Aihe: Kuinka usein kapulasi hajoavat?
1 2 3 4
kaksi
16.03.2007 23:55:01
Tuli tosta yhestä topicista mieleen vaan, että kuinka usein ja kuinka lyhyessä ajassa teillä hajoaa kapulat? Ittelläni menee joskus päivässä kahet ja joskus kuukaudessa yhet. Vaihtelee vähän.
Timo.
Vic Firth
16.03.2007 23:57:05

Tuli tosta yhestä topicista mieleen vaan, että kuinka usein ja kuinka lyhyessä ajassa teillä hajoaa kapulat? Ittelläni menee joskus päivässä kahet ja joskus kuukaudessa yhet. Vaihtelee vähän.

Riippuu kyllä täysin siitä, että kuinka ahkerasti tulee soitettua, ja minkälaista! Nykyään menee rikki vähän harvemmin. Parissa kuukaudessa hajoaa taikuluuloppuun! (noin)
Life is hard! So is my...
KoRn88.
17.03.2007 01:41:25
Keskimäärin ehkä kuukauden kestää yhet. Katki ei oo menny elämän aikana ku yks kapula (ensimmäisen Trax-setin mukana tullut laatukeppi), mutta alkavat rispaantua taikka sitten tipit kuluvat.
Zoso
17.03.2007 08:57:59
Ei ikinä.

(Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!)
Roope77
17.03.2007 09:15:35
Ei ne kerkee oikeastaan katketa koska vaihdan kapultat melkeein aina kun tipit mnee paskaksi. Mutta silloin kun olen saanut kaapulan poikki niin on siinä kestänyt pari kuukautta.
kampela
17.03.2007 10:33:32

Aika usein.
Sukelluskalastus.
vitikka
17.03.2007 11:25:32
Pari kestää ehkä noin 5 tuntia soittoa. Siis intensiivistä bänditreeniä, ei mitään tekniikkatreeniä. Sellaista kapulat taitavat kestää lähes loputtomiin, etenkin nylontipit.
DrmBug
17.03.2007 11:43:14
Aivan liian tiheään tahtiin menee kapuloita. Nykytreenitahtia pari kestää ehkä viikon.
ODOMANKOMA BOO ADZEE OBOO KYEREMA
Deino
17.03.2007 12:53:15 (muokattu 17.03.2007 12:54:14)

Riippuu vähän, mutta keskimäärin 2-3 kuukaudessa katkeaa yksi kapula.

E: Jos siis jatkaa soittoa, vaikka tippi ja tuntuma on aivan paska. Yleensä siinä vaiheessa vaihdan uusiin.
-Henri-
17.03.2007 15:07:54
Ennen kapuloita meni poikki yhtenään. Syynä kyllä saattoi olla se, että ne "kapulat" oli joitain halppiskapuloita. Milbrook taisi olla merkki...
Nykyään käsissä pyörii Vic Firthit. Vaihdan kapulat, kun ne ovat hilseilleet (käytetäänkö siitä tuota sanaa?) pahasti. Tähän myös ajan myötä liittyy pieni syiden suuntainen halkeama kapulan "yläosassa", mutta se pysyy vielä kasassa. Tässäkin tapauksessa kapula mene vaihtoon, tietysti.
Sillion tällöin rideä hakatessa kapula halkeaa pitkittäin melko kärjestä, jolloin vaihdan yleensä koko parin samalla, ellei se toinen ole vielä aivan priima kunnossa.

Mut joo, tässähän kysyttiin sitä aikaa :D
Kyllä parissa kuukaudessa viimeistään menee pari vaihtoon.
Time Will Heal... Time Will Kill...
moderndrummer88
17.03.2007 16:02:27
Viime aikoina menny pirusti kapuloita ja syyllinenkin löyty. Lehmänkello syö aika tehokkaasti kapulat, otin koko hökötyksen suosiolla pois.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
mankkis
17.03.2007 20:48:35
Tänään meni Vic Firthin 5b poikki. Todella kauan olivat käytössä. En edes muista koska olen viimeeksi tuota ennen saannut kapulan halki. Onneksi nykyjään menee todella harvoin kapulat poikki ennen niitä meni oikein urakalla. Syynä tohon on se, että tekniikka on parantunnu ja olen tajunnut, että niitä rumpuja ei tarvi olan takaa hakata.
"Saasteissaan, ulosteissaan kelluva maa"- Gösta Sundqvist
DrmBug
17.03.2007 20:51:03
Viime aikoina menny pirusti kapuloita ja syyllinenkin löyty. Lehmänkello syö aika tehokkaasti kapulat, otin koko hökötyksen suosiolla pois.

Mulla syyllinen on virveli. Perkuleen rimshotit... ei malta olla käyttämättä kun ne kuulostaa niin hyvältä.
moderndrummer88
17.03.2007 21:23:42
Mulla syyllinen on virveli. Perkuleen rimshotit... ei malta olla käyttämättä kun ne kuulostaa niin hyvältä.

Joo tuo on kyllä totta, oon ihan väkisin koittanu niistä pyrkiä eroon, ennen tuli joka lyönti kyllä vedettynä rimshottina. Silloin tällöin toimii hyvänä tehokeinona, mutta koko ajan viljeltynä menettää merkityksensä..
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
DrmBug
17.03.2007 21:50:01 (muokattu 17.03.2007 21:51:02)
Joo tuo on kyllä totta, oon ihan väkisin koittanu niistä pyrkiä eroon, ennen tuli joka lyönti kyllä vedettynä rimshottina. Silloin tällöin toimii hyvänä tehokeinona, mutta koko ajan viljeltynä menettää merkityksensä..

Mietin joskus samaa. Nyt oon nauhotellu aika paljon omaa soittoa, ja todennut että parempi se on vaan lyödä niitä rimshotteja koko ajan. :) Saa parilla mikillä munakasta jälkeä...

Edit. Niin tietenkin biisin ehdoilla mennään jne... eli ei niitä nyt koko ajan tule käytettyä :D mutta paljon niitä viljelen silti.
ltg
17.03.2007 22:00:43 (muokattu 17.03.2007 22:01:25)
Mietin joskus samaa. Nyt oon nauhotellu aika paljon omaa soittoa, ja todennut että parempi se on vaan lyödä niitä rimshotteja koko ajan. :) Saa parilla mikillä munakasta jälkeä...

Edit. Niin tietenkin biisin ehdoilla mennään jne... eli ei niitä nyt koko ajan tule käytettyä :D mutta paljon niitä viljelen silti.

Itsekin metallihommissa käytän lähinnä rimhsotteja soundin munakkuuden takia, mutta syövät kovin kapulaa. Muuten menee vain tippejä rikki. Taman Ka Shi -kepeissä tuntuu oman kokemuksen mukaan olevan kestävimmät tipit, mutta omaan käteen mieluisimmat ovat Vaterin Chad Smith Funk blasterit. Niissä vaan se tippi tuntuu hajoavan melkoisen nopeasti. Taman keppeihin kallistun taloudellisista syistä, hyvät ovat soittaa nekin. Ja koko on 5A.
Mielessänne pyörii kysymys. Kysymys, jolla ei ole väliä, mutta silti se kasvattaa painetta sisällänne. Oppikaa olemaan ilman kysymystä, johon ette vastausta löydä. (Sabanismin uteliaisuuden 2:7)
THV-klubi #5
Romantikkoitkijät #39
-Tuke-
18.03.2007 14:13:52
Korkeella olevat haikkapellit ja symbaalit söi mulla kapulaa vähän liiankin kivasti. Laskin niitä niin ei menny enää kapula poikki mutta parin viikon jälknee oli ihan rispaantuneet ja tipit halki (Balbex valkopyökki). Nykyään käytän Vaterin kapuloita. Ne kestää ihan hiton hyvin.
Ratloz
18.03.2007 14:55:08 (muokattu 18.03.2007 14:55:52)
Oma kokemus on eri merkeistä alkanut nyt kartottua aika hyvin kun on testailemalla testaillut jokaista. Vic Firthin Steve Gadd -malli on ollut pitkään käytössä, mutta luovuin siitä koska niistä menee tipit hirveän helposti. Muuten tosi hyvän tuntuiset kapulat ja muuten kestävät mutta kyllä se on se tippi josta se paras ääni lähtee pelteihin lyödessä. Vaterin Fusion -kapulat olivat jo omaan käteen jopa hieman paremmat ja painotus tuntui hyvältä, mutta jälleen ne tipit niissä pettää aika äkkiä. Nyt olen menossa Taman Japanese Oakeissa ja niissä kyllä tuntuu tipit kestävän aika hyvin. 5b on kyllä hieman liian raskas ehkä meikäläiselle nopeassa soitossa, mutta toimii tosi hyvin rennommissa biiseissä.

Niin ja siis kapuloita en ole koskaan poikki saanut, tipit ne tahtoo ekana kulua.
It's like hammering your little brother's face to stop him crying...
ruuhkis
18.03.2007 18:22:10
Useamman kuukauden kestävät, puoltakin vuotta. Keppeinä pyörivät vicfirthin peter erskine signaturet, zildjianin trilok gurtut tai taman ka shi...
Kulkunen
18.03.2007 19:54:12
Harvemmin katkeilevat tai halkeavat, yleensä vain kuluvat liikaa. Haikat ja rimshotit tekee kapuloista selvää jälkeä nykyisellä treenitahdilla kuukaudessa. Nupit hajoaa nopeamminkin, mutta riskillä olen soitellut vielä senkin jälkeen. Vielä ei ole kalvot kärsineet kovin pahasti. Vic Firtheihin olen luottanut jo jonkin aikaa, mallia 5B.
The downward spiral never ends.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)