Ossi 14.12.2006 00:46:48 (muokattu 14.12.2006 00:47:11) | |
---|
Erkki Valaste ja Risto Vanari. Ei erikoisuuden tavoittelemisen nimissä vaan siksi, että noista jäi aikanaan myönteinen kuva. Olisi mielenkiintoista tunnustella mitä fiiliksiä miesten tekemisestä kehkeytyisi tänä päivänä suhteessa siihen, kuinka makialta miesten soitto kuulosti siihen aikaan kun olin itse lökäpöksyinen räkänokkakoltiainen. Lift your other foot up
And fall on your ass
Get back up
Put your teeth in a glass
Aint ever been nothin quite like this
Its a magical thing called the wilbury twist |
-Jere- 19.01.2007 23:22:03 | |
---|
Mika Kallio ajaa kilpaa motskarilla. on myös mika kallio joka soittaa rumpuja todella hienosti, jos et tiedä niin ota asioista selvää... No hei, onhan se nyt tosiaan! |
hollmi-5 20.01.2007 22:16:20 | |
---|
on myös mika kallio joka soittaa rumpuja todella hienosti, jos et tiedä niin ota asioista selvää... Tästä Kalliosta minä en ole saanut mitään irti. Keikoillakin olen käynyt katsomassa. Moni jazzari hänestä kyllä tykkää, mutta minulle ei soittonsa uponnut. Mootoripyöräilijän tekosia seuraan mielelläni. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
-Jere- 20.01.2007 23:20:45 (muokattu 20.01.2007 23:21:58) | |
---|
Mitähän bändejä olet käynyt katsomassa? Kalliolla on aivan uniikki tatsi tuohon settiin. saa rummut soimaan todella hienosti ja pienellä volalla. Myös pedagogina mies on aivan mahtava, mies kuuluu muunmuassa nykäsen anssin suosikeihin. en tiedä onko anssi kovin jazzari. Moottoripyöräilyä en itse ole pahemmin tsekkaillu. No hei, onhan se nyt tosiaan! |
hollmi-5 20.01.2007 23:39:30 | |
---|
Mitähän bändejä olet käynyt katsomassa? Joitakin Jazzliiton tukemia juttuja Savonlinnassa. Ei muistu bändien nimet mieleen. Todella kireät oli vireet. Sellaista maalailuahan se oli.Ei komppia ollenkaan. Minulle ei ollenkaan auennut. Nykäsen kanssa olen keskustellut rumpaleista pariinkin otteeseen. Ei maininnut Kalliota silloin. Pullin Hannekin on minulle Kalliota hehkuttanut. Varmaankin Mika on omassa genressään oikein hyvä. Minua ei koskettanut hänen tapansa soittaa ollenkaan. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
-Jere- 21.01.2007 12:14:42 | |
---|
kyllähän se soittelee komppia, paljonki ja todella svengaavasti. et vaan tainnu kuulla komppia muun maalailun seasta. mies tietää todella paljon jazzista, freestä, funkista, fuusiosta. ei välttämättä vaan soita aina mutta osaa. kysehän tällä palstalla on henkilökuvasta. No hei, onhan se nyt tosiaan! |
MK73 21.01.2007 15:13:34 | |
---|
Mika Kallio komppaa tyylikkäästi mm. Pekka Pohjolan Views -levyllä. Kallio on levyn pääasiallinen rumpali, eikä häpeä Anssi Nykäsen ja Reiska Laineen seurassa. |
hollmi-5 21.01.2007 19:01:24 | |
---|
Mika Kallio komppaa tyylikkäästi mm. Pekka Pohjolan Views -levyllä. Pitääpä tsekata tuo. Kiitokset vihjeestä. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
jazzmies 21.01.2007 22:21:30 | |
---|
Ei komppia ollenkaan. Komppaaminen, komppaus ja komppi-käsitteitä yhdistää sama runko, joten todettakoon tämä: Käsite juontaa juurensa joko ilmaisusta to accompany, säestää tai myötäillä, tai to complement, täydentää. Komppaus on eri lajeissa erilaista. Kallio komppaa edustamalleen soittotyylille ominaisella tavalla ja hän työllistyy lajissaan melko mukavasti. Täten todettakoon, että Kallion myötäilevä ja täydentävä komppi miellyttää suurinta osaa suomalaisesta jazz-yhteisöstä ja se koskettaa monia ihmisiä orgaanisuudessaan ja aloitteellisuudessaan. Sellaista jazz on! Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |
hollmi-5 22.01.2007 09:26:01 | |
---|
Sellaista jazz on! Minulla on tällä kohtaa aukko. Olen sivistymätön Jazzin suhteen. Toisaalta kävin viime viikolla katsomassa, kun Timosen Marko maalaili omia äänimaisemiaan Emma Salokosken keikalla. Välillä soitteli cajonia, välillä ei mitään. Toisinaan pelkkiä efektejä ja tottakai settiäkin. Tästä minä pidin kovasti. Kesällä näin Markon Alangon Säätiön keikalla ja siellä sitten aivan toisenlaisen Timosen. Sen homman hän hoiti myös tyylikkäästi. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
Cimble 03.05.2007 13:05:29 (muokattu 03.05.2007 13:12:34) | |
---|
Pecu "Spede" Cinnari. Asennetta ja kokemusta löytyy ja kuuluu juuri näihin itseoppineisiin rumpaleihin. Pienimuotoista henkilökuvaa, eli juttua, haastattelua ja mielipiteitä uusimmassa Dafry ry:n julkaisemassa Viidakkorumpu-lehdessä 1/2007... Lehti on luettavissa suurimmissa kirjastoissa ja tulee vain Dafryn jäsenille. Jutussa löytyy tuota asennetta, eikä se ole ehkä niin tekniikkaan perehtyvää ja akateemista paahtoa kuin monet muut jutut. Puhdas ja virkistävä rockpläjäys siis... ;) |
ruuhkis 03.05.2007 14:05:26 | |
---|
Jukka Nevalainen! Tosin kyseinen kaveri voi olla vähän vaikeasti tavoitettavissa, johtuen siitä että nightwish on nyt tekemässä levyä :P |
Dr. Funkenstein 04.05.2007 21:04:20 (muokattu 04.05.2007 21:04:47) | |
---|
Mites tämä projekti etenee? Itseäni kiinnostaisi erityisesti nähdä Sami Kuoppamäki ja Rami Eskelinen. Teppo Mäkynen olisi myös hyvä valinta. |
ddrum54 05.05.2007 11:33:48 | |
---|
Juha Litmanen. Hänellä on mielenkiintoisen huumorintajuinen ote soittamiseen. Myös näkemys rumpalin roolista duossa kiinnostaisi. |
Veksi 05.05.2007 20:06:40 | |
---|
Nappi Ikonen |
50000 10.05.2007 14:19:31 | |
---|
Dyny Lötjönen. |
Youni 10.05.2007 14:56:01 | |
---|
Dyny Lötjönen. Napanderin rumpali...? Huhhuh! Tämä kyllä kiinnostaisi. :D "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
rogersshop 13.05.2007 06:35:22 | |
---|
Oletteko unohtanut Ilpo Kallion?Nyt jo 70kymppinen rumpali ja edelleen soittaa.Yksi eniten studioäänityksiä tehny rumpali ja meheviä juttuja riittää. |
Rumpu-ukko 16.05.2007 09:27:35 | |
---|
Matti A Takala, miksei myös Matti Oiling rytmisymbaaleineen? Kaikki loppuu aikanaan vaan konsanaan ei milloinkaan. |
Groovelover 16.05.2007 10:01:29 | |
---|
Ja vanhan liiton soittajista vaikkapa Ippe Kätkä tai Affe Forsman. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |