pata 21.02.2007 15:17:33 | |
---|
Joo eli tuli mieleen tässä vähän kysellä että millasta kapulaotetta kukin käyttää? Eli onko kyseessä esim match grip ranskalaisella otteella, vai saksalaisella otteella vai kenties trad grip? Pistäkää tulemaan kommenttia mitää hyvää/ huonoa omassa otteessa on. |
Youni 21.02.2007 15:32:39 | |
---|
Joo eli tuli mieleen tässä vähän kysellä että millasta kapulaotetta kukin käyttää? Eli onko kyseessä esim match grip ranskalaisella otteella, vai saksalaisella otteella vai kenties trad grip? Pistäkää tulemaan kommenttia mitää hyvää/ huonoa omassa otteessa on. Itsellä käytössä american gripin ja german gripin välimuoto, vaihtelee vähän tilanteen mukaan. Ranne pääsee liikkumaan siinä nopeammassa ja nivelystävällisemmässä suunnassa toisin kuin frenc gripissä. Tosin siinä ranne ei liikukaan yhtä radikaalisti. Tämä grippi on myös yleisesti käytetty ja mahdollistaa sormien fiksun käytön ja reboundin hyödyntämisen vähintään yhtä hyvin kuin muutkin gripit. Tässähän neuvotaan pääpiirteittäin eri kapulatekniikoiden ominaisuuksia ja eri puolia: http://www.vicfirth.com/education/drumset/domfamularo.htmlTuolta siis nämä grippivideot. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Tommy-Aldridge 21.02.2007 15:43:35 (muokattu 21.02.2007 15:45:43) | |
---|
Joo eli tuli mieleen tässä vähän kysellä että millasta kapulaotetta kukin käyttää? Eli onko kyseessä esim match grip ranskalaisella otteella, vai saksalaisella otteella vai kenties trad grip? Pistäkää tulemaan kommenttia mitää hyvää/ huonoa omassa otteessa on. Suurimmaksi osaksi American Grip - tyyliä ja vähän joukkoon Germania ja Frenchin loudia. E: Minulla on myös sellainen juttu kun soitan Hi-Hattia kapula lähee kädestä, siihen varmaan sopii hanska? http://www.tommyaldridge.com |
Ernesti 21.02.2007 16:18:40 | |
---|
traditional. ei tosin molemmissa käsissä:D Traditional grip!! |
Dnjmaster 21.02.2007 16:23:57 | |
---|
Jaa-a. Tiedä nyt noista ranskalaisista ja amerikkalaisista. Kapula pysyy kädessä hyvin ja lyö rumpua kunnolla :) kalamies#40 >-)))> |
Liver-Box 21.02.2007 18:11:39 | |
---|
Oikessa fransu, vasemmassa transu... eiku siis se amerikan meininki. Tosin välillä sekin kääntyilee ranskan suuntaan. Tunnuksesi on pistetty jäähylle, joka on voimassa 26.04.2006 00:06 asti. Jäähyn syy: "kristityt o homoja ja bläkki parasta." Ei näin. |
pata 21.02.2007 18:33:47 | |
---|
Suurimmaksi osaksi American Grip - tyyliä ja vähän joukkoon Germania ja Frenchin loudia. E: Minulla on myös sellainen juttu kun soitan Hi-Hattia kapula lähee kädestä, siihen varmaan sopii hanska? En tiedä varmaksi mutta luulisin että siinä kannattaa vaan tota kontrolli puolta funtsia. ku itsellä oli joskus vähän sama ongelma, mutta ihan fingercontrol hommia ku treenaa nii se ainakin sillon ittellä poistui. Zap |
Aimo 21.02.2007 23:08:39 | |
---|
Vasemmassa trad., oikeassa "normaali", en tiedä nuista kansallisuuksista. Ja vasemmankin ote aina kääntyy välillä. Selling coal!!! Lowest prizes!! Press 4678 to buy!!!!! |
Sonormies 21.02.2007 23:23:48 (muokattu 21.02.2007 23:24:31) | |
---|
Onko kyseessä esim match grip ranskalaisella otteella, vai saksalaisella otteella vai kenties trad grip? Trad grip tarkoittanee sitä klassista jazzmiesten otetta, jossa vasurilla kämmenselkä on alas päin. Niin kuin Stewart Copelandilla. Autatko miestä mäessä ja valaiset vähän, mitä nuo muut ovat? Olisi oikeasti kiva tietää ja vaikka kokeillakin. Itse soitan sillä lailla "tavallisesti" molempien käsien etusormien rystyset kattoa kohti. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
Phiiter 21.02.2007 23:45:02 (muokattu 21.02.2007 23:45:29) | |
---|
Autatko miestä mäessä ja valaiset vähän, mitä nuo muut ovat? Olisi oikeasti kiva tietää ja vaikka kokeillakin. Itse soitan sillä lailla "tavallisesti" molempien käsien etusormien rystyset kattoa kohti. Korjatkaa jos olen väärässä... Amerikkalainen on tää yleinen molempien käsien rystyset kattoonpäin. (tai melkein) Ranskalaisessa peukalot katton suuntaan ja soitetaan melkeenpä pelkästään sormilla. Soveltuu hiljaisempaan soitantaan. Famularo tosiaan opettaa nää hyvin tuolta Vic Firthin linkeistä. Mut harva meistkää on tehty vakavissaa. |
Tarre 22.02.2007 00:38:53 | |
---|
Amerikkalainen on tää yleinen molempien käsien rystyset kattoonpäin. (tai melkein) = saksalainen? Ovi saranoillaan kääntyilee, Taisto vuoteellansa. |
Noitavasara 22.02.2007 10:45:49 | |
---|
Amerikkalainen ja ranskalainen ote hieman vaihdellen riippuen biisistä jne. Yleensä jos nopeampaa mättää, rankalainen ote tuntuu helpommalta/mukavammalta ja hitaammissa sitten amerikkalainen ote kontrollin parantamiseksi. Haikkaakin tulee soitettua molemmilla otteilla riippuen biisistä/tyylistä jne. Saksalaista otetta en ole kovinkaan paljon käyttänyt, ei tunnu niin hyvältä pelkällä ranteella soittaa. Hyvähän nuo olisi osata kaikki, miulta ei esmes tradiote taitu sitten millään. Sillä voisi olla tuo virpan kanssa pelaaminen kivempaa. |
Youni 22.02.2007 11:53:21 | |
---|
Saksalaista otetta en ole kovinkaan paljon käyttänyt, ei tunnu niin hyvältä pelkällä ranteella soittaa. Hyvähän nuo olisi osata kaikki, miulta ei esmes tradiote taitu sitten millään. Sillä voisi olla tuo virpan kanssa pelaaminen kivempaa. Ei saksalainen ote todellakaan tarkoita, että soitetaan pelkällä ranteella. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Noitavasara 22.02.2007 12:22:26 | |
---|
Ei saksalainen ote todellakaan tarkoita, että soitetaan pelkällä ranteella. No etupäässä ranteella ainakin. Näin minä olen sen käsittänyt? |
Youni 22.02.2007 12:51:51 (muokattu 22.02.2007 12:52:43) | |
---|
No etupäässä ranteella ainakin. Näin minä olen sen käsittänyt? Kyllä niitä sormia ja käsivartta suositellaan käytettäväksi joka gripissä, ei kapulaote rajoita vain tietyn nivelen käyttöön. Tuota Don Famularon neuvomaa free strokea voi soveltaa pitkälti joka kapulaotteeseen. E: Tai no french grippiin vähän vaikeampi. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
pata 22.02.2007 12:52:51 | |
---|
= saksalainen? Joo näin minä sen käsitän... Vissiin Max Weinberg soittaa tolleen. Zap |
Noitavasara 22.02.2007 12:53:15 | |
---|
Kyllä niitä sormia ja käsivartta suositellaan käytettäväksi joka gripissä, ei kapulaote rajoita vain tietyn nivelen käyttöön. Tuota Don Famularon neuvomaa free strokea voi soveltaa pitkälti joka kapulaotteeseen. Totta. Itellä ainakin tolla saksanotteella ranteet käy kovasti enemmän kuin muilla otteilla. |
Youni 22.02.2007 12:56:39 (muokattu 22.02.2007 13:00:50) | |
---|
Joo näin minä sen käsitän... Vissiin Max Weinberg soittaa tolleen. Weinberghän soittaa ainakin Conanin showssa niin, että vasurilla on traditional grippi ja oikealla sitten german grippi. Vanhemmissa kuvissa esiintyy tällaisen gripin kanssa. Eipä sillä väliä... http://www.drummerworld.com/pics/drum/dpa4/MaxWeinberg.jpg Totta. Itellä ainakin tolla saksanotteella ranteet käy kovasti enemmän kuin muilla otteilla. Tuossa german gripissä ranne pääseekin liikkumaan vapaasti ja siksi se onkin ihan suositeltu kapulaote. En näkisi, että tällä gripillä on paljoakaan väliä, kunhan tekniikka on muuten sitten kunnossa. Ei siis purista kapulaa liikaa, käyttää sormia, rannetta ja käsivarsia. Liikeradat pienenevät sitten temmon ollessa korkeampi. Ja mikä tärkeintä soitto kuulostaa ja tuntuu hyvältä. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Noitavasara 22.02.2007 12:58:19 | |
---|
Weinberghän soittaa ainakin Conanin showssa niin, että vasurilla on traditional grippi ja oikealla sitten german grippi. Vanhemmissa kuvissa esiintyy tällaisen gripin kanssa. Eipä sillä väliä... http://www.drummerworld.com/pics/drum/dpa4/MaxWeinberg.jpg Mielenkiintoista. Ja Weinberg on kyllä hatun noston arvoinen soittaja. :) |
Perseapina 22.02.2007 17:11:34 | |
---|
Suurimmaksi osaksi American Grip - tyyliä ja vähän joukkoon Germania ja Frenchin loudia. Sullahan tyyli on. Mutta itse olen kuullut vain matched grippiin ja conventional grippiin jaosta. Eli matched on se tavallinen ja conventional juontaa juurensa perinteiseen marssirummutukseen (eli se "jazztyyli"). Conventional grip oli 1930 ja -40 -luvuilla "se ainut oikea" tyyli. Got my mojo workin' |