Aihe: Pistäkää ääninäytettä soitostanne.
1 2 3 4 562 63 64 65 66122 123 124 125 126
Davos
17.10.2006 17:36:45
Lyhyt? Toi soolohan kesti puolitoista minuuttia!

No eihän se ole mitään kun nykyrumpalit saattaa keikoillakin pöristellä menemään sen 10min helposti.
J. Cool
17.10.2006 17:42:32 (muokattu 17.10.2006 17:43:02)

No eihän se ole mitään kun nykyrumpalit saattaa keikoillakin pöristellä menemään sen 10min helposti.

jos pitäis jotain suuntaa-antavia numeroita heittää niin mun mielestä n.
0 - 30s on pidennetty filli tai biisin lopuke tms. ei soolo.
30s - 2min on lyhyt soolo
4-5 min on (usein liian) pitkä soolo
7++ min "is this guy ever going to stop?"
Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi.
moderndrummer88
17.10.2006 18:16:54

Entäs sitten Bonhamin 20-minuuttisen soolot? :)
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
J. Cool
17.10.2006 19:04:35

Entäs sitten Bonhamin 20-minuuttisen soolot? :)

20 > 7, joten samaan kategoriaan.
moderndrummer88
17.10.2006 19:05:01
20 > 7, joten samaan kategoriaan.

asia selvä
Anyone using any such item will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours
Davos
17.10.2006 21:34:26
jos pitäis jotain suuntaa-antavia numeroita heittää niin mun mielestä n.
0 - 30s on pidennetty filli tai biisin lopuke tms. ei soolo.
30s - 2min on lyhyt soolo

2-3min on sopiva soolo
4-5 min on (usein liian) pitkä soolo
Niskamies
17.10.2006 21:40:36

Ok. Ainakaan mä en jaksa hirveän pitkään kattoa tollasta yksinvedettyä sooloa, ellei ole oikeasti ns. "törkeen hyvä". Neloset, tai sitten jotkut muut vuorottelupätkät taas on parhaimmillaan erittäin viihdyttäviä ja niitä jaksaa kattoa pidempäänkin.
More is more.
J. Cool
18.10.2006 01:18:44 (muokattu 18.10.2006 01:19:44)

2-3min on sopiva soolo

...tai keskipitkä. ja nuo nyt oli muutenkin vaan sellasta tuntumaa. joku muu pitäkööt muun mittaisia lyhyinä/pitkinä. riippuu varmaan tilanteesta, että mikä on milloinkin sopiva. jonkun artistin (as in laulajan show, kukaan ei oo tullu katsomaan bändiä) keikalla varmaankin lyhyt tai ei ollenkaan on sopiva. hevibändin areenakeikalla pitkä lienee sopiva. jatsibändissä 1-2 pitkää ja paljon lyhyitä on usein oletus. tai yleisössä ruvetaan ihmettelemään, että eikö tuo sooloa ollenkaan. jatsissa rumpuja pidetään soolokelpoisena instrumentteja siinä missä muitakin. rokkihan on yhtä kitarasooloa. ja jos tällanen nakki läsähtää niin varmaan kannattaa miettiä muutenkin, että millaista materiaalia. lattaribiisin lattarihenkistä, jatsiin jatsia jne. Jos on yökerhossa keikalla, jossa on yleisönä 20v ja alle, isot soundit ja poppimeno niin tuskin on kovin peliliike hiplata ja rakennella kauniita kukkasia 10min ajan vispilöillä. yleisön ja musatyylin mukaan.

lähtipä rönsyilemään. sory.
markkuliini
18.10.2006 01:46:11

Mummo-äänellä: Voi näitä nykyajan rumpaleita! Ennen oli sentään telineet puuta ja rummut rautaa! Ja patsaatkin oli näkösempiä.... *nyrkin heristelyä*
www.vasamayhtye.com
welho
18.10.2006 10:53:53

kannattaa miettiä muutenkin, että millaista materiaalia. lattaribiisin lattarihenkistä, jatsiin jatsia jne. Jos on yökerhossa keikalla, jossa on yleisönä 20v ja alle, isot soundit ja poppimeno niin tuskin on kovin peliliike hiplata ja rakennella kauniita kukkasia 10min ajan vispilöillä. yleisön ja musatyylin mukaan..

Tämän vuoden aikana on läsähtänyt rokkikeikoilla useamman kerran rumpsusoolo aivan puskista... Joku bändistä on vain vinkannut että nyt on big time ja muu orkesteri häipyy oluelle.. Siinä sitä sitten ollaan:)

Sooloilua ei oo tullut harrastettua muutamaan vuoteen ja alkoi ärsyttämään kun tuntuu siinä hetkessä aina siltä ettei oo mitään annettavaa joten aloin tuossa viime vklla treenaamaan soolopohjaa jonka avulla on helppo vedellä "perunat kellariin" osaston soolo.. useaan eri tempoon...

Mukana tietysti mahdollisimman paljon kapulanpyörittelyä ja show meininkiä:)
www.welhodrum.com
J. Cool
18.10.2006 20:56:32

Tämän vuoden aikana on läsähtänyt rokkikeikoilla useamman kerran rumpsusoolo aivan puskista... Joku bändistä on vain vinkannut että nyt on big time ja muu orkesteri häipyy oluelle.. Siinä sitä sitten ollaan:)

Sooloilua ei oo tullut harrastettua muutamaan vuoteen ja alkoi ärsyttämään kun tuntuu siinä hetkessä aina siltä ettei oo mitään annettavaa joten aloin tuossa viime vklla treenaamaan soolopohjaa jonka avulla on helppo vedellä "perunat kellariin" osaston soolo.. useaan eri tempoon...

Mukana tietysti mahdollisimman paljon kapulanpyörittelyä ja show meininkiä:)

showmeininki on rokkikeikoilla the thing! muusikon duunia on yleisön viihdyttäminen. visuaalinen esiintyminen on myös yleisön huomioonottamista. ite ainaki oon huomannu et sekä muusikot että tavalliset tallaajat nauttii keikasta enemmän kun näkee että lavalla on hauskaa ja esiintyjät ilmiselvästi tykkäävät siitä mitä tekevät. opistomainen paikallaan surullisesti jököttäminen ei herätä yleisössäkään liiemmin tunteita.
welho
18.10.2006 21:07:20 (muokattu 18.10.2006 21:07:38)

showmeininki on rokkikeikoilla the thing! muusikon duunia on yleisön viihdyttäminen. visuaalinen esiintyminen on myös yleisön huomioonottamista. ite ainaki oon huomannu et sekä muusikot että tavalliset tallaajat nauttii keikasta enemmän kun näkee että lavalla on hauskaa ja esiintyjät ilmiselvästi tykkäävät siitä mitä tekevät. opistomainen paikallaan surullisesti jököttäminen ei herätä yleisössäkään liiemmin tunteita.

Jes

Itse tykkään suunnattomasti kunnon showsta, mutta myös siitä nauttin mälyttömästi jos bändillä on oikeasti hauskaa lavalla ja soitto toimii! Ei se aina tarvi elvistelyä jos on homma kohillaan... Siispä itse olen todennut että paree keskittyä vaan starailemaan:)
www.welhodrum.com
p.g.
19.10.2006 00:09:56 (muokattu 19.10.2006 00:48:33)

Reilu 10 minuuttinen video"metronomiharjoitteesta"

No oikeasti toi on vaan itseni viihdyttämistä.

www.redbar.fi/PGR30intro.mpg
KiiminkiJoe
19.10.2006 09:35:49
Tässä Oivaa Värettä. Kolme ylintä hieman tuoreempaa (viime keväältä) ja sikäli suositeltavampaa tavaraa...
http://www.mikseri.net/artists/?id=18995
X -klassinen puumerkki
DrmBug
19.10.2006 12:23:21
Minä ja Wecklin bändi -

http://www.students.oamk.fi/~t4jeju00/Designer%20Stubble.mp3

Ei jaksanut hakea täydellistä ottoa, eli virheitä ja muuta on kyllä. Kommentteja, kiitos!
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
Epämuusikko
19.10.2006 12:35:02
Minä ja Wecklin bändi -

Ei jaksanut hakea täydellistä ottoa, eli virheitä ja muuta on kyllä. Kommentteja, kiitos!

Tämähän on hyvä!
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
moderndrummer88
19.10.2006 12:35:58
Minä ja Wecklin bändi -

Oikein maukasta soittoa!
DrmBug
19.10.2006 22:14:19
Kiitos kommenteista!

Tein tommosen kivan pikku komppikimaran! Kuunnelkaa ja arvostelkaa! On kyllä aika pitkä, että kelatkaa kun käy tylsäksi.

http://www.students.oamk.fi/~t4jeju00/Grooves.mp3
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
WyW
19.10.2006 22:30:26

Minä ja Wecklin bändi -

TRANSPORT TYCOON!
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony
Epämuusikko
19.10.2006 23:45:42
Kiitos kommenteista!

Tein tommosen kivan pikku komppikimaran! Kuunnelkaa ja arvostelkaa! On kyllä aika pitkä, että kelatkaa kun käy tylsäksi.

http://www.students.oamk.fi/~t4jeju00/Grooves.mp3

Tämäkin oli hyvä! Perhana...
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)