Aihe: Rumpupläjäykset vol. III
1 2 3 4 571 72 73 74 75122 123 124 125 126
Speedy
05.08.2010 11:27:21

markkuliini: HUONOLLA Elvislaululla. Vaikken maailman suurin Elvisdiggari olekaan, niin onhan siinä alkuperäisessä oma eroottinen tenhonsa. :D

Ainii sori unohin... Kaikki alkuperäisen jälkeinen on pannassa..... Persetti turhaan opettelin sen Rosanna kompinkin.. Vaikka toisaalta, pitää yhtyä Tommy Igoeen, vapaasti lainatakseni, "ei ole mitään Rosanna-komppeja tai Purdie-suffleja, on vain komppeja." Niinkuin mulle on myös vaan musaa, meitsi diggaa..=) hiphei... ugh..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
jussimi
05.08.2010 11:32:49 (muokattu 05.08.2010 11:34:31)
Speedy: Ainii sori unohin... Kaikki alkuperäisen jälkeinen on pannassa..... Persetti turhaan opettelin sen Rosanna kompinkin.. Vaikka toisaalta, pitää yhtyä Tommy Igoeen, vapaasti lainatakseni, "ei ole mitään Rosanna-komppeja tai Purdie-suffleja, on vain komppeja." Niinkuin mulle on myös vaan musaa, meitsi diggaa..=) hiphei... ugh..

Ei kun siis kaikki alkuperäisen jälkeinen HUONO on pannassa... Rosannasta en mainitse muuta kun sen B-osan, jossa napsutellaan sormia, miks kukaan ei tuntunut hehkuttavan sitä?.. ;)
markkuliini
05.08.2010 12:36:27

jussimi: Ei kun siis kaikki alkuperäisen jälkeinen HUONO on pannassa...

Juurikin näin. Speedy, tsekkaas www.luetunymmärtäminen.fi.
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
Speedy
05.08.2010 13:31:27

markkuliini: Juurikin näin. Speedy, tsekkaas www.luetunymmärtäminen.fi.

Joo... tuo onkin kivaa vaihtelua www.omamakuparasmaku.com sivuille..=)
moderndrummer88
05.08.2010 13:49:43
kincy: Ehkäpä olet selkeästi perehtynyt metallimusiikkiin aivan liian vähän, jos tämä on näkemyksesi metallin soittajien tasosta?

Tai ehkäpä sinä et ole perehtynyt muihin musatyyleihin tarpeeksi?
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
kincy
05.08.2010 14:17:35

moderndrummer88: Tai ehkäpä sinä et ole perehtynyt muihin musatyyleihin tarpeeksi?

Oli kyse metallimusiikin soittajien tasosta. Minä en tajua jatsista tai saati sitten jostain pop musiikista mitään, enkä haluakaan tajuta. Sellainen musiikki ei minua vähempää voisi kiinnostaa. Siltikään en mene huutelemaan jatsareille tai poppareille, että voi helvetti kun teidän musiikista puuttuu tuota ja tätä ja soitatte ihan päin persettä. Näin havainnollisesti kuvaten.

On kuitenkin ilmeisesti kyse mielipiteistä ja siitä, miten käsitämme grooven, esimerkiksi. Aika turhaa jauhaa sinänsä, mutta..
moderndrummer88
05.08.2010 14:28:15 (muokattu 05.08.2010 14:29:31)
kincy: Oli kyse metallimusiikin soittajien tasosta. Minä en tajua jatsista tai saati sitten jostain pop musiikista mitään, enkä haluakaan tajuta. Sellainen musiikki ei minua vähempää voisi kiinnostaa. Siltikään en mene huutelemaan jatsareille tai poppareille, että voi helvetti kun teidän musiikista puuttuu tuota ja tätä ja soitatte ihan päin persettä. Näin havainnollisesti kuvaten.

On kuitenkin ilmeisesti kyse mielipiteistä ja siitä, miten käsitämme grooven, esimerkiksi. Aika turhaa jauhaa sinänsä, mutta..

Ehkäpä sen jälkeen kun olet, vaikka sitten väkisin tutustunut noihin musiikkityyleihin, niin alkaa niitä "vajaavaisuuksia" huomata sieltä metallimusiikin puolelta. Niin on tainnut käydä kaikille tähänkin topikkiin osallistuneille jazzin yms. musiikin puolestapuhujille. Itsellenikin.

Metallimusiikin soittajien tason ainut mittari tuntuu olevan nopeus? Mitä seikkoja sinä arvostat metallirumpaleissa?
Kailis
05.08.2010 14:29:34

Metallimusiikin soittajien tason ainut mittari tuntuu olevan nopeus?

Palaa lähtöruutuun ja odota viiden heittovuoron ajan =D
moderndrummer88
05.08.2010 14:30:51 (muokattu 05.08.2010 14:31:13)
Kailis: Palaa lähtöruutuun ja odota viiden heittovuoron ajan =D

Pistinkin sinne jatkokyssärin jo ennen tätä sinun kommenttia, ettei ihan paikallaanpolkemiseksi mene.
Epämuusikko
05.08.2010 14:32:37
jussimi: Nyt loppui mun soittoharrastus, mitä järkeä enää jatkaa? Tää on jo niin käsittämätöntä, ettei enää edes naurata. Tsiisus missä pocketissa vielä!

http://www.youtube.com/watch?v=rEFtmfWE9lo

Huh huh.

Kamat myyntiin.
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
Speedy
05.08.2010 14:52:00

Epämuusikko: Huh huh.

Kamat myyntiin.

Vieläkö sulla on ne Marquisit..=)
jazzmies
05.08.2010 16:01:07
Kailis: Palaa lähtöruutuun ja odota viiden heittovuoron ajan =D

Okei, odotettu on, ja nyt palattakoon lähtöruutuun. Tämä kuohunta alkoi vissiin siitä, että Koera kaivoi tekemästäni metallisteja parjaavasta viihde-elokuvasta sen lopputekstit esiin. Elokuvassani kyllä sanon suoraan sen, mitä pohjimmiltani ajattelen metallistien kommenteista niin kauan, kuin he aktiivisesti kuuntelevat sitä lajia - pelkästään tai enimmäkseen.

Metalli on OK aloittaa musiikkiharrastus, mutta mitä nopeampaa he lopettavat paneutumisensa siihen lajiin, saattaa heistä tulla "normaaleja" muusikoita ja korvat saattavat myös avautua afroamerikkalaiselle musiikille, joka on kuitenkin rytmimusiikin ehdottomasti merkittävin ilmentymä.

Onhan näitä poikkeuksiakin rumpaleissa ollut, jotka ovat samanaikaisesta metalliudestaan huolimatta kykeneviä myös muiden lajien tulkintaan, mutta eipä tule yhtään mieleen, joiden soitto olisi sitten afroamerikkalaisessa musiikissa ollut todella "just' siinä". Kyllä se yleensä on niin, että afroamerikkalaisesta musiikista intoileva soittaja on ottanut metallia haltuun niin, että hän on kykenevä tulkitsemaan metallia suht' uskottavasti. Mutta eipä tule yhtään afroam. rumpalia mieleen, jonka tyyli olisi metallissa "just' siinä".

Kiva oli muuten nähdä oppilaitokseni valintakokeissa erään täälläkin pyörivän metallistin, joka on alkanut avautua afroam. musiikille ja kehittyneen älyttömästi parin vuoden aikana. Jos kehittyminen menee tätä vauhtia eteenpäin, ensi vuotena hänet voi ottaa opiskelemaan. Tsemppiä vaan, *****!

Loppukaneettina voisi vielä ryhmitellä soittajat neljään kategoriaan, minkälaisia olen vuosien aikana tavannut:

1) Afroamerikkalaisen, -karibialaisen tai -brasilialaisen musiikin intoilijat, joilla on pyrkimyksenä groove, ja joiden palveluja muusikon ammattikenttä tulee tarvitsemaan pitkään.

2) Turakaiset, vetoheikit ja humppaesat, joiden tulee oleman todella vaikea päästä eroon soiton "halvasta" toteutuksesta ja asenteen "mistä rima on matalin" -ammattietiikasta.

3) Metallistit, etenkin yli 20 vuotiaat, jotka ovat fanaattisuudessaan vieneet soittonsa äärijuttuihin, joille ei ole muissa lajeissa käyttöä.

4) Paskat, lahjattomat, progeilijat, über-rocki, bändibändi ja muuten vain pihalla olevat potentiaaliset alanvaihtajat. Jos ei breikkaa, niin voi aina harrastaa kellareissa ja ostaa päätyöstään ansaitsemilla rahoillaan entistä parempia Ayotte-rumpuja.

Sori vaan, suoraa puhetta, mutta näin se vain menee näin keskiverto!
Pottery Is Gay!
kincy
05.08.2010 18:40:03

moderndrummer88: Ehkäpä sen jälkeen kun olet, vaikka sitten väkisin tutustunut noihin musiikkityyleihin, niin alkaa niitä "vajaavaisuuksia" huomata sieltä metallimusiikin puolelta. Niin on tainnut käydä kaikille tähänkin topikkiin osallistuneille jazzin yms. musiikin puolestapuhujille. Itsellenikin.

Puhut, kuin eräs kiihkouskovainen tätini.

Metallimusiikin soittajien tason ainut mittari tuntuu olevan nopeus? Mitä seikkoja sinä arvostat metallirumpaleissa?

Toki sinun mielipide. Itse arvostan metallikannuttajien tarkkuutta (kyllä, myös siellä todella nopeissakin tempoissa, jää monelta "oikeaoppisiltakin" soittamatta), rentoutta ja tyylitajua, sekä asennetta.

Se nopeus ei ole mikään homman keskipiste, ei todellakaan. Puhutaan kuitenkin pienestä osasta metallimusiikkia, jossa koko homma nojaa pelkän nopeuden varaan. Tätä juuri tarkoitan, että kun perehtyy, niin tajuaa ettei se ole siitä nopeudesta kiinni.

Ei mulla muuta sanottavaa tähän ole. Tämä on kuitenkin ihan loputon suo ja ihan jokaisen ihmisen henkilökohtaisista mieltymyksistä kiinni, kuten jo totesin. Huomenna menen Sonisphereen nauttimaan kunnon metallista.
-Dr.DW-
05.08.2010 23:11:13
En vain tiedä tästä keskustelusta, että onko se metallimusiikki ns. mielikuvituksetonta "ripulointia" vaiko ei, mutta tässä on kyllä jotakin niin taiteellista että... Muutenkin arvostan miehen soittotyylin hyvinkin korkealle, genressään!

http://www.youtube.com/user/marthusdrummer#p/u/2/DgipQbdtMZA
haunted
05.08.2010 23:40:15
-Dr.DW-: En vain tiedä tästä keskustelusta, että onko se metallimusiikki ns. mielikuvituksetonta "ripulointia" vaiko ei, mutta tässä on kyllä jotakin niin taiteellista että... Muutenkin arvostan miehen soittotyylin hyvinkin korkealle, genressään!

http://www.youtube.com/user/marthusdrummer#p/u/2/DgipQbdtMZA

Koitin tätä kaveria tarjota joskus tänne. Ei kelpaa. Mä diggaan!
"Anteeks mulla on pakkoliikkeitä" -Natolasse
moderndrummer88
06.08.2010 00:04:55
haunted: Koitin tätä kaveria tarjota joskus tänne. Ei kelpaa. Mä diggaan!

Tolla saralla on paljon kovempiakin tekijöitä...
-Dr.DW-
06.08.2010 00:16:38 (muokattu 06.08.2010 00:26:47)
moderndrummer88: Tolla saralla on paljon kovempiakin tekijöitä...

Kuka? Kerro het! Nooh, jos tarkotat Romain Goulonia, niin ehkä, joo...
Mutta Marthusissa on sitä jotakin tyyliä soitossa! Ja kun katselee useempia pätkiä, niin huomaa että miten mahtavasti mies käyttää splasheja aksentointiin... Nopea, toki mutta tyylikäs! Eikä ole aina niin "tasatahtista" soittoa... (anteeksi termistöni vajaavaisuus...=P) Tosin ei makuasioista kannata vääntää, vaikka niistähän ne parhaat väännöt aina aikaiseksi saadaan=D
moderndrummer88
06.08.2010 01:04:32
-Dr.DW-: Kuka? Kerro het! Nooh, jos tarkotat Romain Goulonia, niin ehkä, joo...
Mutta Marthusissa on sitä jotakin tyyliä soitossa! Ja kun katselee useempia pätkiä, niin huomaa että miten mahtavasti mies käyttää splasheja aksentointiin... Nopea, toki mutta tyylikäs! Eikä ole aina niin "tasatahtista" soittoa... (anteeksi termistöni vajaavaisuus...=P) Tosin ei makuasioista kannata vääntää, vaikka niistähän ne parhaat väännöt aina aikaiseksi saadaan=D

Aika jäykännäköistä tuo paahto minun mielestä oli ja se splashien käyttö juuri sitä mitä se pahimmillaan voi olla. Ihan täältä kotimaastakin jo löytyy sellainen rumpali kuin Kai Hahto joka vie mun mielestä tuota tyyppiä mennen tullen.

Mistään Romainista en oo koskaan kuullutkaan.
Deino
06.08.2010 01:24:23

md: Metallimusiikin soittajien tason ainut mittari tuntuu olevan nopeus? Mitä seikkoja sinä arvostat metallirumpaleissa?

Ehkä noille 15-vuotiaille juuri rumpujensoiton alottaneille se nopeus onkin ainoa mittari, mutta mielestäni metallirumpaleille pätee täysin samat tason mittarit kuin muillekkin rumpaleille. Se kuinka moni ne kaikki hallitsee onkin sitten eri juttu...

Arvot mitä enemmän arvostetaan metallissa ovat erilaiset. Esim. mun mielestä Sean Reinertin soitto groovaa jopa death metallissa. Se groove on vain erilaista.

http://www.youtube.com/watch?v=cP-LbS7XEs0
http://www.youtube.com/watch?v=1n0xiKy1zz0
http://www.youtube.com/watch?v=Tnu6al4Ck_E

jazzmies: Kiva oli muuten nähdä oppilaitokseni valintakokeissa erään täälläkin pyörivän metallistin, joka on alkanut avautua afroam. musiikille ja kehittyneen älyttömästi parin vuoden aikana. Jos kehittyminen menee tätä vauhtia eteenpäin, ensi vuotena hänet voi ottaa opiskelemaan. Tsemppiä vaan, *****!

Tänks!
-Dr.DW-
06.08.2010 01:27:07 (muokattu 06.08.2010 01:46:07)
moderndrummer88: Aika jäykännäköistä tuo paahto minun mielestä oli ja se splashien käyttö juuri sitä mitä se pahimmillaan voi olla. Ihan täältä kotimaastakin jo löytyy sellainen rumpali kuin Kai Hahto joka vie mun mielestä tuota tyyppiä mennen tullen.

Mistään Romainista en oo koskaan kuullutkaan.

Nooh, saattaahan se näyttää jäykältä, mutta ihan hänellä rumpuihin koulut on käyty,.. Ja sitäpaitsi, eihän kaikki voi olla Kai Hahtoja:)

Joo, Romain on ihan pätevä genressään. Sickdrummer.comissakin hehkutettu...

http://www.youtube.com/watch?v=zdgkzYOYUp0

EDIT: Miepä tarkoitinki niitä kuvioita, joita hän splasheilla tekee ja kuinka maukkaasti se kuvio sopii muuhun musiikkiin... En sitä lyönnin raakuutta... :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)