Aihe: Eri tekniikoiden integroituminen rummunsoiton traditioon
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Sera
16.06.2024 23:30:33
Stoalainen: Joko suoraan tai useiden nimimerkkien takaa.

Eipä ole ollut tarvetta itseään kehua Youtubessa. Kehuja on improvisaatiosta tullut vuosien aikana ympäri maailmaa.
Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä
Sera
16.06.2024 23:31:22 (muokattu 16.06.2024 23:33:16)
Stoalainen: Kyl mäkin osaisin itteeni kehua. Joko suoraan tai useiden nimimerkkien takaa.

Kuka mielestäsi on Suomen paras rumpuimprovisaatiossa ja millä näytöillä?
Seba
16.06.2024 23:34:49

Sera: Kommentit ja peukut ei kuitenkaan määrittele kenenkään musikaalista tasoa. Oma improvisaationi on saanut paljon enemmän kehuja Youtubesssa kuin yhdenkään Suomen ammattilaisen.

Ok. Jatka valitsemallasi tiellä.
Sera
16.06.2024 23:37:33
Seba: Ok. Jatka valitsemallasi tiellä.

Tottakai jatkan. Se tie on jo vienyt minut siihen pisteeseen, että olen motorisesti ensimmäinen lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa ja maailman parhaita improvisaation "saralla". Miksi en siis jatkaisi?
Seba
16.06.2024 23:38:34

Sera: Et ole esitellyt vielä rumpuja, jotka olet virittänyt. Eli näytöt puuttuu.

Enkä esittelekään kun ei mulla tällä hetkellä ole rumpuja.
Ei se sitä poista ettenkö rumpuja osaisi virittää kun se ei mitään rakettitiedettä ole.
Mutta jos nyt kuvailisin videoita kaiken kansan nähtäväksi ja kuultavaksi niin kyllä se ensimmäinen lähtökohta olisi se että ne soittopeli olisi edes vireessä.
Sera
16.06.2024 23:46:13
Seba: Enkä esittelekään kun ei mulla tällä hetkellä ole rumpuja.
Ei se sitä poista ettenkö rumpuja osaisi virittää kun se ei mitään rakettitiedettä ole.
Mutta jos nyt kuvailisin videoita kaiken kansan nähtäväksi ja kuultavaksi niin kyllä se ensimmäinen lähtökohta olisi se että ne soittopeli olisi edes vireessä.

Tule toki virittämään jos basistina koet senkin taidon osaavasi. Kerrot vaan hintasi.

Voin sitten saada hyvää oppia sinulta, mutta odotan myös selkeitä tuloksia maksamaani palkkaa vastaan.
Seba
16.06.2024 23:58:09

Sera: Tottakai jatkan. Se tie on jo vienyt minut siihen pisteeseen, että olen motorisesti ensimmäinen lajiaan ihmiskunnan ja musiikin historiassa ja maailman parhaita improvisaation "saralla". Miksi en siis jatkaisi?

https://youtube.com/shorts/JdlV_4wWPaA?si=3MyixiVLnbeUjkwV

Toista tuo kun olet kerran motoriikan ihmelapsi.

https://youtube.com/shorts/UeHhbgyNMIQ?si=2tzTuMiQf0IFShKf

Ton voi vetää sit perään.
Seba
17.06.2024 00:01:39

Sera: Tule toki virittämään jos basistina koet senkin taidon osaavasi. Kerrot vaan hintasi.

Voin sitten saada hyvää oppia sinulta, mutta odotan myös selkeitä tuloksia maksamaani palkkaa vastaan.

On mullakin kolmet rummut ollut ja ensimmäiseksi opettelin ne virittämään.
Sun kannattaisi ehkä itse opetella moinen simppeli perusoperaatio jos se ei suju niin ei tarvitse siitä kenellekään maksaa.

Siihen tarvitsee ainoastaan rumpuavainen ja korvat.
Sera
17.06.2024 00:02:09
Seba: https://youtube.com/shorts/JdlV_4wWPaA?si=3MyixiVLnbeUjkwV

Toista tuo kun olet kerran motoriikan ihmelapsi.

https://youtube.com/shorts/UeHhbgyNMIQ?si=2tzTuMiQf0IFShKf

Ton voi vetää sit perään.

https://www.youtube.com/watch?v=ox_0TzBVxCA

Tuossa on myös hyvä harjoitus, johon tuo esittelemäsi soittaja ei kykene. Eikä hän ole soitellut tuplabassoilla rudimentteja eikä myöskään paradiddlejä. En osaa kaikkea mitä hän osaa, eikä hän osaa kaikkea mitä minä osaan, mutta kumpikin osaa enemmän mitä sinä tulet koskaan osaamaan.
Sera
17.06.2024 00:05:22 (muokattu 17.06.2024 00:36:09)
Seba: On mullakin kolmet rummut ollut ja ensimmäiseksi opettelin ne virittämään.
Sun kannattaisi ehkä itse opetella moinen simppeli perusoperaatio jos se ei suju niin ei tarvitse siitä kenellekään maksaa.

Siihen tarvitsee ainoastaan rumpuavainen ja korvat.

Ja kun muuta valitettavaa ei enää keksi, voi alkaa valittamaan äänistä. Eipä se sinunkaan bassosaundisi maata mullista.

Et ilmeisesti kuitenkaan soitellut rumpujasi kovinkaan paljon, kun et ymmärrä motorisia harvinaisuuksia soitossa?

Suurimmalla osalla Youtube-rumpaleista on kuitenkin huonommat äänet kuin minulla. Jos osaat ääniä parantaa, niin kerro vaan hintasi. Edellinen säätäjä pyysi 300 euroa ja nyt äänet on sellaiset kuin ne on. Jos saat ne paremmaksi, niin tervetuloa säätämään pelkän selityksen sijaan.
Seba
17.06.2024 00:47:49

Sera: https://www.youtube.com/watch?v=ox_0TzBVxCA

Tuossa on myös hyvä harjoitus, johon tuo esittelemäsi soittaja ei kykene. Eikä hän ole soitellut tuplabassoilla rudimentteja eikä myöskään paradiddlejä. En osaa kaikkea mitä hän osaa, eikä hän osaa kaikkea mitä minä osaan, mutta kumpikin osaa enemmän mitä sinä tulet koskaan osaamaan.

No lähetä hänelle haaste. Veikkaan että ei mene montaa minuuttia kun tekee saman triplatemmolla.

Ei tuo nyt niin ainutlaatuiselta kuulosta etteikö tuota nyt basistikin oppisi jos huvittaisi. Saattaisi vaikka iskutkin olla vahingossa kohdillaan.
Sera
17.06.2024 00:51:58
Seba:

Ei tuo nyt niin ainutlaatuiselta kuulosta etteikö tuota nyt basistikin oppisi jos huvittaisi.

Mitäpä siis jos opettelisit tuon esittelemäni harjoituksen ja vasta sen jälkeen jatkat suunsoittoasi minulle? Harjoitus voi olla hieman hankalampi mitä luulet.

Nyt olet vain väkinäisesti jankuttava aikavaras, jonka jutuista kukaan ei opi yhtään mitään.
Seba
17.06.2024 00:56:40

Sera: Ja kun muuta valitettavaa ei enää keksi, voi alkaa valittamaan äänistä. Eipä se sinunkaan bassosaundisi maata mullista.

Et ilmeisesti kuitenkaan soitellut rumpujasi kovinkaan paljon, kun et ymmärrä motorisia harvinaisuuksia soitossa?

Suurimmalla osalla Youtube-rumpaleista on kuitenkin huonommat äänet kuin minulla. Jos osaat ääniä parantaa, niin kerro vaan hintasi. Edellinen säätäjä pyysi 300 euroa ja nyt äänet on sellaiset kuin ne on. Jos saat ne paremmaksi, niin tervetuloa säätämään pelkän selityksen sijaan.

En ole soitellut paljoa mutta ymmärrän musikaalisten asioiden ja saundien päälle. Itse et tunnu ymmärtävän kummankaan.

Bassosaundin ei ole tarkoituskaan mullistaa maata vaikka se hyvä onkin.

On sua kyllä melko pahasti huijattu jos olet noista saundeista maksanut 300.
Mutta jos ne kelpaa niin mikäs siinä. Itse en vaivaudu randomeille virittelemään. Ehkä kannattaisi opetella oman soittimen säätäminen.
En ole kuullut suurinta osaa YouTube soittajista mutta aika surullista on jos niillä on vielä huonommat saundit.
Seba
17.06.2024 00:58:42

Sera: Mitäpä siis jos opettelisit tuon esittelemäni harjoituksen ja vasta sen jälkeen jatkat suunsoittoasi minulle? Harjoitus voi olla hieman hankalampi mitä luulet.

Nyt olet vain väkinäisesti jankuttava aikavaras, jonka jutuista kukaan ei opi yhtään mitään.

Lupaan opetella heti kun mulla on rummut ja tuplapedaali jos teet siitä selkeän opetusvideon mistä saa selvää, pysyt timessa ja on hyvät saundit.
Sera
17.06.2024 01:12:16 (muokattu 17.06.2024 01:43:01)
Seba: Lupaan opetella heti kun mulla on rummut ja tuplapedaali jos teet siitä selkeän opetusvideon mistä saa selvää, pysyt timessa ja on hyvät saundit.

Et sinä tarvitse rumpuja asian opetteluun. Ja itsekin rumpuja soittaneena (ja kuulemma ihan useitakin settejä omistaneena) sinun kyllä pitäisi ymmärtää yksinkertainen asia ilman suuria selittelyjäkin. Eli se mitä kyseisessä harjoituksessa tehdään. Harjoitus on aivan selkeästi esitelty jokaiselle, joka jotain asiasta ymmärtää.

Äänimaailmaa voit tulla parantamaan ihan koska vaan jos taitoa oikeasti riittää pelkän suunsoiton sijaan. Aäniasian jatkuva mainitseminen saa sinut vain näyttämään aika typerältä, koska tila itsessään rajoittaa ääniä, kuten totesi aiempi säätäjä. Tule sinä näyttämään siis taitosi. Jos sinulle antaa vaikka tonnin palkkaa, niin saatko äänet paljon paremmiksi?

Ja mitäpä jos kirjoitat minulle seuraavan kerran vasta sitten kun osaat sen harjoituksen tehdä?
Stoalainen
17.06.2024 08:07:12
Tässä ketjussa taitaa kirjotella sellaiset hupiveikot vaan, aloittajasta lähtien.
Voihan tuulikello sentään.
Seba
17.06.2024 08:08:09 (muokattu 17.06.2024 08:43:20)

Sera: Et sinä tarvitse rumpuja asian opetteluun. Ja itsekin rumpuja soittaneena (ja kuulemma ihan useitakin settejä omistaneena) sinun kyllä pitäisi ymmärtää yksinkertainen asia ilman suuria selittelyjäkin. Eli se mitä kyseisessä harjoituksessa tehdään. Harjoitus on aivan selkeästi esitelty jokaiselle, joka jotain asiasta ymmärtää.

Kyllähän tuota hakkaa vaikka lattiaan ja reisiin mutta olisihan se hyvä tietää mihin kohtaan ne iskut haluaa kun se ei tuosta videosta ilmene kun omat iskusi on levällään kuin jokisen eväät.

Äänimaailmaa voit tulla parantamaan ihan koska vaan jos taitoa oikeasti riittää pelkän suunsoiton sijaan. Aäniasian jatkuva mainitseminen saa sinut vain näyttämään aika typerältä, koska tila itsessään rajoittaa ääniä, kuten totesi aiempi säätäjä. Tule sinä näyttämään siis taitosi. Jos sinulle antaa vaikka tonnin palkkaa, niin saatko äänet paljon paremmiksi?

Minä mainitsin basarien eri vireistä, sinä halusit alkaa jankkaaminen ääniasioista ja sit minä mainitsen kokoajan ääniasioista?

Jos nyt lähtee siitä että virität basarit kuulostamaan samalta, virvelin virveliltä ja hommaat paremmat mikit niin se kuulostaa videoissa paremmalta. Muita rumpuja et näytä juuri käyttävän niin ei kai niillä väliä.
Saisin varmasti ne paljon paremmiksi ihan ilmaiseksikin mutta en vaivaudu randomien rumpuja säätelemään. Sijoita se tonni vaikka mikkeihin ja kalvoihin tai jollekin joka opettaa sulle miten ne viritetään.

Tunnut kuitenkin olevan tyytyväinen saundeihisi kun ne ovat paremmat kuin muilla niin mitä niistä sitten vänkäämään?

Ja mitäpä jos kirjoitat minulle seuraavan kerran vasta sitten kun osaat sen harjoituksen tehdä?

Mitäpä jos kirjoitan ihan milloin huvittaa.
Älä vastaa mitään niin mun ei tarvitse vastata mitään. Helppoa, eikö?
Seba
17.06.2024 08:11:25

Stoalainen: Tässä ketjussa taitaa kirjotella sellaiset hupiveikot vaan, aloittajasta lähtien.

Ei vaan me narrit ei vaan ymmärretä mestaria.
Onhan tää huvittavaa mutta ehkä sitä voisi itsekin jo lopettaa kun aloittaja tuntuu olevan ihan tosissaan
Stoalainen
17.06.2024 08:49:41
Sera: Enemmän minun improvisaationi on saanut Yotubessa kehuja kuin sinun tai kenenkään Suomen ns. ammattilaisen improvisaatiot.

Tämä väkevä väite herätti uteliaisuuteni. Kävin läpi noin 200 videotasi. Niiden yhteenlaskettu kommenttimäärä voidaan laskea kahden käden sormilla. Eräs oma kommenttisi osui silmään:

"I made four runs with it."

Eli samalla tavalla sä kuuntelet ja opiskelet biisejä kuin vaikkapa aikaisemmin mainitut Drumeon ammattirumpalit. Jos muuta väität, puhut kukkua. Ensimmäisen vedon jälkeen biisirakenne jää pakostakin päähän ja toistat kuulemaasi sekä aikaisemmin soittamaasi. Improvisaatiota?

Somealustojen kommentteja lukiessa kannattaa tutustua myös siihen, miten seuraajien ja tykkääjien kalastelu toimii. Suosittelen tutustumaan myös termiin sarkasmi.
Voihan tuulikello sentään.
Thefish
17.06.2024 09:48:55
Löytyipä ketjun aloittajalle haastaja.

https://youtu.be/tM87sXcwsYo?si=YtoU4tBAWAjaTpwo
"This motherfucker can play AND dance!" - Paul Jackson
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)