Strumbali 28.09.2011 19:47:45 | |
---|
passe: Keuhkoembolia 35-vuotiaana, voehan viddu! Olen melko varma, että veritulppa syntyi jalkaan studioon valmistavien parin intensiivisen soittoviikon aikana. Jos on pohje pitkään jumissa niin olkaahan tarkkana! Ihan vain sattumalta googletellessa tänään luin vanhan uutisen koskien erästä rumpalia: It is with deep sadness we deliver the the news that Grand Magus drummer Sebastian has been afflicted with deep vein thrombosis blood clots in the deep veins of the legs. The immediate effect of this is that he cant play at all because of the pain and swelling Mähän sanoin, että sä sanoit. |
passe 28.09.2011 20:23:00 | |
---|
Strumbali: Ihan vain sattumalta googletellessa tänään luin vanhan uutisen koskien erästä rumpalia: It is with deep sadness we deliver the the news that Grand Magus drummer Sebastian has been afflicted with deep vein thrombosis blood clots in the deep veins of the legs. The immediate effect of this is that he cant play at all because of the pain and swelling Tätä tässä justiinsa kauhulla kelailen. Käyköhän niin, että basarin polkeminen on veritulppa alttiille rumpalille liian altistava juttu. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
Vallu-Veke 28.09.2011 20:55:15 | |
---|
passe: Tätä tässä justiinsa kauhulla kelailen. Käyköhän niin, että basarin polkeminen on veritulppa alttiille rumpalille liian altistava juttu. Sedällä tuli tuo juttu 43-vuotiaana. Olen itse nyt vanhempi. Olen ajatellut, että rumpujen soitto nimenomaan ehkäisee tuota juttua. Ajattelen, että penkki pitää olla vaan säädetty silleen, että se ei paina reisistä jalan verisuonia tukkoon, pitkässä setissä. Niin kuin autolla ajettaessa myös... Autolla ajaessani heilutan jalkoja sen minkä ehdin ja yritän olla silleen, että reidet ei lösähdä ja estä verenkiertoa pohkeisiin... Koskee tietty enemmän näitä tuntia pidempiä matkoja... Lisäksi vedän 2 kpl kalanmaksaöljy kapselia joka päivä ja muutaman olusen silloin tällöin, kuten tänään. Veret pysyy ohuena. Suvussa kun on riski, niin pitää yrittää ehkäistä tuota... Setä kyllä selvis siitä tulpasta sitten oikein hyvin, mutta hukkui sittemmin... Eikö tuo juttu tule ennemmin jalkojen paikoillaan olemisesta? Onkohan rummut ollut se, minkä takia tuo tuli? Istuminen on kait paha, jos se estää verenkierron, mutta rummuissa jalat duunaa oikeastaan aika simppana. Tulee mieleen se penkin asento suhteessa reisiin. Siis se etureuna penkistä voi korkealle säädettynä painaa suonet tukkoon, jos jalat roikkuu reunaa vasten.... Myöskään oikeaoppiset ryhtiasennot ei ole hyviä tätä taustaa vasten. Enemmän sellainen heiluva hevimeininki koko kropalla, välillä ehkä seisaaltaankin.. Tiedä hänestä, jaarittelen. Pikaista paranemista toivon sinulle ystäväni. |
passe 28.09.2011 21:20:18 (muokattu 28.09.2011 21:21:07) | |
---|
Tilanteeseen johtaneita altistavia osasyitä on tietysti monia, mutta olen aika varma että laukaiseva tekijä oli juuri yhtäkkisen intensiivinen rumpupallilla istuminen. Näköjään tämä on ainakin jollakin tasolla tiedostettukin rumpaleiden ongelmaksi: http://www.drummagazine.com/feature … rombosis-the-high-price-of-sitting/ Noh, toivotaan että Marevan mahdollistaa rakkaan harrastuksen jatkossakin. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
Kailis 29.09.2011 09:07:33 | |
---|
Vois luulla että konttorityöntekijöillä ja motoristeilla olisi enemmän riskiä. Entäs konttorityöntekijä, joka vapaa-aikananaan ajaa prätkällä treeniokämpälle soittamaan rumpuja? Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
hansakemanelius 29.09.2011 21:43:45 (muokattu 29.09.2011 21:43:54) | |
---|
Kailis: Vois luulla että konttorityöntekijöillä ja motoristeilla olisi enemmän riskiä. Entäs konttorityöntekijä, joka vapaa-aikananaan ajaa prätkällä treeniokämpälle soittamaan rumpuja? Just niin, koko päivän istun tietokoneen ääressä ja se on kyllä rasittavaa, ainakin selälle. En ole vielä koivissa tuntenut sen kummempia oireita mutta ehkä ne tulevat aikanaan. Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle. |
Hakki 04.10.2011 15:42:27 | |
---|
Kailis: Vois luulla että konttorityöntekijöillä ja motoristeilla olisi enemmän riskiä. Entäs konttorityöntekijä, joka vapaa-aikananaan ajaa prätkällä treeniokämpälle soittamaan rumpuja? Kyllähän tuo pistää miettimään. Istun työkseni koneella, sitten teen samaa kotona vapaa-ajalla, ja vielä soitan rumpuja kaupan päälle. Tupakointikaan ei hirveästi asiaa auta. while(true) {play(metal);} |
passe 05.10.2011 21:39:21 | |
---|
Hakki: Kyllähän tuo pistää miettimään. Istun työkseni koneella, sitten teen samaa kotona vapaa-ajalla, ja vielä soitan rumpuja kaupan päälle. Tupakointikaan ei hirveästi asiaa auta. Ja perus stressi myös aina auttaa näissä asioissa.. Koko homman ydinhän on kuitenkin liian paksu veri. Toisilla hyytyy enemmän, toisilla vähemmän. Itselläni on nuo perintötekijät todella altistavat näille hommille. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
OPJ1974 05.10.2011 22:25:00 | |
---|
passe: Ja perus stressi myös aina auttaa näissä asioissa.. Koko homman ydinhän on kuitenkin liian paksu veri. Toisilla hyytyy enemmän, toisilla vähemmän. Itselläni on nuo perintötekijät todella altistavat näille hommille. Omega 3:sta ja punaviiniä hiukka joka päivä :) Myös hapanmaitotuotteet messiin - eli juustoja ja viiniä, ei pöhkömpää. |
Olly 07.10.2011 01:33:39 | |
---|
Eipä löytynyt haulla, missä mahtaa olla se klippi, missä Markkuliini pilkkoo Led Zeppelinin Rock'n'rollin alun? Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin. |
VeKrio 07.10.2011 01:36:49 | |
---|
Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää |
Olly 07.10.2011 01:47:13 | |
---|
Tänks VeKrio, täälläkö muka hidas palvelu?! En näköjään tajunnut kirjoittaa sanaa "and" :D Rumpalina aloitin pohjalta, ja raivasin tieni alaspäin. |
passe 07.10.2011 08:54:15 (muokattu 07.10.2011 08:57:06) | |
---|
VeKrio: Tuos: http://www.youtube.com/watch?v=R1EQLWrYofA& Se on aina opettavaista etsiä se ykkönen ja rytmin salat. Itse plokkasin tuon kuitenkin aikoinani ihan perus 3-5-3-5-3-4-3-2-3-4 (vai miten se nyt oli...) meiningillä. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
Epämuusikko 07.10.2011 22:40:54 | |
---|
bäbäbä-YKS. ei enää sitä keskustelua ikinä. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
sahkuifk 09.10.2011 20:33:41 | |
---|
Nyt olis tarvetta motivaatiolle rumpalointiin. Ei vaan nappaa edes pieninkään treeni, tosi hölmö olo tulee kun istuu setin taakse ja menee kiukutteluksi koko homma. Ehkä se on tää syksy? Mielipiteesi ei muutu totuudeksi vaikka kuinka itse siihen uskoisitkin. |
OPJ1974 09.10.2011 21:49:34 | |
---|
sahkuifk: Nyt olis tarvetta motivaatiolle rumpalointiin. Ei vaan nappaa edes pieninkään treeni, tosi hölmö olo tulee kun istuu setin taakse ja menee kiukutteluksi koko homma. Ehkä se on tää syksy? Syksy se. Mulla ainakin, mutta pääasiassa töistä puhuttaessa. Itse olen surkeana tapellut basarinjalkani kanssa - meinannut sen takia luovuttaa jo pari kertaa kokonaan, kun ei vaan nopeat tuplaiskut onnaa. Vi**u. Noh, kompensoin edellä mainittua hankkimalla lisää haasteita: treenaan nyt tosissani laulamista samalla kun soitan. ja muutenkin. Tauko vois tehdä ehkä hyvää. Ehkä siinä avain, jotain muuta lisäksi? Tai hetkeksi kokonaan jotain muuta? |
Ruutikallo 09.10.2011 22:26:53 | |
---|
OPJ1974: Tauko vois tehdä ehkä hyvää. Ehkä siinä avain, jotain muuta lisäksi? Tai hetkeksi kokonaan jotain muuta? Saattaahan vuodenajallakin olla joillekin vaikutuksensa. Itse huomaan vasta joulu,- tammikuun tietämillä sellaisen yleisen vetämättömyyden tunteen. Kyrsii ja ei tahdo olla motivaatiota saati ispiraatiota mihinkään. Siitä lento viikoksi aurinkoon auttaa kummasti. No ei mitenkään jokavuotista, eikä mahdollistakaan. Pidin ihan tietoisen tauon soittamisesta tai musiikistakin taannoin. Tai onhan tuosta jo useampikin vuosi aikaa, mutta se tauko teki todella hyvää. En tiedä olinko kadottamassa kokonaan musiikin ja soittamisen ilon, koska treeneihin vääntäytyminen tuntui välillä todella rankalta ja treeneissä alkoi ottaa pannuun viimeistään tunnin jälkeen. Yleisesti ottaen nautin oikein urakalla jonkiun pikkurumpuetydin skulaamisesta ja varsinkin kun sain rullaamaan jonkun "hankalahkon" teoksen( mikä nyt toiselle on hankalaa ja mikä toiselle ei). Silloin ei vain napannut yhtään. Mietin rumpujen myymistäkin, mutta joku kipinä kuitenkin oli jossain ja setit säilyi. Onneksi. Jälkeenpäin ajatellen, mulla taisi olla liian monta rautaa tulessa jonka vuoksi intohimo alkoi hiipumaan, kuin pitkässä parisuhteessa =). Anteeksi vertaus. No, olihan viisi ns. vakiokokoonpanoa melko paljon, lisäksi BigBand, oma soitinopiskelu ja kaikki mahdolliset tuuraukset mihin vain jalkani sain väliin. Toisin sanoen, aikaa ei ollut kertakaikkiaan millekään muulle. Kello soimaan aamulla viideeltä jotta ehti paiskoa tekniikkatreeniä noin tunnin aamukahvin lomassa ja opiskeltua biisien rakenteita yms. ---> Seitsemäksi oikeisiin töihin. Tottakai sielläkin napit korvilla, kuunnellen ja alitajuisesti päähäni ajaen seuraavan bändin biisejä. Jeah, kello 15-16 i-päivällä himaan. Pieni ateria jos tuli mieleen ja treenikselle. Joko omalle tai sovittuun sellaiseen. Noin puolenyön tietämillä kotiin ja suihkun kautta nukkumaan. Sanomattakin on jälkeenpäin selvää että moinen rumba oli järjetöntä. Eikä varsinainen ihme ollut ettei puolisko tahtonut ymmärtää "harrastusta". Se tauko tuli jotenkin tilauksesta. Enhän sitä itse oikein ymmärtänyt ennen kuin sairastuminen pysäytti päättömän kohelluksen. Noin viikossa aloin tajuamaan millaista oravanpyörää juoksin. Ja samalla alkoi valjeta että ehkäpä pitäisi olla muutakin sisältöä kuin soittimet =) Pidin noin puolen vuoden tauon. Alkuun ei tullut mieleenikään käväistä treeniksellä, saati ajatella rudimentteja. Oikeastaan musiikkikin vitutti, ei nyt kaikki, mutta radioiden soittolistat perkeleet ainakin. No erinäisten vaiheiden jälkeen takaisin setin ääreen, aivan uudella innolla ja motivaatiolla. Luovuus tuntui ylivuotavalta ym. kivoja oivalluksia. Silloin tietysti tekniikka rapistui, enkä ehkä ole vieläkään samalla "tasolla", enkä pakottaen pyrikään. Kuitenkin sen verran on aikaa että kohtalaisen nopeasti sai "nuorempana" tekniikan takaisin, verraten nykyhetkeen. Nyt huomaa jo viikon tauon jälkeen pientä hapuilua ja tatsin löytymiseen menee enemmän aikaa. Suosittelen kunnon irtiottoa soittamisesta, mutten ehkä mitään puolen vuoden pakkobreikkiä. =) [kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46
www.tukalaband.com |
passe 09.10.2011 22:33:30 | |
---|
OPJ1974: Itse olen surkeana tapellut basarinjalkani kanssa - meinannut sen takia luovuttaa jo pari kertaa kokonaan, kun ei vaan nopeat tuplaiskut onnaa. Vi**u. Testaile rohkeasti eri pedaaleita. Itse tässä taas kantapään kautta totesin, että se ensitreffeillä tassua miellyttävä pedaali ei välttämättä olekaan se parhain omalle jalalle. Noissa haastavammissa jutuissahan ne erot pompsaavat esiin. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
sahkuifk 09.10.2011 22:34:24 | |
---|
Taukoa ajattelin jo keväällä ja kesä onkin menny aika vähällä soitolla. Mikähän siinä muuten on että se kamojen myynti tulee aina mieleen kun alkaa tökkimään? Eihän ne kannut kaapissa kulu... Mielipiteesi ei muutu totuudeksi vaikka kuinka itse siihen uskoisitkin. |
passe 09.10.2011 22:36:58 (muokattu 09.10.2011 22:37:19) | |
---|
sahkuifk: Mikähän siinä muuten on että se kamojen myynti tulee aina mieleen kun alkaa tökkimään? Eihän ne kannut kaapissa kulu... Ei kulu ja elekää suatana sentään myykö kamoja! Se innostus palaa aina jossakin vaiheessa ja kaiken uudelleen ostaminen vetää yleensä vyön ja parisuhteen kireälle. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -