Aihe: Istuimen passeli korkeus
1 2
Macke_T
27.10.2007 17:40:03
Kovasti olen koittanut foorumia selata ja hakeakin, mutta onnistuin vaan yhden raapustuksen löytämään missä oli käsiteltynä jakkaran korkeutta. Itsellä on kyseisen laitteen korkeus todella hakusessa kun ei tuota soittokokemustakaan ole kuin satunnaista paukuttelua parin vuoden ajalta. Tuntuis myöskin siltä että joka kerta kun sitä ylös tai alas säätää, niin tuplien polkeminen menee ihan päin pyöränsatulan vastakappaletta.

Sitten tuntuis myöskin säätelyitten jäljiltä pohkeet väsyvän suht nopeesti vaikken valoa nopeemmin niitä pedaaleja poljekkaan.

Kantapäät olis soittaessa yleensä pikkasen ilmassa, eli pitäiskö silloin jakkaran olla sen verta korkealla että reidet lähtee hieman "alaspäin"? Tuskin ainakaan kannattaa istua niin matalalla että kintut on alle 90-asteen kulmassa..

Kokeilemallahan se oma mielikorkeus varmaan löytyy, mut olis mukava lukea muitten näkökantaa tällaiseen perusjuttuun. Ehkäpä siitä sitten sais kokeiluilleen jonkinmoista pohjaa.
joravuo
27.10.2007 17:46:10

Mun istuin on erittäin korkealla..
Taman first chairi ihan ääriasennossa. Näin pääsen soittamaan ikäänkuin rumpujen yläpuolelta. Like it.
It does'nt matter what is right. It's only wrong if you get caught.
Roberto
27.10.2007 19:31:59

Mun mielestä niin et polven kulma ei olis alle 90 astetta.
welho
27.10.2007 19:53:43

Makuasia ja tottumiskysymys. Näyttää soitto soivan mallikkaasti penkin korkeudesta riippumatta kun noita mestareita seuraa.

Pääasia että pystyt istumaan tukevasti ja ei tarvi jännittää turhaa.

Mulla penkki oli kymmenenvuotta sitten ihan niin ylhäällä kuin mahdollista. Nyt se on niin alhaalla kuin mahdollista. Hyvältä on tuntunut molemmat:)
www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum
Pieni rumpalipoika
27.10.2007 21:40:20

Makuasia ja tottumiskysymys. Näyttää soitto soivan mallikkaasti penkin korkeudesta riippumatta kun noita mestareita seuraa.

Pääasia että pystyt istumaan tukevasti ja ei tarvi jännittää turhaa.

Joo. Tietty toi Robertonkin mainitsema 90 astetta on aika hyvä nyrkkisääntö ainakin aluksi tai siihen asti, kun hommat lähtee isolleen...

Nyt se on niin alhaalla kuin mahdollista. ja pellit niin ylhäällä kuin mahdollista.

...eli nyt ne hommat on isollaan ;D
Rummut nurin ja nussimaan!
Roberto
28.10.2007 01:01:48

Joo. Tietty toi Robertonkin mainitsema 90 astetta on aika hyvä nyrkkisääntö ainakin aluksi tai siihen asti, kun hommat lähtee isolleen...

ja pellit niin ylhäällä kuin mahdollista.

...eli nyt ne hommat on isollaan ;D

Eiku sit ku myydään Shea-stadium loppuun ni soitetaan jo melkein seisaaltaan! TJEU: Ringo tai Don Brewer...
Pieni rumpalipoika
28.10.2007 01:48:51

TJEU: Ringo tai Don Brewer...

Phil Collins

Eiköhän lähetä köysikauppaan molemmat : )
Rummut nurin ja nussimaan!
Kesukka
28.10.2007 09:28:47 (muokattu 28.10.2007 09:29:07)
Eiku sit ku myydään Shea-stadium loppuun ni soitetaan jo melkein seisaaltaan! TJEU: Ringo tai Don Brewer...

Slim Jimillä on jo sitten vissiin niin pahat peräpukamat, että penkillä ei tohdi istua ollenkaan:
http://www.youtube.com/watch?v=SYHcrixJdwg

Laittakaahan kehiin linkkiä, jossa Slim Jim Phantomilla on rumpujakkara setissä.
En ole vielä sellaista nähnyt.
"today's music ain't got the same soul I like that old time rock'n'roll"
Roberto
28.10.2007 10:22:53

Slim Jimillä on jo sitten vissiin niin pahat peräpukamat, että penkillä ei tohdi istua ollenkaan:
http://www.youtube.com/watch?v=SYHcrixJdwg

Laittakaahan kehiin linkkiä, jossa Slim Jim Phantomilla on rumpujakkara setissä.
En ole vielä sellaista nähnyt.

Eiks se olekin aina skulannu seisaallaan? Ihan loistomeno!
dumbass
28.10.2007 10:26:31

Mun mielestä niin et polven kulma ei olis alle 90 astetta.

Mutta tätä kulmaahan voi muuttaa ilman että koskee koko jakkaran säätöihin..
Mitä kävisi, jos kaikki maailman tupakoitsijat laitettaisiin seisomaan käsi kädessä maailman ympäri? Kaksi kolmasosaa heistä hukkuisi. -taikuri Luttinen
hollmi-5
28.10.2007 10:54:47
Mutta tätä kulmaahan voi muuttaa ilman että koskee koko jakkaran säätöihin.. Toki, kun siirtelee jalkoja edes takaisin.

Minä soitin pitkään niin, että jakkaran ollessa oikealla etäisyydellä ja jalat pedaaleilla, oli kulma noin 90-astetta. Hyvin toimi 20" bassarilla soitellessa. Nyt on penkkiä pitänyt hiukan nostaa, kun setit ovat yleensä 22" tai 24" bassorummulla. Ei tuolla korekuden nostamisella ollut vaikutusta soittamiseen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Youni
28.10.2007 17:32:31
Soitan setin yläpuolella. Vaikka onkin pitkät kädet, niin matalalla istuessa tuntuu soitto sellaiselta kurottelulta.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
sutikomppi
28.10.2007 18:06:03
Tämä asia on aivan täysin jokaisen oma yksilöllinen asia. Jos istuma-asento ei haittaa soittamista se on oikea.
Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla.
Roberto
28.10.2007 22:02:51

Tämä asia on aivan täysin jokaisen oma yksilöllinen asia. Jos istuma-asento ei haittaa soittamista se on oikea.

Tiettyyn pisteeseen asti, kunnes tulee se kohta että soittoaktiviteetti vaikkapa levyttämisen takia nousee treenauksen, demoilun ja äänityksen myötä. Silloin alkaa ilmenemään kaikenlaista kremppaa joka lähtee yleensä soittoasentoa korjaamalla.
markkuliini
30.10.2007 19:39:10

Tiettyyn pisteeseen asti, kunnes tulee se kohta että soittoaktiviteetti vaikkapa levyttämisen takia nousee treenauksen, demoilun ja äänityksen myötä. Silloin alkaa ilmenemään kaikenlaista kremppaa joka lähtee yleensä soittoasentoa korjaamalla.

Niin, eli tällöin soittaminen alkaa haitata soittoasentoa. :)
Timi
31.10.2007 20:14:34
Aattelin mielessäni sillee että jos istuu hirmu matalalla niin ryhti on vissiin hiukka huono?Selkä köyristyy.Basarin käyttökin on aika erillaista.Kun otan koko kattauksen messiin eli ne pari lisäpikkutomia niin istun melko korkealla ja asetan myös muut tomit ylemmäksi kuin myös snaren.kait sen vuoksi että haitsu sopii sen viereen,hiukka lisävermeiden alle.
Kylmän viileesti!
DrmBug
31.10.2007 21:08:07
Aattelin mielessäni sillee että jos istuu hirmu matalalla niin ryhti on vissiin hiukka huono?Selkä köyristyy.

Mikäs logiikka tässä on? Itse olen hiukan laskenut penkin korkeutta juuri sen takia, että pysyisi ryhti hyvänä.
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
Epämuusikko
31.10.2007 22:51:27 (muokattu 31.10.2007 22:51:54)
Mikäs logiikka tässä on? Itse olen hiukan laskenut penkin korkeutta juuri sen takia, että pysyisi ryhti hyvänä.

18-tuumaisella basarilla tämä eijjole ongelma :)

oletko nähnyt millä korkeudella Eki Ekfors istuu? Mallia Trilok Gurtu. Kerran istahdin sen "laittaman" setin taakse. ensin olin, että "ei saatana....", mutta setti oli laitettu niin (lue: 80's Colaiuta), että siinä pystyi jotenkin perverssisti vaan liikkumaan erittäin ketterästi, ja olo oli rento. Vaikka polvet oli suussa. Moisesta asennosta Colaiuta on tosin siirtynyt pois - yllättävää kyllä - selkävaivojen takia.

Itse pidän reilua 90 astetta Celsius. Joskus enemmän, joskus vähemmän.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
drum-monkey
04.11.2007 15:31:05
Istun varmaan keskimääräistä korkeammalla. Siksikin, että olen aika pitkä, mutta olen hiljalleen nostanut penkkiä aina vaan ylemmäs, että tulee ulottuvuutta. On helpompi asetella settiä.
kapulat poikki
07.11.2007 19:27:55
Mulla on jakkara erittäin korkealla ja soitan keskimäärin 1.5h päiväs ja on kantapäät ilmassa aina kun soitan tuplaa ja single basarilla. hyvät puolet kun on korkealla myös se että kun mulla on pearlin tuplabasari niin mielestäni tomeihin ja muihin on helpompi osua ja kääntyillä ja kuulee muut soittajat ehkä paremmin
jos ei taidolla ni sit hevillä eteen päin sanoi mummo lumessa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)