absentmind 04.10.2008 02:09:58 | |
---|
Harvoin kuulee bassarifillejä, jotka ovat 13:3 suhteessa. Näytteen loppupuolella sellaisia löytyi tyyliin "kapakala-kapakala-sekatavara-pök". Zappan bändissä sellaisia joskus vaadittiin, mutta nyt tulee kysymättäkin. Tää on muute varmaa hauskin postaus ikinä. + |
Epämuusikko 04.10.2008 11:00:43 | |
---|
En tiiä sit, tuleeko toi metallimusiikista, että ei treenata heti alusta sitä moelleria haikkakädessä? Mulla se tuli ainakin ihan itsestäänselvyytenä soitossa ettei ne haikan iskut voi kuulostaa samalta kaikki, häviää fiilis. Ei vaan toimi niin. Paitsi HEVIMEDL Tasahaitsuhan se just oli muotia pari vuotta takaperin :) Nykyään alkaa olla vastakkainasettelun aika vasta ohi. Vielä pari vuotta sitten mulle huudettiin: Älä nyansoi! prkl. R.I.P Oksanen |
markkuliini 04.10.2008 12:25:42 | |
---|
Mulla se tuli ainakin ihan itsestäänselvyytenä soitossa ettei ne haikan iskut voi kuulostaa samalta kaikki, häviää fiilis. Ei vaan toimi niin. Paitsi HEVIMEDL Toimii toimii.Sellaiset keskihitaat beatit varsinkin tasahaitsulla. Makuasioita. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Anonymous-jazz 04.10.2008 18:05:51 (muokattu 04.10.2008 18:06:25) | |
---|
tummaihoiset = hyvä rytmitaju saksalaiset = natseja amerikkalaiset = idiootteja Nyt Teemu hyvä kommenttisi on geneettisyydessän ihan Tatu Vanhasen tasolla. Eihän se geneettisyys merkkaa kuitenkaan mitään rytmitajua oon mäkin nähnyt jameissa kun yön ihmiset tulee jammaamaan tamburiinilla aivan täysin epätaimiin. Amerikka kun sattuu kuitenkin olemaan niin suuri maa jonne mahtuu myös muutamia kovan luokan kannuttajia niiden perusJenkkiläisten idioottien lisäksi :D kuten esim. - Steve Gadd - Dave Weckl - Vinnie Colaiuta - Keith Carlock - Poogie Bell - Chris Coleman - Aaron Spears - Teddy Campbell - Marvin McQuitty - Gerald Heyward "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
hollmi-5 04.10.2008 20:20:52 | |
---|
Eihän se geneettisyys merkkaa kuitenkaan mitään rytmitajua oon mäkin nähnyt jameissa kun yön ihmiset tulee jammaamaan tamburiinilla aivan täysin epätaimiin. Amerikka kun sattuu kuitenkin olemaan niin suuri maa jonne mahtuu myös muutamia kovan luokan kannuttajia niiden perusJenkkiläisten idioottien lisäksi :D kuten esim. - Steve Gadd - Dave Weckl - Vinnie Colaiuta - Keith Carlock - Poogie Bell - Chris Coleman - Aaron Spears - Teddy Campbell - Marvin McQuitty - Gerald Heyward Buddy Rich Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 04.10.2008 20:53:29 | |
---|
Eihän se geneettisyys merkkaa kuitenkaan mitään rytmitajua oon mäkin nähnyt jameissa kun yön ihmiset tulee jammaamaan tamburiinilla aivan täysin epätaimiin. Amerikka kun sattuu kuitenkin olemaan niin suuri maa jonne mahtuu myös muutamia kovan luokan kannuttajia niiden perusJenkkiläisten idioottien lisäksi :D kuten esim. - Steve Gadd - Dave Weckl - Vinnie Colaiuta - Keith Carlock - Poogie Bell - Chris Coleman - Aaron Spears - Teddy Campbell - Marvin McQuitty - Gerald Heyward Mä en tajua yhtään mitään tästä keskustelusta. Ihmiset puhuu just vähän ohi aiheesta kokoajan. Taitavaa! :) Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
hollmi-5 04.10.2008 21:00:20 | |
---|
Mä en tajua yhtään mitään tästä keskustelusta. Ihmiset puhuu just vähän ohi aiheesta kokoajan. Taitavaa! :) Sä et tajuu, koska sulla on yli 1 vuosi kannuttelua takana. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Bentley 04.10.2008 21:03:31 | |
---|
Mä en tajua yhtään mitään tästä keskustelusta. Ihmiset puhuu just vähän ohi aiheesta kokoajan. Taitavaa! :) Joo iha ihme häröjä aina löytyy. For those who can't be without the music! |
jazzmies 04.10.2008 21:19:13 | |
---|
Sä et tajuu, koska sulla on yli 1 vuosi kannuttelua takana. Heh:) Ja sitäpaitsi Markkuliini ei ole plondi. Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
- Kailis 2008 - |
passe 04.10.2008 22:45:48 | |
---|
Amerikka kun sattuu kuitenkin olemaan niin suuri maa jonne mahtuu myös muutamia kovan luokan kannuttajia Ja muistetaan että meillä Euroopassa on vähintään yhtä paljon niitä kovan luokan kannuttajia. Jenkit syntyvät vaan vähän eri luokan valmiiseen markkinakoneistoon. Sometimes more is more |
markkuliini 04.10.2008 22:50:37 (muokattu 05.10.2008 02:34:17) | |
---|
Heh:) Ja sitäpaitsi Markkuliini ei ole plondi. Mut onkze blondii jos on vähä harmait? Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
hollmi-5 04.10.2008 22:54:19 | |
---|
Mut onkze blonii jos on vähä harmait? No toki. Tai jos paistaa vaalea vinyyli karvojen välistä. BTW. Katson nyt Genesiksen When in Rome-DVD-pläjäystä kolmanteenkymmenenteen kertaan. Toinen on Blondi ja toinen ei. Molemmat soittaa kannuja tosi kivasti. On ne ainakin vuoden soittanu ja hyvin wörkkii. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Bentley 04.10.2008 23:12:52 | |
---|
BTW. Katson nyt Genesiksen When in Rome-DVD-pläjäystä kolmanteenkymmenenteen kertaan. Toinen on Blondi ja toinen ei. Molemmat soittaa kannuja tosi kivasti. On ne ainakin vuoden soittanu ja hyvin wörkkii. Ok, mun käsitys rumpujen soitosta on nykyäänkin se, että vuoden soittelun jälkeen jokasella taimi pitäis olla kuosissa ja selityksiä ei hyväksytä. Okei, kyl mä varmasti alan opetteleen ny enemmän metronomin kanssa mut en sitä oo ajatellu vielä ajankohtaseksi koska on niin paljon muuta mukavempaa harjoteltavaa. Mitä sitä turhaa alottaa niistä ei mielenkiintosista jutuista harjottelemaan koska sehän tappaa vain sen mielenkiinnon? Ehkä sitten kun homma alkaa muuttumaan vakavaksi niin silloin alkaa käymään suurennuslasin kanssa asioita läpi enemmän? Itse en täysin osaa selittää omaa tapaa mut on niin paljon mielenkiintosia hommia harjoteltavana ja taimi on vasta myöhemmin kuvioissa koska sen kanssa ei tuu olemaan niin paljon työstettävää. En mä muista tiedä, mut kyl mä itteni tunnen kuitenki :) Tästä harjottelusta sais enemmänkin keskusteltua mutta en tiedä kannattaako se täällä. Kuinka moni on kuunnellu mun ääninäytteet kitaroiden osalta? Onko niissä jotain mainittavaa taimin kanssa? For those who can't be without the music! |
absentmind 04.10.2008 23:17:30 (muokattu 04.10.2008 23:17:45) | |
---|
Kyllä vaan yks kaikista hyödyllisimmistä reeneistä on vetää metronomin kanssa johonkin 60-80 bpm tempoon kuudestoistaosia eri äänenvoimakkuuksilla (tasaista ghostia, tasaista normilyöntiä ja sitten jotain aksenttikuvioita). Auttaa ihan hemmetisti sekä komppien että fillien taimiin. Harmi vaan kun ei itte tajunnu noita reenata sillon ku oli 1 vuos soittoo takana. |
naitomae 04.10.2008 23:24:02 | |
---|
Mitä sitä turhaa alottaa niistä ei mielenkiintosista jutuista harjottelemaan koska sehän tappaa vain sen mielenkiinnon? Ehkä sitten kun homma alkaa muuttumaan vakavaksi niin silloin alkaa käymään suurennuslasin kanssa asioita läpi enemmän? En tiedä kannattaako mun neuvoja kuunnella, mutta ite oon sitä mieltä että kyllä niitä "ei mielenkiintosia" juttujakin pitää alussa jyystää. Ei kannata jättää perusjuttujen treenaamista myöhemmälle vaan hakata niitäkin heti alussa. Jos ite oisin alkanu vaan kikkaileen kun alotin soittamisen niin tänä päivänä en osais varmaan edes peruskomppia niin että tempo pysyy ja taimi on kohdallaan. En nyt tarkota että kipitäpäs siitä metronomin kanssa soittaan nuotteja pariks tunniks, vaan että kun on perusasiat kunnossa niin se helpottaa kyllä huomattavasti ihan fiilispohjastakin jamittelua. tupla pasari |
absentmind 05.10.2008 00:10:34 | |
---|
En tiedä kannattaako mun neuvoja kuunnella, mutta ite oon sitä mieltä että kyllä niitä "ei mielenkiintosia" juttujakin pitää alussa jyystää. Ei kannata jättää perusjuttujen treenaamista myöhemmälle vaan hakata niitäkin heti alussa. Jos ite oisin alkanu vaan kikkaileen kun alotin soittamisen niin tänä päivänä en osais varmaan edes peruskomppia niin että tempo pysyy ja taimi on kohdallaan. En nyt tarkota että kipitäpäs siitä metronomin kanssa soittaan nuotteja pariks tunniks, vaan että kun on perusasiat kunnossa niin se helpottaa kyllä huomattavasti ihan fiilispohjastakin jamittelua. Ehdottomasti. On paljon mukavampaa soittaa kun tuntuu että on homma balanssissa. |
Kailis 05.10.2008 01:26:51 | |
---|
kyllä niitä "ei mielenkiintosia" juttujakin pitää alussa jyystää. Sun sanomana tää kuulostaa hirveen kivalta =D |
passe 05.10.2008 01:40:41 (muokattu 05.10.2008 01:41:18) | |
---|
Mitä sitä turhaa alottaa niistä ei mielenkiintosista jutuista harjottelemaan koska sehän tappaa vain sen mielenkiinnon? No ei tapa! Luulen ymmärtäväni mitä yrität sanoa, mutta kaikki tiet eivät vie Roomaan, vaikka sitä aluksi usein niin luuleekin. Yritän vääntää rautalangasta: Kikka kolmoset (ja kakkosetkin) kuulostavat paskalta niin kauan kun perusjuttuja ei ole treenattu edes jonkin verran. Sitten vielä banaali vertaus musiikin ulkopuolelta (ontuvia moiset, mutta toimivat usein täsmälääkkeenä): Kun opettelet ajamaan autoa, mitä opettelet ensimmäiseksi? Aivan oikein: liikennesäännöt, sitten polkimien käyttöä ja vähän yleistä autotietoutta. Sitten sitä jo kohta harjoitellaankin liikkeelle lähtöä jne. Ei sitä lähdetä ekalla ajoreissulla ajamaan kilpaa tai tekemään stunttemppuja. Tai voihan sitä lähteä, mutta ei tuu mitään... Näin se toimii musiikissakin ja melkein kaikessa muussakin. PISTE. (eikä mitään "mutkun...") Sometimes more is more |
karipv 05.10.2008 09:59:11 | |
---|
Kuinka moni on kuunnellu mun ääninäytteet kitaroiden osalta? Onko niissä jotain mainittavaa taimin kanssa? Oon kuunnellut. Mä olen vielä huonompi kommentoimaan kitarointia kuin rumpalointia mutta ainakin soittoteknisesti se on hyvää soittoa. Metalli ei ole ihan mun mielimusaa mutta eipä mulla ole suurempia antipatioitakaan sitä kohtaan. Luulen, että saat rummuillakin timen kohdilleen kohtuullisen pienellä klikki-treenillä. Mielestäni sun ei kannata sitä treeniä siirtää millään syyllä vaikka se ehkä vähän tylsältä tuntuukin. "En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!" |
Niq 05.10.2008 18:39:48 (muokattu 05.10.2008 18:42:05) | |
---|
Mitä sitä turhaa alottaa niistä ei mielenkiintosista jutuista harjottelemaan koska sehän tappaa vain sen mielenkiinnon? Jos treenaaminen on yhtä iloa ja juhlaa, et todennäköisesti opi juuri mitään ja soitto kuulostaa paljon huonommalta kuin miltä luulet sen kuulostavan. Vähän niinkuin rumpujen kanssa leikkimistä - en sano ettei tätä kannata harrastaa ollenkaan, päinvastoin, pienet jamittelut ilman päätä tai häntää sillon tällön on mukavaa vaihtelua, mutta pelkällä satunnaisella roiskimisella ei oikein tuppaa oppimaan muuta kuin satunnaista roiskimista. Jos taas pikkusen vituttaa, tuntuen siltä ettei tuu yhtään mistään mitään ja silti vaan väkisin runnot rudimenit ja perustreenit läpi niin tarkasti kuin pystyt niin johan olet jotain oppinut varmasti. Tähän vaaditaan keskittymistä ja paneutumista, oikotietä vaan ei ole. Viikon tiukan jokailtaisen tunnin mittaisen rudimenttitreenin jälkeen tuntuu että soitto toimii huonommin kuin aikaisemmin, sit pidetään parin päivän tauko eikä edes ajatella kapuloita tahi rumpuja. Ja sen jälkeen voi mennä keräämään treenin hedelmät setin ääreen. Kokeileppa tuota yllämainittua viikon treeniä. Takaan että huomaat kehittyneesi. Soittaminen tuntuu taatusti helpommalta ja kädet tottelee paremmin. Eikä maksa mitään. Naputella voit vaikka sohvatyynyyn. Rudimenttiopastusta kannattaa kattoa vaikka Vic Firthin sivuilta. "I have a cunning plan" -Baldrick |