Aihe: Rummut paritalossa
1 2
jussis
15.09.2007 09:39:16

Tällatavalla gallupin omaisesti kyselen, että harjoittelisitko rumpujen soittoa paritalossa. Onko kenelläkään kokemuksia naapurina, tai soittajana?
hollmi-5
15.09.2007 10:17:45
En soittaisi. Rummut kuuluvat takuulla napuriin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
karipv
15.09.2007 10:20:18
No jos seinänaapuri ei ole kotona, niin sitten se saattaisi ehkä onnistua. Muuten ei onnaa, ei sitten millään. Siksi hommasinkin pienen sähkösetin, jolla perustreeni onnistuu kotona ihan OK. Mutta kyllä edelleen täytyy matkata treenikämpälle, kun tekee mieli päästä akustisen setin äärelle.
"En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!"
hyrski
15.09.2007 10:30:32

Asun rivitalossa ja on akustiset rummut omassa huoneessa joita sitten soitan pari tuntia päivässä. Naapureita kun ei hirveästi täällä alueella ole ja seinätkin ovat betonia.
Se on oikein.
Nolte
15.09.2007 11:04:22
Minusta ainoa mahdollisuus olisi soittaa silloin, kun naapuri ei ole kotona. Eli yritä neuvotella naapurin kanssa ja ottaa selville mahdolliset ajankohdat, kun he eivät ole kotosalla. Muuta mahdollisuutta en näe. No, onhan niitä jotain kumilättyjä, joita voisi kokeilla laittaa rumpujen ja symbaalien päälle, mutta liekö kovinkaan mielekästä se soittaminen sitten itselle.

Akustinen rumpusetti on NIIN äänekäs soitin, etten itsekään sietäisi sitä, että naapurissa joku sellaista soittaisi, jos olen kotona.

Kotiin sähkörummut, akustiset treenikämpille.
.fhgkjlsdfgnakjlrghkjdf!!!
Gardiner
15.09.2007 11:39:02

Akustinen rumpusetti on NIIN äänekäs soitin, etten itsekään sietäisi sitä, että naapurissa joku sellaista soittaisi, jos olen kotona.

Hih, yks kaunis kesäpäivä torpalla ollessa ( lähin naapuri n. 400 metrin päässä) tuli naapuri morjestaan ohi lenkkeillessään, sano sit vähän anteeks pyydellen et "toivottavasti ei häiritse toi rummun jytke ku pojat treenaa ulkovajassa?". Tähän oli pakko sanoo et " ei tosiaankaan", ku olin ite just kelannu et kehtaiskohan tota joskus rumpuja mökillä paukuttaa.
Et kovaa kuuluu ja kandee naapurin kaa sopii et ei tuu pykimiä.
"We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix
Sonormies
15.09.2007 17:17:38 (muokattu 15.09.2007 17:18:09)
Komppi edellisille. Silloin, kun naapurissa ei olla kotona voi soittaa. Keneltäkään ei kuitenkaan voi olettaa kärsivällisyyttä akustisen setin räimeelle naapurista silloin, kun ollaan kotosalla.

Treenikämppä tai OK-talo lienevät luontevimpia kokonaisratkaisuja ongelmaan.
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
Renki
15.09.2007 17:34:55

Kiinnostaisi muuten tietää, paljonko joutuu maksamaan pääkaupukiseudulla vuokraa bänkämpästä jota voi käyttää 24H vrk. ?

Tähän tuskin on mittään normihintaa, mutta kiinnostaisi tietää ainakin, että missä hinnat liikkuvat...
Kaikki, jotka soittavat Remolla pitäisi tappaa. -Yks Norjalainen-
Pieni rumpalipoika
15.09.2007 18:01:59

Kiinnostaisi muuten tietää, paljonko joutuu maksamaan pääkaupukiseudulla vuokraa bänkämpästä jota voi käyttää 24H vrk. ?

Tähän tuskin on mittään normihintaa, mutta kiinnostaisi tietää ainakin, että missä hinnat liikkuvat...

Riippuen koosta ja varustuksesta, 200-1000 euroa kuukaudessa.
Rummut nurin ja nussimaan!
Anonymous-jazz
16.09.2007 02:45:14 (muokattu 16.09.2007 02:45:54)

En soittaisi. Rummut kuuluvat takuulla napuriin.

Meikä joskus 10-vuotta sitten soitin kokonaiset 4 v. paritalossa ja eipä naapurit valittaneet kertaakaan. Huone oli kuitenkin aivan sen talon päässä että vaikutti varmasti asiaan.
Juristi-isä pojansa uravalinnasta: "Tanssiorkesterin rummunlyöjä, onpa siinäkin ammatti".
Kukkis 77
16.09.2007 04:30:40

Meikä joskus 10-vuotta sitten soitin kokonaiset 4 v. paritalossa ja eipä naapurit valittaneet kertaakaan. Huone oli kuitenkin aivan sen talon päässä että vaikutti varmasti asiaan.

Naapurin persoonalla on myös yleensä osuutta asiaan.

Esimerkiksi itse kun asuin kerrostalossa (ja juu mulla ei ollut siellä rumpuja) niin naapurin kyylä valitti pitämästäni hirveästä metelistä. Sain oikein isännöitsijältä varoituksen. Muuten hyvä, mutta olin mökillä silloin kun olin kuulemma pitänyt meteliä kämpässäni.

Enkä usko ollenkaan että pitkällä tukalla tai Iron Maiden-paidalla oli osuutta asiaan..

Samainen kyylä muuten löysi kerran taloyhtiön pihalta kaljatölkkejä ja ilmoitti vievänsä ne poliisille jotta tutkisivat sormenjäljet.

Ohå, liten offtopic.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Renki
16.09.2007 11:10:55

^ Joo, mulla on ollut noita samanlaisia...

Naapuria kannattaa arvostaa, niin saa niitä omiakin pikkumokia anteeksi jos kohdalle sattuu. Itse asun kerrostalossa Kalliossa ja täällä ei juuri koskaan kukaan valita yhtään mistään, mutta en mää silti viiti täällä mitään rumpuja paukuttaa...
Kaikki, jotka soittavat Remolla pitäisi tappaa. -Yks Norjalainen-
Sonormies
16.09.2007 17:22:11
Enkä usko ollenkaan että pitkällä tukalla tai Iron Maiden-paidalla oli osuutta asiaan..

Moiseen heimovaatteistoon pukeutuminen sietääkin tuntua selkäpiissä. :D

Samainen kyylä muuten löysi kerran taloyhtiön pihalta kaljatölkkejä ja ilmoitti vievänsä ne poliisille jotta tutkisivat sormenjäljet.

Hyvä meininki. Vakavan laatuiset rikokset täytyy aina selvittää juurta jaksaen. Tiedä vaikka tölkit ja Maiden-paita olisivat saaneet yhteisen nimittäjän. Kiven sisään moiset huligaanit. Varsinkin, jos polttavat vielä tupakkaakin. :DDDDDD
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
mhelin
18.09.2007 13:06:39
Tällatavalla gallupin omaisesti kyselen, että harjoittelisitko rumpujen soittoa paritalossa.

Joo jos olisi rummut :)

Kaikki paritalot eivät ole samanlaisia seinä toisen seinässä kiinni olevia, joissakin on välissä autokatos ja teknisiä tiloja .. vai pitäisikö silloin puhua erillistaloista.
mats petter
18.09.2007 14:57:46
Useampi vuosi kokemusta. Jos on hyvä äänieristys (kaksi ulkoseinää vastakkain) ja välit kunnossa myös hlökohtaisella tasolla niin ei mitään ongelmaa. Sitten voi tietysti osan aikaa soittaa sudeilla, mikä kehittää muutenkin, samoinkun padi-basssari-haitsu-yhdistelmillä. Ja setillä yrittää soittaa niin hiljaa kuin mahdollista, hyvää treeniä sekin.
jhoo
18.09.2007 17:33:58
Samasta syystä nyt olen hommaamassa sähkörumpusettiä. Onko lähtevän äänen suhteen paljon eroa oikeilla kalvoilla varustetun s-setin ja semmoisen padiviritelmän välillä?
"Jotta voisin paremmin syödä sinut!" sanoi isoäiti ja nauroi, kunnes halkesi.
solmo
18.09.2007 18:14:46

heti alkuun voin kertoa, että en omista kuin conga-parin ja pari djembeä. Olen olosuhteiden pakosta muuttamassa omakotitalosta kerrostaloon. No, sehän on selvää, että djemben soitto asunnossa loppui tähän. Siitä lähtee sellanen meteli. Congat on sit eri juttu, koska jos ne laskee lattiale telineestä, meteli ei ole niin kova ja äänikin on paljon pehmeämpi kuin djembessä. Niistä lähtee hyvä,vaikka hieman tukahdetumpi soundi, jos suuaukko on lattiaa vasten ja ei niitä tarvii soittaa niin kovaa. En tiedä sitten. Onko kellään kokemusta moisesta?

Sen voin sanoa, että onhan se ikävää kuunnella hieman epätasaista soittoa, jos homma kusee vähän väliä jne. Sellasta en itsekään jaksaisi kuunnella, mut jos soitto menee putkeen ja volyymi on sopiva, onko väliä kuunteleeko musiikkia siten, että se kuuluu naapuriin vai soittaako unohtumattomia sulosointuja esim. congarummuilla :) Vanhoissa kerrostaloissa on onneksi paksut betoni seinät ja lattiat ja jos congaparin alle laittaa maton, ei rummut kolise lattiaan niin pahasti, jos ne yleensä pääsee heilumaan.
Anonymous-jazz
19.09.2007 16:47:43 (muokattu 19.09.2007 16:49:39)

Samasta syystä nyt olen hommaamassa sähkörumpusettiä. Onko lähtevän äänen suhteen paljon eroa oikeilla kalvoilla varustetun s-setin ja semmoisen padiviritelmän välillä?

Pädiseteissä tulee melkein aina vastaan verrattuna akustiseen rumpusettiin juuri se tatsi joka ei oikein melkein koskaan pysty kilpailemaan akustisten rumpujen tatsin kanssa vielä kun siihen vertaa hihatin ja muiden peltien kosketusta kumisten padien kanssa.

On noi pädisetit silti ihan hienoja leluja esim. MIDI-käytössä. Siihen kun linkittää midinä EZ Drummerin sekvensseristä päälle niin johan alkaa kuullostaa kompit aidoilta. Itse olen tähän mennessä soitanut midirummut koskettimilla joka on melkein käytännössä sama kun tekisit midi-koskettimitosta lyömäsoittimen joka se jo luonnostaan onkin.
Juristi-isä pojansa uravalinnasta: "Tanssiorkesterin rummunlyöjä, onpa siinäkin ammatti".
mats petter
20.09.2007 12:26:05
itse asiassa suurempia ongelmia on tullut samassa taloudessa asuvan vaimon kuin seinän takana asuvan naapurin kanssa. Vaikka onkin muusikko, vaimo ei löydä johtoajatusta kellarista kuuluvasta soitostani.
WyW
20.09.2007 13:01:34

Asioistahan voi jutella muutenkin kuin taloyhtiön hallituksen/vastaavan tahon kautta. Eli rohkeasti vaan naapurin ovelle ja kyselemään, että haittaako hirveesti. Sitähän voi vaikka eka testata. Varsinkin paritalossa luulis, että kun sopii vaan ajat sun muut ni onnistuu. Toki jos vastapelurina on tuollainen kaljatölkkisormenjälki-sherlock niin peli on valmiiksi hävitty.

Itselläni on osake kerrostalon päätykämpässä ekassa kerroksessa. Kyselin vähä naapurin mummelilta, että haittaako ni ei se ny ainakaan kieltäny. Mainitsi kyllä että kuuluu. Luulenpa, että ku pitää näpit irti yöaikaan noista. Kyseessä siis sähkörummut. Harkinnassa on vaihtaa tuo basarilätkä semmoseen mesh head -versioon ni sit pystyis tota tupluuriaki treenaan oikeella otteella, kai?
The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain -> Pofony | last.fm
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)