Epämuusikko 09.10.2011 22:47:00 | |
---|
lämmitelkää ennen soittoa. ihan fyysistä lämmittelyä. + ääneen laskeminen. saa ainakin keskittymisen päälle. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Ruutikallo 09.10.2011 22:50:41 | |
---|
passe: Ei kulu ja elekää suatana sentään myykö kamoja! Se innostus palaa aina jossakin vaiheessa ja kaiken uudelleen ostaminen vetää yleensä vyön ja parisuhteen kireälle. Samaa mieltä. Onneksi kamat säilyi ja parit "hyvät" ostoksetkin tein pakkotauon aikana. Toki luovuin yhdestä setistä, koska katsoin että kolme settiä ollee aivan riittävä jatkossa ja niin on myös ollut. Tyvinettoa tullee luultavasti jos kamppeet myy ja sitten tuleekin se "jos sittenkin" innostus. Tauko kun venyy riittävästi niin saattapi olla vintagea varastossa uuteen alkuun =D [kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46
www.tukalaband.com |
Kailis 10.10.2011 01:46:19 | |
---|
Mulla oli hyvät bänditreenit tänään. Katsottiin yhtä biisiä jota ei olla aikoihin soitettu ja lähti heti lentoon. Uudetkin biisit toimii ja saatiin tehtyä muutama sovitusjutska pariin vanhempaan. Laulaja/kitaristi oli laskenut biisit ja niitä on kolmisenkymmentä. Erittäin jees! Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
ferodoz 10.10.2011 06:59:21 | |
---|
Kailis: Mulla oli hyvät bänditreenit tänään. Katsottiin yhtä biisiä jota ei olla aikoihin soitettu ja lähti heti lentoon. Uudetkin biisit toimii ja saatiin tehtyä muutama sovitusjutska pariin vanhempaan. Laulaja/kitaristi oli laskenut biisit ja niitä on kolmisenkymmentä. Erittäin jees! Mulla sama, toiset bänditreenit tässä porukassa, ja alkas yhteissoitto kulkemaan jo sillä tasolla että se kuulosti jo musiikilta. Ja oli muuten ekat treenit Black Beautyn kanssa, todella mahtava runpu on se, ei voi muuta sanoa. :) Koolla oli väliä. |
OPJ1974 10.10.2011 10:34:49 | |
---|
passe: Testaile rohkeasti eri pedaaleita. Itse tässä taas kantapään kautta totesin, että se ensitreffeillä tassua miellyttävä pedaali ei välttämättä olekaan se parhain omalle jalalle. Noissa haastavammissa jutuissahan ne erot pompsaavat esiin. Pakko se kai on alkaa kamarunkkaamaan, kun kaikki muu mahdollinen on kokeiltu: - pedaalin säätöjen eri kombinaatiot - lisäpainot - basaritreenit ja tekniikkatreenit (slide, flatfoot, heeltoe) - istumakorkeus - vartalon painopisteen muuttaminen istuessa (tällä muuten on mun taitotasolla ollut eniten vaikutusta, miten noi alaraajat tottelee. Olisiko penkin vaihto myös... kuka ties?) Toki myönnän, että tuo perk..een oikea jalka on mun heikoin lenkki. Hyvänä päivänä on rentoa, mutta yleensä kyllä saa keskittyä ja tehdä töitä sen kanssa. Välillä nopeissa biiseissä 8-osienkin kanssa meinaa mennä kontrolli. Oonkohan mä ylikunnossa, ja mennään vaan takapakkia? Yhdessä vaiheessa tuntui, että parempaan päin ollaan menossa. Treeniä on nyt tullut semmoinen 7 tuntia viikossa. Ei vaan saa tuntumaa pedaaliin noissa nopeissa. Kevyt tatsi ja räjähtävä reagointi mun jala liikkeeseen on vaan liikaa pyydetty. Yamahan perus 800-sarjalainen käytössä. Mihinkähän pedaaliin tuosta kannattais lähteä...? |
passe 11.10.2011 12:56:31 (muokattu 11.10.2011 13:09:53) | |
---|
OPJ1974: Mihinkähän pedaaliin tuosta kannattais lähteä...? Tähän ei taida olla kyllä mitään muuta vastausta kuin se kamarunkkaus:) Kokeilemalla selviää. Itsekin olen tuon nopean tuplaiskun kanssa usein tuskaillut. Jonkin sortin apu ongelmaan löytyi hiljaa soittamisen kautta. Minulla oli jostain syystä sellainen alitajuinen päähänpinttymä, että sen tuplaiskun pitää lasahtaa silleen napakan tykisti. Poljin liian kovaa (sitä se vaimokin aina sanoo...). Siirtelin jalkaa pedalboardilla ennakkoluulottomasti mitä villeimpiin kohtiin ja otin lähtökohdaksi sellaisen "kuinka hiljaa tämän tuplaiskun pystyy soittamaan" meiningin. Pikkuhiljaa sitä kautta löytyi sellainen balanssi, ettei se tuplaiskun kankeus vatuta enää juuri muita kanssasoittajia, ainakaan toivottavasti. Itsehän siihen on tuskin koskaan tyytyväinen... E: Norjan vuosina tämä tuplaiskuihme oli coverkeikkojen vakiomatskua: http://www.youtube.com/watch?v=Sq7k3ackdFw Voee eläämän kevääät! Kitaristeille ei pitäisi ikinä antaa rumpukoneita:) Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
EJ84 11.10.2011 16:22:05 | |
---|
passe: Voee eläämän kevääät! Kitaristeille ei pitäisi ikinä antaa rumpukoneita:) Ei ainakaan niille nimeltä mainitsemattomille joiden etunimi on John ja sukunimi Petrucci. Manginista sais varmasti teatteriin irti vaikka mitä, mutta silti joutuu soittamaan samalla tyylillä kuin MP. Tuli vaan mieleen... "If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself." |
Kailis 11.10.2011 16:46:01 (muokattu 11.10.2011 16:46:27) | |
---|
Mulla ei ole ongelmia tuplaiskujen kanssa vaikka suoritan sen teknisesti väärin. Kantapää ilmassa käytän päkiää niin että liikutan jalkaterää sivusuunnassa. Oikeasti se menee kai niin että pitäisi liikuttaa boardin suuntaisesti. Talviyönä ja Halleilla; http://www.musicme.com/#/Maritta-&a … s/Talviy%C3%B6n%C3%A4-t1112732.htmlTsorge, ei parempia esimerkkejä löytynyt. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
passe 11.10.2011 17:02:07 (muokattu 11.10.2011 17:03:33) | |
---|
EJ84: Ei ainakaan niille nimeltä mainitsemattomille joiden etunimi on John ja sukunimi Petrucci. Manginista sais varmasti teatteriin irti vaikka mitä, mutta silti joutuu soittamaan samalla tyylillä kuin MP. Tuli vaan mieleen... Jep! Itsekin intouduin oikein ostamaan uusimman levyn puhtaasta mielenkiinnosta. Symbaalisoundit ovat mulle aikamoista korvapuukkoa ja Manginin rumpulinjat ovat kyllä vähän "anteeksi että olen olemassa" osastoa, tietäen miehen kyvyn ilotulitulittaakin tarpeen tullen. "Yllättäin" rummut on miksattu korviinpistävän taka-alalle aiempaan verrattuna, häiritsee paikoitellen. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
markkuliini 12.10.2011 02:32:53 | |
---|
Tänään jameissa soitin jonkun Keith Richardsin oloisen kitaristin kanssa ja tsekkasin myöhemmin että kuka se oli. Stevie Klasson, Hanoi Rocksin ruotsalais-vahvistus vuonna 2004. Hienosti soitti! Hauska yhteensattuma. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
jazzmies 12.10.2011 09:12:12 | |
---|
passe: Jep! Itsekin intouduin oikein ostamaan uusimman levyn puhtaasta mielenkiinnosta. Symbaalisoundit ovat mulle aikamoista korvapuukkoa ja Manginin rumpulinjat ovat kyllä vähän "anteeksi että olen olemassa" osastoa, tietäen miehen kyvyn ilotulitulittaakin tarpeen tullen. "Yllättäin" rummut on miksattu korviinpistävän taka-alalle aiempaan verrattuna, häiritsee paikoitellen. Mangini soittaa liian laid back (pikemminkin laahaa), mikä ei toimi tällaisessa on the beat -musiikissa. Eli ei lähde lentoon. Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 - |
VeKrio 12.10.2011 11:46:46 | |
---|
jazzmies: Mangini soittaa liian laid back (pikemminkin laahaa), mikä ei toimi tällaisessa on the beat -musiikissa. Eli ei lähde lentoon. Musta tää laid backiyys on yksi pahimpia rokkirumpalein syntejä. Musta yksi Suomen parhaita rock-rumpaleita on Jukka Niemelä, joka soitti Pro Fidessä suurinpiirtein vuosina 1986-2005. Varsinkin Tarina -levyllä on todella hyvä t saundit Dan Tigerstedtin ansiosta ja loistavaa soitantaa. On sekä laid backia ja tosi puskevaa menoa. Suosittelen! Ei taida Youtubesta löytyä... Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
sonor man 13.10.2011 11:35:56 (muokattu 13.10.2011 11:58:03) | |
---|
Sattu tuolla kerran nettiä selatessa bassopedali suoravedolla oli muistaakseni Pearlilla ainakin sekä Gibraltar merkillä että onko kenelläkään kokemusta kyseisestä vermeestä? |
hansakemanelius 15.10.2011 18:32:57 (muokattu 15.10.2011 18:33:46) | |
---|
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
EH 15.10.2011 18:35:16 | |
---|
Katselin pitkästä aikaa Queenin Rock Montreal-dvd:tä ja totesin että on se Roger Taylor vaan kova kaveri. Eipä hirveästi tule yhtä hyviä laulavia rumpaleita mieleen. No Levon Helm ehkä. Don't waste your time or time will waste you. |
Strumbali 15.10.2011 18:44:02 | |
---|
Mähän sanoin, että sä sanoit. |
hollmi-5 15.10.2011 18:45:42 | |
---|
EH: Katselin pitkästä aikaa Queenin Rock Montreal-dvd:tä ja totesin että on se Roger Taylor vaan kova kaveri. Eipä hirveästi tule yhtä hyviä laulavia rumpaleita mieleen. No Levon Helm ehkä. Ja Remu ;) Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 17.10.2011 14:07:06 | |
---|
Menipäs Helsingin Circus itselläni Suomessa näkemistäni keikkapaikoista kärkeen! Tekniikan sujuvuuden ja lavan osalta vastaava kuin Tavastia. Mutta takahuoneen viihtyvyyden ja tarjoilun sekä henkilökunnan asenteen suhteen pyyhkii pöytää isolla T:llä. Ei siellä mitään poreammeita tai muuta ihmeellistä ollut, mutta esim. heti sisään roudatessa oli välipalaa tarjolla, bäkkäillä oli tilaa ja sohvia ja yllättävän hiljaista vaikka ihan lavan vieressä. Raiderijuomien määrästä ei oltu turhan tarkkoja kun orkesteri olikin odotettua janoisempi. Tekniikan pojat kiittivät myös roudausmatkaa joka 7 metriä, kun keikkabussilla mahtui ajamaan maan alta roudausovelle. Eli siis "pienetkin" asiat oli kunnossa. Ei yhtään valituksen aihetta, näin pitää hommat hoitaa! Lopputuloksena allekirjoittanut ja muukin bändi soitti ihan saamarin hyvän keikan ihan saamarin tyytyväisenä. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c |
passe 17.10.2011 23:49:24 | |
---|
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
OPJ1974 18.10.2011 10:28:51 | |
---|
|