Aihe: Peltorin radiolla varustetut kuulosuojaimet!
1
Wecchi
11.02.2007 23:32:02

Kyllästyin yksin treenaamiseen kymmenen vuotta sitten. Kesti aina vartin verran innostus läpytellä rumpuja ja sitten väsähdin, enkä sen jälkeen soittanut enään juuri kuin bändin kanssa. Muutama kuukausi sitten studioisäntä suositteli, että "laitappa tuosta Peltorit päähän ja radio päälle ja ala soittaa mukana" Tein työtä käskettyä ja Peltoreista on tullut paras treenikaveri jos ei ole bändiä mukana. Menee joskus 2,5 tuntia soittaessa biisien perässä, etten käy edes tupakalla välissä. Jos täällä palstoilla heiluu muita rumpaleita, joita kyllästyttää yksin treenata, niin kehottaisin hankkimaan radiolla varustetut Peltorit. Samalla tulee treenattua klikin mukana soittamista.. Ilman radiotakin toimii loistavasti bänditreeneissä.. Onko muilla kokemuksia kapistuksista?
Pessimismi on turhaa, ei se kuitenkaan mitään auta!
Kukkis 77
11.02.2007 23:50:01

Heh, tuohan on hauska idea treenata radion tahdissa. Joskaan miulla ei onnistune, on reenis sen verran syvällä maan alla. Vois tietty kokeilla.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki
Wecchi
12.02.2007 00:05:21

Se on aika monipuolinen treenikaveri. Voi soittaa aina Kari Tapiosta raskaimpiin hevibiiseihin asti. Koko ajan paukahtaa ämyyristä eri tempoisia biisejä. Toimii loistavasti!! Ei tarvi enää studiossa klikin kans harjotella omia tuotoksia.
Wiitala
12.02.2007 01:32:38
Nojuu... Kyllähän tällä saa monipuolisuutta biisivalintoihin. Muuten pyörisi omat levyt jatkuvasti treenikavereina. Täytyy vain varoa, ettei viritä radiota iskelmäkanavalle - voisi katketa verisuoni jostain pään alueelta muutaman tunnin treenien jälkeen. :)
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Kosminen
12.02.2007 13:20:29

Loistava vinkki. Vissiin vaan aika arvokkaita nuo Peltorit. Ja ainaki vaimentaa riittävästi :)
"Joku juo liikaa, joku pettää, joku puhuu liikaa, joku ei mittää"
Kalamies #16 >-)))>
Perseapina
12.02.2007 14:34:24
Itsekkin olen aika paljon harrastanut tuota radion mukana soittamista. Yllättävän hyvin pystyy arvaamaan biisien kulun, vaikka kuulisi kappaleen ensimmäistä kertaa. Pari kertaa lurahtanut Radio Helsingistäkin joku iskelmän perkele. Olen siinä tilanteessa vittuillakseni soittanut aina mahdollisimman raskaalla kädellä ;)
Got my mojo workin'
kampela
12.02.2007 14:38:01

Tuo radiohomma on kyllä hyvä! Meiän kämppä vaan on semmosessa radiohiljaisuussyvyydessä että tulee käytettyä välillä mp3 soitinta ja sufflea, välillä oikein ihmettelee että onko mulla tämmöstäkin musaa. Kiitos 20 gigan soitinten :)
Sukelluskalastus on siistii!!
Kukkis 77
12.02.2007 15:36:51

Loistava vinkki. Vissiin vaan aika arvokkaita nuo Peltorit. Ja ainaki vaimentaa riittävästi :)

Just jossain näin mainoksen että joku 189 euroa tai vastaavaa..
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki
Tarre
12.02.2007 16:36:31 (muokattu 12.02.2007 16:37:06)
Just jossain näin mainoksen että joku 189 euroa tai vastaavaa..

Tuonhintainen on samalla jo aktiivikuulosuojainkin. 120e pitäis lähteä perusradiokuulosuojaimen.

E: http://toolpoint.fi/index.php?mod=t … mp;setMemo=show_product1651:1#p1651
Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa.
Youni
12.02.2007 17:31:15
Tämä systeemi ja MP3-soitin radiolähettimellä. Langattomat kuulosuojainkuulokkeet. :D
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Wecchi
13.02.2007 06:04:25 (muokattu 16.02.2007 11:06:47)

Netistä tilattuna Peltorin perusmallit radiolla varustettuna maksavat n.70€+ postikulut. Kalliimpi malli, joka mahdollistaa cd- tai MP3-soittimen liittämisen kuulokkeisiin kustantaa n.130€+ postikulut. Jos vaan kokee kapistukset hyödylliseksi, niin ei se hirveä hinta ole...

Kärkkäiseltä Oulusta löytyi vinopino Peltoreita. Hinta 67€
Pieni rumpalipoika
13.02.2007 20:53:22

Peltorit ja muut kuppisuojaimet vaan vetävät sen soundin niin paskaks, etten mä ainakaan jaksais moisilla juuri treenata. Ne vaimentaa epätasaisesti eri taajuuksia ja vaimentavat todella paljon yleisesti, joten ei toi kyllä tatsin kannalta oo kovin mielekästä. Mieluummin esim. valetut tulpat/kuulokkeet-kombinaatio, joihin radion kytkee sit kiinni.

Noi hinnat on kuitenkin aika kovat noilla Peltoreilla, eli köyhän miehen korvamonitorointi (esim. kuusitulpat ja Kossin The Plugit) tulee selvästi halvemmaksi. Valetut tulpat kuulokkeiden kera toki tulevat selvästi kalliimmaksi, mutta toisaalta käyttömahdollisuudetkin ovat sitten eri luokkaa.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
welho
14.02.2007 12:35:26

Nojuu... Kyllähän tällä saa monipuolisuutta biisivalintoihin. Muuten pyörisi omat levyt jatkuvasti treenikavereina. Täytyy vain varoa, ettei viritä radiota iskelmäkanavalle - voisi katketa verisuoni jostain pään alueelta muutaman tunnin treenien jälkeen. :)

Juu. Tuossa on just se hyväpuoli että tulee soiteltua musaa monipuolisesti kunhan muistaa vaihtaa kanavaa välillä:D Soittolistat tuntuu olevan senverran kaposia!!
www.welhodrum.com
Wyrok
20.02.2007 11:13:24
Lisäksi voi hommata FM transmitterin (saa nykyään jo Suomestakin ja aika halvalla) ja pistää tuon mihin tahansa 3.5mm:n socketilla varustettuun äänilähteeseen. Sitten kuuluu Peltoreista mitä itse haluaa! :-)
"I have as much authority as the Pope, I just don't have as many people who believe it." -George Carlin
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)