Aihe: Don Brewer (Grand Funk Railroad) 1 | |
---|---|
![]() 06.07.2007 19:05:32 (muokattu 07.07.2007 05:31:35) | |
Olenpa tässä Homer Simpsonin innoittamana kuunnellut muutaman viikon vanhoja grand funk railroadin levyjäni ja yllättynyt jälleen Brewerin rumputyöskentelystä. Häntä ei juuri kukaan mainosta "maailman paras rumpali" äänestyksissä, mutta ehdottomasti omaan top kolmoseeni tulee tämä mies. Kohtalaisen simppeliähän tuo soitto on näihin tekniikka-sankarien (mitenkään yhtään väheksymättä) soittoon nähden, mutta joku armoton draivi tuossa soitossa on. Kyllä mieheltä tekniikkaakin löytyy (yhtyeen ensimäiseltä levyltä kappale TNUC todistaa tämän), mutta perus soitossa se ei iske liikaa yli. Soitto tuntuu palvelevan muita soittimia, mutta silti pysyvän omana erittäin jämäkkänä kokonaisuutenaan. Eriyisesti tykkään miehen lehmänkello kompeista. Rummut, kuten kaikki soittimet on mun mielestä sellanen soitin, jonka tärkein tarkoitus on kuullostaa hyvältä. Siihen rakoon Don Brewer osuu mulla aivan täydellisesti. Nyt olisikin mukava kuulla, mitä mieltä muut rumpali kolleegat ovat miehestä. Positiivisia viboja, negatiivisia tunteita miehestä vaiko ihan vaan neutraali kaveri.. Edit. Kirjotusvirheitä Kilpikonnat rockkaa! | |
![]() 06.07.2007 19:13:46 | |
Miehen soitto Modern Drummer Festival 2000 DVD:llä on mielestäni aivan hirveää miltä tahansa kantilta katsottuna. | |
![]() 06.07.2007 19:35:37 | |
Jeah! Brewerin soitto on ihan timanttia aina We're An American Bandiin asti, sit alkoi lipsumaan enempi ja vähempi. Joktap kuulee et jäbä on Detroitin nurkilta kotoisin, aika soul-pohjalta vedellään varsinkin vanhemmilla levyillä. Kaikki 1975-jälkeiset pätkät kandee tosin jättää omaan arvoonsa. Tsekkaa myös Terry Knight & The Pack jossa Brewer ja Mark Farner veteli. | |
![]() 08.07.2007 16:27:51 | |
Mulla on mm. Grand Funkin Live, taitaa olla vuodelta -70, ja siinä on aivan mieletön draivi ja meno päällänsä, todella harvoin kuulee vastaavaa. Tiukkaa yhteensoittoa, todellakin bändi, eikä vain kasa soittajia. Tuosta rumpusoolosta sellainen mielenkiintoinen seikka, että muutama ei-rumpali pitää sooloa älyttömän hyvänä, kun taas rumpaleiden mielestä se on todella syvältä!? Teknisesti se on aika kökköä ja kliseistä (ehkä se ei ollut sitä v -70), ja aikamoista yleisön kosiskelua, mutta mikä sitten on rumpusoolon tarkoitus? Esitellä muille rumpaleille taitojaan, vai viihdyttää suurta yleisöä? Meininki on kuitenkin ihan mieletön. Herran myöhempiä touhuiluja en tunne. | |
![]() 08.07.2007 16:38:09 | |
Tuosta rumpusoolosta sellainen mielenkiintoinen seikka, että muutama ei-rumpali pitää sooloa älyttömän hyvänä, kun taas rumpaleiden mielestä se on todella syvältä!? Teknisesti se on aika kökköä ja kliseistä (ehkä se ei ollut sitä v -70), ja aikamoista yleisön kosiskelua, mutta mikä sitten on rumpusoolon tarkoitus? Esitellä muille rumpaleille taitojaan, vai viihdyttää suurta yleisöä? Meininki on kuitenkin ihan mieletön. Sehän on semmonen peruslegendaarinen seisarisoolo, sittemmin (ehkä n. 1975) jo ihan järjettömän kulahtanut, mut aikanaan määräsi kyllä lujasti. Vanhoja GFRR-videoita on jonkun verran, niistä näkee hyvin mikä oli meininki: järjetön! | |
![]() 09.07.2007 13:17:41 | |
Hey äijähän vetää niin huonoja fillejä välillä mut silti ne menee läpi , eli pakko olla hyvä mies haha ! Eko Eko Azarak ! | |
![]() 10.07.2007 00:24:30 | |
Juu... yleisön kosiskeluapa tuo varmastikkin on.. Mutta kun oon tällanen kovinkin yksinkertainen otus, en uskomattomia rytmisiä juttuja kaipaa. Mulle riittää se, että se kuullostaa hyvältä. Jos soittaa klisheitä freeshin kuuloisesti, niin saa mun puolesta soittaa.. Kilpikonnat rockkaa! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)