Aihe: Kuinka kauan tämä kestää?
1 2 3 4 5 6 7 8 927 28 29 30 31
MrQ
03.05.2008 18:53:47
vau. tuolla toisaalla sanoivatkin että rumpalit on ääliöitä mutta tää on jo jätkät häpeällistä.
Siis oikeasti tehän olette ihan totaalisia idiottteja. Mä yritin jotain järkevää aluksi kirjoittaa tähän mutta ei pysty kun olette niin vitun eissaatanan aivokuolleita vajakkeja että hienovaraiset keskustelutekniset nyanssit kuten sarkasmi ja sen sellaiset oveluudet menisivät ohi huutaen.

Joten sanon suoraan mitä ajattelen. Halveksittavaa pelleilyä että aikuiset ihmiset toistensa tai musiikkityylien kurkussa kiinni. Pahinta on että puolet täälläkin on jotain onnettomia musiikkiduunareita jotka myy persettä eniten tarjoavalle ilman että omaa näyttöä kentällä olisi edes teini-iän uhon verran.

Ja sitten mennään heviä sun muuta dissaamaan. ja rokrumpaleita,
mitä vittua urpot?

Mitä hemmettiä OIKEASTI??

Jos osaatte käyttää Mnettiä, osannette käyttää suurempaakin osaa internetistä. ellei se ole siis vaimo tai avohoitaja joka painaa f5:sta silloin kuolaava läskiapina örisee komentojaan.

Tarkastakaa vaikka sellaisia herrasmiehiä jotka ovat siis kategorisesti aivammpaskoja koska soittavat hevi metalli musiikkia jota vain teinit kuuntelevat kuten

-gene hoglan
-jan-axel blomberg
-kai mossaker
-kai hahto
-steve asheim

Näin muutaman mainitakseni.
markkuliini
03.05.2008 19:02:24

vau. tuolla toisaalla sanoivatkin että rumpalit on ääliöitä mutta tää on jo jätkät häpeällistä.
Siis oikeasti tehän olette ihan totaalisia idiottteja. Mä yritin jotain järkevää aluksi kirjoittaa tähän mutta ei pysty kun olette niin vitun eissaatanan aivokuolleita vajakkeja että hienovaraiset keskustelutekniset nyanssit kuten sarkasmi ja sen sellaiset oveluudet menisivät ohi huutaen.

Joten sanon suoraan mitä ajattelen. Halveksittavaa pelleilyä että aikuiset ihmiset toistensa tai musiikkityylien kurkussa kiinni. Pahinta on että puolet täälläkin on jotain onnettomia musiikkiduunareita jotka myy persettä eniten tarjoavalle ilman että omaa näyttöä kentällä olisi edes teini-iän uhon verran.

mitä vittua urpot?....

Ihan mielettömän laadukasta ja rakentavaa kritiikkiä.

(Varoitus: kommentti sisälsi hienovaraisia keskusteluteknisiä nyansseja!)
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
Pieni rumpalipoika
03.05.2008 19:12:47

mitä vittua urpot?

Mitä hemmettiä OIKEASTI??

Jos osaatte käyttää Mnettiä, osannette käyttää suurempaakin osaa internetistä. ellei se ole siis vaimo tai avohoitaja joka painaa f5:sta silloin kuolaava läskiapina örisee komentojaan.

Tarkastakaa vaikka sellaisia herrasmiehiä jotka ovat siis kategorisesti aivammpaskoja koska soittavat hevi metalli musiikkia jota vain teinit kuuntelevat kuten

-gene hoglan
-jan-axel blomberg
-kai mossaker
-kai hahto
-steve asheim

Näin muutaman mainitakseni.

Joo. Mene sinä hippi helvettiin täältä sotkemasta rumpaleiden asioita.

Ota kansio ja djembe kainaloon ja mee ettiin ilmastonmuutoksen kestävää hippirömpsää steissiltä.

Hoho.
Rummut nurin ja nussimaan!
MrQ
03.05.2008 19:15:51
Joo. Mene sinä hippi helvettiin täältä sotkemasta rumpaleiden asioita.

no minäpä menen!

Ota kansio ja djembe kainaloon ja mee ettiin ilmastonmuutoksen kestävää hippirömpsää steissiltä.

Hoho.

muuten: toi on erittäin toimiva ratkaisu. e rit täin.
MetalMil
03.05.2008 19:34:43
Näin hieman irrallisena kysymyksenä; Onko se teiltä jollain tasolla pois jos ihmiset pitää metallimusiikista?

Metalli nyt on aina ollut kiistelty tyyli ja pääasiassa nuorison musiikkia. Lähinnä haluaisin vastauksen että mitä sitten? Häiritseekö tämä teitä jollain tasolla?
Metallillakin on yhtä hyvät edellytykset olla kypsää jos on tarvis - riippuen luonnollisesti artistista.

Itse kuuntelen hyvin pitkälti mitä musiikkia tahansa, pääpainotteena tosin metalli ja rock..
Kaipa tuo korreloi elämäntyylini kanssa sillä kuuntelen mielummin avojenkin kyydissä motörheadia, ac/dctä, panteraa tai vastaavaa kun nissan micrassa mikko alataloa..

Tähän liittyy myös mustahko pukeutumiseni ja voin avoimesti tunnustaa että aika-ajoin minulla on myös krapula enkä välttämättä jaksa joka laitapuolen kulkijalle hymyillä ja tulla halimaan. Yleensä silti olen taas hyvinkin sosiaalinen ja iloinenluonne..

Ihanaa vaan että itseään kypsiksi ja aikuisiksi kutsuvat ihmiset jotka eivät sisäistä (enää?) musiikkityyliä tulevat arvostelemaan koko sitä kuuntelevaa väestöä.. Tässä on nyt jotain hyvin enigmaattista minulle... Vaikuttaa jopa tekopyhältä takinkääntämiseltä..

Rauhoittukaa ihmiset musiikkityylienne kanssa ja antakaa ihmisten kuunnella sitä mikä heille on sopivinta.
karipv
03.05.2008 19:45:31
Ted Reediltä on se Syncopation-kirja, johon ahkerat rumpalit on kehitelleet harjoitussovelluksia. Se on itsessäänkin soitettuna jo hyvää treeniä. Itsekin omia ja muiden tekemiä treenejä tänne joskus listasin, mutta kun ei ihmisiä napannut niin otin pois.

Heh. Tiesinhän minä sen, tuttu opus se on mullekin. Kunhan murjaisin, ajatellen jos se vaikka osaltaan olisi lopettanut tämän turhan vouhkaamisen.

No, aurinko paistaa komiasti. Taidan lähtee oluselle jonnekin.
"En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!"
markkuliini
03.05.2008 20:10:15

Tästä keskustelusta on punainen lanka hieman jo kadonnut.
Mun alkuperäisiä pointteja oli ainakin metallimusiikin muodikkuuden aiheuttama liikatarjonta ja laadullinen alennustila. Ja se ettei metallimusiikin harrastajat itse ota asiaa mieluusti puheeksi, vaan vaahtoavat vain että "metalli on paskimmillaankin parasta".

Ei mulla ole sinänsä musiikkityyliä mitään vastaan, mutta siihen liittyy tällä hetkellä (kauempaa katsottuna) aika paljon mielenkiintoisia ja hassuja piirteitä.
Esim. jos joka treeniksella yritetään olla maailman rankimpia, niin se oletettu rankkuus ei kyllä eteenpää tarkasteltuna tunnu oikein missään.

Tottakai voi tänne listata taitavia metallirumpaleita, mutta ei se noihin topicin alussa esitettyihin kysymyksiin oikein näkökulmaa tuo.
Enkä oikein kokonaisuudessakaan koe, että niitä olisi hirveän syvällisesti käsitelty.
Mutta keskustelua on ainakin syntynyt ja hyvähän sekin on...
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
markkuliini
03.05.2008 20:17:53

Näin hieman irrallisena kysymyksenä; Onko se teiltä jollain tasolla pois jos ihmiset pitää metallimusiikista?

No siinä mielessä on, että esim. rumputunneilla käyvillä lapsilla tuntuu olevan aiempaa vähemmän motivaatiota treenata mitään muuta kuin tuplabassareita nopeasti.
Ja pelkään , että tämä (muoti)-ilmiö aiheuttaa pitemmän päälle rumpujen soiton ja musiikin yleensäkin alennustilan. Siis jos skidit alkavat harrastamaan metallia sen muodikkuuden takia, eivätkä edes harkitse muita musiikin lajeja koska" Suomi on HEVIMAA!!!"
Roberto
03.05.2008 20:19:44

Veikkaan et monenlaisen musan joukosta löytyy niitä juuri soittamaan alkaneita jotka hinkkaa alan kliseisimpiä biisejä ihan päin helviittiä.

Hevin suhteen on kuitenki sanottava, et sen piirissä on niin kummia fiksaatioita ja jumituksia et ne on muualla kovin harvassa.. noh, jotain jatsinpaska-puristeja tietenki vois laittaa samaan karsinaan putkinäköisyytensä suhteen. Ja klasaripuolta tietenkään unohtamatta.

Se mikä nykyhevissä eniten mua ihmetyttää on:

a) se musahan on jotain vitun iskelmää johon on ympätty triggerikannut ja d-vireessä röhisevä skeba

b) melkein kaikki nyky äijähevarit on jotain ihme läskejä. mitä vittua? maailman ankarimmat paahtometallijätkät ei pysty vastustamaan sipsien ja mässyn lankeemusta? jotain rotia nyt saatana.
Veksi
03.05.2008 20:20:20
Hiphop-rumpaloinnin muotiintuloa odotellessa... kannatetaan!
markkuliini
03.05.2008 20:26:30 (muokattu 03.05.2008 22:20:09)

a) se musahan on jotain vitun iskelmää johon on ympätty triggerikannut ja d-vireessä röhisevä skeba

Tuo on kanssa sellainen pointti, mitä kukaan hevari ei koskaan myönnä. Mutta jos esim. Children of Bodomin sointukiertoja tsekkaa ilman säröä, niin aika tanssilava-fiiliksiin pääsee monella biisillä.
Mutta, mun mielestä, juuri tuo yhteys iskelmään on yksi syy hevin suureen suosioon Suomessa. Se on vaan aika huvittavaa, ettei tuosta yhteydestä suostuta puhumaan.

Ja siis, minusta tuossa iskelmä-yhteydessä ei ole mitään pahaa tai vikaa. Tuntuu tabulta aiheelta vain.
MetalMil
03.05.2008 20:43:24
Tuo on kanssa sellainen pointti, mitä kukaan hevari ei koskaan myönnä. Mutta jos esim. Children of Bodomin sointukiertoja tsekkaa ilman säröä, niin aika tanssilava-fiiliksiin pääsee monella biisillä.
Mutta, mun mielestä, juuri tuo yhteys iskelmään on yksi syy hevin suureen suosioon Suomessa. Se on vaan aika huvittavaa, ettei tuosta yhteydestä suostuta puhumaan.

Ja siis, minusta tuossa skelmä.yhteydessä ei ole mitään pahaa tai vikaa. Tuntuu tabulta aiheelta vain.

Ehkä tämäkin on hienoisesti bändikohtaista? :)
Ja eikö ole lievästi sanottuna naiivia sanoa että metallin takia suomi tulisi alennustilaan musiikillisesti? :)
Enemmän olisin huolestunut musictv-kurasta jossa on autotunetettu useissa biiseissä laulut kohdalleen, kalju 40-vuotias studiomuusikko nimeltä Ei-Kiinnosta on tehnyt biisin ja keulakuvaksi valitaan joku tyttö. Nämähän ne vie juuri musiikilta sitä alkukohtaa etteivät penskat edes ylipäänsä mene sinne musiikkitunnille..

Eikö musiikinopettajan virka ole näyttää juuri sille nuorelle ja innokkaalle metallimiehelle vaihtoehtoja? Eikä olla vaan ylimielisesti heti tumppaamassa miestä alas jos nyt sattuu tuplabasarit kiinnostamaan?

Te olette juuri niitä ihmisiä minkä takia minulla alunperin oli edes vaikeuksia opetella muita musiikinlajeja kun heti ollaan sylkemässä päin näköä jos ilmoittaa että tykkää soittaa tuplilla. kiitos. Lopetin mm. pianon soiton yksityistunnit samasta syystä nuorempana opettajan hienoisen asennevamman takia.
markkuliini
03.05.2008 20:54:15 (muokattu 03.05.2008 20:55:04)

Ehkä tämäkin on hienoisesti bändikohtaista? :)

Kyllä.

Ja eikö ole lievästi sanottuna naiivia sanoa että metallin takia suomi tulisi alennustilaan musiikillisesti? :)

Ei. Osatoimisena soitonopettajana olen tästä aidosti huolissani.

kalju 40-vuotias studiomuusikko nimeltä Ei-Kiinnosta on tehnyt biisin ja keulakuvaksi valitaan joku tyttö. Nämähän ne vie juuri musiikilta sitä alkukohtaa etteivät penskat edes ylipäänsä mene sinne musiikkitunnille..

Mitä vikaa 40-vuotiassa ja kaljuissa on? Kerroit juuri itsestäsi ehkä hieman tarpeettoman paljon...

Eikö musiikinopettajan virka ole näyttää juuri sille nuorelle ja innokkaalle metallimiehelle vaihtoehtoja? Eikä olla vaan ylimielisesti heti tumppaamassa miestä alas jos nyt sattuu tuplabasarit kiinnostamaan?

Ei siellä ketään "alas tuupita". Ainakaan mun tunnilla. Mä sanon aina suoraan ettei multa saa tuplabassareista opetusta koska en hallitse niitä ollenkaan. Kerron oppilaalle vahvuuteni ja heikkouteni ts. ne asiat joita minulta kannattaa lypsää irti.
Mutta useasti nykyään, kun koetetaan tunnilla tutustuttaa doublestokerolliin tms., niin läksyjä ei niin paljoa sitten kotona jaksetakaan tsekata, vaikka tupliahan ne nekin ovat. :)

Te olette juuri niitä ihmisiä minkä takia minulla alunperin oli edes vaikeuksia opetella muita musiikinlajeja kun heti ollaan sylkemässä päin näköä jos ilmoittaa että tykkää soittaa tuplilla. kiitos. Lopetin mm. pianon soiton yksityistunnit samasta syystä nuorempana opettajan hienoisen asennevamman takia.

No en koe että päin näköä olisin ketään sylkenyt. Ehkä se maailma näyttäytyy sinulle vähemmän mustavalkoisena sitten jonkun vuoden päästä. Iloista kesälomaa! :)
MetalMil
03.05.2008 21:12:23
Ei. Osatoimisena soitonopettajana olen tästä aidosti huolissani.

Näemmä en saa perusteluja.

Mitä vikaa 40-vuotiassa ja kaljuissa on? Kerroit juuri itsestäsi ehkä hieman tarpeettoman paljon...

Tässä ei ollut ideanani mennä henkilökohtaisuuksiin vaan viitata siihen tosiasiaan että musiikkia markkinoidaan 16-vuotiaalla tytöllä ja musiikin on tosiaan tehnyt se kalju 40-vuotias. Älä vääristä sanojani kiitos. Äläkä mene itse henkilökohtaisuuksiin kiitos.

Ei siellä ketään "alas tuupita". Ainakaan mun tunnilla. Mä sanon aina suoraan ettei multa saa tuplabassareista opetusta koska en hallitse niitä ollenkaan. Kerron oppilaalle vahvuuteni ja heikkouteni ts. ne asiat joita minulta kannattaa lypsää irti.
Mutta useasti nykyään, kun koetetaan tunnilla tutustuttaa doublestokerolliin tms., niin läksyjä ei niin paljoa sitten kotona jaksetakaan tsekata, vaikka tupliahan ne nekin ovat.

Jep, olet selvästi järkipäisempi siinä suhteessa. En ole tässä provosoimassa vaan ihmettelin että miksei se nuori saa yhtälailla pitää metallista kun mistä tahansa muusta? Kai se on jokaisen oma asia eikä se ole muilta pois.
Olen pahoillani jos opillaillasi on heikko motivaatio. En silti syyttäisi musiikkityylejä.
Jokaisella musiikilla on omat myyntimarginaalinsa aina jokatapauksessa.

Laittaisin tähän äiti/tytär vertauksen mutta en nyt meidän ilmeisen ikäeron aiheuttaman korniuden takia viitsi.

No en koe että päin näköä olisin ketään sylkenyt. Ehkä se maailma näyttäytyy sinulle vähemmän mustavalkoisena sitten jonkun vuoden päästä. Iloista kesälomaa! :)

Minua ollaan kyllä syljetty päin näköä. (Muunmuassa piilov***uilemalla nuoreksi mitään ymmärtämättömäksi klopiksi). En nyt osoitellut sormella että kaikki näin tekisivät.
Kiitos taas rakentavista henkilökohtaisuuksista :) Hyvää lomaa.
Perro Stupido
03.05.2008 21:54:57
Tappelurinki! Verta ja luuta!

Blaah blaah? Mitkäs ne sanat olikaan?
Tänään otetaan kaljaa, viskotaan dartsia kaikkea tätä säestää tietenkin täysiä pauhaava enter sandman. -heikkijarvinen
markkuliini
03.05.2008 22:18:19 (muokattu 03.05.2008 22:28:17)

Näemmä en saa perusteluja.

No yritän vielä.
Olen huomannut että viime aikoina oppilailla on alkanut kiinnostamaan enemmän esim. pelkästään jaloilla soitto ja pelkästään nopeasti. Ei mun näkökannalta ole ollenkaan naiivia, mahdotonta tai muutakaan ennustaa, että mikäli trendi jatkuu tuon suuntaisena, niin nuorilla rumpaleilla ei ole kohta taitoa soittaa käsillään edes tasaisia vuorolyöntejä. Pahimmillaan tämän kaltaiset esimerkit vovat johtaa musiikilliseen alennustilaan.

Tässä ei ollut ideanani mennä henkilökohtaisuuksiin vaan viitata siihen tosiasiaan että musiikkia markkinoidaan 16-vuotiaalla tytöllä ja musiikin on tosiaan tehnyt se kalju 40-vuotias. Älä vääristä sanojani kiitos. Äläkä mene itse henkilökohtaisuuksiin kiitos.

En tietääkseni vääristellyt. Tuollainen ilkeä 40-vuotias kaljupää vaan tuntuu olevan monen nuoren vielä hieman mustavalkoisesti ajattelevan kauhukuva ja "pääpahis". Itse en ole vielä lähellekään 40-vuotiasta (miksi minä puolustelen sitä?! LOL!) tai kaljukaan joten en osannut ottaa henkilökohtaisesti. Mutta tiedän monta hyvää kaljua tai kaljuuntuvaa nelikymppistä biisintekijää. Enkä näe siinä mitään ongelmaa että muut henkilöt esittävät heidän biisejään.
16-vuotias laulaja? Mun puolesta saa laulaa vaikka 50-vuotiaan tekemiä lauluja. Mitä väliä sillä on, onko 16 tai 60 kunhan laulaa hyvin? Tai mitä tekemistä sillä tämän asian kanssa.
Musabisneksessä on kyllä paljon mätää, mutta se että nuori laulaa vanhemman tekemää biisiä ei ole se mädän lähde. Tosi harva 16-vuotias osaa tehdä niin hyviä biisejä, että niitä kukaan jaksisi kuunnella. Useampi 16-vuotias osaa taas laulaa niin että muut jaksavat kuunnella.
Muuten, juuri nyt kuunteleen Johnny Cashin levytystä 9 inch nailsin kappaleesta "Hurt". Saakos nuorempien kappaleita sitten esittää tuollainen ikäloppu kalju ukko?

En tarkoittanut mennä henkilökohtaisuuksiin, enkä tiedä missä menin. Mutta vaikeaahan tässä on keskustella jos mihinkään ei saa oikein puuttua?

Minua ollaan kyllä syljetty päin näköä. (Muunmuassa piilov***uilemalla nuoreksi mitään ymmärtämättömäksi klopiksi). En nyt osoitellut sormella että kaikki näin tekisivät.
Kiitos taas rakentavista henkilökohtaisuuksista :) Hyvää lomaa.

Harmillista jos tuntuu että päin näköä on syljetty. Toivottavasti ei minun toimesta kuitenkaan.
Mutta sanottakoon vielä, ettei ehkä kannattaisi ottaa tätä asiaa ihan niin tosissaan ja henkilölkohtaisesti. Siksikin tästä hevi-aiheesta on välillä hieman vaikeaa keskustella asiallisesti kun monella tuntuu olevan aika vihainen asenne jo lähtökohtaisesti.
markkuliini
03.05.2008 22:19:41 (muokattu 03.05.2008 22:20:20)

Blaah blaah? Mitkäs ne sanat olikaan?

Mä ole kuullut useammin "Verta ja jäätä!". Onko se sitten sellainen lätkätermi.

"Blaah, blaah" on mulle tällä hetkellä ehkä "jep jep...". :)
Pieni rumpalipoika
03.05.2008 22:45:01

KYLLÄ!

Mä ole kuullut useammin "Verta ja jäätä!". Onko se sitten sellainen lätkätermi.

"Blaah, blaah" on mulle tällä hetkellä ehkä "jep jep...". :)

Eikun "Jäätä ja tulta" - XL5
Rummut nurin ja nussimaan!
hollmi-5
03.05.2008 22:55:28

KYLLÄ!

Eikun "Jäätä ja tulta" - XL5

En tunne bändiä tai kappaletta. Varmaan tosi ROCK?
Soundit, piuhat ja kajarit.
OPJ1974
03.05.2008 23:28:40

Heh, kun on monta kokkia sopassa, niin...

Sen kummemmin tässä ketjussa käytyyn kiivaaseen sananvaihtoon, taidanpa sanoa minäkin jotain.

Alkuperäinen kysymyshän siis oli, että onko uhkakuvana kenties se, että nuoret rumpalit ovat painottuneet liikaa hevimusiikkiin ja tästä voi johtua rummuttelun alennustila Suomessa, kun ns. "musikaaliset" tai kokonaisvaltaisesti musiikin genreä hallitsevat rumpalit/muusikot häviävät maailmankartalta?

En näkisi kyllä asiaa noin; Muistelen itsekin nuorena (kun oli tuplabasarit ja sata tomia ja tsoljoona lautasta ympärillä) tuku-tukua viidettä tuntia putkeen kellarissa jyystäessäni, että perkele, tässähän sitä vasta on oikeaa musaa ja "widdu tanssimusaa en soita ikinä - enkä varsinkaan millään helv... vispilöillä".

Ikää tuli ja setti pieneni ja niitä hääkeikkojakin tuli tehtyä ihan muisteloksi asti. Lopulta setin soitto loppui (toistaiseksi) kokonaan ja musiikillista tietämystäni muilla musiikin osa-alueilla.

Pointtini on, että jostainhan se on lähdettävä. Uskon, että jokainen muusikko tai bändi lopulta muotoutuu sellaiseksi kuin se on. Oppiminen ja nimenomaan itsensä oppiminenhan ei katso ikää. Jos tyyli lyö läpi, niin hyvä niin. Kaikessa musassahan on hyvää ja sitä kuuluisaa paskaa. Lopulta kuitenkin huomaa, että diggaa soittaa kaikkea Iron Maidenista Keski-Afrikan rytmeihin, Fröbelin palikoihin tai Rölli-lauluihin . Näin vanhemmiten tietenkin jälkimmäisiä :)

Itselläni ainakin on 25 vuoden soittamisen jälkeen käynyt näin, Kaikki kelpaa ja mukavaa on naputtaa ilman mitään murheita! Musiikki on rikkaus :)

Ja hei, on minusta perhanan paljon parempi, että nuoret soittavat illat kellarissa kuin ovat potkimassa mummoja ja muukalaisia tuolla kadunkulmissa, eikö (En yleistä, metaforinen vertauskuva, toim. huom)? Ja aivan sama, onko soittajana millainen, millaisilla kamoilla, millaista musaa tai kuinka paljon jaksaa tekniikkaa rumpalina treenata - kunhan on hauskaa.

Tietenkin alussa KANNATTAISI miettiä, jos muusikoksi aikoo, mikä on JÄRKEVÄÄ ja millä tavalla halutaan EROTTUA, ettei tie olisi niiiin kivinen, pitkä ja kapealeipäinen.

Ennenkuin Markkuliini ehtii kommentoida, niin myönnän, että hevi on todellakin muoti-ilmiö. Sitä en osaa sanoa, onko se hyvä vai huono asia. Onko farkut huono asia? Nehän ovat olleet "muodissa" jo yli sata vuotta.
Kaverin suusta kuultua: "Ihmisellä on yläpää ja alapää ja siinä välissä on rytmi"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)