Aihe: Soittopuolen Kysymys/vastaus keskustelu
1 2 3 4 5 6 7 8
Kailis
07.11.2009 13:00:20

totomiettinen: Jostain muistan lukeneeni, että ADHD:sta kärsivät voivat olla myös poikkeuksellisen hyviä tietyissä äärimmäistä keskittymistä vaativissa tehtävissä tai peleissä, kuten vaikkapa shakin peluussa. Pystyvät ikään kuin kohdistamaan ajatukset tarkasti vain ja ainoastaan tiettyyn toimintaan kerrallaan. Tässä tapauksessa tuo rumpujensoitto. Voin olla toki väärässäkin.

Kuulostaa ihan idiot savant tapauksilta. Ei ole ac/dc:n kanssa mitään tekemistä.

http://www.youtube.com/watch?v=dhcQG_KItZM
http://www.youtube.com/watch?v=ckqDX2XpdyY&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=lkDMaJ-wZmQ&feature=related

Tossa kolmannessa lause (jota lyhensin m.netin keskittymisvaikeuksia omaavia käyttäjiä ajatellen) "He's savantship, that work's so wonderfully when it come's to he's animal sculpture's, is simply not there for the human form" teki muhun jostain syystä suuren vaikutuksen.
Ruutikallo
08.11.2009 02:16:29
Sonormies: Ni onki. Kävik jameis?

No gävein gyll ja mugavat oligi. Ny tuli kotti geigalt ja siälägi ol mugava.
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Kickme
22.11.2009 12:40:15
Miten soitetaan rolli, jossa on aksentti alussa? Mun käyttämässäni rudimenttikirjassa, eli charles wilcoxonin 150 rudimental solos, törmää usein tällasiin, eikä mitään selitystä tarjottu. Eli siis ihan esim 9 stroke roll, mutta nuotin päällä aksenttimerkki. Kuuluisko soittaa esim. Rr ll rr ll r, tai RR ll rr ll r? Nopeilla tempoilla tossa ekassa tuppaa menemään rolli epätasaisen kuuloiseksi, tosi hankalaa saada ekat 2 iskua eri voimakkuuksilla ja jostain syystä se sekoittaa lopunkin rollin. Kiitos jo etukäteen
markkuliini
22.11.2009 12:55:03 (muokattu 22.11.2009 12:55:36)

Kickme: Miten soitetaan rolli, jossa on aksentti alussa? Mun käyttämässäni rudimenttikirjassa, eli charles wilcoxonin 150 rudimental solos, törmää usein tällasiin, eikä mitään selitystä tarjottu. Eli siis ihan esim 9 stroke roll, mutta nuotin päällä aksenttimerkki. Kuuluisko soittaa esim. Rr ll rr ll r, tai RR ll rr ll r? Nopeilla tempoilla tossa ekassa tuppaa menemään rolli epätasaisen kuuloiseksi, tosi hankalaa saada ekat 2 iskua eri voimakkuuksilla ja jostain syystä se sekoittaa lopunkin rollin. Kiitos jo etukäteen

9 str. roll aksentilla alussa: Rr ll rr ll r tai Ll rr ll rr l.

Eli vain eka isku aksentoidaan (ei kahta ekaa).
Treeniä vaan. Samaan tekniikkaan perustuu esim. Purdie-shufflessa heti virveliaksentin jälkeen soitettava haamunuotti. Kyse on oikeastaan pompun hallinnasta, hinkkaa paljon tosi hitaalla tempolla, kyllä se sieltä löytyy.

Niin ja siis rollin viimeinen isku aksentoidaan usein kans, ihan vaan ettei kenellekään tule väärää kuvaa.
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
moderndrummer88
22.11.2009 18:59:52 (muokattu 22.11.2009 19:01:34)
Jenkkisaitteja ja lehtejä selaillessa tulee välillä eteen termi "four-on-the-floor" ilmeisesti kyse on kompista, mutta millaisesta?

E: Oma apu paras apu... http://en.wikipedia.org/wiki/Four-on-the-floor_%28dance%29 luulinkin että tämä oli joku lattiatomikomppi, mutta käsite tarkoittaakin basson/bassorummun tasaista neljäsosapulssia...
Relaxin' At Camarillo...
kimizu
22.11.2009 19:06:34 (muokattu 22.11.2009 19:07:26)
moderndrummer88: Jenkkisaitteja ja lehtejä selaillessa tulee välillä eteen termi "four-on-the-floor" ilmeisesti kyse on kompista, mutta millaisesta?

Suoria nelosia basarilla, näin olen itse asian ymmärtänyt. Eli vaikka 8-osia hihattiin, virveli 2:lla ja nelosella, basari polkee suoria nelosia.

Ehkä enemmän on kyse fiiliksestä koska tuota samaa "nelosia basarilla" voi käyttää aika monessakin kompissa, esimerkkinä vaikkapa suffle tai 16-osa diskohumppa yms.

Korjatkaa fiksummat jos meni metsään :)

E: jahah, ehditkin itse ensin :)
Timing stinks but cheerfully winks...
Ronttu
26.11.2009 15:41:56 (muokattu 26.11.2009 15:44:41)
Miksei komppini sujahda taskuun?
zak69
26.11.2009 16:02:51
Ronttu: Miksei komppini sujahda taskuun?

Soitat liian kireissä farkuissa?
"No pojat pojat, ei se sointu vaihtamalla parane....."
hollmi-5
26.11.2009 17:08:32

Olet pessimisti?
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
26.11.2009 23:19:20

Koska hameessa ei ole taskuja?
passe
27.11.2009 08:23:39
Kailis: Koska hameessa ei ole taskuja?

http://nooranelamaa.blogspot.com/2009/10/taskuhame.html
Sometimes more is more
Kailis
27.11.2009 11:32:52

passe: http://nooranelamaa.blogspot.com/2009/10/taskuhame.html

No niin. Problem solved. Tän takia mä rakastan tätä palstaa =D
Sonormies
27.11.2009 17:44:55
Markkuliini: Samaan tekniikkaan perustuu esim. Purdie-shufflessa heti virveliaksentin jälkeen soitettava haamunuotti. Ei prkl. Eikö joka rumpalista löydy sen verran lintsaria, että tuo heti aksentin jälkeen tuleva haamu jätetään soittamatta? (Täällä on ainakin yksi...)
"Harvalla on yhtä hyvä musamaku, kuin itselläni on. Itse asiassa, kun mietin tarkemmin, niin ei kellään." -Nolte
Epämuusikko
27.11.2009 21:04:36 (muokattu 28.11.2009 14:24:20)
Sonormies: Ei prkl. Eikö joka rumpalista löydy sen verran lintsaria, että tuo heti aksentin jälkeen tuleva haamu jätetään soittamatta? (Täällä on ainakin yksi...)

Helpompi se on noin päin, kuin että jos ghostista heti seuraava pitäisi aksentoida.

e. Aiheesta (ghostis) oli muuten aika tyhjentävä artikkeli viime MD:ssä. Oli eritelty etu-ja jälkighosteja ja ties mitä. Sen sieltä itselleni kohta kopsaan.
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
Sonormies
27.11.2009 21:21:12
Epämuusikko: Helpompi se on noin päin, kuin että jos ghostista heti seuraava pitäisi aksentoida. No tuo on kyllä ihan totta.
"Harvalla on yhtä hyvä musamaku, kuin itselläni on. Itse asiassa, kun mietin tarkemmin, niin ei kellään." -Nolte
moderndrummer88
28.11.2009 01:09:25
Sonormies: Ei prkl. Eikö joka rumpalista löydy sen verran lintsaria, että tuo heti aksentin jälkeen tuleva haamu jätetään soittamatta? (Täällä on ainakin yksi...)

Kuulostaa vaan siltä, että se komppi aina tökkäis siihen kohti jos jättää sen yhden ghostin soittamatta, koska ei tule niitä trioleita sit koko ajan.
Relaxin' At Camarillo...
Sonormies
29.11.2009 16:14:22
MD88: Kuulostaa vaan siltä, että se komppi aina tökkäis siihen kohti... Mun mielestä se yhden ghostin tauko antaa kivasti ilmaa kompille eikä tökkää lainkaan. Tai sitten mä vaan perustelen jollakin tavalla itselleni ettei tarttis treenata sitä heti aksentin jälkeen tulevaa ghostia... :-)
Epämuusikko
29.11.2009 17:10:23
Sonormies: Mun mielestä se yhden ghostin tauko antaa kivasti ilmaa kompille eikä tökkää lainkaan. Tai sitten mä vaan perustelen jollakin tavalla itselleni ettei tarttis treenata sitä heti aksentin jälkeen tulevaa ghostia... :-)

No excuses. Se komppi joko on tai se ei ole.
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
markkuliini
29.11.2009 21:22:34

Sonormies: Mun mielestä se yhden ghostin tauko antaa kivasti ilmaa kompille eikä tökkää lainkaan. Tai sitten mä vaan perustelen jollakin tavalla itselleni ettei tarttis treenata sitä heti aksentin jälkeen tulevaa ghostia... :-)

Tuo jälkimmäinen vaihtoehto. :)

Ei siinä, voihan sen soittaa ilmankin, mutta mun mielestä on hyvä olla vaihtoehtoja. Sillä ghostilla siinä tosiaan pysyy se rullaavuus mukana kokoajan. Se vähän riippuu toki virvelin soundistakin ja biisin temposta.
Ei sen soittaminen ole mun mielestä ollut koskaan mitenkään erityisen vaikea juttu. Mutta mä olenkin alusta asti tykännyt soittaa funk-komppeja joissa noita on 13 tusinassa. :)
Kailis: Markkuliinihan on ovat sosiaalivammainem, soittotaidotom, harjoittelua pelkäävä ja karttava ammattilainem.
Ruutikallo
02.12.2009 02:39:17
markkuliini: Tuo jälkimmäinen vaihtoehto. :)

Ei siinä, voihan sen soittaa ilmankin, mutta mun mielestä on hyvä olla vaihtoehtoja. Sillä ghostilla siinä tosiaan pysyy se rullaavuus mukana kokoajan. Se vähän riippuu toki virvelin soundistakin ja biisin temposta.
Ei sen soittaminen ole mun mielestä ollut koskaan mitenkään erityisen vaikea juttu. Mutta mä olenkin alusta asti tykännyt soittaa funk-komppeja joissa noita on 13 tusinassa. :)

Eikai Garibaldilla ole tekemistä tuon kanssa??? =)
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)