![]() 26.04.2008 17:57:14 | |
---|---|
Eikä aikaakaan kun ainoat mitkä nousevat, ovat ikenet ja hiusraja. Mutta tuohan tapahtu jo yläasteen alussa. Vai eikö muilla..? Aina mä teen kaiken väärinpäi | |
![]() 26.04.2008 18:02:18 | |
Eikä aikaakaan kun ainoat mitkä nousevat, ovat ikenet ja hiusraja. kavereilla luottoraja, mulla toleranssi alkoholiin. | |
![]() 26.04.2008 18:46:11 | |
kavereilla luottoraja, mulla toleranssi alkoholiin. My friends are getting married, Im getting drunk! | |
![]() 01.05.2008 22:29:31 | |
Kieltämättä kiinnostava keskutelu. Suurin osa muusikiista mitä päivittäin kuuntelen on jonkin sortin heviä. Itse myöskin soitan metallia ja pidän siitä. Mutta aina silloin tällöin kun eksyy keikoille, missä ei ole hevibändejä soittamassa, niin sitä rupeaa funtsimaan yhtä sun toista. Esimerkiksi sitä kuinka mukavaa on kuunnella orkesterin soittoa ilman että tarvii pistää tulpat korviin (onko tämä merkki vanhaksi tulemisesta?), ja kuinka livenä veivattu poppi, jazzi, funk, folk.. no melkeinpä mikä tahansa, saa jalan veivaamaan ja pään nykimään ihan eri lailla kuin tiukka hevikeikka. Eron huomaa erittäin selkeästi silloin jos lavalla eka pyörähtää svengaava folkbändi ja sitten tulee lauma särökitaroita sekä joku särökurkku mölisemään mikkiin. Itse haluaisin kovasti hallita jazzin soittamisen, ja olen sitä jopa aikoinani opiskellutkin. Mutta ongelmani on että en oikein jaksa kuunnella jazzia kotona stereoista. Sama pätee Funkiin, sun muuhun groovavaan meininkiin. Ja kun en näitä jaksa kuunnella, niin en oikein voi niiden ideoita edes sisäistää. Tästä johtuu se että rumpujen taakse mentäessäni soitan yleensä jotain tuplabasarijuttuja. Ja sitten kun oma bändi on kaiken kukkuraksi metallibändi, niin automaattisesti tulee treenailtuja juttuja joita voin käyttää bändissäni. Kiinnostusta siis meikäläiseltä löytyy mutta yritän treenata kuitenkin asioita joiden suoran hyödyn voin käyttää hyväkseen. - | |
![]() 02.05.2008 09:34:06 | |
... ja kuinka livenä veivattu poppi, jazzi, funk, folk.. no melkeinpä mikä tahansa, saa jalan veivaamaan ja pään nykimään ihan eri lailla kuin tiukka hevikeikka. Tuota, oisko tuossa jotain ajatustakin? Minkäslaisia tempoja ja painotuksia kannattais soittaa, jos haluaa, että yleisö polkee tahtia kun katsoo hevikeikkaa... ;-) On niillä hevikeikoillakin yleisössä tahtia poljettu, ainakin joskus. Viimeksi Black Sabbathin jäähallin keikalla ja oikein reilulla tamppauksella, ja selevin päin. | |
![]() 02.05.2008 10:49:29 | |
Itse haluaisin kovasti hallita jazzin soittamisen, ja olen sitä jopa aikoinani opiskellutkin. Mutta ongelmani on että en oikein jaksa kuunnella jazzia kotona stereoista. Sama pätee Funkiin, sun muuhun groovavaan meininkiin. Ja kun en näitä jaksa kuunnella, niin en oikein voi niiden ideoita edes sisäistää. Tuttu pattitilanne. Mustassa musiikissa on omanlaiset arvonsa ja logiikkansa, joten se ei ole kovin helppoa oppimalla oppia kuuntelemaan sitä. Itse meinasin aikoinaan yrjötä, kun kuulin jazzharmonioita, Steve Wonderin 1970-luvun tuotantoa tai brasilialaista pilipali-sambabossaa. Tuolloin vedin progemetallia Stonen hengessä 1980-luvun lopulla. Minulla "irtautuminen metallimätöstä" alkoi siitä, että yksinkertaisesti kyllästyin urheilu-mättämään ja soittamaan kaiken aina samalla tavalla. Olin vielä päättänyt tehdä musiikista ammattini, joten vähä vähältä oli opeteltava kuuntelemaan ja soittamaan musiikkia, joka avaisi mahdollisuuden tienata vuorkarahat soittamisen kautta varmasti ilman 13 vuoden bänditreenausta tavoiteellakseni "omaperäistä, persoonallista, autenttista ja amatöörimäistä bändisaundia". Aloitin jazzfuusiota, mikä sattui olemaan saundimaailmaltaan mahdollisimman lähellä sitä, mihin olin tottunut. Tuolloin Chick Corean Elektric band oli kuuminta hottia, mistä aukesi maailma myös Scofieldin "Blue Matter Bandiin". Ja kappas, sitten alkoi Milesin 1980-luvun levyt aueta, mikä johti pikkuhiljaa hänen koko tuotantonsa haltuun ottoon ja hänen yhtyeessä soittaneiden muusikoiden muihin kiinnityksiin, Mahavisnut, Lifetimet, Jazz Messengers, Clifford Brown jne. Yhtäkkiä olin sisällä jazzhelvettiä ja sitten oli vielä otettava selvää "mitä jazz on". Ja näin ollen jouduin Karibialle ja muualle Latinalaiseen Amerikkaan ja edelleen Länsi-Afrikkaan. Mutta minne jäi metalli, no 1980-luvun lopulle tietty, koska yhtäkkiä tuntui vastenmieliseltä edes kuvitella sen soittamista saati kuuntelemista. Kaikki tuntui yhtäkkiä niin angstiselle, ahdistavalle, turhalle, väsätynomaiselle, väsähtäneelle, itsekkälle, tasapaksulle, äänekkälle, sävyttömälle, lapselliselle, kornille ja huonolle. Eli metalli oli kohdallani aknen musiikillinen ilmentymä, siltä se nyt tuntuu jälkikäteen tarkasteltuna: paljon melua tyhjästä ilman rootseja. Ja Sabbathinkin rootsit ovat lähinnä kankeaa blues-jamittelua, mutta riffeja he osasivat tehdä lähes yhtä hyvin kuin afrikkalaiset konsanaan, mutta niistä puttuu se response. Eli metalli ei tuppaa keskustelemaan samalla tavalla yleisönsä kanssa eikä metallimuusikot toisten muusikoiden kanssa musiikin kautta kuin musta musiikki. Muun muassa siksi mielestäni metallimusiikki on mustaa musiikkia heikompaa arvoiltaan ja logiikaltaan. Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea. | |
![]() 02.05.2008 12:13:17 | |
Vielä kun Jazzmies vanhenet 10 vuotta, niin huomaat skulaavasi Markku Aroa, Kari Tapiota ja muita ja muistelet jazz-vouhotustasi "keski-ikäistyvän miehen ikäkriisillä ja pätemisen tarpeella". Hoho. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 02.05.2008 12:53:05 (muokattu 02.05.2008 13:02:52) | |
Jazzmiehen kommenteille ylimalkaista selkään taputtelua: Musiikki ammattina, kyllä. Kannattaa painottaa laajaan osaamiseen. Bänditouhu vaatii sen kymmenisen vuotta, jos siitä meinaa jotain saada joskus takaisin. Mitään takeita ei ole mistään. Amatöörimäisyyden ja autenttisuuden arviointi ei kuulu spesiaalialaani, paitsi omaan soittoon kohdistuen, mutta jostain syystä tuli mieleen White Stripes. Oma soittoni painottaa parhaiten ensimmäistä sanaa perusmuodossaan edellisessä lauseessa. Musiikista saa mielenkiintoisia matkoja, kun alkaa paneutumaan. Toiset paneutuvat syvällisemmmin. Itselleni useimmiten kolahtaa pieni vastarantaisuus tai kettuilu, vaikka se sitten olisikin Scofieldin näkkärisoundi kitarointia. Minä siitä noin teoreettisesti mitään ymmärrä. Black Sabbathista sen verran, että tarkoitin viime kesän Heaven & Hell -kiertuetta, joka keskittyi 80-luvun puolivälin Dio-materiaaliiin. Siellä ei ole sitä 70-luvun "jamitteluakaan", että se siitäkin sitten. Tosin Dio itsessään on kyllä mainio keskustelija yleisön kanssa esiintyessään ja laulaessaan. | |
![]() 02.05.2008 21:10:07 (muokattu 02.05.2008 21:54:31) | |
Vielä kun Jazzmies vanhenet 10 vuotta, niin huomaat skulaavasi Markku Aroa, Kari Tapiota ja muita ja muistelet jazz-vouhotustasi "keski-ikäistyvän miehen ikäkriisillä ja pätemisen tarpeella". Hoho. Pikku(rumpali)poijalla on nämä kommentit yleensä tällaisia. Herra ei tunnu piittaavan soittamisen perusasioista tai rummuista instrumenttina muutenkaan. Taitaa olla ihan muut ambitiot, jotka vievät häntä musiikin maailmaan. Sekin on ihan sallittua ja suurimmalla osalla harrastajia juuri näin. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 02.05.2008 21:13:45 (muokattu 02.05.2008 21:21:06) | |
No, hevimiehet, provosoitukaa ny vähäsen! ;) Selvä, vaikka en olekaan oikeaoppinen hevimies, sillä kuuntelen lähes mitä tahansa musiikkityyliä, teknot, rapit, hevit, rokit, klassiset, jazzit, kaikki menee joten älkää pliis yleistäkö mikskään "hevariks" tän seuraavan tilityksen perusteella:) Kuinka monta hevibändiä maailma oikein tarvitsee? Nyt niitä mahtuu 13 tusinaan. Kuinka monta bändiä maailma ylipäätään tarvitsee? Radiota kuunnellessa tulee vastaan miljoona eri samaa bändiä. Suomipopilla kaikki kuulostaa samalta. Nova sama juttu, YleX sama juttu. Iskelmästä nyt puhumattakaan. En siis tarkoita, että kanavien ohjelmisto kuulostaa keskenään samalta, vaan kanavilla soitettu tavara on aivan samaa paskaa mitä siltä kanavalta tuli just minuutti sitte. Milloin tämä (selvästikin) muoti-ilmiö menee ohitse? Nii i, olishan se mukavaa ku maailmassa olis vaan pari musatyyliä, hankkiudutaan muista eroon! Viis siitä jos joku niistä ehkä tykkäisikin. Heviä on ollu maailmassa jo 70-luvulta lähtien, joidenki mielestä 60-luvultakin, eikä se oo minnekään menny. Ja miks pitäis? Maailmassa on miljoonia ihmisiä jotka tykkää hevistä. Ja jos nyt tarkkoja ollaan, ni hevi ei varsinaisesti enää ole muoti-ilmiö kuin ehkä suomessa. Muualla maailmassa ei todellakaan voi heviä muoti-ilmiöks sanoa. Miksi suuri osa hevareista on niin sulkeutuneita tai ujoja, etteivät he voi katsoa vastaan kävellessä silmiin tai tervehtiä? Jaa a, ehkä hevi vetoaa jotenkin tällaisiin ihmisiin. Itse olen kai jonkin sortin hevari, enkä kyllä kuulu tällaisiin mainitsemiisi ihmisiin. Enkä kyllä tunne enempää sulkeutuneita hevareita kuin sulkeutuneita ei-hevareita. Asiaan voi olla selityksenä myös sekin, että suuri osa hevareista on murrosikäisiä eikä murrosikäiset ole muutenkaan aina avoimia vaikka eivät heviä kuunteliskaan. Hieno yleistys muuten. Hevi tuntuu nykyään olevan se, minkä kautta sitten lähdetään soittimia soittamaan. teini-iässä sitä kuunnellaan, ja silloin saatetaan jopa tarttua soittimeen Larssin/Kirkin innoittamana. Musta se ei ole mikään erityinen ihme, jos "treenikämppäkompleksit" ovat täynnä tämänkaltaisia bändejä. Juuri näin. Ja mikäs siinä, jos hevi innostaa nuoria soittamaan, miks siitä pitäis päästä eroon? Toki vaikka Metallica kuulostaa eriltä kuin norjalainen kirkonpoltto-hevi (onko virallinen alalaji?), mutta mun korvaan YLEISESTI OTTAEN kyseessä on melko kapea-alainen, äärimmäisen puuduttava ja tylsyyteen asti samanlaisia arvoja toistava genre. Ei hevissä ole mitään oikeasti uutta tapahtunut sitten 90-luvun puoivälin, mutta eipä yleisesti ole tapahtunut musiikissa mitään mullistavaa sitten Nirvanan ja grungen. Muuuten, jotkut lukevat grungen metalliksi. Ja norjalainen kirkonpoltto-hevi on oikea alalaji:) ja samanlaisia arvoja toistavia genrejä ovat oikeastaan lähes kaikki genret. rockissa sanotaan: "rakastan sua, vedin kännit, siisti auto, jee jee jee, baby". rapis sanotaan: "nigga, bitch, hyvä perse, heiluta, raha", hevissä sanotaan "jee jee, fuck, haista vittu, saatana, taivas ja helvetti, verta ja suolenpätkiä", progessa sanotaan: "happokukkajeejeerakastanjotainelohiirihippihappojeejee". siinä on yleistystä kerrakseen. Kuitenkin joka tyylissä aina on joku jolla on oikeesti jotaan sanottavaa. Eikö nuoret (tai vähän vanhemmatkin) ymmärrä, miten samalta he kuulostavat kuin naapuritreenisten bändit? Ei, mut ei ymmärrä rokkibänditkään että ne kuulostaa kaikki samalta nykyään, tai sitten ne kuulostavat joltaan vanhemmalta kuten Lediltä. Noniin, yleistystä taas. Kaikki hevi ei kuulosta samalta, eikä kaikki rokkikaan. Jonkun korvaan kuulostaa kaikki hevi samalta, toisen korvaan kaikki rap samalta, toisen korvaan kaikki pop jne. Kuten moneen kertaan todettu, hevanderi on ehkä se kaikista konservatiivisin musiikin muoto. Se on pysynyt hyvin samankaltaisena ja suosittuna lähes alusta asti. Melkoinen paradoksi sinänsä: "konservatiiviset kapinalliset". Perinteinen kuuntelijaryhmähän on nimenomaan teinaripojat. Kyllä ne alkavat muutakin soittamaan, sitten joskus, älä huoli. Kaikki tässä vanhennutaan;-) konservatiivisin musiikin muoto? millä perusteella? en sanois että hevi on pysyny muuttumattomana alusta asti. Black Sabbath kuulostaa itselleni ainaki pikkusen erilaiselta kuin vaikka Cannibal Corpse, ja CC kuulostaa taas aika erilaiselta kuin esim Dream Theater. Kaikki tässä vanhennutaan;-) joo o, mut miks pitäis hevistä luopua? (vaikka tosiasiahan on, että moni niin tekee) pitäiskö luopua musatyylistä jos siitä tykkää? samahan koskee sitte muitakin tyylejä. lopetetaan kaikki musankuuntelu jotta voidaan vaareina ja mummoina sanoa: "kyllä minäkin nuorena kuuntelin musiikkia" :D naurettava ajatus, eikö? ja jos multa kysytään niin klassinen musa on kaikkein konservatiivisin musiikin muoto (vaikka onkin helvetin upeeta). Taannoinhan lehdissä oli mm Ralf Jotunin kommentteja, että kaiken muun musiikin opetus paitsi klassisen musiikin pitäis lopettaa. tietenkin löytyi heti klassisia muusikoita jotka hyökkäsivät kyseisiä kommentteja vastaan, joten eks nyt jo oikeesti riittäis yleistys? On tullut muutamankin kerran nimiteltyä ko. tyyliä epämusiikiksi. Kuulostaa aika paljon Manowarin jätkien pullistelulta, epämusiikkia:D mitä se semmonen on? Mielestäni ei ole olemassa mitään epämusiikkia. Niitähän nyt kuuntelee jo pihtiputaanmummokin sukkia kutoessaan. hieno homma jos kuuntelee!!! eikö olekin upeeta kun ihmiset kuuntelee musiikkia? Mitä väliä onko hevi kapinallista jos siitä tykkää? ei rockkaan ole enää kapinallista tai punk, vaikka aikoinaan ne edustivat nimenomaan kapinaa. Osaan vain kuvitella, mikä Matti Vanhasten oikea reaktio olisi, kun pistettäisiin vähän Rotten Soundia taustamusaksi vappubrunssilla. Ei siinä paljon Dio:a matkittaisi, luulemma. Aivan. Itsellenikin on kyseinen bändi ja tyyli jo liikaa. Heavy-metal ei ole koskaan muodissa,mutta ei myöskään koskaan pois muodista. paremmin ei voisi asiaa ilmaista! Näen kuitenkin tuossa heavy-rumpaloinnissa parempana sen, että nuoret sällit paukuttaa treenikämpällä metallia ja treenaa, kuin seisovat Alepan peliautomaatilla pelaamassa. Yksi pelaa, viisi katsoo. Voisihan sitä mennä vaikka korkeushyppyäkin treenaamaan, mutta kai siihenkin joku klassisen saksaustyylin mestari sanoo, "ääh taas näitä floppaajia". ;) komppaan tätäkin:) Jos jaksoit lukea tänne asti, niin toivottavasti tajusit mitä ajoin takaa. ja taas hymiöitä perään että kukaan ei luule että olisin oikeesti kyrpiintyny, vaikka kuka siitä sinänsä välittäis. :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):) Ainiin, ja kuinka kauan tätä kestää? Luultavasti niin kauan ku hevillä on kuuntelijoita, ja luultavasti ja toivottavasti hevillä on aina kuuntelijansa. Raise the Gun for your Nation | |
![]() 02.05.2008 22:19:11 | |
Jos olisin ilkeä ihminen niin lanseeraisin käsitteen "musarasisti". Onko hevimusiikki musapuolen Amerikka, jota on ah niin ehanaa dissauttaa joka väliin ihan kaikesta "dem st00pid 'mericanos". Ei muuten, mutta enpä ole huomannut täällä runpaleitten keskuudessa ilmiötä, jossa lytättäisiin jotain muuta musagenreä ja sen soittajia niin ahkerasti. Toki tämä ilmiö tuntuu elävän vain täällä internetissä, kun onneksi rumpaleitten kanssa noin tuolla ulkona tulee hyvin aina juttuun ja wappuhulinoissa cajon laulaa :) Kuten Suninen tai joku tokaisi, niin eipä se ole toisilta pois, jos joku juttu mistä ei itse kiinnostu ole niin isollaan. TOISAALTA taas kun katselee tuollaista mediaa yleensä noin niinkuin ikäänkuin näköradiota tai 95% radiokanavaista niin ei se hevihömppä niin isollaan ole. Parempihan se o paukuttaa rässikomppia treeniksellä, kuin esitellä maiharin pohjaan tarttuneita purukumeja mummujen tekareille. Täytyy kyllä myöntää tuossa, kun kävimme HEVIÄ demottelemassa niin lähes tauoton 4h kestänyt rässipaukutus huvitti itseänikin. Mut mikäs siinä jos tykkää, anti palaa vaan! Aina se parempaa o ku lätkä! Ja kun näitä "hevirumpaleita" aina disautellaan niin jätetään mainitsematta itseselvyydet (shuggahit ja rethorit rumpaleineen). Ottakaa vaikkapa tuosta Calliston Noiri kuunteluun ja jos ette muuten usko ni menkää paikan päälle katselemaan. Ja siinäki bändissä öristään - vöyvöy. Tässä se taas nähdään - hiljaa piti olla mutta tuli vissiin sit hitusen provosoiduttua. Olkaa hyvä! | |
![]() 03.05.2008 06:20:24 (muokattu 03.05.2008 06:21:52) | |
http://www.youtube.com/watch?v=UOw33rXnzJk kröhöm, ainiin. ;-) | |
![]() 03.05.2008 13:16:19 (muokattu 03.05.2008 13:20:01) | |
Pikku(rumpali)poijalla on nämä kommentit yleensä tällaisia. Herra ei tunnu piittaavan soittamisen perusasioista tai rummuista instrumenttina muutenkaan. Taitaa olla ihan muut ambitiot, jotka vievät häntä musiikin maailmaan. Sekin on ihan sallittua ja suurimmalla osalla harrastajia juuri näin. Näin on vittu näreet. Mulle musa ja sen ymmärtäminen on tärkein juttu. Hoitelin perusasiat kuntoon sellon varressa ja totesin huipulla ettei vittu kiinnosta. Pitääkö Ted Reedin olla jumala, jotta saa elää? Ja mitä ylipäätään tulee tohon sun epäonniseen vittuiluusi, niin kuvitteletko oikeasti, että susta tekee ammattilaisen se, että pädet täällä kamoillasi, soitat kohtuullisen paskalla taimilla ja hyvällä tekniikalla jotain paskaa? Ihan oikeasti Hollmi. Eikö sulla vittu ole mitään elämää? Kun säkin kerran olet niin vitun hyvä ammattilainen, niin kerropa, miksi sä et sitä oikeasti ole? Niin no. Päästään taas siihen perusasiaan, eli lahjakkuuteen. Jos ei kajuutasta löydy tarpeeksi potkua, niin siinä ei treeni auta - taimi on paska. Tai sit tietty voit laittaa tänne soittonäytteen jossa taimi on hyvä. Groove voidaan tässä yhteydessä unohtaa. Edit. Ja Jazzmies oli luonnollisesti taaskin oikeassa. Markkuliini sen sijaan on vielä niin nuori, että ahdasmielisyytensä on ihan ymmärrettävää : ) Vielä Hollmille. Ootko ikinä pannut merkille, että sä olet ainoa yli 15-vuotias, joka täällä haluaa päteä taidoillaan ja kamoillaan? Ammattimiestenhän ei siihen tarvitse sortua ollenkaan. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 03.05.2008 13:20:36 | |
Pikku(rumpali)poijalla on nämä kommentit yleensä tällaisia. Herra ei tunnu piittaavan soittamisen perusasioista tai rummuista instrumenttina muutenkaan. Taitaa olla ihan muut ambitiot, jotka vievät häntä musiikin maailmaan. Sekin on ihan sallittua ja suurimmalla osalla harrastajia juuri näin. Rummut? Instrumentti? Hänhän juo viinaa, eli perusjutut on kunnossa rumpaloinnin osalta? Jos et huomaa, niin hän on ollut myös sellisti. Eli myös musiikkia hän on harrastanut. Sen sijaan sinä voisit hyväksyä hänen musiikillisen (lue: rock-) arvomaailmansa. Ja mikä parasta: häneltä sain hyviä neuvoja kun ilmoitin että käteni on paskana. Kaikista ihmisistä jopa Kailis osallistui kyseiseen keskusteluun. Sinä et sanonut mitään, lukuunottamatta saksalaisen otteen perustelua sanalla "normaalisti". Ei taida jumppamaikan ranteita särkeä muu kuin raha. Enkä laita hymiötä kun sattuu, Hieman vituttaakin t: Epis - kaappirockari. "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 | |
![]() 03.05.2008 15:34:38 | |
Vielä Hollmille. Ootko ikinä pannut merkille, että sä olet ainoa yli 15-vuotias, joka täällä haluaa päteä taidoillaan ja kamoillaan? Ammattimiestenhän ei siihen tarvitse sortua ollenkaan. Minä olen musiikin harrastaja. Leipä lähtee muualta, mutta soittokamani olen hankkinut soittamalla. Samoin soittotaitoni. Jos kamani ovatkin hyviä, hyvin huollettuja ja aina kunnossa, niin onko se sinulta sitten pois? Jollekin harrastukseen liittyy myös tämä puoli. Ja tuo sinun kiroilusi kyllä sopii 15-vuotiaan syljeskelijän koffinlippiksen ja nappiverkkareiden kanssa yhteen, mutta ei tälle palstalle. Siksi painoin sinulle ensimmäisen kerran varoituksen. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 03.05.2008 15:39:30 | |
Sen sijaan sinä voisit hyväksyä hänen musiikillisen (lue: rock-) arvomaailmansa. Ja mikä parasta: häneltä sain hyviä neuvoja kun ilmoitin että käteni on paskana. Kaikista ihmisistä jopa Kailis osallistui kyseiseen keskusteluun. Sinä et sanonut mitään, lukuunottamatta saksalaisen otteen perustelua sanalla "normaalisti". Ei taida jumppamaikan ranteita särkeä muu kuin raha. Enkä laita hymiötä kun sattuu, Hieman vituttaakin t: Epis - kaappirockari. Tuo Rock-arvomaailma-juttu jäi minulla aikaa sitten pois. En arvosta kovaa eläneitä ja nuorena kuolleita, ellei siitä ole musiikillista näytöä. Rock asenteella eläviä on soskun käytävät pullollaan. Minulla ei ole ollut käsien kanssa ongelmaa, joten neuvoksi vain: kapulaotetta ja reboundin käyttöä kannattaa oikeasti tutkiskella. Jumppamaikka en ole, vaikka joskus liikuntaa opetankin. Liikunta on osa elämää. Lähden tästä pariksi tunniksi maastoon pyöräilemään. Fyysinen kunto on rumpalillekin tärkeä juttu. Harrastajarumpalillekin. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 03.05.2008 15:50:45 | |
Minulla ei ole ollut käsien kanssa ongelmaa, joten neuvoksi vain: kapulaotetta ja reboundin käyttöä kannattaa oikeasti tutkiskella. Jos sulla olisi ymmärtämystä sitä kapulatekniikkaa pidemmälle, tajuaisit, ettei sillä tasolla millä Epämuusikko operoi, keskustella mistään itsestäänselvyyksistä. Mutta ei siinä. Ota rätti käteen ja kiillota vielä hieman niitä saksalaisia kiinassa valmistettuja laatuständejäsi. Varoitusta voit painaa vaikka kuinka. Mulla on suhteet ylläpitoon kohdillaan. Viimeksi eilen laiton Paasolle fyrkkaa tilille. Rummut nurin ja nussimaan! | |
![]() 03.05.2008 17:05:18 | |
Pitääkö Ted Reedin olla jumala, jotta saa elää? Kuka on tämä kyseinen Ted Reed? Heh, no kyllähän mä sen tiesin, kunhan pitkästymistäni kysäisin. Se on se yks hevijantteri, joka niitä tupliaan aina tyrkyttää joka paikkaan. Oikeesti hei! "En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!" | |
![]() 03.05.2008 18:03:02 (muokattu 03.05.2008 18:28:40) | |
Minulla ei ole ollut käsien kanssa ongelmaa, joten neuvoksi vain: kapulaotetta ja reboundin käyttöä kannattaa oikeasti tutkiskella. Kiitti vinkistä! Heh, no kyllähän mä sen tiesin, kunhan pitkästymistäni kysäisin. Se on se yks hevijantteri, joka niitä tupliaan aina tyrkyttää joka paikkaan. Häneltä on myös basarikirja. Ted Reediltä on se Syncopation-kirja, johon ahkerat rumpalit on kehitelleet harjoitussovelluksia. Se on itsessäänkin soitettuna jo hyvää treeniä. Itsekin omia ja muiden tekemiä treenejä tänne joskus listasin, mutta kun ei ihmisiä napannut niin otin pois. edit: just kun pääsin sanomasta: http://www.hudsonmusic.com/products/sanchez_master.html "Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir.
Bustard #1 | |
![]() 03.05.2008 18:47:05 (muokattu 03.05.2008 18:51:34) | |
Jos sulla olisi ymmärtämystä sitä kapulatekniikkaa pidemmälle, tajuaisit, ettei sillä tasolla millä Epämuusikko operoi, keskustella mistään itsestäänselvyyksistä. Kädet ovat kipeytyneet niin, että ei kärsi soittaa. Ymmärsin, että soittamisesta. Silloin jokin on korjaamista vaille. Esimerkiksi kapulaotteessa, joka useimmilla rumpaleilla on jotenkin "väärä". Kukin toki tyylillään niitä pitää, mutta sellaisia otteita näkee, että enemmän ihmettelen sitä, kuinka sen voi noin vääntää. Hartialinja vinossa, kapulaote takapainoinen niin, että peukalo ja etusormi eivät ole kapulassa edes kunnolla kiinni, peukalon ja etusormen väliin ei jää rakoa, liikaa puristusta... Ei se juuri kellään niin hyvä ole, etteikö sitä sietäisi tutkia ja kehittää. Mutta ei siinä. Ota rätti käteen ja kiillota vielä hieman niitä saksalaisia kiinassa valmistettuja laatuständejäsi. Standeja en ole jaksanut pitkään aikaan kiillotella. Ja niitä on tosi iso läjä kaikenlaisia (myös kauko-idän DW:tä ja Ludwigia joukossa). Pitäisi vissiin ottaa rätti käteen. Varoitusta voit painaa vaikka kuinka. Mulla on suhteet ylläpitoon kohdillaan. Viimeksi eilen laiton Paasolle fyrkkaa tilille. Tämä avartaa näkemystä. Kiitos tiedosta. Olenkin ihmetellyt ylläpidon linjaa jo pidemmän aikaa. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)