Aihe: Rumpupläjäykset vol. III
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10122 123 124 125 126
Nolte
08.01.2010 14:31:57
eino mutku: Mutta miksi oi miksi rouva Korppi soittaa bassoa? Tai miksei, mutta ei se kyllä musiikkia palvele.

Se on rouva Varis. Korppi olisi "Raven". Joo, mutta eikös mimmi soita vähän vaikka mitä, tuossa bassoa... En kylläkään osaa yhtään arvioida soiton hyvyyttä. En ole sillä korvalla kuunnellut, kun pätkä on muuten niin makea alkuriffin aikana sisääntuloineen kaikkineen.
Tätä en allekirjoita!
markkuliini
08.01.2010 14:40:34 (muokattu 08.01.2010 14:42:31)

Kailis: Se PYKII!!! Buahahahahah...

BUahAhaHaha..aHAhahHA...Hah..aH....aaaaa. XD

Eipäs, vaan soittaa minusta melkoisen tarkasti. Ehkä sua hämää se, että pienen naisen päällä iso basso näyttää hassulta, kuten yhden sormen tekniikkakin? Mutta mun mielestä soitto kulkee ihan hyvin, palvelee musaa.
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
eino mutku
08.01.2010 14:45:07
markkuliini: Miksei palvele? Paljonhan se keikoillaan myös bassoa soittaa...

Mä tykkään että jos laulaa ja soittaa niin molempien täytyy tulla selkäytimestä. Nyt laulu ja varsinkin lopukkeet kärsii tuosta bassoon vilkuilusta, eikä se siltikään oikein lähde samalla svengillä kuin ympärillä olevilta.

Onko muuten vedetty laulu jälkeenpäin päälle uusiksi? Voi olla ettei mulla oikein tuu kuva ja ääni synkassa, mutta muutama kohta laittoi salaliittoteoria-minän pohtimaan.

Nolte, oikeassa olet kun sanatarkkoja ollaan. Jostain syystä omassa pienessä maailmassani hän suomentunut muotoon Seija Korppi.
Jos ei yritä, ei voi epäonnistua
Kailis
08.01.2010 14:49:08

Soittaako Seija Varis, eiku Varjus, myös bassoa?
markkuliini
08.01.2010 14:56:16

eino mutku: Mä tykkään että jos laulaa ja soittaa niin molempien täytyy tulla selkäytimestä. Nyt laulu ja varsinkin lopukkeet kärsii tuosta bassoon vilkuilusta, eikä se siltikään oikein lähde samalla svengillä kuin ympärillä olevilta.

Onko muuten vedetty laulu jälkeenpäin päälle uusiksi? Voi olla ettei mulla oikein tuu kuva ja ääni synkassa, mutta muutama kohta laittoi salaliittoteoria-minän pohtimaan.

Nyt kun katsoin tarkemiin niin veikkaisin vahvasti, että laulu on vedetty uusiksi. Monessa kohtaa suu menee paljon kauemmas mikistä mutta soundi pysyy lähisoundina. Aika tyypillistä toimintaa, voi olla että lavavuotoja on ollut vain liikaa. Sheryl on kuitenkin hyvä laulaja, ja tuo kun on Claptonin keikalla ilmeisesti kuvattu, niin voi olla että ei olla vaan saatu tarpeeksi hyvää soundia kerralla.

Tuo on toki eino mutkulta hieman ristiriitaista kommentointia. Miten se laulu voi kärsiä bassonkaulan katselusta jos se on äänitetty jälkeen päin? Mä en ainakaan huomannut moista kärsimistä... :)
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
eino mutku
08.01.2010 14:59:46
markkuliini: Tuo on toki eino mutkulta hieman ristiriitaista kommentointia. Miten se laulu voi kärsiä bassonkaulan katselusta jos se on äänitetty jälkeen päin? Mä en ainakaan huomannut moista kärsimistä... :)

No onhan se kärsinyt kun piti uudelleen nauhoittaa! :)
Nolte
08.01.2010 15:07:01
Vaikka olisi ollut rouvalla mitä tahansa vuotoja (EEHHEHEEEEEAAA...!!!), niin se oli hyvä pätkä. Eikä ole uusiksi laulettu! Ei ole sellaista ikinä tehty ennenkään livemusiikin historiassa! :)

Tulevat tänne särkemään illuusioni, pyh.
Tätä en allekirjoita!
markkuliini
08.01.2010 15:14:46 (muokattu 08.01.2010 15:15:48)

eino mutku: No onhan se kärsinyt kun piti uudelleen nauhoittaa! :)

Niin, mutta kun mainitsit laulussa yksityskohtaisia asioita jotka ei toimi (lopukkeet jne.), niin miten sinä niistä tiesit? ;)

Paha sanoa kun en ollut paikalla, mistä johtuu. Sen verran pelinaisia tuo mimmi kuitenkin on, etten usko etteikö olisi hoitanut hommaa kotiin. Ehkä ne halusi Gaddin haitsut pois lauluraidalta. :) Just kuuntelin Tom Pettyn Live at the Olympic-keikkaa pitkästä aikaa, ja siinä aina kun Tom ottaa päänsä mikin edestä pois, niin Steve Ferronen haitsun vola tuplaantuu miksauksessa. Etäisyyttä kyllä on about 5 metriä haitsuista laulumikkiin. Melko rasittavaa kuunnella.
markkuliini
08.01.2010 15:21:11

Sherylin bändissä soittaa nykyään hieno rumpali nimeltään Jeremy Stacey, mä tykkään sen soitosta. :)

http://www.youtube.com/watch?v=kNlfEXp91R8&feature=related
Epämuusikko
08.01.2010 15:23:56 (muokattu 08.01.2010 15:59:50)
Linnunlaulupuu: http://www.youtube.com/watch?v=kMCIOcU_gvI&feature=related
Taas Chris Davea, kun se on niin hieno poika. Basisti näyttää hirveesti siltä vanhalta The Rootsin jäbältä, "Hub" Hubbardilta.

Kertakaikkisen hienoa.

Ja mikä biisi vielä! Rakastan *laulaa mukana*

Mitä helvettiä kohdassa 1:10 tapahtuu?????????

e: http://www.youtube.com/watch?v=T39ZaFT1kA0&feature=related

Olen sanaton.

Sherylin bändissä soittaa nykyään hieno rumpali nimeltään Jeremy Stacey, mä tykkään sen soitosta. :)

Very resting. Virvelisoundista tykkäsin myös kosolti. Crow'n materiaali on jäänyt vähemmälle huomiolle. Voisiko tänään olla se päivä....
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
markkuliini
08.01.2010 15:28:30

Epämuusikko:
Very resting. Virvelisoundista tykkäsin myös kosolti. Crow'n materiaali on jäänyt vähemmälle huomiolle. Voisiko tänään olla se päivä....

Sillä on aina muutamia hyviä biisejä/levy. Mutta ei sillä tavalla kokonaisia klassikkolevyjä. Sellainen itsetehty about pari tuntinen kokoelma on mulle toiminut parhaiten.

Tää on ehkä mulle paras levy häneltä:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sheryl_Crow_%28album%29
Kailis
08.01.2010 15:41:34

markkuliini: Sherylin bändissä soittaa nykyään hieno rumpali nimeltään Jeremy Stacey, mä tykkään sen soitosta. :)

Toka biisi EHDOTTOMASTI parempi =D Tulee tosta laidbackistä vähän Steve Gorman mieleen. Tykkään.
eino mutku
08.01.2010 15:49:17
markkuliini: Niin, mutta kun mainitsit laulussa yksityskohtaisia asioita jotka ei toimi (lopukkeet jne.), niin miten sinä niistä tiesit? ;)

Kristallipallosta katoin! Myönnetään pieni ristiriita, kyllä tässä kävi niin että silmä huijasi ensin korvaa. Katselin enemmän kuin kuuntelin ja sitten kun rupesin kuuntelemaan niin sitten se ei enää vastannutkaan sitä mitä silmä näki. Luulin tosiaan että ääni ja kuvaa tulee vaan vähän eri synkassa. Tuloksena hämmentynyt amatöörimuusikko.

Mutta ei se sitä muuta, että jos olisi alkuperäinen laulu mukana, niin se olisi tuon bassonsoittoon keskittymisen takia ns. vinturallaan?

Bassonsoitto ja leadlaulaminen ei vaan oo perfect match. Maailmassa on ehkä muutama ihminen joka pystyy samaan aikaan elävästi fraseeraamaan laulua ja toisaalta soittamaan groovaavaa mutta napakkaa bassolinjaa alle. Tämä on luonnollisesti mun vaatimaton mielipide joka ei perustu tieteelliseen tutkimukseen. Kitaransoittoon laulaminen on paljon luontevampaa. Kokeilkaa vaikka. Ja sama pätee rumpujen soittoon. Muutenhan kaikki laulajat laitettaisiin soittamaan bassoa siinä sivussa kun se on niin helppoa.
markkuliini
08.01.2010 15:51:24

eino mutku:
Bassonsoitto ja leadlaulaminen ei vaan oo perfect match. Maailmassa on ehkä muutama ihminen joka pystyy samaan aikaan elävästi fraseeraamaan laulua ja toisaalta soittamaan groovaavaa mutta napakkaa bassolinjaa alle. Tämä on luonnollisesti mun vaatimaton mielipide joka ei perustu tieteelliseen tutkimukseen. Kitaransoittoon laulaminen on paljon luontevampaa. Kokeilkaa vaikka. Ja sama pätee rumpujen soittoon.

Let's agree to disagree. :)
eino mutku
08.01.2010 15:58:33
markkuliini: Let's agree to disagree. :)

Ok, I disagree!
Gardiner
08.01.2010 16:11:15

markkuliini: BUahAhaHaha..aHAhahHA...Hah..aH....aaaaa. XD

Eipäs, vaan soittaa minusta melkoisen tarkasti. Ehkä sua hämää se, että näyttää hassulta yhden sormen tekniikkakin? Mutta mun mielestä soitto kulkee ihan hyvin, palvelee musaa.

Mä en oo erityisen tarkkakorva, en kuule vireitä enkä timejä enkä välitäkkään niistä (en ees tiedä mitä on "oikein" soitto). Jotkut jutut kuulostaa hyviltä mun mielestä ja se riittää mulle. Soittakoot epiksessä päin helvettiä jos soittavat,mitä sillon väliä jos se kuulostaa hyvältä.
Vaan silti se Winding Road ihan erityisesti on minusta otto jossa jumalat on ollu mukana. :-)
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Ronttu
08.01.2010 16:13:44
Mitä helvettiä kohdassa 1:10 tapahtuu?????????

e: http://www.youtube.com/watch?v=T39ZaFT1kA0&feature=related

Olen sanaton.

Onneksi kaikki ei ole

"ok... 0.55-1.11 are quintuplets grouped in 3's & 2's; 1.35-1.43 are septuplets grouped in 5's; 2.05-2.30 the time implied is based off 5:2 polyrhythm, so the 5:2 is the new tempo with swung time; 3.03-3.19 are septuplets; 3.25-3.49 the time is based from 5:2 polyrhythm; 3.49-4.04 is a groove based on 7:4 polyrhythm, the 7:4 is grouped in 8; 4.04-4.11 is a grooved based on 9:5 polyrhythm! which is grouped 8; 4.25-6.25 is time based on 5:2; 7.33-8.01 is again based on 5:2... had to keep this short"
"Jotku urpot voi sanoo et spläshi ja china on kaikista turhimpia. Eikä oo, ne on kaikki yhtä turhia." -Jazzmies
Epämuusikko
08.01.2010 16:49:42 (muokattu 08.01.2010 16:59:19)
Ronttu: Onneksi kaikki ei ole

Oon nyt kuunnellu noita analyysejä kohta kohdalta. jos nuo lukusuhteet pitää matemaattisesti paikkaansa (tarkoitan moduloitujen komppien/filli-ideoiden suhdetta alkuperäiseen tempoon. ryhmittelyt jo uskon), niin en enää tiedä miten päin olla.

Noita sen yksin soittamia ideoita vois _rankasti yksinkertaistettuna periaatteessa_ ehkä pystyä soittamaan (tyyliin kaksi ekaa kohtaa. siitä on aikaa kun olen kokeillut mitään sinne päinkään), mutta tuo "fonistin kanssa vähän Monkkia kvintolista johdetussa tempossa sillä aikaa kuin basisti pitää tempon 1" on out of this world. Jos se todella pitää paikkansa.

Uskomatonta tuo on jo nyt, mutta jos nuo analyysit on nappiin, niin sitten se vasta uskomatonta onkin.

Vaikkakaan tuommoista musiikillista tilannetta ajatellen sillä ei MUNSTA oo väliä, onko ne just tasan. Mutta, ajatuksen ja fiiliksen tasolla, olen monttu öppna.

e: Tai sitten se vain soittaa "jotain", ja kirjoittaja on tulkinnut ne "lähimmäs mitään, minkä voisi jotenkin notatoida".
Deino
08.01.2010 17:07:28

Epämuusikko: e: http://www.youtube.com/watch?v=T39ZaFT1kA0&feature=related

My brain hurts! Loistava pätkä!
Epämuusikko
08.01.2010 17:22:50 (muokattu 08.01.2010 17:49:31)
Deino: My brain hurts! Loistava pätkä!

Sama.

http://www.youtube.com/watch?v=aJ5eduwP-4U&feature=related

tässä pätkä josta saa helpommin kiinni. tai ainakin luulen niin.

e: en enää tiedä mistään mitään. sen verran kuuntelin, että veikkaan, että basistilla mikrometritasolla heijaa sen verran, ettei yhtälöt voi pitkässä juoksussa pitää paikkaansa.

Asian vierestä, mutta ei kaukaa: Poissa silmistä vaan ei poissa mielestä ollut Ari Hoenig! Versiossaan Anthropologystä on vastaavanlaisia vinkeitä, jos ei yhtä pahoja murtolukuja niin ainakin häkellyttävää rakenteentajua. I'm bedazzled.

http://www.youtube.com/watch?v=xqXUCnvm1pA
http://www.youtube.com/watch?v=5QeW8gKf07U
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)