velsa 16.12.2006 22:30:17 | |
---|
mitäs mieltä täällä rumpuosastolla ollaan kyseisen herran toiminnasta..nykyään ku kaikki tuntuu palvovan noita Portnoy,Colaiuta,Porcaro osaston miehiä..mihin on hävinnyt rasvalle haiseva todellinen groove?? Kauas on pitkä matka........ |
drum_man 17.12.2006 14:19:54 | |
---|
mitäs mieltä täällä rumpuosastolla ollaan kyseisen herran toiminnasta..nykyään ku kaikki tuntuu palvovan noita Portnoy,Colaiuta,Porcaro osaston miehiä..mihin on hävinnyt rasvalle haiseva todellinen groove?? Jätä tuo Porcaro pois tuosta listasta. Jos hän ei groovaa niin sitten ei kyllä kukaan =) "Boy, you've got a right foot like a rabbit." |
passe 17.12.2006 14:24:10 | |
---|
Jätä tuo Porcaro pois tuosta listasta. Jos hän ei groovaa niin sitten ei kyllä kukaan =) Oli silläkin välillä vähän rasitteena se "west coach college boy..." tausta siinä hommassa. Vähän turhan sellaista pikkunättiä groovausta aina ajoittain, adrenaliinin ja hien haju vähän kateissa. Mutta hieno rumpali kaiken kaikkiaan, ehdottomasti! Less is less |
Kesukka 19.12.2006 08:18:16 | |
---|
Fran Christina kuuluu minun ehdottomiin suosikkirumpaleihin. Bändikaverit ovat luultavasti tyytyväisiä kun saavat soittaa tuolla tavalla soittavan kaverin kanssa, pysyy komppi kasassa ja osaa antaa tilaa muille soittajille eikä turhaan vetele fillejä joka väliin. Fabulous Thunderbirdsin levy Tuff Enuff on hyvä esimerkkilevy kaverin soittotyylistä. |
J. Cool 19.12.2006 15:42:44 | |
---|
nykyään ku kaikki tuntuu palvovan noita Portnoy,Colaiuta,Porcaro osaston miehiä..mihin on hävinnyt rasvalle haiseva todellinen groove?? täs on kyl melkosesti ristiriitaa. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
jazzmies 19.12.2006 22:16:08 | |
---|
täs on kyl melkosesti ristiriitaa. Kyllä ja ei. Hieman eri genressä nuo toimivat, mutta Portnoy-Colaiuta-Porcaro-yhteys ei ole ihan tuulesta temmattu. Luulempa että keskeverto roots-blues-muusikon tai ud-luuttumuusikon mielestä kukaan noista ei ole oivaltanut, mistä ilmaisussa ja musiikillisessa tarinassa on kyse. Taitavia tosin ovat joka iikka ja jokaisella on tunnistettava soundi ja tyyli, mikä on massamusiikissa ihailtava ominaisuus. Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. |
J. Cool 19.12.2006 23:43:03 | |
---|
Kyllä ja ei. Hieman eri genressä nuo toimivat, mutta Portnoy-Colaiuta-Porcaro-yhteys ei ole ihan tuulesta temmattu. Luulempa että keskeverto roots-blues-muusikon tai ud-luuttumuusikon mielestä kukaan noista ei ole oivaltanut, mistä ilmaisussa ja musiikillisessa tarinassa on kyse. totta tuokin. Joku tykkä humpa, joku tykkä hevi. |
BigPapa 20.12.2006 10:34:38 | |
---|
Sit toi Chris "Whipper" Layton. Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä. |
velsa 20.12.2006 22:38:52 | |
---|
Fran Christina kuuluu minun ehdottomiin suosikkirumpaleihin. Bändikaverit ovat luultavasti tyytyväisiä kun saavat soittaa tuolla tavalla soittavan kaverin kanssa, pysyy komppi kasassa ja osaa antaa tilaa muille soittajille eikä turhaan vetele fillejä joka väliin. Fabulous Thunderbirdsin levy Tuff Enuff on hyvä esimerkkilevy kaverin soittotyylistä. ...huh,huh mä jo huolestuin......onneks tääl on edes joku kartalla......8) Kauas on pitkä matka........ |
Kesukka 21.12.2006 10:21:05 (muokattu 21.12.2006 10:30:10) | |
---|
...huh,huh mä jo huolestuin......onneks tääl on edes joku kartalla......8) Joo, täällä rumpalit toisiltaan kyselee, mitä mieltä ollaan jostain rumpalista. Kysymykset kannattaisi osoittaa myös esim. kitaristien ja basistien osastolle. Nämähän ne kaikista eniten joutuvat kuuntelemaan rumpalia. Muiden instrumenttien soittajilta voi tulla ihan hyviä näkemyksiä rumpalin soitosta. EDIT Tuolla Mikael fiksuna miehenä on kysellyt toisella palstalla, millainen on hyvä rumpali http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=74882&o=0 |
hollmi-5 21.12.2006 19:49:31 | |
---|
Justiin kuuntelin Fabulousia. Rumpaliin en ole aiemmin kiinnitttänyt mitään huomiota, koska se kokonaisuus on kiinnostanut, ei yksilösuoritukset. Hyvin istuu tuohon pallille rumpalikin. Biisejä palvelevaa soittoa. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
PeeKoo 31.12.2006 15:05:30 | |
---|
Jaahas, taisipa olla aikoinaan niin että ensimmäinen koskaan näkemäni livekeikka oli juurikin Fabulous Thunderbirds. Tuff Enuff oli silloin ilmestynyt ja vetivät niitä biisejä. Groove tosiaan toimi aivan loistavasti. Yksityiskohtana muistan että Christinan setti oli muuten ihan tavallinen 5-piece kit mutta mies komppasi vasemmalla kädellä. Komppipelti ja crash, siinä se kattaus. Tuli keikan jälkeen kalastettua miehen nimmarikin ainoaan paperinpalaan mitä nyt sattui löytymään - kymmenen markan seteliin=). Toisella kertaa tuli sit nähtyä Dr. Feelgood=) 'En mie tiiä, mie vaan vejän'- Anssi Nykänen |
Kesukka 02.01.2007 10:08:45 | |
---|
Jaahas, taisipa olla aikoinaan niin että ensimmäinen koskaan näkemäni livekeikka oli juurikin Fabulous Thunderbirds. Tuff Enuff oli silloin ilmestynyt ja vetivät niitä biisejä. Groove tosiaan toimi aivan loistavasti. Yksityiskohtana muistan että Christinan setti oli muuten ihan tavallinen 5-piece kit mutta mies komppasi vasemmalla kädellä. Komppipelti ja crash, siinä se kattaus. Tuli keikan jälkeen kalastettua miehen nimmarikin ainoaan paperinpalaan mitä nyt sattui löytymään - kymmenen markan seteliin=). Toisella kertaa tuli sit nähtyä Dr. Feelgood=) Sinä olet kovilla bändeillä aloittanut livekokemuksesi. Kolmas näkemäsi bändi oli varmaan sitten AC/DC... |
velsa 03.01.2007 22:15:23 | |
---|
Sinä olet kovilla bändeillä aloittanut livekokemuksesi. Kolmas näkemäsi bändi oli varmaan sitten AC/DC... joo mut mä näinkin Hurriganesin -74 ekana keikkanani.........sitä meininkiä ei pysty selittämään vieläkään millään sanakäänteillä......... Kauas on pitkä matka........ |
BigPapa 04.01.2007 14:54:28 (muokattu 04.01.2007 14:58:47) | |
---|
joo mut mä näinkin Hurriganesin -74 ekana keikkanani.........sitä meininkiä ei pysty selittämään vieläkään millään sanakäänteillä......... Ai vasta -74, mää näin ne jo ennen niitten ekaa levyä . Eikä sitäkään meininkiä pysty selittämään. Ainoo joka kiilaa rinnalle on Fabulous Thunderbirds Tavastialla 80-luvun alussa. Niitten eka Suomen veto.Vaughan, Wilson, Ferguson ja Buck. Fergusonilla ja Buckilla komppi toimi ja se on vähän sanottu se. Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä. |
Groovelover 04.01.2007 15:11:08 | |
---|
Mun eka näkemäni keikka oli kanssa Hurriganes, loppukeväällä/kesällä 1976, olin silloin 8-vuotias. Se oli joku ilmainen ulkoilmakeikka kotikulmilla Pohjois-Haagan ostarin vieressä olevalla hiekkakentällä, Ile oli silloin taas kehissä. Kyllä toimi perkeleen hyvin, siitä oli hyvä aloittaa. Ja olihan se Pohjois-Haaga Cissenkin kotikulmia, Cissen mutsi asui silloin meitä vastapäätä Tolarintiellä, oli helppo tsekata onko Cisse käymässä mutsia moikkaamassa, katto vaan onko se '54 Cadillac siinä parkissa. Ja semmoinen ganestrivian palanen tuli vielä mieleen että Pohjois-Haagan Yhteiskoulun kuvisluokan vitriinikaapissa oli ganesien eka LP nimmareilla, se kuvismaikka oli saanut sen Cisseltä kun se oli viihtynyt just kuvistunneilla. Mahtaakohan olla vielä tallessa, se maikka on ainakin eläkkeellä jos vielä elää, se oli about viiskymppinen silloin kun itse menin sinne yläasteelle syksyllä 1980. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
velsa 04.01.2007 19:23:31 | |
---|
Ai vasta -74, mää näin ne jo ennen niitten ekaa levyä . Eikä sitäkään meininkiä pysty selittämään. niin,niin mut mä oonki ihan teini suhun verrattuna.......13v olin tuolloin ja pohjoishaagan yhteiskoulu oli mesta.......mä en tiedä treenasko ne sielä koululla tai jotain ku mun mielestä ne oli vähän välii siel keikalla....... Kauas on pitkä matka........ |
BigPapa 04.01.2007 19:40:40 | |
---|
niin,niin mut mä oonki ihan teini suhun verrattuna.......13v olin tuolloin ja pohjoishaagan yhteiskoulu oli mesta.......mä en tiedä treenasko ne sielä koululla tai jotain ku mun mielestä ne oli vähän välii siel keikalla....... Mä olin varmaan jotain 14 tai 15 silloin kun ne kävi Hyvinkään amiksella soittamassa konvassa. 72 tai 73...about...opparii käyvälle kova paikka lähtee amikselle kattoon...hoho!!!! Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä. |
velsa 04.01.2007 19:45:56 | |
---|
Mä olin varmaan jotain 14 tai 15 silloin kun ne kävi Hyvinkään amiksella soittamassa konvassa. 72 tai 73...about...opparii käyvälle kova paikka lähtee amikselle kattoon...hoho!!!! FABU!!!!!! Kauas on pitkä matka........ |
hollmi-5 04.01.2007 20:26:26 | |
---|
Minullakin ensimmäinen livekeikka oli Hurriganes. Bändin näin sitten useamminkin. Kyllä ne hetket olivat maagisia. Livebändinä Ganes oli todella intensiivinen ryhmä. Toinen livehappening oli sitten Punkarock ja siellä Motörhead muiden mukana. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |