Roberto 21.01.2009 07:12:09 | |
---|
Mutta jazzia ja afrikkalaista musiikkia treenaan jatkuvasti, koska olen vasta lähtösuoralla noissa lajeissa. Niitä ei Robertokaan vedä ilman treeniä, väitän mä :D Jätkä se jaksaa.. Sen verran oon äänitelly esim Senegalin rumpuhahmoja, että tajuan jättää tyystin räpeltämättä kyseisen musan. Sama pätee rastahommiin ja mustaan rytmimusaan ylipäätään; kovin on vaikeeta valkoiselle pojalle vaikka kuinka khati&blossipäissään emuloi kaikkea elämäntyylistä lähtien. Niinku "valkoinen funk", eli kun ei voi sanoo et ihan paskaa eikä svengaa pätkääkään, ni sanotaan nyt sit vaikka et tää on tätä "valkosta funkkia". Funk my ass. |
jazzmies 21.01.2009 07:46:37 | |
---|
"valkosta funkkia" Heh, valkoista mustaa mustaa - harmaata aluetta http://www.grapheine.com/bombaytv/bt.swf?code=32dbc83dce7fec0f0c50c548b44b9dbb |
Anonymous-jazz 21.01.2009 11:52:24 | |
---|
Vielä näin mustien ja valkoisten koskettimien soittajana pakko sanoa että se jos mikä vaatii jatkuvaa treeniä toisin kuin rumpujen soitto jossa oikeastaan muulla ei ole merkitystä kuin että komppi vain kulkee ja päättyy oikeaan kohtaan. Rumpusetissä kun ei ole melodisia elementtejä joten kukaan ei voi sanoa että rumpali soitti väärin, ellei sitten kysessä ole joku poliisi joka huomasi että filli ei tullut kuten levyllä :D "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Niq 21.01.2009 11:58:05 | |
---|
kukaan ei voi sanoa että rumpali soitti väärin Niin, ennemminkin että bändi soitti huonosti. Laahaava/kiilaava soitto kun syö koko bändin soittoa aika paljon. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Roberto 21.01.2009 12:01:43 | |
---|
Vielä näin mustien ja valkoisten koskettimien soittajana pakko sanoa että se jos mikä vaatii jatkuvaa treeniä toisin kuin rumpujen soitto jossa oikeastaan muulla ei ole merkitystä kuin että komppi vain kulkee ja päättyy oikeaan kohtaan. Rumpusetissä kun ei ole melodisia elementtejä joten kukaan ei voi sanoa että rumpali soitti väärin, ellei sitten kysessä ole joku poliisi joka huomasi että filli ei tullut kuten levyllä :D Voihan melodiavehkeilläkin ns. väärän (eli eri kun oli tarkoitus, oli se sit parempi tai huonompi kun alunperin aioittu) äänen soittaessaan soittaa sen heti uudestaan jolloin molemmat onkin jo oikeita. |
Anonymous-jazz 21.01.2009 12:31:37 (muokattu 21.01.2009 12:31:54) | |
---|
Niin, ennemminkin että bändi soitti huonosti. Laahaava/kiilaava soitto kun syö koko bändin soittoa aika paljon. Yes ehkä noin mutta ei melodisesti väärin. Rumpali ja basisti on bändin munat. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
markkuliini 21.01.2009 14:26:38 (muokattu 21.01.2009 16:03:43) | |
---|
Oon kuullu tarpeeksi hyvin soitettua mustaa musaa valkoisilta, että epäilykset on hälvenneet. Niin ja se unohtui sanoa, että olen myös tarpeeksi kuullut svengaamattomia "rastoja" tms. mikä on myös auttanut globaalin alemmuuskompleksin poistoon. Jännä efekti: kun lavalla näkee mustia kavereita niin olettaa automaattisesti, että kohtapa kyllä groovaa niin perhanasti. Ja sitten kun ekaa kertaa käykin niin, ettei svengaa pätkääkään, niin muistan olleeni samaan aikaan toki pettynyt mutta myös valaistunut. Ettei se mikään itsestäänselvyys ole heidänkään kanssa. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Roberto 21.01.2009 15:55:33 (muokattu 21.01.2009 15:57:52) | |
---|
Mä ihan aikuisten oikeasti uskon siihen, että musalajia kun musalajia voi soittaa alkuperäisten kanssa samalla viivalla hyvin ja uskottavasti millä kulttuuri- ja geenitaustalla tahansa. Se vaatii paljon soittajalta (PALJON isolla), mutta sellaiseen ei-voi-vetää-ku-on-liian-etnistä-ajatukseen mä en enää usko. Oon kuullu tarpeeksi hyvin soitettua mustaa musaa valkoisilta, että epäilykset on hälvenneet. Sanoisin, et _voisi_ soittaa, jos saisi jollain undo-namikalla poistettua sen oman kulttuuri- ja geenitaustansa tarpeen tullen. Poikkeuksia tietysti on, mut väitän silti et rasta svengaa luonnostaan, samalla lailla ku härmäläinen osaa luonnostaan marssimusan ja polkan. Meidän kultuuritaustalla nyt vaan jäi lyhyempi stidi handuun. edit: nimetkääpä joku hyvä valkoinen dubirumpali? en oo törmänny kuuna päivänä. |
markkuliini 21.01.2009 16:21:49 (muokattu 21.01.2009 16:52:44) | |
---|
Sanoisin, et _voisi_ soittaa, jos saisi jollain undo-namikalla poistettua sen oman kulttuuri- ja geenitaustansa tarpeen tullen. Poikkeuksia tietysti on, mut väitän silti et rasta svengaa luonnostaan, samalla lailla ku härmäläinen osaa luonnostaan marssimusan ja polkan. Meidän kultuuritaustalla nyt vaan jäi lyhyempi stidi handuun. edit: nimetkääpä joku hyvä valkoinen dubirumpali? en oo törmänny kuuna päivänä. En tunne kys.musan soittajistoa kovin hyvin. Soittaako valkoiset tuota edes kovin paljoa? Keimon oon kuullu vetävän kyllä just niin hyvin ettei paremmasta väliä. Ton kulttuuritaustan allekirjoitan ihan täysin, mut tuosta geneettisestä puolesta en ole ollenkaan niin varma. Onneksi meillä kuunneltu himassa humppaa kun olin lapsi. Vaan CCR:rrää, Engelbert Humberdincia ja Italo-poppia. :D Eli tolta pohjalta mennään. Tästä aiheesta tuli jo aiemmin mieleen Booker T & MG's, jonka kuvittelin pitkään olevan kokomusta bändi kuulemani perusteella. Sitten myöhemmin internetin myötä huomasin että mitämitäMITÄ! puolet eli Duck Dunn ja Steve Cropper olikin valkoisia. Staxin ja Motownin studiobändeissä oli kanssa yllättävän paljon valkoisia soittajia tekemässä mustan rytmimusiikin klassikoita. Mm. rumpali Roger Hawking. Bob Babbitt tuli James Jamersonin jälkeen bassoa veivaamaan. Ja Motowin kolmen kitaristin rivi oli hauskasti nimetty Oreoksi kun valkoinen jäbä oli kahden mustan keskellä. Ja ankarasti svengaavia valkoisia jazz-rumpaleitahan on vaikka hurumycket. Toki, en tiedä tarkoititko mustalla rytmimusiikilla pelkästään sitä etnisintä laitaa, vai kuuluuko funkit ja jatsit siihen enää. Onko ne jo kaikkien omaisuutta? ;) Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
markkuliini 21.01.2009 16:44:45 (muokattu 21.01.2009 16:53:01) | |
---|
Mutta jazzia ja afrikkalaista musiikkia treenaan jatkuvasti, koska olen vasta lähtösuoralla noissa lajeissa. Itse oon treenannu noin puoli vuotta suht. intensiivisesti afrikkalaista settisoittoa, ja vaikkei musta ikinä tuliskaan Tony Allenia tms., niin oon jo nyt huomannut että tsekkailu on jo nyt tehnyt musta paremman rumpalin muillakin saroilla. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Aqualung 21.01.2009 16:50:50 | |
---|
Mä en kyllä ymmärrä miten ne geenit tai ihonväri korreloi sen kanssa millä tavalla rytmimusiikkia osataan soittaa tai omaksutaan. Laittakaa ihmeessä linkkiä, jos tiedätte jotain asiaan käsitteleviä artikkeleita tai tekstejä. |
moderndrummer88 21.01.2009 17:03:53 | |
---|
Mä en kyllä ymmärrä miten ne geenit tai ihonväri korreloi sen kanssa millä tavalla rytmimusiikkia osataan soittaa tai omaksutaan. No höh... Siis tässähän ollaan puhuttu lähtökohdista, minkälaiselle vaikutteille on lapsena altistunut. Eli kummalla sanoisit olevan paremmat lähtökohdat rytmimusiikin soittoon, mustalla pojalla jenkeistä joka on ikänsä käynyt gospel-messuissa ja kotona musiikki jota ollaan kuunneltu on hyvin rytmipitoista, jazzia, funkkia yms. vai sitten Jussilla Pieksämäeltä joka on käynyt kirkossa parit pakolliset kerrat kuuntelemassa virret ja kotona soinut musiikki on ollut humppaa ja iskelmää. Tästä on myös puhunu paljon meidän koulun rehtorikin joka on opiskellut musiikkitieteitä yms. ja sanonut, että nimenomaan tälläiset juuret ratkaisee paljon siinä luontaisessa rytmien hahmotuksessa ja omaksumisessa. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
markkuliini 21.01.2009 17:10:24 (muokattu 21.01.2009 17:11:20) | |
---|
No höh... Siis tässähän ollaan puhuttu lähtökohdista... Niin ollaan. Ja kulttuurillisen taustan vaikutus on ihan selvä ja kaikki on varmaan siitä samaa mieltä. MUTTA geneettisen taustan vaikutuksesta ei ehkä ollakaan samaa mieltä, ja siitäkin tässä puhutaan. Toisin sanoen siitä, ovatko mustaihoiset luonnostaan parempia soittamaan mustaa rytmimusiikkia. Siis onko musiikillinen vaikute myötäsyntyistä vai pelkästään kulttuuriperinnön kautta siirtyvää. Nehän eivät ole ollenkaan sama asia. Eli geneettinen vs. ympäristön vaikute. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Niq 21.01.2009 17:23:27 (muokattu 21.01.2009 17:23:37) | |
---|
Oppiihan sitä ihmiset puhumaan ja ääntämään toista kieltäkin kuin omaansa, kun tarpeeksi kauan opettelee ja on kielellisesti lahjakas. Miksei sitten soittamaan? "I have a cunning plan" -Baldrick |
Anonymous-jazz 21.01.2009 17:40:26 | |
---|
Oppiihan sitä ihmiset puhumaan ja ääntämään toista kieltäkin kuin omaansa, kun tarpeeksi kauan opettelee ja on kielellisesti lahjakas. Miksei sitten soittamaan? Sanotaan usein että rytmi on veressä. Entäs silloin kun se ei ole siellä. Ei olla taidettu vielä keksiä sellaista veridopingia jolla voisi ruiskuttaa rytmin ja grooven vereen :D "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Epämuusikko 21.01.2009 17:42:11 | |
---|
Jätkä se jaksaa.. Sen verran oon äänitelly esim Senegalin rumpuhahmoja, että tajuan jättää tyystin räpeltämättä kyseisen musan. Sama pätee rastahommiin ja mustaan rytmimusaan ylipäätään; kovin on vaikeeta valkoiselle pojalle vaikka kuinka khati&blossipäissään emuloi kaikkea elämäntyylistä lähtien. Huumeistahan se on kiinni Niinku "valkoinen funk", eli kun ei voi sanoo et ihan paskaa eikä svengaa pätkääkään, ni sanotaan nyt sit vaikka et tää on tätä "valkosta funkkia". Funk my ass. Sinäkö sen svengin päätät? R.I.P Oksanen |
Roberto 21.01.2009 17:53:01 | |
---|
Huumeistahan se on kiinni No juu ei. Sinäkö sen svengin päätät? No vittu piipi pii. |
jazzmies 21.01.2009 17:57:45 | |
---|
Ei tuo Roberton "tatuvanhalaismi" mitään täyttä puppua ole. Geneettisyys saattaa iittyä asiaan myös, esimerkiksi kehon "räjähtävyys" ja stamina. Ystäväni on taas lähdössä Burkinaan oppiin. Hän sanoo että se paikallisten kehon energian latauksen käsittäminen ja sen ylläpito noissa minuutin soolotanssibreikeissä vaikuttaa mahdottmalta valkoiselle. Hän tosin sanoo myös, että ilmaston lämmöstä palaaminen Härmään jäykistää yllättävän paljon, ja myös siitä johtuen jengi on täällä sellaista robottikansaa kun on. Eli Tatu Vanhanen, jos luet tämän, onko afrikkalaisilla rytmi veressä? http://www.grapheine.com/bombaytv/bt.swf?code=32dbc83dce7fec0f0c50c548b44b9dbb |
markkuliini 21.01.2009 17:57:50 | |
---|
Älkääs ny alkako machoileen, just saatiin hyvää keskustelua aikaan. Tai siis mähän täällä kai yksin puhelin... :P Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Roberto 21.01.2009 18:11:34 | |
---|
Ei tuo Roberton "tatuvanhalaismi" mitään täyttä puppua ole. Geneettisyys saattaa iittyä asiaan myös, esimerkiksi kehon "räjähtävyys" ja stamina. Ystäväni on taas lähdössä Burkinaan oppiin. Hän sanoo että se paikallisten kehon energian latauksen käsittäminen ja sen ylläpito noissa minuutin soolotanssibreikeissä vaikuttaa mahdottmalta valkoiselle. Hän tosin sanoo myös, että ilmaston lämmöstä palaaminen Härmään jäykistää yllättävän paljon, ja myös siitä johtuen jengi on täällä sellaista robottikansaa kun on. Eli Tatu Vanhanen, jos luet tämän, onko afrikkalaisilla rytmi veressä? Näin juuri. Solupituus vs. nopeus jne. urheiluhommien perusläpät. |