Aihe: Youtube rumpupläjäykset vol. 2
1 2 3 4 5 6 7 8122 123 124 125 126
hollmi-5
25.09.2008 11:50:22
Voipas. Eihän tossa ollu yhtään fiilistä. Kyl mä jäin vähän kateellisena katsomaan, että miksen mä soita tuolla, ku oisin vetäny mielenkiintosemmin. Miksei ne kosinu vaikka Kuoppista tuonne? Tai kaakkurinniemeä?

Ja kuvaushan oli: 18 vuotias musiikin harrastaja ääne koskelta joka harrastan rumpujen soittoa ja sauva kävelyä grilli linja auto soitto pyörä magneetti kärpänen ohella
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
25.09.2008 12:00:14

Niin. Kuvaushan on yksi m.netin hienoimmista eikä soittonäytteessäkään mitään vikaa. Mutta että Meinl-festareille vetämään muutaman minuutin soolon? Vaippa housuihin ja masennuslääkkeet valmiiksi.
DrmBug
25.09.2008 12:15:17
Jepjep. Aina pitää muistaa, että esiintymistilanne, varsinkin rumpufestarilla, voi olla aika piinaava. Itse en pystyisi mitään järkevää tommosessa tilanteessa soittamaan.
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
jussiohman
25.09.2008 13:35:16 (muokattu 25.09.2008 13:35:42)
..............
rapukävelyä makeen
Kailis
25.09.2008 13:39:50

Jepjep. Aina pitää muistaa, että esiintymistilanne, varsinkin rumpufestarilla, voi olla aika piinaava. Itse en pystyisi mitään järkevää tommosessa tilanteessa soittamaan.

Nii-i. Eikä sunkaan näytteessä mitään vikaa.
OPJ1974
25.09.2008 14:09:06 (muokattu 25.09.2008 14:09:21)

Mä kans nostan hattua hepuille, jotka osaavat ja pystyvät sooloja tekemään. Itse olen niin surkea sooloilija, että en edes vaivaudu... mulla ei siis ole muita näytteitä tarjota kuin labran tädille pissanäytteet :D
lakjsdf. hö laoalal! kskdoaosk. prkl.
dumbass
25.09.2008 16:44:41 (muokattu 25.09.2008 17:22:44)

Mutta että Meinl-festareille vetämään muutaman minuutin soolon? Vaippa housuihin ja masennuslääkkeet valmiiksi.

Kyl mä herra J:n soittokokemuksella oisin vaipat voinu pois jättää tuolta :I älä lyö. Jaskan soittoonhan en ole ees muuten tutustunut (bodomia vähän) joten en tiiä miten toi tilanne on häneen vaikuttanu. Kyl mä tiedän miltä se esiintyminen tuoksuu, eikä se aina päästä oikeuksiinsa. Mut myönnä nyt, olihan toi aika laimeaa ammattikannuttajalta..

E: no olihan toi eka postaus aika kyrvästi sanottu, myönnetään bd
BanZai88
25.09.2008 23:08:23
Mut myönnä nyt, olihan toi aika laimeaa ammattikannuttajalta..

Itse ainakin "ammattikannuttajalla" ymmärrän rumpalin, joka ansaitsee elantonsa rumpuja soittamalla. Elikkäs siis rumpujensoitto on hänen pääsääntöinen työ. Mutta soittaako jokaisessa tunnetussa tai satojatuhansia levyjä myyneessä bändissä huippurumpali? Minun tietääkseni ei jokaisessa bändissä ole siellä rumpujen takana Thomas Lang, Benny Greb tai vaikkapa Marco Minnemann vetämässä, joilta tuommoinen klinikka irtoaa vaikka silmät kiinni :) Nämä klinikkarumpalit on oma luku sitten erikseen.

Varmasti oli Raatikaiselle "uusi" juttu tämä, tietääkseni ei kovin montaa klinikkaa ole pitänyt? Enkä kyllä häntä miellä oikein vetelemään sooloja jollekkin rumpufestarille. Varmasti aloite on lähteny sponsorin puolelta. Eiköhän se sponsori jotain vastinetta myös itselleen halua, esimerkiksi juuri klinikan tai muuta esiintymistä. Ja eikös tuo Raatikainen ole vielä melko uusi kasvo Meinlin sponssiluettelossa?

Toisaalta onhan tuo Jaskallekkin melkoisen hyvä mahdollisuus lisätä tunnettavuutta, mikäli sellaista tuntuu kaipaavan :) Tuskin kuitenkaan tuollaisesta esiintymisestä haittaa syntyy, vaikka ei sinne Langin tasolle ylläkkään. Varmasti moni paikalla olleista on saanut jotain ideaa ja vinkkiä, joita sitten voi yhdistellä ja soveltaa omaan soittoonsa.

Eipä tässä yritellä puolustella mitenkään herraa tai olla mitkään fanilasit päässä, ei ole tullut kuunneltua COB:ia parin vuoden sisään kuin satunnaisesti. Olihan nuo klipit vähän tylsiä ja ideoita oisin kaivannut lisää, mutta on tuosta monet varmasti jotain saaneet irti. Särähti vain korvaan tuo, että ammattikannuttajan pitäisi olla aivan huipputason pro kannuttaja, jolta luonnistuu klinikka milloin vain missä vain : ) Tuskin kaikki rumpalit kuitenkaan edes suostuvat klinikan vetämiseen, vaikka tiedot ja taidot siihen riittäisivätkin.
Kailis
26.09.2008 00:20:25 (muokattu 26.09.2008 00:22:04)

Eikun klinikkarumpalin pitää olla hyvä. Tai siis hyvä mutta sellainen että viitsii katsoa soolona. Niillä kun ei ole sitä bändiä siinä.
En muuten usko että endorsement-sopimukseen liittyy velvoite vetää noilla festareilla, ennemminkin mahdollisuus. Tätä on tosin vaikea tarkistaa.
markkuliini
26.09.2008 00:29:46 (muokattu 26.09.2008 00:30:20)

En muuten usko että endorsement-sopimukseen liittyy velvoite vetää noilla festareilla, ennemminkin mahdollisuus. Tätä on tosin vaikea tarkistaa.

Olen kuullut ulkamaan kavereilta päinvastaista. Että ekat kliniikat joutui soittamaan vähän puolipakolla. Mutta varmaan aika tapauskohtaista. Kyllähän rumpu- peltifirmat tosiaan sitä katetta haluavat.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Kailis
26.09.2008 00:41:49 (muokattu 26.09.2008 00:44:10)

Eli saadaksesi satsin peltejä naamaasi voidaan käyttää mainoksissa ja esitteissä ja sinut velvoitetaan soittamaan klinikoilla? En taitais suostua. Tosin eipä ole ollut pyytelijöitäkään. Joten ilmoitan tässä; turha tulla pyytämään. Abun Ambassador virvelin mannekiiniksi voi tulla pyytämään, niin lähtisin kalaa pyytämään. Buahahah!
Strumbali
26.09.2008 07:30:34
Eikun klinikkarumpalin pitää olla hyvä. Tai siis hyvä mutta sellainen että viitsii katsoa soolona. Niillä kun ei ole sitä bändiä siinä.

Minusta Raatikaisen veto oli tietyssä mielessä rohkea. Tämän tyyppinen vetäminen ois ollut varmaan turvallisempi ratkaisu:
http://www.youtube.com/watch?v=J4C92HEd6v0

Tämäkin on kuitenkin vähän erijuttu, kuin vetää soitetun taustan kanssa: http://www.youtube.com/watch?v=RWu6ox94bpA&feature=related

Tällä on kyllä aika mainio biitti, samoilta festareilta:
http://www.youtube.com/watch?v=ZXoCWT0tk48 ;)
Perro Stupido
26.09.2008 08:02:14 (muokattu 26.09.2008 08:02:33)
Tällä on kyllä aika mainio biitti, samoilta festareilta:
http://www.youtube.com/watch?v=ZXoCWT0tk48 ;)

Melkonen meno! Oliko toi sen läppäri joka tippu? Tais taustanauha loppua samalla..
"If you think you are too old to rock 'n roll then you are." -Lemmy
moderndrummer88
26.09.2008 10:31:38 (muokattu 26.09.2008 10:37:44)
Kyllä Daniel Svensson noista kahdesta vetää ehdottomasti homman tyylikkäämmin pakettiin, kun ei yritäkkään temppuilla jotain mitä ei ole. Ja sit se toinen pätkä missä Jaska vetää In Your Facen jonkun kahden markan sambaloopin päälle, on aika surkuhupaisaa kuunneltavaa, olis vaan vetäny sen biisin päälle suosiolla! Ja sitten jäi vähän ärsyttämään tuo, kun Raatikaisella on pää vasurille kumartuneena koko ajan, ihan kuin häpeilisi olla tuolla :D

E: http://drummerworld.com/Videos/trevorlawrencegs.html tuossa on aika hyvä veto meinlin festareilta. Soittaa monen r nb tähden bändissä, mutta ei soita mitenkään yli, kuten gospeläijät, tän miehen juuret onkin jazzissa.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Anri8000
26.09.2008 12:43:51

Ei toi oo rumpali vaan ilmiö...

Mut ei varmasti oo kova panee...
Will confusion be my epitaph?
Strumbali
26.09.2008 13:04:47 (muokattu 26.09.2008 13:14:27)
Ja sit se toinen pätkä missä Jaska vetää In Your Facen jonkun kahden markan sambaloopin päälle, on aika surkuhupaisaa kuunneltavaa, olis vaan vetäny sen biisin päälle suosiolla! Niin, ja täälläkään ei olis tarvinnut keskustella koko aiheesta.

Edit. mulla vaan pisteet nousee kokoajan, kun muut dissaa. ;) Tässä on vähän samaa, kuin: koska sä oot rumpali, niin sä hoidat nää hommat bändissä?
moderndrummer88
26.09.2008 13:42:58
Niin, ja täälläkään ei olis tarvinnut keskustella koko aiheesta.

Ööp..?

Edit. mulla vaan pisteet nousee kokoajan, kun muut dissaa. ;)

Kiva, että faneja löytyy. Semmonen pieni kriittisyys tosin ei ole koskaan pahasta.

Tässä on vähän samaa, kuin: koska sä oot rumpali, niin sä hoidat nää hommat bändissä?

Ööp...?
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Strumbali
26.09.2008 13:57:41
Ööp..? 1.
Niin että ei kai se olisi herättänyt edes tätä keskustelua, jos siellä olisi vedetty Bodomin biisejä taustanauhan kanssa. Puolet ehkä ei olisi vilkaissut koko pätkää, ehkä minäkin mukaan lukien. Onhan näitä metallirumpaleiden(kin) klinikoita nähty.

Kiva, että faneja löytyy. Semmonen pieni kriittisyys tosin ei ole koskaan pahasta.
Noo-oh, enpä tiedä ihan faniudesta sentään. Esim. Bodomin musiikki on ehkä agressiivisuudessaan hieman nuorempien miesten uhoamista. Kriittisyyttä löytyy. Olihan siellä soolossa loppupuolella joku ihan kämminkin oloinen. Melko pitkä soolohan toi kuitenkin oli, mutta oli sinne ihan jonkinlainen juoni kehitelty ja sillä mentiin. Muutama päivä tuosta niin Raatikainen on näköjään painanut jo kiertueelle, että oiskohan jo vanha juttu siinä mielessä...

Ööp...? 2.
Niin, että soittajia lokeroidaan, tiettyihin rooleihin.
Makor
27.09.2008 13:21:09
Vaikka tämän herran uudemmista soitannoista en niin välitäkään, niin tämä on kyllä maukasta soittoa. Basistikaan ei ole hassumpi :) Mahtavaa groovea.
http://www.youtube.com/watch?v=6rI9fevwT2s
arse
27.09.2008 13:34:29

Vaikka tämän herran uudemmista soitannoista en niin välitäkään, niin tämä on kyllä maukasta soittoa. Basistikaan ei ole hassumpi :) Mahtavaa groovea.
http://www.youtube.com/watch?v=6rI9fevwT2s

Johan myrkyn lykkäsit, mä olin jo unohtanut koko bändin! Sotilaallisen tarkkaa menoa. Pätkä toimii hyvin myös ilman audiota :)
"The first thing, when you go into the studio, is that the engineer says, 'I hear all this ringing,' and I say, 'That's the sound of the drumkit, you prick! That's the way it's supposed to sound.'" -Cozy Powell
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)