welho 08.01.2007 22:48:20 | |
---|
Kertokaahan kokeneemmat vinkkejä hyväksi treeniohjelmaksi, jotta em. osa-alueet kehittyvät. Minulla on käytännössä mahdollisuus istahtaa setin ääreen 3-4 kertaa viikossa, pari tuntia / kerta. Padia voin naputella joka ilta. Tämän lisäksi bänditreenejä on 2-3 kertaa /vko. Nyt pitäisi saada sellainen säännöllinen rutiini aikaiseksi. En odota ihmeitä tältä puolen vuoden jaksolta, mutta jonkunlaisen tukevan perusjalan ajattelin sillä saavan aikaiseksi soittoa ajatellen. Jeps. Treenimäärä vaikuttaa mun mielestä järkevälle joten kun tuon ajan käyttää asiallisesti niin varmasti tapahtuu:) Kehittävintä olisi jos saisit jonku asiallisen ukon antamaan sulle hieman ohjausta! Kerta pari kuukaudessa ja sitten treenaat juttuja omalla ajalla niin avot ja hyvä tuloo! www.welhodrum.com |
Narcosynthesis 09.01.2007 08:44:28 | |
---|
Kertokaahan kokeneemmat vinkkejä hyväksi treeniohjelmaksi, jotta em. osa-alueet kehittyvät. Minulla on käytännössä mahdollisuus istahtaa setin ääreen 3-4 kertaa viikossa, pari tuntia / kerta. Padia voin naputella joka ilta. Tämän lisäksi bänditreenejä on 2-3 kertaa /vko. Nyt pitäisi saada sellainen säännöllinen rutiini aikaiseksi. En odota ihmeitä tältä puolen vuoden jaksolta, mutta jonkunlaisen tukevan perusjalan ajattelin sillä saavan aikaiseksi soittoa ajatellen. ...Ainakin tylsistymistä voit estää "teemoittamisella", eli jaa päivittäin käytettävissä oleva aika osiin eri osa-alueiden kehittämiselle. Valitse myös joka päivä eri osa-alue, jota painottaa juuri sinä päivänä, ja treenaa sitä silloin enemmän kuin muita. Olennaista tässä kuitenkin on, ettet jätä muita osa-alueita pois, koska ne kehittyvät jatkuvan treenauksen aikana parhaiten. Loogisesti tietenkin silloin, kun pääset treenaamaan setillä, niin treenaa niitä juttuja, joita setillä voi parhaiten harjoitella ja tee muiden harjoitteiden kanssa pädireenejä. Mieti myös, mitä osa-aluetta tarvitsee kehittää eniten ja treenaa sen mukaan. Ainakin itselläni tuon vasurin treenaaminen vie pirusti aikaa ja vaivaa kun olen niin rytmihäiriöinen:)
|
WyW 14.01.2007 15:19:27 | |
---|
Mä otin semmosen realistisemman lähestymisen treenaamiseen ja oon ny iha oikeastikin jaksanu pitää tuon yllä. Alkuperäiset soittotreeniohjeet tuli Malmimäen Hessulta ja treenimäärät oli vaan lannistavan suuria. Sitä pitää treenata mitä tarttee ja mulla se nyt on selkeästi nopeus ja balanssi kun kerran heviä päästää, eli aloinkin tekeen päivittäin puolen tunnin rutistusta sähkörummuilla, johon kuuluu n. 20 min blästitreeniä (120-160bpm 10:n bpm:n välein... 100 tahtia) ja sitten 10 - niin-paljon-kun-nappaa vapaamuotoista kolistelua. Siis alkuperäinen treeni mikä Hessulta tuli oli 1,5h putkeen 100bpm 16-osia jaloilla ja käsillä sitten siinä samalla erinäisiä harjoituksia käsillä. Ei riittänyt tuohon motivaatio/keskittymiskyky, joten ajattelin, että vähäisempikin treeni auttaa kunhan sen tekee. Nyt tässä pari - kolme kuukautta pitää koittaa jatkaa tuota ja kattoa lähteekö tää tästä erilailla sitten. Pikkuhiljaa... The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm |
K.Suninen 15.01.2007 08:52:15 | |
---|
Mulla on MD-nauhoilla varman kiljoona tuntia nauhotettu noin about tempolla 80-100 soitettua pelkkää perus jazzkomppausta yksinään rideen. Välillä ehkä muut raajat saattaa tulla mukaan, mutta nyt on vaan tuo ride tärkeimpänä hajoittelun kohteena. Sitten toisena reeninä pistän metronomin tai jonku biisin korvaan soimaan ja soitan vapaamuotosesti mitä ikinä päähän pälkähtää, mutta vaatimuksena on ettei tule pienintäkään jäätymistä ja että tiukka groove/svengi pysyy koko ajan. Ja näitäkin nauhoitukseen.. Biisiä soittaessa vielä yritän siis soittaa vapaamuotoisesti, mutta niin että se ei riko silti biisiä. "NO CYMBALS UNDER 16" allowed. This is a rule that is made to make
sure that no splashes or any other ridicilous shit can be used." A.R.D.W |
mats petter 16.01.2007 19:14:53 | |
---|
padi eteen, yksi palikka oikeaan käteen. Metronimosta tempo, sitten metro pois ja yhdellä kädellä perusjats-komppia. Eri voimakkuuksilla, koitan saada padinkin svenkaamaan. Jalalla höylään kakkosnelosta. Viiden minsan päästä tarkistus onko tempo pysynyt. Sitten tempo alas 5-10 pykälää ja sama juttu. Yleensä hitaammasta on taipumus kiilata edellisen nopeampaan tempoon. Apropos, metron kanssa treenaaminen on hyvä tietyn aikaa, mutta jossain vaiheessa se kannattaaa jättää pois ja alkaa luottaa omaaan sisäiseen timeen. |
Epämuusikko 16.01.2007 21:19:23 | |
---|
padi eteen, yksi palikka oikeaan käteen. Metronimosta tempo, sitten metro pois ja yhdellä kädellä perusjats-komppia. Eri voimakkuuksilla, koitan saada padinkin svenkaamaan. Jalalla höylään kakkosnelosta. Viiden minsan päästä tarkistus onko tempo pysynyt. Sitten tempo alas 5-10 pykälää ja sama juttu. Yleensä hitaammasta on taipumus kiilata edellisen nopeampaan tempoon. Apropos, metron kanssa treenaaminen on hyvä tietyn aikaa, mutta jossain vaiheessa se kannattaaa jättää pois ja alkaa luottaa omaaan sisäiseen timeen. Oletko kenties Rileyn oppilas? Grooving hard or hardly grooving.
Bustard #1 |
mats petter 16.01.2007 21:42:39 | |
---|
En. Onks se pölliny mun metodit? |
Epämuusikko 16.01.2007 23:57:41 | |
---|
En. Onks se pölliny mun metodit? tuli mieleen tuosta "pädiin ride-komppia"-hommasta. mutta antaapa olla. Grooving hard or hardly grooving.
Bustard #1 |
Narcosynthesis 18.01.2007 08:44:02 | |
---|
Back to topic...tällä hetkellä olen kovasti vaihteeksi innostunut soittamaan eri levyjen tahdissa...eilen kaivoin esiin vanhan kunnon "hevirumpalin abc-kirian", eli Nevermoren Dead Heart In A Dead World -levyn ja aloin vaihteeksi treenata "polkemista" ...Kivaa :D |
DrmBug 18.01.2007 09:24:03 | |
---|
Back to topic...tällä hetkellä olen kovasti vaihteeksi innostunut soittamaan eri levyjen tahdissa...eilen kaivoin esiin vanhan kunnon "hevirumpalin abc-kirian", eli Nevermoren Dead Heart In A Dead World -levyn ja aloin vaihteeksi treenata "polkemista" ...Kivaa :D Hehe. Mietinkin onko tämä nimimerkkisi peräisin tuolta levyltä. On muuten rautanen levy! Itsekin olen tuplia sen tahdissa treenannut. Nyt kun saan kotiin treenipedaalit niin pitää soitella taas läpi sitä. :) Sohva saa kyytiä... ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
miscage 18.01.2007 10:05:01 | |
---|
3 välipäivää, tänään treenikselle... Even your girlfriend fucking sucks. |
Narcosynthesis 18.01.2007 14:09:10 | |
---|
Hehe. Mietinkin onko tämä nimimerkkisi peräisin tuolta levyltä. On muuten rautanen levy! Itsekin olen tuplia sen tahdissa treenannut. Nyt kun saan kotiin treenipedaalit niin pitää soitella taas läpi sitä. :) Sohva saa kyytiä... No sieltähän se, lempibiisin mukaan otettu:)...on aivan älyttömän rautainen paketti tosiaan! Oottelen kovasti nyt sitä DVD:tä, varsinkin kun kävin katsastamassa bändin livekunnon Tavastialla viimeksi... ...dikkaan juuri tuon levyn treenaamisesta juuri sen takia, että sieltä löytyy jos jonkinlaista juttua tomikomppien ja kellonkilkutusten kautta kunnon poljentoon ja jopa aika groovaaviin ja laid-backkeihin juttuihin. Esimerkiksi joku Engines of hate on aika mainio biisi opeteltavaksi, kun oppii niin monia juttuja kerralla... Onko muuten ideoita siitä, että mitä ihmettä Van Williams soittaa Dead Heart in A Dead Worldin alussa? Jonkinlaista 16-osa-kuviota se siinä käsillä kilkuttelee ilmeisesti peltien kelloihin, mutta sen olisi kiva tietää tarkemmin, että mitä se oikein siellä soittaa... |
Foe mounier 19.01.2007 13:36:26 | |
---|
Koitan kehittää nuotinlukua ja groovea. Perus rudimenttien lisäksi. |
Zoso 28.01.2007 13:16:28 | |
---|
Pitäis oppia soittamaan pedaaleja "heel up" tekniikalla... Oon tähän asti soittanu AINA jalka "maassa". |
Nolte 28.01.2007 13:26:35 | |
---|
Pitäis oppia soittamaan pedaaleja "heel up" tekniikalla... Oon tähän asti soittanu AINA jalka "maassa". Sama. En hallitse ollenkaan kantapää ylhäällä soittamista (jos nyt en muutenkaan)... :( Hyvät kamat - huono soittaja! |
MK73 28.01.2007 14:20:41 | |
---|
Uskokaa tai älkää, mutta aloitin "treenikuurin", kun sopiva soittotilakin järjestyi kävelymatkan päästä kotoa. -Napit korviin, Tiktakki soimaan ja menoksi :-) |
Narcosynthesis 29.01.2007 10:32:08 | |
---|
Sama. En hallitse ollenkaan kantapää ylhäällä soittamista (jos nyt en muutenkaan)... :( ...samaa tuossa aloitin viikonloppusena "taas kerran" treenaamaan. Oon kuitenkin huomannut tuplilla kivemmaksi tekniikaksi, joten pakkohan se on saada hyvin hanskaan! Ei muuta kuin 100 Bpm vaan metronomiin ja rudimentteja perkele:) ...nyt jalkoihin sattuu. Missä äiti on? Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa) |
Clayrooster 04.02.2007 12:20:57 | |
---|
Et varmaan pysty tuolla tatsilla soittamaan maksiminopeudella kovin kauaa, sen verran jäykältä näyttää... No jopas nyt jotakin. Mitä sitä nyt noin hanakasti puuttumaan toisen kapulatekniikkaan. Taas melko naurettavaa tämä turha puiminen. Joopajoo |
moderndrummer88 05.02.2007 09:58:21 (muokattu 05.02.2007 09:58:47) | |
---|
No jopas nyt jotakin. Mitä sitä nyt noin hanakasti puuttumaan toisen kapulatekniikkaan. Taas melko naurettavaa tämä turha puiminen. No eikait siinä jos täältä ei halua vinkkejä ottaa ja kehittää sillä tavoin itseään... "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
nikkenakkertton 05.02.2007 10:28:27 | |
---|
nyrkkeilyä, punttia ja lenkkiä. hehe eli soitto hommat jääny vähä vähäseks tässä.. |