Aihe: Congan soiton opiskelu
1
Renki
09.11.2006 12:32:58

Eilen kävi niin, että kun olin menossa soittamaan Djembeä nokan eteen lyötiinkin Conga. Pidettiin vartin palopuhe ja sitten alettiin soittamaan.
Pienen hämmennyksen jälkeen ja nukutun yön tämä homma alkoi kiinnostaa jonkun verran ja nyt mää mietin, että olisiko kellään tietoa, että mistä löytyisi jonkinlaista mediaopastusta congan soitosta videonpätkää, teoriatietoa etc.?

Kiitos ja anteeksi, jo näin etukäteen.
Kaikki oikeudet luovutetaan
jtannin
09.11.2006 13:03:03
Eilen kävi niin, että kun olin menossa soittamaan Djembeä nokan eteen lyötiinkin Conga. Pidettiin vartin palopuhe ja sitten alettiin soittamaan.
Pienen hämmennyksen jälkeen ja nukutun yön tämä homma alkoi kiinnostaa jonkun verran ja nyt mää mietin, että olisiko kellään tietoa, että mistä löytyisi jonkinlaista mediaopastusta congan soitosta videonpätkää, teoriatietoa etc.?

Kiitos ja anteeksi, jo näin etukäteen.

Otappa yksityistunteja niin aukeaa parhaiten.
Mutta jos et voi / halua, on esim. Giovanni Hidalgo tehnyt muutaman todella hyvän ja perusteellisen videon (joita en nyt tietenkään muista nimeltä)
Epämuusikko
09.11.2006 13:05:43
Birger Sülsbrückin uudempi kirja on notaatiotaan (nuottien pompulat kenottavat samaan suuntaan, kuin miten käden asento pitää siinä osaa marchaa olla) erittäin selkeä. Tunteja kannattaa ottaa sen verran, että mm. tietää, kumpi käsi yleensä lyö mitäkin peruskompissa, minkälaisia soundeja eri lyönneillä pitäisi tulla, ja millä osilla sormia mitkäkin lyönnit läimäistään, jne.

nimim. monenlaista congansoittajaa todistaneena. Mukana myös joitain oikeasti hyviä.
TOTO on parhaimmillaankin TOTOa. Bustard #1
Renki
09.11.2006 13:27:07

Mie oon ajatellut tätä congan paukuttelua lähinnä ihan huvin vuoksi. Mulla on pari kaveria jotka käy congatunneilla ja ajattelin oppia heiltä nämä oikeanlaiset lyötitavat, koska ei oo varaa nyt mennä tunneille.
Siksi kyselen näitä videojuttuja ja muita. Niin pystyy sitten jostakin lunttaamaan.
Renki
09.11.2006 14:12:44

Conga virtuoso / Giovanni Hidalgo
In the traditon / by Giovanni Hidalgo

Varasin kirjastosta nämä. Kai näillä jotakin tekee?
arse
09.11.2006 15:48:31

Ne saundit, saundit, saundit! Itsekin suosittelisin alkuun paria tuntia jonkun asiantuntijan ohjauksessa, koska jos lyöntitekniikka on vähänkin viturallaan, lopputuloksena on pelkkää lätinää ja kipeät kädet. Erilaisten äänien kaivaminen rummusta vaatii ennen kaikkea oivalluksen sekä hullun lailla hakemista. Hyvän saundin löytäminen käsirummusta on jo palkinto itsessään - jos se tuntuu hyvältä, se yleensä myös kuulostaa hyvältä.

Nuo Giovannin videot ovat hyviä. Muutamia perusrytmejä demotaan niissä tosi selkeästi ja saa kyllä hyvän kuvan siitä saundista, jota tulisi hakea. Conga Virtuoso on nimensä veroinen ja toimii myös fiilistelykäytössä vaikkapa kalsarikännejä kiskoessa ;)

Rytmin juhlaa ja onnea uudelle harrastukselle!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)