Asiasta on varmastikin muitakin kirjoituksia mutta niitähän en valitettavasti löytänyt. Asia koskee kuuloa ja sen suojaamista. Soitan kolmessa bändissä, on keikkoja ja treeniksellä viihdyn useinkin. Minulla on synnynnäinen keskivaikea kuulovamma ja käytän kuulolaitteita. Tinnitystä löytyy myös nuoruuden typeryyden takia. Aktiivista bänditoimintaa on takana nyt noin 4 vuotta ja käytössä oli aluksi kuusitulpat, joista siirryin valettuihin tulppiin. Korviin sattui silti ja tinnitus voimistui aina reenien jälkeen. Keikkojen jälkeen tämä kipu ei ole ollut yhtä paha. Nyt käytössä on shuren se 315 napit ja niiden päällä peltor optime 3, mutta edelleen sattuu ja tinnitus on rajumpaa. Toki minun pitää olla varovainen volumen kanssa kun jatkossa säädän korvamonitoroinnin kanssa. Tällä hetkellä tuntuu että shuret ja peltorit eivät vaimenna tarpeeksi, edelleen tomit, basari ja snare kuuluu todella selkeästi läpi. Mitä olisi tehtävissä? |
Mitkä sovitteet Shureissa? Jos muotoutuvat, kuulostaa todella omituiselta että kuulosuojaimien kanssa tulee liian lujaa läpi. Mulla SE 215 eikä tule liikaa läpi ilman suojaimia. Krice: Master volume oli liian isolla, sen vuoksi kaikki korostui liikaa. |
Kailis: Mitkä sovitteet Shureissa? Jos muotoutuvat, kuulostaa todella omituiselta että kuulosuojaimien kanssa tulee liian lujaa läpi. Mulla SE 215 eikä tule liikaa läpi ilman suojaimia. Minulla on myös erilaisia Shuren korvamonitoreja. Rummut ei tule liikaa läpi, vaikka soittelen kännykän musaa. Eli ei niin hirveän kovaa se musakaan tule. Peltoreita en ole viritellyt päälle. Soundit, piuhat ja kajarit. |