Aihe: Vapaamielistä keskustelua rumpujen soittamisesta II?
1 2 3 4 550 51 52 53 54244 245 246 247 248
Zantso
14.09.2011 07:33:37
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

Selkis.
Tama mies on rumpali.
sahkuifk
17.09.2011 11:39:33
Mielipiteesi ei muutu totuudeksi vaikka kuinka itse siihen uskoisitkin.
markkuliini
17.09.2011 22:02:43

On tää kyllä tavallaan tosi hauskaa hommaa nyt!
Tämän päivän ohjelma on ollut mennä päiväjameihin klo 14-18, käydä kebabilla, palata samaan paikkaan afterjameihin klo 18-19:30, sit fillari kotiin, suihku, m.netti. ja ehkä kympiksi vielä kolmansiin jameihin.
Nyt olen jo soittanut tänään julkisesti about 20 eri ihmisen kanssa, joista about puolet uusia tuttavuuksia.
Hauskaa vaihtelua, ja vaikka tavallaan soittochopsit on pikkasen ruostumaan päin, kun ei ole treenistä, niin silti tuntuu että soittorentous paranee kerta kerralla, kun tottuu tähän jami-hommaan. Tänään vedin jopa ihan rennosti soolonkin, eikä se ihan kakka ollut.
Kyllä tää tästä... :)
Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c
eino mutku
17.09.2011 22:10:52
jättebra, anna palaa vaan!
Mitä opimme tästä? Emme yhtään mitään!
Ruutikallo
17.09.2011 22:38:44
markkuliini: On tää kyllä tavallaan tosi hauskaa hommaa nyt!
Hauskaa vaihtelua, ja vaikka tavallaan soittochopsit on pikkasen ruostumaan päin, kun ei ole treenistä, niin silti tuntuu että soittorentous paranee kerta kerralla, kun tottuu tähän jami-hommaan.

Näin,"musta tuntuu fiiliksellä", eli mutulla ja jokinmoisella (pienellä)kokemuksella, joskin ollee paljon suppeampaa kuin sinun tapauksessa, pitää sanoa että nuo tilaisuudet on ihan parasta ja omiaan kehittämään sekä analysoimaankin omaa soittoa "vieraissa" ympyröissä.
Onko ne chopsit kuitenkaan SE juttu, vaan ehkäpä juuri mainitsemasi rentous ja tilanteesta nauttiminen. Saa helkkaristi eir näkemyksiä ja oivalluksia soitamalla täysin tuntemattomissa porukoissa. Olen jopa KADe tiestäsi.

Pienet on piirit tällä alueella, ja varsinkin "mun" alueella. Siitä huolimatta olen saanut melkoisia kokemuksia ja ahaa-elämyksiä soitannollisesti.
Varsinkin kiehtoo asia etten tunnekaan vieraiden soittajien käänteitä ja osaakaan lukea minne seuraavaksi mennään, kuten ns. tutuissa piireissä.

Tänään vedin jopa ihan rennosti soolonkin, eikä se ihan kakka ollut.
Kyllä tää tästä... :)

Tottakai pistää jännitämään ja olllaan skutsissa, normaalia. Mutta olisiko kanssamuusikoilla kenties aivan sama ajatus rumpalista?? Kenties.

Mua henk.koht. kiehtoi jopa aikanan ajatus lähteä soittamaan todella Wanhanajan tanssimusiikia porukkaan, jossa toisten keski-iän lähetessä kuuttakymmentä, itse ollessani alta 25v. Homma natsasi mielestäni hienosti. Eivät ammattimuusikoita, mutta kymmenien vuosien kokemus vastaan quite a noobie.

Munsta sulla on pullat todella hyvin lapasessa ja teet juuri mitä olet aina halunnut, oletan.
Toivotan hitosti lykästystä!! Ja mun musiikin virllisesti ammattikouluttamattoman korvaan sulla plaetti toimii, niin livenä kuin nauhurin allakin, enkä epäile yhtään etteikö rahkeet piisaisi.
Treeniksen puute on kökköä, mutta eri perspektiiviä sekin. Ja pädihän kuitenkin löytyy.=)

Henk.koht. toivon todella että oikeat ovet aukeavat ja verkosto laajenee sine minne haluja on.

Nimim. taas takaisin pädin ja ritualin kimppuun.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
-Dr.DW-
21.09.2011 00:41:40
Onko muuten kukaan ikinä huomannu semmosta juttua, että kun totut soittamaan rumpuja silleen ettet aina kaiken mekkalan keskellä kuule basaria ja yhen kerran heität mikin sinne ja saundeja säätämättä yllätyt hirveen iloisesti että: Hei, ne iskut meneekin kohilleen? =D Ne elämän pienet ilot... ja tuntoaisti=D!
Viuna on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
EJ84
21.09.2011 09:40:05

-Dr.DW-: Onko muuten kukaan ikinä huomannu semmosta juttua, että kun totut soittamaan rumpuja silleen ettet aina kaiken mekkalan keskellä kuule basaria ja yhen kerran heität mikin sinne ja saundeja säätämättä yllätyt hirveen iloisesti että: Hei, ne iskut meneekin kohilleen? =D Ne elämän pienet ilot... ja tuntoaisti=D!

Laitas ääninäytettä niin kuunnellaan porukalla.
"If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself."
DrmBug
21.09.2011 10:13:47 (muokattu 21.09.2011 10:14:11)
Kahden vuoden rummuttoman erakkoelämän jälkeen paluu Ouluun, jee! Vähän hirvittää soittotatsin puolesta... Treenis saatava jostain ÄKKIÄ! :)
TAMAS
23.09.2011 12:46:11
Hemmetin hemmetti. Illalla keikka ja aivan jäätävä flunssa päällä. Paracetamolia on nappailtu ja lämmintä juotu joten, jospa se tästä. Miten porukoilla kokemusta flunssassa keikkailusta? Väistämättähän näitä tulee eteen se on selvä juttu. Kai?
-Dr.DW-
23.09.2011 12:54:15
EJ84: Laitas ääninäytettä niin kuunnellaan porukalla.

No jahka minä joku kerta saan jotakin narulle... Nyt siis ihan laulumikin laitoin pyyhkeellä pehmustettuna basariin.

Kyllähän täällä on joskus jotakin DropBoxin kautta ollu tarjoollakin...
Viuna on viisaiden juoma, vaan nousee se tyhmäänkin päähän!
Weetoz
23.09.2011 13:14:57
TAMAS: Hemmetin hemmetti. Illalla keikka ja aivan jäätävä flunssa päällä. Paracetamolia on nappailtu ja lämmintä juotu joten, jospa se tästä. Miten porukoilla kokemusta flunssassa keikkailusta? Väistämättähän näitä tulee eteen se on selvä juttu. Kai?

Kerran olen keikan soittanut flunssassa. Kuumettakin oli muistaakseni joku 38 astetta, mutta nappasin pari buranaa n. tunnin ennen keikkaa ja ihan kunnialla siitä sitten selvittiin. Oikeestaan yllättävänkin hyvin oli soitto sujunut kun videolta sitä jälkeenpäin kattelin, mutta muuten oli meininki jonkin verran normaalia laiskemman näköistä. Eli soitto kulki ihan ok, mutta ei se kyllä mikään hauska kokemus silti ollut. Tsemppiä vaan keikalle!
Bobana
23.09.2011 17:25:07
TAMAS: Hemmetin hemmetti. Illalla keikka ja aivan jäätävä flunssa päällä. Paracetamolia on nappailtu ja lämmintä juotu joten, jospa se tästä. Miten porukoilla kokemusta flunssassa keikkailusta? Väistämättähän näitä tulee eteen se on selvä juttu. Kai?

Kaks kertaa studiossa on tullu oltua kipeenä. Ei ollu herkua ei.
Varsinkaan kun joitain kohtia joutu hinkkaamaan enemmän kun heikotuksen takia ei homma kulkenut niinkuin piti.
Ai nyvvai??!
Kailis
23.09.2011 18:01:57

Tohon kuumeeseen kun yhdistää sen faktan että pulssi ihan terveenäkin nousee aika korkeaksi ja kyse on suht pitkäkestoisesta suorituksesta niin...Eipä sillä, olen vetänyt aika useasti kuumeessa, jopa lätkätreenit. Ei ole hyvä olo sen jälkeen.
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
TAMAS
23.09.2011 22:30:58
Joo kyl tuossa zekissä tuntu vähä siltä, että ei ihan parhaassa iskussa olla. Pientä epävarmuutta ehkä paikoitellen ja tulee vähä varottua, mutta rokataan siitä huolimatta. Kohta Showtime!
Bobana
24.09.2011 02:14:08
TAMAS: Joo kyl tuossa zekissä tuntu vähä siltä, että ei ihan parhaassa iskussa olla. Pientä epävarmuutta ehkä paikoitellen ja tulee vähä varottua, mutta rokataan siitä huolimatta. Kohta Showtime!

Mutta kannattais ehkä vetää hieman laiskemmin kuin normi-kondiksessa sillä se sydänlihastulehdus ei todellakaan ole leikin asia. Silloin on yleensä hengen lähtö lähellä.

Itsellä oli tilanne se että kun pers aukiset amatöörit menee studioon niin sillon on mentävä kun se on buukattu. Ei ole varaa alkaa staraksi ja sanoa että katotaan parin päivän päästä.

Mut järkeä peliin.
Ai nyvvai??!
Strumbali
24.09.2011 02:43:12
Kailis: Ei ole hyvä olo sen jälkeen. Näinpä.
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
Mähän sanoin, että sä sanoit.
TAMAS
24.09.2011 10:18:43
Bobana: Mutta kannattais ehkä vetää hieman laiskemmin kuin normi-kondiksessa sillä se sydänlihastulehdus ei todellakaan ole leikin asia. Silloin on yleensä hengen lähtö lähellä.

Itsellä oli tilanne se että kun pers aukiset amatöörit menee studioon niin sillon on mentävä kun se on buukattu. Ei ole varaa alkaa staraksi ja sanoa että katotaan parin päivän päästä.

Mut järkeä peliin.

Joo meidän toinen kitaristi oli just viikko sitten sairaalassa moisen tulehduksen takia. Siihen ei käsittääkseni liittynyt urheilusuoritusta sen saamiseksi vaan aivan jotain muuta. Mut keikka meni kyllä hyvin flunssasta huolimatta. Jännä juttu, että keikan alkaessa ei tullut edes huomattua koko flunssaa, siitä huolimatta vähä kevyemmin vedin. Ei sillä, oli muutki jätkät kipeenä joten sinänsä ainutkertainen tapaus koko keikka. Hyvin rullas. :)
passe
28.09.2011 18:00:48
Keuhkoembolia 35-vuotiaana, voehan viddu! Olen melko varma, että veritulppa syntyi jalkaan studioon valmistavien parin intensiivisen soittoviikon aikana. Jos on pohje pitkään jumissa niin olkaahan tarkkana!
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
VeKrio
28.09.2011 18:59:47

passe: Keuhkoembolia 35-vuotiaana, voehan viddu! Olen melko varma, että veritulppa syntyi jalkaan studioon valmistavien parin intensiivisen soittoviikon aikana. Jos on pohje pitkään jumissa niin olkaahan tarkkana!

Ai se oli toi. No huh. Mitkä oli oireita, eli sattuiko paljon vai vähän?
Jos sun mieles on tyyni niinkuin keväinen sää, on helppo sinun silloin kitaraasi virittää
passe
28.09.2011 19:46:28
VeKrio: Ai se oli toi. No huh. Mitkä oli oireita, eli sattuiko paljon vai vähän?

Ensimmäinen oire oli se, että pohje oli komisen viikkoa jumissa. Eihän siinä "nuorelle terveelle" miehelle tullut tietenkään pieneen mieleenkään mikään veritulppa. Kun tulppa sitten irtosi jalasta, meni se hujauksessa keuhkoihin ja tukki ne aika huolella. Hengenahdistusta, lyhyt kävely jo hengästyttää jne. Ehdin jo pyörtyä pari kertaa ennen kuin aloin tajuamaan tilanteen vakavuuden. Ensimmäisen kerran pyörryin lasten kanssa leikkipuistossa.. "Edge":llä kuulemma liikuttiin jo pari päivää ennen hoitoon saapumista. Kynnys lääkärin vastaanotolle menemiseen madaltui kertaheitolla aika roimasti.
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)