![]() 15.05.2005 23:34:17 | |
---|---|
Miksaaja on ilmeisesti nostanut äänentasoa niin että biisin äänenvoimakkuus on noussut digitaalisen nollarajan yläpuolelle, josta aiheutuu digitaalista säröä. Etkö sitä huomaa? Se korjaantuu uudella miksauksella. Pikkasen tasoja alaspäin ja brickwall limitteri, siinä resepti korjaukseen. Joo, eipä ollut kompuraa näytetty "masteroinnissa". Särö hävisi, kun väänsi winampin "preamppia" alemmas. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. | |
![]() 15.05.2005 23:35:58 | |
Joo, eipä ollut kompuraa näytetty "masteroinnissa". Särö hävisi, kun väänsi winampin "preamppia" alemmas. Eli käytännössä huono miksaus. Takaisin miksaajan luo sanomaan pari valittua sanaa. Kunnon miksaus ei särje missään olosuhteissa. Meitsi on meshissä. | |
![]() 15.05.2005 23:36:43 | |
Miksaaja on ilmeisesti nostanut äänentasoa niin että biisin äänenvoimakkuus on noussut digitaalisen nollarajan yläpuolelle, josta aiheutuu digitaalista säröä. Etkö sitä huomaa? Se korjaantuu uudella miksauksella. Pikkasen tasoja alaspäin ja brickwall limitteri, siinä resepti korjaukseen. Niin joo nyt ymmärsin. Itse en nuista miksausasioista tiedä oikeastaan paskan vertaa. Siksi en käsittänyt. Kyllähän tuossa nyt sellaista tietenkin huomaa, mutta ei se omasta mielestäni mikään maailmaa kaatava asia tuossa ole. Ensimmäinen demo vasta kuitenkin tämä oli bändille, että vaatimuksetkaan ei missään taivaissa vielä ollut. Jatkossa sitten paremmin. | |
![]() 15.05.2005 23:37:37 | |
Niin joo nyt ymmärsin. Itse en nuista miksausasioista tiedä oikeastaan paskan vertaa. Siksi en käsittänyt. Kyllähän tuossa nyt sellaista tietenkin huomaa, mutta ei se omasta mielestäni mikään maailmaa kaatava asia tuossa ole. Ensimmäinen demo vasta kuitenkin tämä oli bändille, että vaatimuksetkaan ei missään taivaissa vielä ollut. Jatkossa sitten paremmin. Mutta kyllä toi nyt kuitenkin sellainen asia on mistä kannattaa/pitää huomauttaa miksaajalle. Ei ole nimittäin suuri työ korjata. Meitsi on meshissä. | |
![]() 15.05.2005 23:37:42 (muokattu 15.05.2005 23:46:57) | |
Eli käytännössä huono miksaus. Takaisin miksaajan luo sanomaan pari valittua sanaa. Kunnon miksaus ei särje missään olosuhteissa. Sanopa tuo tik takin levyn miksaajalle... Sitähän tuo ehdottamasi brickwall tekee, särkee. E: piti vielä lisätä olennainen, eli soitto kulki mallikkaasti. Mättö uppoaa aina. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. | |
![]() 16.05.2005 01:09:03 | |
Niin joo nyt ymmärsin. Itse en nuista miksausasioista tiedä oikeastaan paskan vertaa. Siksi en käsittänyt. Kyllähän tuossa nyt sellaista tietenkin huomaa, mutta ei se omasta mielestäni mikään maailmaa kaatava asia tuossa ole. Ensimmäinen demo vasta kuitenkin tämä oli bändille, että vaatimuksetkaan ei missään taivaissa vielä ollut. Jatkossa sitten paremmin. Rumpalointi kuulostaa oikein hyvältä. Osta! | |
![]() 16.05.2005 08:50:04 | |
Rumpalointi kuulostaa oikein hyvältä. Pitäisi itsekkin kuunnella tuo siltä kantilta:) Kun nyt olen viikonlopun äänitellyt ja miksaillut yhtä bändiä, niin nyt pyörii vain tekninen puoli päässä eikä itse taide. Meitsi on meshissä. | |
![]() 16.05.2005 15:17:13 | |
Rumpalointi kuulostaa oikein hyvältä. Se on mukava kuulla :) metallia Kemistä: UNIC | |
![]() 17.05.2005 12:05:27 | |
Tässä olisi tämmöistä pikametallia. Kotistudiossa väännetty tämäkin. http://koti.mbnet.fi/~inkarnoi/4.Dead_Corpse_Incarnation.mp3 Vaikkei musatyyli niin sitä omintani ollutkaan, niin ainakin kelpoiset saundit oli Jami tuossa biisissä. Ihan kiitettävästi jätkä polkee. Life is shit and then you fucking die. | |
![]() 18.05.2005 18:10:17 (muokattu 01.07.2005 02:32:45) | |
*Näyte poistettu* | |
![]() 20.05.2005 15:09:17 | |
Kotisivuillemme on ilmestynyt uusi poppisbiisi nimeltään "Sinussa on jotain". Äänitetty Arabian pop/jazz:in studioilla siten että pohjat tehtiin livenä, kitaran lisäyspäällekkäisäänityksiä lukuunottamatta. Laulu tietty myöhemmin. Olen suhteellisen tyytyväinen lopputulokseen vaikka ei tuo mitään huippukvantisoitua olekaan. Tuolleen minä vedän, piste. Huomatkaa ekan A-osan komppi, en soita siinä haitsua tms. Rumpusetti oli koulun Kumu, jonka bassarikalvona oli mielstäni kamala 1-kerroksinen Aquarianin satin finish, mutta narulla soundi menetteli. Virvelinä oma Kumun snare, ja pellit olivat koulun Sabianin Evolution sarja, paitsi haitsut. (Jos jollain kiinnostaa) Ai niin, klikkiäkään ei käytetty (jonka huomaa viim.siinä vaiheessa kun laittaa biisin lopusta alkuun, koska halusimme mahdollisen luonnollisen lopputuloksen. Kiilaaminen on kivaa!!! Osoite on http://www.vasamayhtye.com ja klikatkaa sieltä kohtaa "musiikki" ja sitten "kuuntele vaikka". Ai niin, mun tekemiä biisejä ovat siis nuo kaikki. www.vasamayhtye.com | |
![]() 21.05.2005 11:09:39 | |
Kotisivuillemme on ilmestynyt uusi poppisbiisi nimeltään "Sinussa on jotain". Äänitetty Arabian pop/jazz:in studioilla siten että pohjat tehtiin livenä, kitaran lisäyspäällekkäisäänityksiä lukuunottamatta. Laulu tietty myöhemmin. Olen suhteellisen tyytyväinen lopputulokseen vaikka ei tuo mitään huippukvantisoitua olekaan. Tuolleen minä vedän, piste. Huomatkaa ekan A-osan komppi, en soita siinä haitsua tms. Rumpusetti oli koulun Kumu, jonka bassarikalvona oli mielstäni kamala 1-kerroksinen Aquarianin satin finish, mutta narulla soundi menetteli. Virvelinä oma Kumun snare, ja pellit olivat koulun Sabianin Evolution sarja, paitsi haitsut. (Jos jollain kiinnostaa) Ai niin, klikkiäkään ei käytetty (jonka huomaa viim.siinä vaiheessa kun laittaa biisin lopusta alkuun, koska halusimme mahdollisen luonnollisen lopputuloksen. Kiilaaminen on kivaa!!! Osoite on http://www.vasamayhtye.com ja klikatkaa sieltä kohtaa "musiikki" ja sitten "kuuntele vaikka". Ai niin, mun tekemiä biisejä ovat siis nuo kaikki. Toimii niin kuin junan vessa! Mukavan lepposta ja tyylikästä poppista. Ite tykkäsin, piti kuunnella noi kaikki. Show me, don`t tell me. | |
![]() 21.05.2005 13:51:04 | |
Tässä olisi huonolla äänen -ja kuvanlaadulla oleva video. Soitettu vanhalla setillä mitä päähän pälkähtää. http://koti.mbnet.fi/teba90/Videoita/Fucking%20Drum%20Solo%205.avi | |
![]() 21.05.2005 17:06:31 | |
Tässä olisi huonolla äänen -ja kuvanlaadulla oleva video. Soitettu vanhalla setillä mitä päähän pälkähtää. http://koti.mbnet.fi/teba90/Videoita/Fucking%20Drum%20Solo%205.avi Hyvässä kunnossa toi crash. Pöörlit ne olla pitää, niitä on jokapuolella, koulussakin! | |
![]() 21.05.2005 17:58:51 | |
Hyvässä kunnossa toi crash. Ei se ole crash. Se vain on. | |
![]() 22.05.2005 23:21:20 (muokattu 22.05.2005 23:21:45) | |
Yhtyeemme kämppänauhalta: http://www.mikseri.net/www/play.php?type=dl&id=133412 Soitettu ykkösellä sisään kera klikin, hirveitä mokia, klikki ollut käytössä vasta vähän aikaa. Omaa soittoa pitäisi kyllä päästä nauhoittamaan enemmän, sen verran tämä "herättää". - Onx Mamba hyvä?
- No on se nyt ihan kohtalainen. | |
![]() 23.05.2005 15:39:14 | |
Noniin, nyt on studiosessiot takana. Eli lauantaina 14.5 oltiin kahdeksan tuntia studiossa (Fairplay Studio, Kemi) ja tuloksena kolme biisiä. Rummut on soitettu ehkä noin yhdessä ja puolessa tunnissa purkkiin ilman klikkiä. Miksaus suoritettiin sunnuntaina. Soitin rummut studion setillä, josta en paljon mitään muuta tiedä kuin, että joku vanha Pearlin setti se oli. Pellit ja tuplapedaali olivat osittain omia ja osittain studion. Peltikattauksen voi tarkistaa kuvauksestani. Niiden lisäksi oli käytössä Paiste alpha 14" crash ja Paiste 802 10" splash. Ja ne biisit voitte kuulla tuolta: http://www.mikseri.net/artistit/?id=41640 Kommentoikaa! :) Nyt pojat hourii paskat toi säröllä ole. Kuuntelin täysillä sen läpi eikä se ruvelle mennut missään vaiheessa. 0db pinnassa mennään kyllä, Soundista kuuluu kyllä MP3 converttaus lapi niin selvään että säälittää se saa ton kuulostamaan "säröiseltä kun pelteihin ja muuhun yläpäähän tulee semmoinen "tunneli" suhina. miksaus noin tasojen suhteen oli hyvä, soundeista nyt ei voi sanoa paskaakaan kun on niin huone mp3:nen. Minä tiedän - siis pelkään ! | |
![]() 23.05.2005 16:39:26 | |
Nyt pojat hourii paskat toi säröllä ole. Kuuntelin täysillä sen läpi eikä se ruvelle mennut missään vaiheessa. 0db pinnassa mennään kyllä, Soundista kuuluu kyllä MP3 converttaus lapi niin selvään että säälittää se saa ton kuulostamaan "säröiseltä kun pelteihin ja muuhun yläpäähän tulee semmoinen "tunneli" suhina. miksaus noin tasojen suhteen oli hyvä, soundeista nyt ei voi sanoa paskaakaan kun on niin huone mp3:nen. joo tosiaan unohtu se mainita, että tuo laatu tossa on ihan perseestä ku vokalisti meni heti kauhialla kiireellä muuttaan nuita mp3:siks jollain windows media playerilla eikä tajunnu yhtään kattoa, että aika paska laatusiks nuo meni siinä muuttamisessa. Pitäs melkeen muuttaa nuo ite uuestaan jollain paremmalla ohjelmalla niin tuo mp3-laatuki paranis. metallia Kemistä: UNIC | |
![]() 24.05.2005 00:09:32 | |
Kotisivuillemme on ilmestynyt uusi poppisbiisi nimeltään "Sinussa on jotain". Äänitetty Arabian pop/jazz:in studioilla siten että pohjat tehtiin livenä, kitaran lisäyspäällekkäisäänityksiä lukuunottamatta. Laulu tietty myöhemmin. Olen suhteellisen tyytyväinen lopputulokseen vaikka ei tuo mitään huippukvantisoitua olekaan. Tuolleen minä vedän, piste. Huomatkaa ekan A-osan komppi, en soita siinä haitsua tms. Rumpusetti oli koulun Kumu, jonka bassarikalvona oli mielstäni kamala 1-kerroksinen Aquarianin satin finish, mutta narulla soundi menetteli. Virvelinä oma Kumun snare, ja pellit olivat koulun Sabianin Evolution sarja, paitsi haitsut. (Jos jollain kiinnostaa) Ai niin, klikkiäkään ei käytetty (jonka huomaa viim.siinä vaiheessa kun laittaa biisin lopusta alkuun, koska halusimme mahdollisen luonnollisen lopputuloksen. Kiilaaminen on kivaa!!! Osoite on http://www.vasamayhtye.com ja klikatkaa sieltä kohtaa "musiikki" ja sitten "kuuntele vaikka". Ai niin, mun tekemiä biisejä ovat siis nuo kaikki. En kyseisestä musiikkityylistä henkilökohtaisesti pahemmin perusta, mutta hyvin toimii. Oikeastaan koko bändi kuulostaa hyvältä. Onneksi löysin Rock´n rollin.
Muuten varmaan vetäisin piikkiä stadin asematunnelissa, tai harrastaisin urheilua. | |
![]() 24.05.2005 12:45:53 (muokattu 24.05.2005 20:04:25) | |
Laitetaan nyt sitä näytettä sitten vaikka "julkaisukynnys" on melko kova noiden muiden esitysten jälkeen. Ennen kuin kaikki haukkuu soiton ihan pystyyn, niin täytyy puolustella sen verran, että edellisestä nauhoituksesta on jo kymmenen vuotta aikaa. Tämän kymmenen vuoden tauon aikana en ole pahemmin koskenut rumpuihin, kunnes vuoden vaihteessa innostuin taas soittamaan, kun kaverini pyyti minua bändiin. Puolet bändistä oli nauhoittamassa vasta ekaa kertaa, joten punaisen valon kammoa esiintyi itse kullakin. Soitosta sen verran, että rummut veettiin parissa tunnissa sisään ilman klikkiä, mikä näin jälkeen päin hävettää ja vi****aa suunnattomasti. Parissa (varmaan kaikissa!) kohtaa soitto laahaa todella pahasti. Virheitä on melkoisen paljon, eikä niitä ollut pahemmin aikaa korjailla. Tilannetta olisi auttanut se, että olisin edes itse käynyt kuuntelemassa vedot soiton jälkeen. Nyt käytännössä soitettiin kaikki putkeen ilman, että olisin käyny kuuntelemassa mitään. Soitto on ihan yksinkertaista perus kauraa, joka sekin tökkii. Kuuleepahan ainakin millä tasolla ollaan. Onpahan jotain tavaraa mitä mahdolliset jälkipolvet voi kuunnella. Toivottavasti tämä ei jää "urani" viimeiseksi nauhoitukseksi. Sessio oli kuitenkin kaikinpuolin todella opettavainen. Omaa soittoa olisi hyvä nauhoittaa enemmänkin, mutta mahdollisuudet siihen ovat vain rajalliset. Parempaan olisin pystynyt, mutta se ei vain nyt lähteny. Ensi kerralla soitto KLIKKIIN ja treeniä*100. Biisit saa tuolta... http://koti.mbnet.fi/pparanta/testi/lucidity/ Tiedostot on melko isoja. Yritän ehtiä tekemään niistä pienempiä. Jos yhden biisin meinaa vain ottaa niin suosittelen sitten tuota absencea tai mind ravinea. Kaikissa biiseissä on pahoja mokia, joten niitä ei tarvitse erikseen kalastella :) Soittovehkeet oli samat mitä profiilissakin. Mikkejä en muista, mutta shuren jotain malleja ainakin oli (auttaa varmaan todella paljon). Rummut vedettiin 8 raidalle. Tässäpä tämä, itkekää/naurakaa ja ihmetelkää... minä ainakin itken. EDIT: Musiikki on jonkinmoista metallia ;) Narodny Komissaryat Vnutrennikh Del | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)