Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne.
1 2 3 4 574 75 76 77 78122 123 124 125 126
hollmi-5
21.12.2006 22:30:45
Itse jätän Nolten ääninäytteen arvioimisen sikseen, koska oma tietokone(netti) ei suostu tekemään yhteistyötä ton myspace sivuston kanssa. Tässä ketjussa me kommentoimme ääninäytteitä. Emme suinkaan toistemme kirjoituksia.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Safga
21.12.2006 22:31:20 (muokattu 21.12.2006 22:33:52)
Olen samaa mieltä. Miksi lainasit minun tekstiäni?

Niin no tuli vaan tosta mieleen. Tarkotan myös yleisesti ei pelkästään huonoja puolia vaan myös noita asioita jotka ei miellytä itseään.
Varmasti lannistavat aikalailla, tosin täytyyhän tosi miehen/naisen kritiikkiä kestää mutta ymmärrätte asian. Esim mielummin kyselemään että mielenkiintoinen soundi virvelissä, tahallinen? johtuuko kenties esim mikeistä? miellytääkö itseäsi?

Holmi jakelikin aika hyvin asiaan kuuluvaa vinkkiä joka on aina tervetullutta ja mukava lukea tollasta kirjotusta. Hyvä että jollain on puhtia, ja jakaa sitä muille.

EDIT: ehkä tälläiset pienet muistutukset/ilmotukset auttavat topikin yleislinjaa parempaan suuntaan.
Pearl & Stagg Pastilli?
Sonormies
22.12.2006 00:26:41
Rummut ei oikein soi. Varmasti kuskinpukille hyvä soundi, mutta itse virittäisin hiukan kireämmälle, jolloin se sointikin mahdollisesti löytyisi.

Kuskinpukille on tosiaan hyvä soundi. Pitää varmaan kokeilla joulun pyhinä vähän kireämpääkin viritystä. Vähän pelkään, että soundin jämäkkyys/botne katoaa, kun muutenkin Ambassadorit on suht kevytsoundiset kalvot. Pitänee pyytää jotakin toista rumpalia ottamaan tyypit ja kuunnella itse eri virityksillä kauempaa. Piipahdatko, Hollmi, ohi ajaessasi tyyppäämässä? :-)

Soitto kulki hyvin.

Kaunis kiitos!
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
Simbe
22.12.2006 01:06:47
900. kirjoitukseni muusikoiden nettiin - olkoon sitten tällainen. Tästä keikasta on aikaa yli vuosi:

http://www.youtube.com/watch?v=jPl4xUV-UUw

Ensimmäinen kerta tuplasetin kanssa lavalla. Ensimmäinen kerta keikalla tämän bändin kanssa. Ensimmäistä kaljaa nautitaan tuopista.

Peltejä oli niin paljon mukana, että osa piti sijoittaa vasurilla kompattavaksi. Se sitten harjoittamattomuuttaan hyytyi - huomaatte kai. Pankaahan kommentteja, että pääsen puolustautumaan lisää.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
moderndrummer88
22.12.2006 12:52:51
Pahoittelen kovasti kärsimyksistä, joita saattaa aiheutua seuraavan ääninäytteen kuuntelemisesta....

Klikkikö tuolta välillä puskee läpi? Basarista ei oikein kuulu mitään. Soitatko haikkaa kapulan tipillä haitsun selkään..? On aika humppasoundi tuossa haikassa nimittäin :)

Ihan hyvältähän tuo noin niinku soitannollisesti kuulostaa, vaikka ei sitä ominta musiikkia kyllä ole ;)
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
moderndrummer88
22.12.2006 12:58:38
Kuskinpukille on tosiaan hyvä soundi.

Ihan sama juttu oli itelläkin vielä joku aika sitten, kuskin paikalle soundit oli erittäin muhkeat ja pitkään soivat. Rumpuope sitten sano, että soundit on ihan karseat ja käski kuunnella kauempaa, kun se soittaa minun settiä. Lyhyet ja epävireiset soundit. Lääkkeenä se, että opettelin virittämään ylä- ja alakalvon samaan vireeseen, soittajalle tuo yhdistelmä ei kuulosta niin pitkään soivalta, mutta yleisöön ja muille soittajille rummut kuulostaa erittäin mukavalle ja pitkään soiville, narulla myöskin näin.
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Nolte
22.12.2006 13:41:10 (muokattu 22.12.2006 14:10:56)
Nolottaa, että tulin glögipäissäni laittaneeksi tuon paskan näytteen.

No, virvelin soundi ei kyllä häiritse itseäni. Kyllä siihen on pääasiassa ihan tarkoituksella haettu läskiä soundia, mutta toki on opettelemista virittämisessä vielä paljon. Niin, kalvon päällä on toisesta kalvosta leikattu rinkula demppaamassa. Onhan tuossa soundissa vähän sitä, että omalle paikalle kuulostaa parhaalle, mutta meillä sillä ei ole niin väliäkään. Tuo soundi toimii siellä betoniseinäisessä kellarissa ok:sti.

Ei siellä mitään klikkiä ole. Humppasoundilla :) vetelen aika paljon sinne haikan selälle tosiaan. En ole edes ajatellut asiaa, tulee vaan niin tehtyä. Onko se väärin...? Sitä paitsi olen minä ainakin esim. jollain AC/DC:n levyllä kuullut vähän vastaavanoloista haikkasoundia, enkä miellä sitä musaa kovinkaan humpaksi. ;) No niin, selittelyt sikseen. Enhän minä mitään soittaa osaa, soitan silti vaan. Hähä.

edit. Joo, basari jäi vähän alle. Kyllä se tosin kuuluu, kun stereoista kuuntelee. Se moderndrummerin mainitsema hi-hat -soundi muuten johtuu isoksi osaksi meidän (paskasta) mikityksestä. Jännällä tavalla näissä viimeisimmissä nauhoituksissa korostuu tuo kapulan napse hi-hattiin ja rideen.

Biisiä saa myös kommentoida ihan vapautuneesti, ei ole minun tekemä. :)
Hyvät kamat - huono soittaja!
Jami
22.12.2006 17:04:18

http://www.mikseri.net/artists/?id=62013 Siellä bändin demo.

Kävin just tekemäs testin korvani kuulosta koskien äänenkorkeutta. Uskallan testin perusteella sanoa että solistin kannattais kiinnittää laulun vireeseen huomiota. Muutenhan laulu toimii hyvin.

Äänitys on erikoinen. Kitarat lähellä, rummut ja piano kaukana. Onko kuinka ajateltu? Soitto toimii mukavasti. Biisissä on ajatusta.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Jami
22.12.2006 17:13:32 (muokattu 22.12.2006 17:20:09)

Tuore rumpunäyte löytyy kotisivultani www.elisanet.fi/nissinen.timo

Palautetta saa antaa...

Soitto kulkee. Pienemmät tomit tuntuu suurinpiirtein toimivan mutta isoin ei soi yhtään. Jäin miettimään että onkohan kaikki "vika" rummussa. Voisit kokeilla soittaa sitä mahdollisimman hyvällä dynamiikalla. Yritä saada se soimaan. Älä "lyö läpi" kalvosta.

http://www.myspace.com/singularband ei toimi mulle nuo linkit. Syytä en tiedä. Pääsin kopioimalla sivustolle muttei se lähteny soimaan.
Deino
22.12.2006 17:16:43

Mielestäni Sonormiehen setti kuulostaa erittäin hyvältä tuon tasoiseksi, en muuttaisi mitään. :)

Nolten soitto oli ihan peruskamaa. Vähän vaikea antaa mitään yli-analyysia. Voi olla, että virveli kuulostaa paikanpäällä hyvältä, mutta itse en näytteen perusteella henk.koht pidä. Matto tuntuu olevan jotenkin liian löysällä...
Nolte
22.12.2006 17:37:03
Nolten soitto oli ihan peruskamaa.

Minä otan tämän positiivisena kommenttina. Alankin samantien leijumaan... :)

Voi olla, että virveli kuulostaa paikanpäällä hyvältä

Kyllä ainakin soittajanpallille. Pitää kyllä testailla noita virehommia tulevaisuudessa paljon enemmän. Ei vaan ole energia riittänyt. Ollaan vaan soiteltu...

Matto tuntuu olevan jotenkin liian löysällä...

Nyt ei osunut. Matto on itse asiassa aika kireällä. Tai ei ainakaan erikoisen löysällä.

http://www.myspace.com/singularband ei toimi mulle nuo linkit. Syytä en tiedä. Pääsin kopioimalla sivustolle muttei se lähteny soimaan.

Joo, se ei minullakaan aina lähde soittamaan sitä biisiä. Tuntuu olevan MySpacellä tapana...
Deino
22.12.2006 17:40:26

Joo, se ei minullakaan aina lähde soittamaan sitä biisiä. Tuntuu olevan MySpacellä tapana...

Hmm...? Olenko kuunnellut eri biisiä, koska eilen kyseessä oli aivan eri sivu? :O
Nolte
22.12.2006 17:42:39
Hmm...? Olenko kuunnellut eri biisiä, koska eilen kyseessä oli aivan eri sivu? :O

Sama biisi, eri linkki.
Sonormies
22.12.2006 19:29:20 (muokattu 22.12.2006 21:00:21)
Soitto kulkee.

Kiitän ja kumarran!

Pienemmät tomit tuntuu suurinpiirtein toimivan mutta isoin ei soi yhtään. Jäin miettimään että onkohan kaikki "vika" rummussa. Voisit kokeilla soittaa sitä mahdollisimman hyvällä dynamiikalla. Yritä saada se soimaan. Älä "lyö läpi" kalvosta.

Juu. 10" ja 12" soi livenäkin pidempään kuin 14" lattiatomi, mutta syynä on varmastikin lattiatomin 20 vuotta vanha (minulle niin rakas) Ambassador. Pikkutomeissa on uudet kalvot. Siksi tomien soinnin mitassa on ero. Täytynee ostaa isoonkin uusi kalvo. Itse rummussa ei ole vikaa. Uusilla originaalikalvoilla olivat kaikki kolme ihan veljessarjaa. Toisaalta tykkään tuosta kliinisestä, lyhyestä soinnista kovasti...

Mun tatsi on aika dynaaminen; en lyö yhtään "läpi", vaikka se tuon isotomin kliinin soinnin syy voisi ehkä ollakin. Ajattelen sillä lailla, että vaikka rummut on lyömäsoitin niitä ei pidä käsitellä kuin pesäpalloa pesismailalla. Rumpua lyödessä sormilla tehdään se suurin työ. Toki ranteetkin jonkin verran liikkuvat. Sillai rennosti - kyllä te tiedätte. Niin kuin Nykäselläkin. :-)
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
p.g.
22.12.2006 20:37:36

Yksi tämmöinen apinointiveto taas...sanotaan vaikka että joulun kunniaksi. : )

http://www.youtube.com/watch?v=sjKX7UbJ9Sw
Kärsänpuolikas
23.12.2006 13:01:57

Hyvin opeteltu biisi, tarkkaa soittoa ja hiton hyvä time. Enpä voi paljon soitosta pahaa sanaa sanoa. Pelti- ja basarisounditkin oli hyvät, mutta virppa ja tomit erottu ehkä vähemmän edukseen tuolta.
korkuinen
p.g.
23.12.2006 13:18:00

mutta virppa ja tomit erottu ehkä vähemmän edukseen tuolta.

Joo totta turiset,mä olen aika ulkona näistä äänityshommista,ja halpiskamera verottaa osansa myös varmasti.

Pitäis jaksaa kokeilla ottaa ääni esim.md:llä,nyt kamera on suoraan pöydässä kiinni.
Jami
23.12.2006 19:37:09

Rentoa, tarkkaa, musikaalista. Käy hyvin Joulun kunniaksi ja nuoremmille esimerkiksi.
toni.turpeinen
23.12.2006 19:38:58 (muokattu 23.12.2006 19:40:31)
Eka äänite mitä on tullut tehtyä (koko bändille). Sivuilla on kaksi biisiä jonkin sortin kitarapoppista.Itse kuulen omasta soitosta pelkkiä virheitä. Ehkä se vielä joskus alkaa kulkemaan..

www.myspace.com/despairacademy
Totuus on tuolla ylhäällä.
Wee-Wee
25.12.2006 16:12:18 (muokattu 25.12.2006 16:12:51)

Äänitys on erikoinen. Kitarat lähellä, rummut ja piano kaukana. Onko kuinka ajateltu? Soitto toimii mukavasti. Biisissä on ajatusta.

Kiitoksia vain! Soundeihin en tosiaan itsekään ollut aivan täysin tyytyväinen, varsinkaan rumpujen osalta. Tässä on nyt uudempi ja munakkaammilla rumpusaundeilla varusteltu versio tuosta ensimmäisestä biisistä: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=246872&type=hi
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)