pinkfloyd 13.02.2008 23:00:05 | |
---|
Oon yrittäny ettii täältä internetin syövereistä jotain Samin s-posti osotetta tai vastaavaa millä saisin kaveriin yhteyden ja voisin kysyä olisko pari irtotuntia mahollista saada. Enpä oo viellä löytäny ja päätin kääntyä arvon muusikoiden.net kolleegoiden puoleen ja toivottavasti joku teistä osais kertoo, miten tähän suomen tekniikkaguruun vois saada yhteyden:D Myös mukava olis jos joku osais kertoo henkilökohtasia kokemuksia vaikka sen tunneilta tjms. Ite oon aina fanittanu Kuoppiksen soittoa ja viime keväänä nähty klinikka meinas räjäyttää pään ja treenattavaa oli pitkäks aikaa. Nimmariki jäi sieltä käteen;) Nyt on taas KW kolahtanu todella kovasti eikä menis päivääkään ilman etten treenais jotain niiden biisiä rumpujen takana. Tekispä mieli sitten saada vähän vinkkejä esim Samin Amerikan reissusta, jotain kivoja tekniikkajuttuja ja tietty Kingston Wall, von Hertzen Brothers häröily juttuja=D Mutta kiitos jo etukäteen!:) haalleluja!! |
monoculture 14.02.2008 08:23:42 | |
---|
"Me ollaan hävitty jo tää peli" |
MK73 14.02.2008 08:37:03 | |
---|
Kappas vaan, tuollainen pytinki Samilla... ei vielä kovin montaa artistia listoilla, eipä kovin vanha firmakaan. Mielenkiintoista. |
Leka28 14.02.2008 15:20:29 (muokattu 14.02.2008 15:21:01) | |
---|
Tapiolassa EKK:n Louhisalissa perjantaina eli huomenna 15.2. Klo 19-21 kuulee Kuoppista mun kanssa duona. Luvassa hyvää, uskallan luvata. Illan aloittaa Vilma Timonen Kvartetti http://www.vilmatimonen.com/ |
pinkfloyd 15.02.2008 18:02:31 | |
---|
Kiitos paljon tosta linkistä! sieltä otin numeron ja viesti on lähetetty=) Mut sitä vaan aloin miettii et kun lähetin sen viestin jo eilen illalla eikä vielläkään oo tullu mitään vastausta, joten onkohan toi varmasti sellanen numero mitä Sami käyttää. Tai sit oon vaan vainoharhanen ja sil on vaan muita kiireitä:D haalleluja!! |
PJS 15.02.2008 18:37:12 | |
---|
Soita sille. Ihmiset asioi soittamalla. Teinit asioi tekstiviestillä. Hyvää joulua, beibi! |
Niq 15.02.2008 18:38:59 | |
---|
Soita sille. Ihmiset asioi soittamalla. Teinit asioi tekstiviestillä. Olin juuri sanomassa samaa. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Velli 16.02.2008 21:27:08 | |
---|
Tuskin vastaa mihinkään tekstiviesteihin. |
baron 17.02.2008 01:23:15 (muokattu 17.02.2008 01:24:23) | |
---|
No voi sviddu, eilen se oli keikalla Tapiolan Louhisalissa, olisit mennyt sinne kysymään herralta itseltään. Herrahan on tämän maan paras rumpali, toivottavasti pääset hänen oppilaakseen. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
pinkfloyd 17.02.2008 14:30:13 | |
---|
Nii aattelin itekki et olisin menny kysymään sinne paikan päälle mut valitettavasti olin sillon muualla. Joo ehkä se tekstiviestin lähettäminen oli vähän teinimäistä mut mitäs 15v voi muutakaan:D Voisin pirauttaa Samille ens viikolla ja toivottavasti tosiaan pääsen sen Gurun tunneille koska varmaan olis niin paljon siistejä juttuja opittavana kaikesta mahollisesta=) haalleluja!! |
markkuliini 17.02.2008 16:19:01 (muokattu 17.02.2008 18:02:42) | |
---|
Nii aattelin itekki et olisin menny kysymään sinne paikan päälle mut valitettavasti olin sillon muualla. Joo ehkä se tekstiviestin lähettäminen oli vähän teinimäistä mut mitäs 15v voi muutakaan:D Voisin pirauttaa Samille ens viikolla ja toivottavasti tosiaan pääsen sen Gurun tunneille koska varmaan olis niin paljon siistejä juttuja opittavana kaikesta mahollisesta=) Ainakin joskus muinoin Samilla ei ollut ollenkaan aikaa ottaa yksityisoppilaita, tuskin työkiireensä on ainakaan vähentynyt. Mainitsi myös ettei koe olevansa opettajatyyppiä. Kannattaa toki kysyä, mutta ei kannata toivoa liikoja. Ja jos ei tärppää, niin onhan niitä monia muita jotka opettavat. ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... |
baron 17.02.2008 17:06:49 | |
---|
Aiankin joskus muinoin Samilla ei ollut ollenkaan aikaa ottaa yksityisoppilaita, tuskin työkiireensä on ainakaan vähentynyt. Mainitsi myös ettei koe olevansa opettajatyyppiä. Kannattaa toki kysyä, muta ei kannata toivoa liikoja. Ja jos ei tärppää, niin onhan niitä monia muita jotka opettavat. Anteeksi nyt että puutun rumpupalstan keskuteluihin laajemminkin, mutta näin vaan on, että hyvä soittaja ei ole automaattisesti hyvä opettaja. Tää ei viitannut Kuoppikseen mitenkään, koska siitä puolesta ei oo tietoa, tiedän vain, että kiva jätkä. "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |
hollmi-5 17.02.2008 19:10:02 | |
---|
Ainakin joskus muinoin Samilla ei ollut ollenkaan aikaa ottaa yksityisoppilaita, tuskin työkiireensä on ainakaan vähentynyt. Mainitsi myös ettei koe olevansa opettajatyyppiä. Kannattaa toki kysyä, mutta ei kannata toivoa liikoja. Ja jos ei tärppää, niin onhan niitä monia muita jotka opettavat. Keskustelin kerran Samin kanssa ja hän sanoi, ettei opeta, koska ei ole mielestään siihen sopiva tyyppi. Itse olen hiukan toista mieltä. Opettamiseksi riittää usein se, että kertoo, miten itse treenaa, tekee ja ajattelee. Toisin silloin opetuskertojen määrä voi jäädä vähäiseksi, mutta sekin voisi riittää mainiosti. Soundit, piuhat ja kajarit. |
biibob 18.02.2008 02:04:46 | |
---|
Keskustelin kerran Samin kanssa ja hän sanoi, ettei opeta, koska ei ole mielestään siihen sopiva tyyppi. Itse olen hiukan toista mieltä. Opettamiseksi riittää usein se, että kertoo, miten itse treenaa, tekee ja ajattelee. Toisin silloin opetuskertojen määrä voi jäädä vähäiseksi, mutta sekin voisi riittää mainiosti. Tällaiset tavallaan "yhden-illan oppitunnit", joilla joku tunnettu/taitava soittaja jaksaa tulla esim. kertomaan omasta soittotyylistään tai edes jakamaan ajatuksiaan ja näkemyksiään soittoon liittyen ovat todella avartavia tapahtumia. Vuosia sitten satuin pääsemään seuraamaan tapahtumaa, kun Jukka Tolonen piti "oppituntia" Kuopiossa kahden flamenco -soittajan kanssa. Ja siinä soittelivat ja kertoivat, mitä tekevät, miten tekevät jne. Todella mukava ja hyödyllinen tapahtuma. mielellään olisi mukana vastaavissa myös lähes kenen tahansa soittajan pitämänä. Aina voi tarttua jotain uutta mukaan tällaisista. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
pinkfloyd 18.02.2008 19:30:25 | |
---|
Eipä valitettavasti Kuoppikselta tullu rumputunteja, mutta täytyykin tästä lähtee taas rumpujen taakse treenaa niitä sen sekoilu fillejä ja komppeja=D Ehkä pieni osa Samin jutuista tässä tulevaisuudessa aukeis ku vaan kävis noilla sen keikoilla ja klinikoilla ja tuijottais niit Kingston Wallin keikkoja. Kiitos kaikille kirjotuksista! haalleluja!! |
DrmBug 18.02.2008 19:42:55 | |
---|
Eipä valitettavasti Kuoppikselta tullu rumputunteja, mutta täytyykin tästä lähtee taas rumpujen taakse treenaa niitä sen sekoilu fillejä ja komppeja=D Ehkä pieni osa Samin jutuista tässä tulevaisuudessa aukeis ku vaan kävis noilla sen keikoilla ja klinikoilla ja tuijottais niit Kingston Wallin keikkoja. Kiitos kaikille kirjotuksista! Eiköhän Kuoppiksenkin soitto rakennu ihan samanlain perusrudimentteihin (tuplat, paradiddlet, six stroke rollit, singlet, flamit). Luulisin, että noihin perehtymällä aukeaa moni juttu. Ja ei kannata juuttua vain yhteen rumpaliin. Niin hieno soittaja kuin Kuoppis onkin, kannattaa vaikutteita ammentaa muualtakin. Olet varmasti näin tehnytkin, ajattelin vain heittää ajatuksia ilmaan. ODOMANKOMA BOO ADZEE
OBOO KYEREMA |
pinkfloyd 19.02.2008 14:28:59 (muokattu 19.02.2008 14:29:57) | |
---|
Joo tottakai vaikutteita oon ottanu/otan kovasti mm. Danny Careyltä, Chad Smithiltä, Mike Manginilta, Thomas Langilta ymsyms=D Ja kyl täs kovan treenauksen tuloksena jotkut Kuoppiksenki jutuista on jo auennu mukavasti. Eikö muuten sillä von Hertzen Brotherssien uudella levyllä soitakki se sama rumpali joka niil on livenä? Vähän oon kyl toivonu et Sami kävis viel heittämässä uudellekki levylle raidat niinku käsittääkseni Approachissa. Mut kai se liverumpali jonka nimeä en valitettavasti muista, ni osaa asiansa=) haalleluja!! |
Strumbali 19.02.2008 14:49:33 (muokattu 19.02.2008 14:50:01) | |
---|
Mut kai se liverumpali jonka nimeä en valitettavasti muista, ni osaa asiansa=) Kaakkuriniemestäkö kirjoitellaan. Joo, osaa. |
vitikka 19.02.2008 17:18:35 | |
---|
Joo tottakai vaikutteita oon ottanu/otan kovasti mm. Danny Careyltä, Chad Smithiltä, Mike Manginilta, Thomas Langilta ymsyms=D Ja kyl täs kovan treenauksen tuloksena jotkut Kuoppiksenki jutuista on jo auennu mukavasti. Eikö muuten sillä von Hertzen Brotherssien uudella levyllä soitakki se sama rumpali joka niil on livenä? Vähän oon kyl toivonu et Sami kävis viel heittämässä uudellekki levylle raidat niinku käsittääkseni Approachissa. Mut kai se liverumpali jonka nimeä en valitettavasti muista, ni osaa asiansa=) Taitaapa tämä kaveri, jonka nimeä et muista, soittaa jopa itse kuoppiksen suohon... |
hollmi-5 19.02.2008 19:10:23 | |
---|
Taitaapa tämä kaveri, jonka nimeä et muista, soittaa jopa itse kuoppiksen suohon... Nope. Molempia olen vierestä seurannut. Mahtavia kannuttajia kumpainenkin, mutta Kuoppiksen suohon soittaminen ei onnistu Suomessa keneltäkään. Ja ne on Kuoppiksen ideoita, joita siellä vHB:n keikoilla saamme Kaakkurinniemen tulkitsemina kuulla. Approach on rumpuraidaltaan jotakin aivan erikoista. Soundit, piuhat ja kajarit. |