Aihe: Rumpupläjäykset vol. IV
1 2 3 4 559 60 61 62 63447 448 449 450 451
ThinJointMortar
21.09.2011 12:01:43
Tony Williams soitti lujempaa kuin kukaan. Miksi Tonya ei haukuta? Siksi, koska hänellä oli auktoriteettia tehdä mitä haluaa. Aivan, sitä tehdään samalla systeemillä Suomessakin. Amerikassa ylipäänsä soittovolat ovat hyvin korkealla. Ronaldilla on myös auktoriteettia ainakin tässä kyseisessä kotibaarissaan soittaa lujaa. Video ei myöskään anna kokonaiskuvaa siitä miten tasot menee katsojaan nähden. (kuvattu sivusta jossa ei ole asiakaspaikkoja).

Soittiko Allan liikaa nuotteja? Ei, se on Allanin tyyli. Miks Tony tai Elvin tai Billy sai soittaa taimillisesti leveästi? Siks koska niillä oli auktoriteettia tehdä mitä vain. Mistä auktoriteetti tulee? Että osoittaa kannuksensa vaikkapa Mahavishnu Orchestrassa, Miles Davisin yhtyeessä tai Herbie Hancockin yhtyeessä.
Ja tätä auktoriteettia Ronaldilla on Amerikan mantereella jo monille kerättynä, mm. listat-on-listoja- listalla kerrottujen nimien avulla.

Ehkä tuollainen yleinen sävy mitä tossa sun postauksessa on, että "en tykkää tästä jätkästä" (joka on ok), koetanpa heittää tähän kaiken negatiivisen mitä mieleeni tulee.
Kaikki mitä sä lista-on-listaat mulle; luuletko ettei ko. asioita huomaa hänen työllistäjänsä? Mutta SILTI.. Wow, miten on mahdollista haluta Ronald rumpuihin vaikka.. no huhhuh.

Metropolia- koulutuksella ja muutamalla Youtube- videolla ei tule mulle auktoriteettia.
ThinJointMortar
21.09.2011 12:11:16
Ja niin, tuollaisten listojen merkitys on mm. siinä että luultavasti ko. tyypit saa keikoillensa ja levyillensä kenen rumpalin tahtovat.
Epämuusikko
21.09.2011 12:13:31 (muokattu 21.09.2011 12:46:47)
markkuliini:
Anteeksi kun en pitänyt hänen soitostaan tuossa pätkässä. Etenkin tuo muun bändin voluumilla allensa hautaaminen on mun korvissa aina aika iso rikos. Pitänee tsekata lisää, josko se alkais mielikuva paranemaan. Laita jotain hyviä pätkiä.

Ootko nähny yhtään Baked Potato- kännykkäkamera/vast. pätkää jossa olisi balanssit kohdallaan?

e: ThinJointMortar Wau! Asiaa! :P

e2: Ja mitä tulee Tony Williamsin lopunajan jazzlevyihin niin se möykkääminen ei minun mielestäni ole musiikkia ensinkään.

Eli vastaus kysymykseesi on olen. Damn :/ pelasin ja hävisin.
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
ThinJointMortar
21.09.2011 12:18:12
Tuollaisten listojen merkitys on mm. siinä, että luultavasti ko. tyypit saa keikoillensa ja levyillensä kenen rumpalin tahtovat.

Jos tämä tyyppi perustelis Questloven timen huonoutta sillä, että metronomi on hukassa? Tai että muu bändi ei klikkaa hänen kanssaan? Luulen että sä tekisit ihan samaa kuin mä. Puhuisit auktoriteetista, omasta soundista, persoonallisuudesta, makuasioista jne. Ehkä se keskustelu jäisikin siihen, mutta sulle jäis silti olo että eipä kaveri tajunnut Ahmirin juttua.

Se, että sä olet Questlove- fanboy ja mä Ronald Bruner Jr- fanboy, ei tee siitä omasta mausta yhtään vähemmän sokaistunutta.
markkuliini
21.09.2011 12:28:18

ThinJointMortar: Tony Williams soitti lujempaa kuin kukaan. Miksi Tonya ei haukuta? Siksi, koska hänellä oli auktoriteettia tehdä mitä haluaa. Aivan, sitä tehdään samalla systeemillä Suomessakin. Amerikassa ylipäänsä soittovolat ovat hyvin korkealla. Ronaldilla on myös auktoriteettia ainakin tässä kyseisessä kotibaarissaan soittaa lujaa. Video ei myöskään anna kokonaiskuvaa siitä miten tasot menee katsojaan nähden. (kuvattu sivusta jossa ei ole asiakaspaikkoja).

Mä olen kritisoinut myös Tonya liian kovaa soittamisesta. :) Muiden allensa hautaaminen on aina perseestä, ihan sama kuka sen tekee. Rakastan Tonya, mutta ei hänkään ollut täydellinen. Ja siis kova soittovolahan EI ole sama asia kuin huono bändibalanssi. ;)
Amerikassa ei ole soitovolat mun tietääkseni yleisesti ottaen korkealla. Mun kapealla kokemuksella New Yorkin kuppiloista (55 bar, Small's, Village Vanguard, Iridium, Jazz Standards) soitetaan tosi sopivalla volumella. Esim. rumpalit Ari Hoenig, Ian Froman ja Lewis Nash pystyivät soittamaan myös tosi hiljaa ja valtavalla intensiteetillä. Bändien BALANSSI oli kaikissa tapauksissa erinomainen.
On jenkeissä niitä kovaa soittaviakin jazzmuusikoita, mutta ei heitä missään nimessä ole säännöksi asti.
Videot vääristävät aina, se on totta, mutta kyllä niistä jonkun kuvan saa. Mulle tuo kuva oli aika selvä. Ja tietäen minkä kokoinen paikka Baked Potato on, niin tuo soittotatsi on aika väkivaltainen siihen paikkaan.

Ehkä tuollainen yleinen sävy mitä tossa sun postauksessa on, että "en tykkää tästä jätkästä" (joka on ok), koetanpa heittää tähän kaiken negatiivisen mitä mieleeni tulee.
Kaikki mitä sä lista-on-listaat mulle; luuletko ettei ko. asioita huomaa hänen työllistäjänsä? Mutta SILTI.. Wow, miten on mahdollista haluta Ronald rumpuihin vaikka.. no huhhuh.

Hengitäs syvään ja ota ihan rauhallisesti. Ei oikein meinaa saada nyt enää selvää ajatuksenjuoksusta. :)
Anyway, kuten ITSE SANOIT, hänen tyylistään joko pitää tai ei. Meneekö tämä nyt sittenkin niin, että saa olla pitämättä, mutta sitten pitää olla hiljaa, eikä ainakaan kerta syitä siihen?
En mä ole "heittänyt kaikkea negatiivista mitä keksin". Sä nyt vaan ehkä otat tämän turhan henkilökohtaisesti, ja mun kirjoitukset värittyy sulle jotenkin omituisesti....?
Kummallinen keskustelu kaiken kaikkiaan... : /

Metropolia- koulutuksella ja muutamalla Youtube- videolla ei tule mulle auktoriteettia.

Auktoriteettia? En mä yritä olla sun auktoriteetti. Jos sulla on sellainen olo, niin sitten kyse on nimenomaan aiemmin mainitsemastasi itsetunnosta. Kunhan kerroin MIELIPITEENI.
Eikä noilla mainitsemillasi "meriiteillä" pidäkään saada mitään auktoriteettia. Ennemminkin siihen pitäisi vaikuttaa sellaiset asiat kuten soitolla toimeentulonsa saanti jne.

Toistan. Todella omituinen keskustelu... :/
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
markkuliini
21.09.2011 12:29:58 (muokattu 21.09.2011 12:36:30)

ThinJointMortar:
Luulen että sä tekisit ihan samaa kuin mä. Puhuisit auktoriteetista, omasta soundista, persoonallisuudesta, makuasioista jne.

Muokataas vähän.
Sanotaan vaikka niin, että antaisin asian ja toisen mielipiteen olla ja hyväksisin asian. Suosittelen samaa lähestymistapaa muillekin. ;)
markkuliini
21.09.2011 12:37:51

Epämuusikko: Ootko nähny yhtään Baked Potato- kännykkäkamera/vast. pätkää jossa olisi balanssit kohdallaan?

Hauskaa kun mainitsit asiasta. :)
Tsekkasin muutaman, ja yllättävän hyviä balansseja siellä oli. Yhdessäkään rummut ei tulleet lähellekään samalla hyökkäävyydellä yli.
Eli vastaus kysymykseesi on olen.
Kailis
21.09.2011 12:46:25

markkuliini: Muokataas vähän.
Sanotaan vaikka niin, että antaisin asian ja toisen mielipiteen olla ja hyväksisin asian. Suosittelen samaa lähestymistapaa muillekin. ;)

markkuliinilla on puutteita oman persoonallisuuden tuntemuksen kanssa =D
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
markkuliini
21.09.2011 12:49:15

Kailis: markkuliinilla on puutteita oman persoonallisuuden tuntemuksen kanssa =D

No jos joku korostaa asian olevan oma mielipiteensä, niin turhapa siihen on alkaa vänkäämään. Vai hä? You wiseguy... :)
Epämuusikko
21.09.2011 12:59:52
Liikaa hymiöitä!
Velli
21.09.2011 13:10:39
Epämuusikko:

Damn :/ pelasin ja hävisin.

Ei voi voittaa, jos ei uskalla koittaa! Näin mulle totesi aikoinaan pelikojun setä kesämarkkinoilla.
Strumbali
21.09.2011 13:25:54
Niin tai näin, useimmiten tulee hyvälle tuulelle, kun katsoo Ronaldin vierailua Memphis Drums Shopissa: http://www.youtube.com/watch?v=arZewi6Pw5E&feature=related
Mähän sanoin, että sä sanoit.
tomboarmageddon
21.09.2011 13:27:09
http://www.youtube.com/watch?v=Z_t_sv5rXHQ
Huhhuh mitä tykitystä ja hullu meininki muutenkin! Olinkin jo unohtanut koko bändin. Olikohan Chriss Pennie rumpalina tuolloin?
markkuliini
21.09.2011 13:46:49

Tsekkasin muuten mielenkiinnosta noita muitakin Allan Holdsworthin Baked Potato-klippejä, siis saman kuvaajan samasta illasta, samalla paikalla kuvattuja pätkiä.
Niissä bändibalanssi oli paljon parempi. Eli syy ei ollut kamerassa tällä kertaa... ;) Fredissä nyt vaan tais lopussa lähteä lapasesta.
ThinJointMortar
21.09.2011 14:08:01
Oon sanonut kaiken tarvittavan mitä mielen päällä oli + nyt alkaa sun "mun mielestä" alleviivaukset yhteenlaskettuna olla sitä luokkaa että annan olla.

Kiitos keskustelusta.

:)
markkuliini
21.09.2011 14:09:11 (muokattu 21.09.2011 14:09:26)

ThinJointMortar: nyt alkaa sun "mun mielestä" alleviivaukset yhteenlaskettuna olla sitä luokkaa että annan olla.

Hyvä että niitä sitten tuli vihdoinkin tarpeeksi.
Annetaan olla vaan. :)
jazzmies
21.09.2011 22:23:01
-Dr.DW-: Vaikkakin tämä on vain biisi, ilman videota.

http://www.youtube.com/watch?v=kOuLJvk7Y34&feature=related

Eikä pitäisi enää Jazzmiehenkään valittaa metallin yksiulottuvuudesta ja puuduttavasta olemuksesta? =D

Se on kivaa, että tuossa ei lauleta :) Päällimmäisenä mielikuvana on sellainen änkytysmusiikki, missä orkesteri ikään kuin pelkää legatoa ja sointia. Katselin myös tuon rumpalistin messuvideoita, joka vahvisti kuvaani nykyajan progressiivisesta metallista - kylmää, tarkuusammunta ilman soivuutta, missä pelätään laulavia melodioita. Paljon on taitavia, potentiaalisia soittajia eksyneet metallin maailmaan, mutta samalla on tullut hukattua heidän potentiaalinsa, sillä ilman legatoa staccatollakaan ei ole merkitystä, kun ei ole myöskään tiukalla soittamisella ilman groovaamista.
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
hollmi-5
21.09.2011 22:42:50
-Dr.DW-: Vaikkakin tämä on vain biisi, ilman videota.

http://www.youtube.com/watch?v=kOuLJvk7Y34&feature=related

Eikä pitäisi enää Jazzmiehenkään valittaa metallin yksiulottuvuudesta ja puuduttavasta olemuksesta? =D

Eihän tätä paskaa voi tanssia, tämän tahdissa ryypätä, vongata naista tai tehdä muutakaan mukavaa ;) TÖKS ja TÖKS. Jäbät osaa soittaa, mutta eivät osaa säveltää tai sovittaa...
Soundit, piuhat ja kajarit.
Epämuusikko
21.09.2011 23:06:08
SPASTIK INK! ihanaa!
-Dr.DW-
21.09.2011 23:35:22
hollmi-5: Eihän tätä paskaa voi tanssia, tämän tahdissa ryypätä, vongata naista tai tehdä muutakaan mukavaa ;) TÖKS ja TÖKS. Jäbät osaa soittaa, mutta eivät osaa säveltää tai sovittaa...

No eipä noita edellämainittuja juurikaan voi kyllä tehdä...
Lähinnä meni itselläkin kuunnellessa hiukan monttu auki, että mitähän tuossa nyt tapahtuu?=P
Mutta eipähän käy tylsäksi ainakaan ja onhan se miusta ainakin omalla kieroutuneella tavallaan aika viehättäävää kuunneltavaa!
Viuna on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)