Aihe: Youtube rumpupläjäykset vol. 2
1 2 3 4 563 64 65 66 67122 123 124 125 126
markkuliini
18.05.2009 22:38:40 (muokattu 18.05.2009 22:40:01)

moderndrummer88: http://www.youtube.com/watch?v=WFKS … &p=E563EDB4BFBA3591&index=1 siinä kaikille Steely Danin diggareille. Playlististä kun klikkailee tuosta oikealta löytyy koko keikka oikeassa biisijärjestyksessä vieläpä.

Bändin livenä cd:llä, dvd:llä ja liveä nähneenä, pakko sanoa että jotenkin on aina jättänyt kylmäksi. Diggaan todella hevisti bändin levyjä, mutta livetilanteessa bändi sortuu, munsta, liian orjalliseen levyjen kopiointiin, jolloin lopputulos on kuin levy mutta vain huonomman soundinen. Ilman esim. liverokkaus-bonusta.
Tämän bändin levyjen soundi kuin ns. siinä, joten kopioinnilla tulee aina vain "huono kopio".

Edit: Mutta tää on siis vain nipotusta.
Kailis:Mä oon just sytuitun kyllässytynut tät ja hän vitun perusrumpalu kunniaani ja nmuutama muu. Cope. Moonhan on paska mutta kova. Useinhanhan tai aina unohtuu se että bändirumpali. Ei tekniikka. Musiikki. Se miltä biisi kuulostaa.HEMMON EKAKSI LÖYTÄMÄ
hollmi-5
18.05.2009 22:46:36
markkuliini: Tämän bändin levyjen soundi kuin ns. siinä, joten kopioinnilla tulee aina vain "huono kopio".

Edit: Mutta tää on siis vain nipotusta.

Kun tietää, millaisia hierojia Becker ja Fagen on studiossa, ei livenä soitannollisesti aivan samaan pääse, mutta aika lähelle kuitenkin. Itse olen noita levyjä silloin ennen kahdenkymmenen vuoden julkaisutaukoa vinyyleinä ostanut ja toivonut joskus turhaan liveä missä tahansa muodossa. Sitten herrat pättivätkin tehdä uutta kamaa ja tulivat jopa Suomeen. Kyllä se keikka Helsingissä oli aivan älyttömän hieno kokemus läheltä nähtynä. Ja soundikin oli aivan superia. Ei kotona saa mitenkään sellaista voimaa ja livefiilistä kokea.
Soundit, piuhat ja kajarit.
dumbass
18.05.2009 23:17:35 (muokattu 18.05.2009 23:17:52)

Niklodeus: Ei nyt mikään ultimateblastmothafuka. Vaan noin nuoreksi vetää yllättävän hyvin.
http://www.youtube.com/watch?v=PHBdDlPM-sM&feature=email

Ei kyllä vetänyt edes yllättävän hyvin.
RNold
18.05.2009 23:46:28
moderndrummer88
18.05.2009 23:56:39
RNold: http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=62790&c=11

Asennetta pojalla

No tämä sit ainaskin veti yllättävän hyvin
"Ja siitäkin syystä, pysytään erossa huumeista, viinasta ja uudemmasta jazzista"
Epämuusikko
19.05.2009 00:21:50
Tuo Pine Knob Theater-homma on völlännyt netissä jo pidemmän aikaa.

Mutta etsikääpä jostain Art Crimes-kiertueelta videomatskua. Siltä, jonka tuloksena oli Alive in America-levy. Sitä jos sais, niin ai että...
"BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1
markkuliini
19.05.2009 01:51:39 (muokattu 19.05.2009 01:52:17)

hollmi-5: Kun tietää, millaisia hierojia Becker ja Fagen on studiossa, ei livenä soitannollisesti aivan samaan pääse, mutta aika lähelle kuitenkin..

Se juuri onkin häirinnyt, että miksei liveen ole lisätty jotain kulmaa/perspektiiviä jne., joka tekisi esiintymisestä jotain enemmän kuin vain "levyä soitannollisesti lähelle pääsyn".
Tavallaan ymmärrän paremmin esim. edesmennyttä Gösta Sundqvistia, (tai aiempaa Steelyä joka ei kai liiemmin keikkaillut), eli jos livenä ei ole lisättävää, niin sitten ei mennä ollenkaan.

Ei siis siinä mitään pahaa ole, keikkailussa siis, mut ei ihan mun juttu vaan.
Kailis:Mä oon just sytuitun kyllässytynut tät ja hän vitun perusrumpalu kunniaani ja nmuutama muu. Cope. Moonhan on paska mutta kova. Useinhanhan tai aina unohtuu se että bändirumpali. Ei tekniikka. Musiikki. Se miltä biisi kuulostaa.HEMMON EKAKSI LÖYTÄMÄ
Olly
19.05.2009 02:29:53
Samaa mieltä, parin(?) viime vuoden aikana tullut katsottua Styx ja REO Speedwagon livenä, ja vaikka en levyjä omista, niin livenä vahvoja, munsta.

Saas nähdä tekeekö Journey tai Foreigner saman tempun...
Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled.
Saffe
19.05.2009 08:28:03
Magman Christian Vander näyttää miten homma toimi. Vanhan ketkun soitto gruuvaa kyllä aika maukkaasti. Ukkohan perusti Magman jo 1969, tää veto taitaa olla 2001 vuodelta.

http://www.dailymotion.com/video/x2 … -mekanik-destruktiw-kommandoh_music
Nolte
19.05.2009 11:38:07
Bändin livenä cd:llä, dvd:llä ja liveä nähneenä, täytyy sanoa, että eipä ole jättänyt kylmäksi.

Eikä ole edes huonommat soundit livenä, melkeinpä paremmat, kuin levyillä. Olit tietysti jossain areenan piippuhyllyllä...

Miten niin mielipide- tai makuasia...? :) :)

:)
meiän bändin paras rumpali
Kailis
19.05.2009 11:56:27

Saffe: Magman Christian Vander näyttää miten homma toimi. Vanhan ketkun soitto gruuvaa kyllä aika maukkaasti. Ukkohan perusti Magman jo 1969, tää veto taitaa olla 2001 vuodelta.

http://www.dailymotion.com/video/x2 … -mekanik-destruktiw-kommandoh_music

Just sellaista musiikkia mitä ei jaksa yhtään. En vain ymmärrä. Menee rumpalin meininkikin harakoille. Munsta.
Saffe
19.05.2009 14:28:51
Joo onhan toi Magma kyllä aika outoa ja aluksi kuuntelin aikoinaan itsekin että mitäs helvettiä, mutta jotenkin perverssillä tavalla se on vaan alkanut kiehtomaan. Olen asiasta hieman itsekin hämmentynyt :)
koera
19.05.2009 14:55:06
Ei nyt mikään ultimateblastmothafuka. Vaan noin nuoreksi vetää yllättävän hyvin.
http://www.youtube.com/watch?v=PHBdDlPM-sM&feature=email

Kiitos, ei näitä enää.
I'm on seafood diet: I see food, I eat it.
Epämuusikko
19.05.2009 16:20:58
markkuliini: Se juuri onkin häirinnyt, että miksei liveen ole lisätty jotain kulmaa/perspektiiviä jne., joka tekisi esiintymisestä jotain enemmän kuin vain "levyä soitannollisesti lähelle pääsyn".
Tavallaan ymmärrän paremmin esim. edesmennyttä Gösta Sundqvistia, (tai aiempaa Steelyä joka ei kai liiemmin keikkaillut), eli jos livenä ei ole lisättävää, niin sitten ei mennä ollenkaan.

Ei siis siinä mitään pahaa ole, keikkailussa siis, mut ei ihan mun juttu vaan.

Oli kyllä netissä aika hyvä veto Do it againista, missä Michael McDonald oli "voksuissa" (pahoittelen trendikästä konservatorioilmaisua). Hyvä sovitus. Muutenkin tuolla pilliosastolla on Danit hieman uusiutuneet.

Mutta miksi siihen levyversioon pitäisi jotain lisätä?
"BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1
markkuliini
19.05.2009 20:24:01 (muokattu 19.05.2009 20:28:40)

Epämuusikko:

Mutta miksi siihen levyversioon pitäisi jotain lisätä?

Jotta mulla olisi joku syy mennä kuuntelemaan konserttiin, sen sijaan että jään himaan kuuntelemaan levyä ja katsomaan bändin kuvaa kannesta.
Kolme tai neljä Steelyn eri keikkaa eri muodoissa nähneenä en ole kertaakaan yllättynyt. Se siinä on se suurin ongelma. Ja jos mua ei mikään yllätä, niin silloin mulle tulee helposti tylsää.
Ja enitenmä kaipasin niille keikoille enemmän "live-energiaa", vaikka sovitus tms. olisi sama.
markkuliini
19.05.2009 20:25:19

Nolte:
Olit tietysti jossain areenan piippuhyllyllä...

Olin Stockholm jazz festivaleilla, eli ulkokeikka. Lisää volaa olisi saanut olla, muuten soundit oli ihan ok.
Anonymous-jazz
20.05.2009 00:48:45

markkuliini: Tavallaan ymmärrän paremmin esim. edesmennyttä Gösta Sundqvistia, (tai aiempaa Steelyä joka ei kai liiemmin keikkaillut), eli jos livenä ei ole lisättävää, niin sitten ei mennä ollenkaan.

Göstahan tais jossain haastattelussa sanoa että syy siihen miksi "Leevi and the Leavings" ei keikkaillut koskaan, johtui siitä että hänen mielestään ne eivät olisi saaneet niin hyvää soundia sillä pumpulla kasaan livenä mitä levyillä.

Taitaa tässä olla niitä harvoja pätkiä missä näkee niiden soittavan studiossa livenä: http://www.youtube.com/watch?v=1MD7B_izZyY
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Kailis
20.05.2009 12:41:36 (muokattu 20.05.2009 12:44:00)

Taitaa tässä olla niitä harvoja pätkiä missä näkee niiden soittavan studiossa livenä: http://www.youtube.com/watch?v=1MD7B_izZyY

Ja muuten ihan helvetin timmisti vetääkin. Kaikkia syitä Leavingsien keikkailemattomuuteen voi vain arvailla. Voi olla ettei Gösta digannut siitä ajatuksena yleensäkään. Satun tietämään millä tavalla ne levyt on väsätty kun tunnen kaverin joka äänitti ja miksasi ne. Tavaraa raidoilla aivan tolkuttomasti, ja kaveri jätettiin aika yssikseen sitten ihmettelemään että mitä vittua näille tekisi. Aika hyvää jälkeä sai aikaiseksi.
K.Suninen
20.05.2009 22:42:38
moderndrummer88: http://www.youtube.com/watch?v=WFKS … &p=E563EDB4BFBA3591&index=1 siinä kaikille Steely Danin diggareille. Playlististä kun klikkailee tuosta oikealta löytyy koko keikka oikeassa biisijärjestyksessä vieläpä.

Keikka meni ilmeisesti hyvin, ku ketään bändin jäsentä ei erotettu keikan aikana.
toisaalta Fagenin lauluääni oli sitä luokkaa, että sen ois pitäny antaa ittellensä potkut tai ees olla laulamatta..
Itseasiassa yllättävän paljon Carlock kuulostaa Gaddilta tossa.
niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et?
Kailis
21.05.2009 02:00:41

Fagenin lauluääni oli sitä luokkaa, että sen ois pitäny antaa ittellensä potkut tai ees olla laulamatta..

Onneksi on ne mimmit tukemassa sitä. Aika...vaivaannuttavaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)