![]() 03.01.2007 15:38:09 | |
---|---|
Olikos tää sun mielestä sitten hyvä ja rock veto? Hiki hais jne? Mun mielestä toi on lähinnä känniääliöintiä. Tää olikin vähän parempi. Tuli kuitenkin mieleen mikä tahansa teinibändi nuorisotalokeikalla. Henkka on rautaa. Siitä ei pääse mihinkään. Timanttinen veto. Entä Lipsasten versio? | |
![]() 03.01.2007 15:56:54 | |
Mun mielestä RHCP on rock koska ne soittaa kännissä ja väärin. Even your girlfriend fucking sucks. | |
![]() 03.01.2007 16:00:13 | |
Entä Lipsasten versio? Mites sun versio? | |
![]() 03.01.2007 16:09:59 | |
Mun mielestä RHCP on rock koska ne soittaa kännissä ja väärin. Mun mielestä toi ois enemmänkin punk. En oo oikein muuten punkkia nähnyt soitettavankaan... ;) "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 03.01.2007 16:10:46 | |
Mun mielestä RHCP on rock koska ne soittaa kännissä ja väärin. Enempi ne hihakarkista tykkäs tohon aikaan. Yritä ite soittaa nopeesti hitaissa. Oli muuten Hillel Slovakin viimeinen veto. (Siis keikka, kai se parit vedot ehti vielä ton jälkeen vetää.) Selvennykseksi vielä, että toi oli ns. encore ja ns. huumoria. Jimi Hendrix lauloi falskisti ja kitarakin oli epiksessä. Aika monta mokaakin tohon mahtui. Mitch Mitchellin taimi heitti ja se soitti liikaa. Ei tyylinmukaisesti, kuten ogeli-spedet sanois. ELLEI Jimi Hendrix ois Jimi Hendrix ja Mitch Mitchell Mitch Mitchell. Niin joo ja perkat ei oikein kuulunu. Aika kovia teinibändejä teiän nuokkareilla muuten. Meinaan että harvan rumpuintroa Fire-biisiin vaivaudutaan ihan ogeli-spedejen toimesta nuotintamaan - tai ainakin yrittämään. Viittaan tohon yhteen edellisen sivun heittoon. Väittääkö joku tosissaan, että tossa Lipsasten versiossa ois haissut yhtään hiki ja pieru ja sperma ja pesemättömät ulkosynnyttimet? Musta se oli just niin varovaista, hajutonta ja mautonta (sanan kahdessa merkityksessä) kuin... niin - kuin mistä tää koko vääntö lähti liikkeelle! Eli sori Hollmi, en mä sieltä sitä hikeä haista. Duunarin kyllä. | |
![]() 03.01.2007 16:13:03 (muokattu 03.01.2007 16:13:55) | |
Tää olikin vähän parempi. Tuli kuitenkin mieleen mikä tahansa teinibändi nuorisotalokeikalla. Tuo nyt oli jo aika rajusti sanottu, onhan tuossa nyt ihan armoton meininki, ei tuo ehkä tietokoneelta limpparia litkiessä hirmu ihmeelliseltä kuulosta, mutta mietippä jos olisit itse ollu aikanaan paikan päällä... E: Enemmän meikä tuosta KW:n versiosta diggaa kuin Lipsasten, tuossa on sitä alkukantaista voimaa kuitenkin mukana. Anyone using any such item
will be tortured to death by making him/her listen Dave Weckl's solo material for one 24 hours | |
![]() 03.01.2007 16:30:22 | |
Aika kovia teinibändejä teiän nuokkareilla muuten. Meinaan että harvan rumpuintroa Fire-biisiin vaivaudutaan ihan ogeli-spedejen toimesta nuotintamaan - tai ainakin yrittämään. Viittaan tohon yhteen edellisen sivun heittoon. Studioversio on jees. Rumpuintro on hyvä. Sitä ei ollut tossa pätkässä. | |
![]() 03.01.2007 16:39:31 | |
Mun mielestä toi ois enemmänkin punk. En oo oikein muuten punkkia nähnyt soitettavankaan... ;) Heh, joo, punkrockindie jne. Pääasia että nauttii siitä mitä tekee, oli sitten selvinpäin tai kännissä. Mä en tiedä oonko rock vai punk, mutta saan kovemmat sävärit Impaled Nazarenen keikasta kuin Trio Töykeistä. Rock-konsertti on mulle sellainen puhdistava kokemus, missä ei tarvitse miettiä mitä laittaa päälle tai miten korkealentoista sanottavaa bändistä keksii. "Vitun hyvä" riittää, kaikilla on kivaa. Jollain tavalla sellainen primitiivinen ulosanti kuuluu siihen, eikä tuo nyt tarkoita sitä että pitäisi olla kännissä tai hajottaa soittimia tai edes soittaa sähköisesti. Se vain on. Porcupine Tree on itselleni esimerkki bändistä jossa on kaikki muu kohdallaan paitsi "se rock". Even your girlfriend fucking sucks. | |
![]() 03.01.2007 16:45:44 (muokattu 03.01.2007 16:50:51) | |
-Peppers: ihan persiistä! -Lipsaset: Yhdyn HP:hen (siis noin kuvainnollisesti...) -KW: "tykkäsin tykkäsin, annoin seiskan..." -Henkka: Kova veto! E:) Niskis, joko setti meni? Myyntikuva on mulla vieläkin taustakuvana, tullut kuolailtua aika huolella:-) Less is less | |
![]() 03.01.2007 16:58:30 | |
E:) Niskis, joko setti meni? Myyntikuva on mulla vieläkin taustakuvana, tullut kuolailtua aika huolella:-) Jeh, se meni toisena myyntipäivänä jollekkin tyypille Tornioon. Kiva että setti miellyttää silmää. Ostan itelleni taas monsterisetin jahka valmistun:) | |
![]() 03.01.2007 18:55:23 | |
Väittääkö joku tosissaan, että tossa Lipsasten versiossa ois haissut yhtään hiki ja pieru ja sperma ja pesemättömät ulkosynnyttimet? Musta se oli just niin varovaista, hajutonta ja mautonta (sanan kahdessa merkityksessä) kuin... niin - kuin mistä tää koko vääntö lähti liikkeelle! Eli sori Hollmi, en mä sieltä sitä hikeä haista. Duunarin kyllä. Tosta sitä voi haistella lisää livenä kuva kera: http://www.youtube.com/watch?v=vIPoGzWTbiM | |
![]() 03.01.2007 20:18:25 | |
Sitä Happening Placen linkkiä omiin suorituksiin minä odottelen. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm | |
![]() 03.01.2007 20:24:48 | |
Mielenkiintoista keskustelua rudimenteista hoho!... aikaa turhaa kädenvääntöä... different strokes for different folks vai miten se meni... mutta samapa tuo... enhän ole edes rumpali.. mitä teen täällä. | |
![]() 03.01.2007 20:27:19 (muokattu 03.01.2007 20:28:48) | |
Porcupine Tree on itselleni esimerkki bändistä jossa on kaikki muu kohdallaan paitsi "se rock". Tästä olen vähän samaa mieltä. Sattumalta törmäsin bändiin ja ostin viimeisimmän lätyn. Hirveä fanitus alkuun, mutta kynttilä hyytyi aika pian säästöliekille. Vaikea pukea sanoiksi, mutta vähän sellainen "onks tukka hyvin"-meininki haisee. Pojat tykkäävät vieläkin soittaa rankempaa, mutteivat ole ihan varmoja että uskovatko siihen omaan juttuunsa... Rakastan, en rakasta, rakastan, en rakasta... Rumpali on kyllä mainio esimerkki siitä, kuinka sitä rudimenttien hallitsemista oikein sitten hyödynnetään käytännössä. Loistava kaveri, hyvä tatsi ja mielikuvitus/uskaliaisuus. Less is less | |
![]() 03.01.2007 20:27:27 | |
Sitä Happening Placen linkkiä omiin suorituksiin minä odottelen. "Suoritus" on just oikea sana! Suorittamistahan se soittaminen on... Sä puhuit duunarinhiestä, musta soittonäytteen perusteella sitä ei sun Lipsasista löytyny. Näinollen tuli todistettua se, että me puhutaan eri asioista. Tai ainakin asioista eri nimillä. Tosin sä jo menit sanomaan senkin,että Nykänen tai Kuoppis ois klaarannu Güntissä niinku Teijo. Siitä jo huomasin, että nyt menee ohi että viuhuu. TOisin sanoen,mä en oo omista soitoistani puhunu mitään. Sä oot. Ja nyt kun homma tuli mun osalta selväks, osaan ottaa sun mielipiteet oikeasta vinkkelistä. Haluisitsä ite kommentoida a) meidän mielipiteitä Lipsasista tai b) noita muita Fire-versioita? Ottamatta kantaa, kuka niissä soittaa. (Snadisti offtopikkina, mutta kyllä mä tajuan, että noi Lipsasten ääninäytteet on vain kättäpidempää keikkamyyntiin eikä mitään oikeita tallenteita. Eli siinä mielessä vähän kohtuutonta alkaa niitä sen enempää ruotia. Livenä homma toimi ihan eri malliin, mutta huttubändihän toi kuitenkin on. Nykyisin niitä vaan kutsutaan bilebändeiks.) | |
![]() 03.01.2007 20:27:55 | |
Aika kovaa kyytiä täällä Hollmi-5 saa, mikä on ihan väärin, sillä hän OSAA soittaa. Se että joku osaa soittaa, on jo itseisarvo. 'Firessä' hän osoittaa että hän osaa soittaa rumpuja teknisesti hyvin ja bändissä vähintään yhtä hyvin. Eli rummutus toimii sekä yksilö- että groove-tasolla. Se että pitääkö tulkinnasta, menee täysin omien perversioiden puolelle. Myös videosta huomaa, että rudimentteja on harjoiteltu, sillä soitto kuulostaa ja näyttää helpolta. Sitä paitsi Hollmi ei syyllisty sikailuun kummassakaan linkissa, vaan hän tuntuu olevan soittohommissa. Eli tähän on siis tultu. Jos soittaja osaa soittaa, hänen täytyy olla huono, koska hän on vaivautunut ottamaan selvää asioista eikä luota Jumalalliseen tuuriin, lahjakkuutteen ja musikaalisuuteen. Älkää siis harjoitelko, vaan olkaa lahjakkaampia. Jos joku pitää RHCP:n versiosta, niin se on hänen oma juttunsa. Minä en sille arvoa millään tasolla. Melusaastetta ensimmäisestä sekunnista viimeiseen. Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. | |
![]() 03.01.2007 20:33:13 | |
TOisin sanoen,mä en oo omista soitoistani puhunu mitään Niistäkin olisi mukava keskustella, kun tälläisen viitan olet itsellesi pukenut. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm | |
![]() 03.01.2007 20:45:26 | |
Se että joku osaa soittaa, on jo itseisarvo. Kuulostaa hullulta. Soittotaito olisi jollain tasolla itseisarvo? Soittotaitohan on väline, jolla muutetaan ääniaalloiksi se, mitä korvien välissä kuuluu. Ja jos sitä välinettä ei osaa käyttää, ei sillä ole mitään arvoa. (Paitsi ehkä se tuntipalkka, jonka ko. henkilö ois saanut, jos ois turhan treenaamisen sijaan tehny jotain tuottavaa työtä.) Melusaasteesta puheenollen, sä oot puhunut eri musiikeista, musiikin historiasta, taidehistoriasta ym. muttet oo sit kai viittiny ottaa haltuun esim. sellaista aika merkittävää populaarimusaan ja sen kehitykseen vaikuttanutta tyylisuuntaan kuin punk. Mut oishan se tietysti ollu hienoa, jos Provinssin päälavalla 1988 RHCP oiskin tullut encoreen sukat munissa... ja soittanu hillitysti Steely Dania LÄHES yhtä hyvin kuin levyllä, basso ogelikorkeudella ja rumpali mahd. ekonomisella soittotatsilla. Arvostelepa jatsimies toi Jimi Hendrix -pätkä mahd. analyyttisesti. Katotaan mitä irtoo. Vääriä ääniä ja muita kelvottomuuksia? | |
![]() 03.01.2007 20:46:14 | |
Niistäkin olisi mukava keskustella, kun tälläisen viitan olet itsellesi pukenut. Millasen viitan? | |
![]() 03.01.2007 20:47:22 (muokattu 03.01.2007 20:50:20) | |
Taitaa olla aika turhaa alkaa miekkailemaan siitä, että kenellä on kyrväkkäin kanttilyönti ja kenen mutsi soutaa enoakin nopeammin. Mutta eikös kaikki ole vähän yhtä mieltä siitä, että keskustelun aiheena ollutta teemaa oli ihan hauskaa vähän ruotia? Tämä on niitä juttuja joita ei yleensä tule niinkään ajateltua, tai puettua sanoiksi. Kunnollisella käsitteen määrittelyllä oltaisiin myös säästytty monelta sivulta kädenvääntöä. Jotkut puhuivat äidistä, toiset anopista... Yksi hauska tekijä on tämä, että siinä vaahto suupielissä kirjoittaessa aina unohtuu se ettei tekstin lukijat tunne sen kirjoittajaa. Kaikki vähänkin tulkinnan varaiset lauseet/provot/vitsit kiskotaan ihan omiin sfääreihinsa ja alkuperäinen pointti häviää jonnekin rautapihan syvyyksiin. Kiitokset hyvästä matsista ja edelleen ne hyvät uudet vuodet! Less is less | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)