. Herjat on herjoja, mutta tässä topicssa heitettyihin insinööri"herjoihin" sisältyy kuitenkin liika arvolatausta ja vittuilua jotta ainakaan minä voisin ottaa niitä pelkästään kevyinä vitseinä.
Ja miten ne insinöörivitsit tähän aiheeseen liittyy? Mulle on edelleenkin epäselvää ketkä ovat rumpaleiden insinöörejä jne?

Pyydän anteeksi kaikilta insinööreiltä jotka ovat nyt takiani pahoittaneet mielensä.

Markkuliini on vetänyt rajat mistä EI saa vitsailla ja miten ja kuinka paljon "arvolatausta" herjoihin saa liittää.

Muistakaa nyt sitten muutkin.
hollmi-5
17.05.2010 13:53:15
jussimi:

Noissa kritiikeissä on varmaan hyvä löytää myös joku pieni positiivinen juttu tärpiksi parannusehdotuksien lisäksi. Tuommoinen snadisti agressiivinen "minä en nähnyt tässä mitään hyvää" -lähestyminen saa vaan puolustusmuurit nousemaan ja homma ei etene.

Kaikella hyvällä.

Löysin hyvää: Rummut ja kuulonsuojaus. Sitä pitää ensi osata kävellä, sitten opetellaan juoksemaan ja sen jälkeen otetaan pallo mukaan harjoitteluun ;-)

Harva rumpali jaksaa harjoitella perusasioita. Se on ihan ymmärrettävää. Aika tylsäähän se on perusasoita harjoitella, mutta sekin olisi tehtävä.

Eniten tosin auttaa, jos saa bändin pystyyn ja soittokavereita ympärille.
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
17.05.2010 14:04:18 (muokattu 17.05.2010 14:14:03)

Halford: Pyydän anteeksi kaikilta insinööreiltä jotka ovat nyt takiani pahoittaneet mielensä.

Markkuliini on vetänyt rajat mistä EI saa vitsailla ja miten ja kuinka paljon "arvolatausta" herjoihin saa liittää.

Muistakaa nyt sitten muutkin.

Turha leikkiä martyyria, en minä määrää rajoja, vaan sanon mielipiteeni.
Ja nyt lainaat minua mutta puhut muille. Koetetaan puhua niinkuin aikuiset.

Miksi minua jurppii tämä keskustelu? Tässä nyt yhdistyy neljä ilmiötä jotka ottavat mua (nettikeskusteluissa yleensäkin) päähän.
1) Se ettei sanomisistaan oteta vastuuta tai niitä ei perustella kunnolla (ne esim. kuitataan vitseinä)
2) Kritiikin huono sietokyky (tarkoitan tässä nyt minun kritiikkiä tähän insinööriläppään)
3) Päämäärätön huitominen (Insinöörit? Duunarit? Häh?)
4) Tahallaan väärin ymmärtäminen (en minä insinöörejä puolusta, vaan kyselin että kenelle nuo insinöörikuitit ovat edes suunnattu ja kuka on se makee duunari ja miksi.)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Cimble
17.05.2010 14:15:02
zak69: Halfordille & pojalle : ei jokaisella ole 10-vuotiasta poikaa joka soittaa noin hyvin rumpuja, ja olet siitä ylpeä. Ja pitääkin olla toki.

Niin, se "noin hyvin"-määritelmä saa täällä vähän suhteutusta rumpujen soittoon yleisesti, vaikka poika saakin tasoitusta ikänsä takia.

Kritiikki pitäis pystyä vaan jotenkin aina kääntään positiiviseksi asiaksi

Totta, riippuu tietenkin kritiikin asenteesta. Mutta tietysti aina parempi olla noteeraamatta, jos jollain on hyökkäävä asenne juniorin soittoa kohtaan. Tosin se ehkä vähän puuduttaa, että tämä ketju on "ääninäytettä muusikoiden netin jäseniltä" Silti Halford laittaa kymmeniä poikansa pätkiä, jotka ovat kaikki hyvin samankaltaisia, eivätkä tarjoa sinänsä enää mitään ihmeteltävää. Aavistuksen verran mietityttää Halfordin tarkoitusperät ja maku asian totetuksen suhteen. Se on jo nähty, että poika soittaa ihan hyvin ikäisekseen. Mutta onhan se terve harrastus, ennen kuin alkaa hengatata muiden soittajien kans... :)

Halford: Ehdota jotain biisiä niin otetaan työn alle.

Keep on rockin' in the free world. Siinä on pääosin suoraa ja simppeliä komppia, johon pitää saada tarkkuutta, letkeyttä ja jykevyyttä. Muutama aloittelijalle haastava fillikin pitää heittää, ihan herätykseksi. Sen jälkeen taas jykevään komppiin palaaminen. Minusta hyvä biisi muutenkin, saati mitattaessa aikuisen soittajankin otetta ja sopivuutta rokin ja hevirokin soittoon. Jos saatavissa, niin kommenttia tulee ihan sen mukaan mitä siitä tulee mieleen.
dumbass
17.05.2010 14:18:05

zak69: Näkökanta tuokin. Toisaalta, oletko kuullut monta kertaa kun se "kevyemmän" osaston rumpali soittaa sitten sitä hard rockia/metallia?
Pääsääntöisesti ei kuulosta hyvältä ei sitten millään. Tekniikka voi olla kohdillaan mutta kun se ei yksinään riitä.
Eli en kyllä lähtisi ihan kevyesti väittämään heti jotain musatyyliä helpommaksi soittaa kuin toista. Enkä nyt meinaa aloittaa kinaa tästä, mutta laittakaa joku vaikka linkkiä rumpaliin joka vetää tyylitajuisesti ja uskottavasti ne iskelmät ja sitten hard rokit :)

Se on lähes aina niin päin, että "heviä soittava kaveri" kuulostaa ihan paskalta "kevyemmässä musiikissa", kun taas "kevyen musiikin kaveri" saattaa kuulostaa jopa "musikaaliselta" "raskaassa musiikissa". Sehän on selvää, että tuplapedaalipörinään ei "kevyen musiikin kaveri" pysty, puhtaasti harjoituksen puutteen vuoksi. Eli siis monenkaan "hevirumpalin" soitto ei mielestäni ole kovin tanakkaa verrattuna "kevyen musiikin kaverin" "hevisoittoon". Kyllähän ne kovaa lyö, jos sitä arvona pitää.
Cimble
17.05.2010 14:28:01
markkuliini: kenelle nuo insinöörikuitit ovat edes suunnattu ja kuka on se makee duunari ja miksi.)

En halua osallistua teidän vääntöihin, mutta kommentoin aiheetta:

Itse olen magee tuunari, enkä tiedä miksi. Mutta kyl mulle kelpais nuo insinöörikuitit alias palkkakuitit. Voisin edes aluksi harjoitella häkeltymättä vastaanottamaan insinöörikuitteja ilman varsinaista palkkaakin... :D
zak69
17.05.2010 14:30:07
dumbass: Se on lähes aina niin päin, että "heviä soittava kaveri" kuulostaa ihan paskalta "kevyemmässä musiikissa", kun taas "kevyen musiikin kaveri" saattaa kuulostaa jopa "musikaaliselta" "raskaassa musiikissa". Sehän on selvää, että tuplapedaalipörinään ei "kevyen musiikin kaveri" pysty, puhtaasti harjoituksen puutteen vuoksi. Eli siis monenkaan "hevirumpalin" soitto ei mielestäni ole kovin tanakkaa verrattuna "kevyen musiikin kaverin" "hevisoittoon". Kyllähän ne kovaa lyö, jos sitä arvona pitää.

En oikein tajunnut tosta mitään, mut joo, niin se on :)
Olkoon sitten "asettelu" kumminpäin vaan, niin täytyy olla hyvin hallussa kyseisen genren ja tyylin lainalaisuudet että se soitto voi edes kuulostaa hyvältä.
Tätä vähän niinkuin hain tässä. Ammattilaiset siihen toki pystyy ja niin pitääkin, muilla sitten joskus vähän hakee :)
Ai sä ootkin noin hyvä soittaja....anteeksi sitten. Sun täytyy lähteä toteuttamaan itseäsi kaltaistesi joukkoon....moi!
Halford
17.05.2010 14:30:29
Mitä eroa on rautakangella ja insinöörillä?

Rautakanki antaa periksi.
Bobana
17.05.2010 14:33:36 (muokattu 17.05.2010 14:34:48)
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
jussimi
17.05.2010 14:39:42
dumbass: Se on lähes aina niin päin, että "heviä soittava kaveri" kuulostaa ihan paskalta "kevyemmässä musiikissa", kun taas "kevyen musiikin kaveri" saattaa kuulostaa jopa "musikaaliselta" "raskaassa musiikissa". Sehän on selvää, että tuplapedaalipörinään ei "kevyen musiikin kaveri" pysty, puhtaasti harjoituksen puutteen vuoksi. Eli siis monenkaan "hevirumpalin" soitto ei mielestäni ole kovin tanakkaa verrattuna "kevyen musiikin kaverin" "hevisoittoon". Kyllähän ne kovaa lyö, jos sitä arvona pitää.

Aika paljon yleistyksiä, huomasit itsekin varmaan, kun noin paljon lainausmerkkejä. Käsittääkö hevi tässä vain trigatuilla bassorummuilla vedettävää ultranopeaa death metallia? Vai onko mukana muitakin alagenrejä? Mitä kuuluu kevyen musiikkiin? Mitä käsität musikaalisuudella? Ensimmäinen lauseesi antoi odotuttaa vankkaa faktapohjaista perustelua. Mutta viimeisessä arvomaailma vei voiton.
Cimble
17.05.2010 14:43:24 (muokattu 17.05.2010 14:47:12)
dumbass: "kevyen musiikin kaveri" saattaa kuulostaa jopa "musikaaliselta" "raskaassa musiikissa".

No paa pätkä missä vedät esim. klassista heavyrockia, vaikka Dio-bändin tavaraa saattaen kuulostaa jopa musikaaliselta. Ronnie James RIP.

Sehän on selvää, että tuplapedaalipörinään ei "kevyen musiikin kaveri" pysty, puhtaasti harjoituksen puutteen vuoksi.

Ja automaattisesti pystyy vaikuttavasti soittamaan yhden pedaalin raskaampaa musaa, vaikka ei olisi harjoitellut kyseisiä tyylejä tai ominaisuuksia?

Eli siis monenkaan "hevirumpalin" soitto ei mielestäni ole kovin tanakkaa verrattuna "kevyen musiikin kaverin" "hevisoittoon"

No joo, mitä mahtanet tarkoittaa. Mättömetallirumpaleista harvat edes soittavat tanakasti. Kaikki ominaisuudet kun menevät siihen mahdollisimman nopeaan tuplatikutukseen ja nopeisiin, mutta suoriin filleihin. Eri asia sitten napakat rock, hard rock ja heavyrumpalit, joista monet soittavat asiaan kuuluvalla tanakalla tatsilla, mihin monet kevytsepet eivät ole edes harjaantuneet.
zak69
17.05.2010 14:44:20
Hah, nyt näyttää siltä että jonkun täytyisi määritellä se vaikein metalli, vaikein kevyt musiikki (ja kaikki niiden väliin), musikaalisuus, genrejen lainalaisuudet, ja sitten vielä se mikä kuulostaa hyvältä soitolta kussakin tapauksessa :D
Pakko nostaa kädet pystyyn ja mennä suihkuun.......:)
Ai sä ootkin noin hyvä soittaja....anteeksi sitten. Sun täytyy lähteä toteuttamaan itseäsi kaltaistesi joukkoon....moi!
markkuliini
17.05.2010 14:47:52

Eiköhän tää ole mun osalta tässä.
Cimble
17.05.2010 14:48:54
Halford: Mitä eroa on rautakangella ja insinöörillä?

Rautakanki antaa periksi.

Mitä yhteistä on insinöörillä ja salamalla?

- Ensin välähtää ja sitten korjataan vahingot.
jussimi
17.05.2010 14:49:44
zak69: Hah, nyt näyttää siltä että jonkun täytyisi määritellä se vaikein metalli, vaikein kevyt musiikki (ja kaikki niiden väliin), musikaalisuus, genrejen lainalaisuudet, ja sitten vielä se mikä kuulostaa hyvältä soitolta kussakin tapauksessa :D
Pakko nostaa kädet pystyyn ja mennä suihkuun.......:)

Kaikki tässäkin ketjussa esitetyt rankat mielipiteet todellakin suorastaan huutavat noita määrittelyjä.
Cimble
17.05.2010 14:50:19 (muokattu 17.05.2010 14:52:50)
markkuliini: Eiköhän tää ole mun osalta tässä.

Halford kirjoitteli näköjään paikkansa pitämättömiä vitsejä. Ja huumorikin näyttäis olevan vain tämän ketjun tilanteen surkuhupaisuuden muodossa.

Lähtikö tämä vallitseva tilanne Halfordin pojan videoista? Mielenkiintoista.
Cimble
17.05.2010 14:56:00
jussimi: Kaikki tässäkin ketjussa esitetyt rankat mielipiteet todellakin suorastaan huutavat noita määrittelyjä.

Eiköhän täällä ole jo muutaman toimesta määritelty tarpeeksi, minkä verran minkäkin tyylin rumpalilla on edellytyksiä soittaa mitäkin tyyliä ja miten hyvin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)