Sonormies 30.12.2006 23:27:35 | |
---|
Eräs innokas aikuisiällä rummunsoiton aloittanut tuttuni kinuaa rumputunteja allekirjoittaneelta ja haluaisin tietää, mikä on yleinen rumputunnin hintataso tänä päivänä. Jokainen tietysti hinnoittelee oman vapaa-aikansa itsenäisesti, mutta hieman osviittaa tunnin hinnasta kaipaan m.nettiläisiltä. Olen itse käynyt rumputunneilla viimeksi parikymmentä vuotta sitten ja sekin tapahtui musalukiossa, jolloin tunneista ei tarvinnut erikseen maksaa. Mitä siis maksat itse oppilaana tai otat pitämästäsi yksityisestä rumputunnista (45 min)? "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
passe 30.12.2006 23:51:36 (muokattu 31.12.2006 00:53:24) | |
---|
Gregg Bissonette ottaa sata taalaa tunnilta (heh, justiinsa sattumoisin huomasin sen kotisivuilla...) ja takakälviän 17-vuotias harrastelija muutaman euron tunnilta. Jos on kyseessä ihan vaan tuollainen yhden kaverin opetus, niin eiköhän se joku esim. kymmenen tunnin pakettihinta löydy neuvottelemalla. Itselläni on jotenkin sellainen tuntuma, että jos ei ole ammattimaisen tasokkaasta touhusta kyse, niin sellainen kymppi per tunti voisi olla aika neutraali ja ok. Tietysti jos luontoa on, niin voihan sitä yrittää kiskoa 15 Euroakin tunnilta, mutta siinä vaiheessa ainakin minä asetattaisin jo opettajalle hyvin selkeitä vaatimuksia. Tiedän että esim. Turussa yksi tosissaan opettava ja kokenut kaveri pyytää jotakin tyyliin 20 euroa/puoli tuntia(hintaan sisältyy mahdollisuus treenata aina kun treenikämpässä on vapaata). Ei oikein kuulemma voi hintaa siitä nostaa. Stadissa sitten vähän enemmän. Veikkaan että Suomen "kovikset" veloittavat hyvän matkaa yli 50:ä tunnilta, siellä Stadin päässä. Mahtoiko tästä olla yhtään mitään apua... Noh, kenties jotain osviittaa. Jos potilas lakkaa käymästä ekan tunnin jälkeen, niin laske hintaa vähän seuraavan kohdalla:-) Less is less |
v bear 31.12.2006 00:39:39 | |
---|
kai hahto 20€ 45min twist twist on jumala |
-Henri- 31.12.2006 00:47:42 | |
---|
Mulla maksoi Oulun Musiikkikoulussa (?) 60€ kuukaudessa. Kerran viikossa 25 min. Tietenki yksityishenkilöt on kalliimpia, mutta lienevätkö parempia. Eikä musiikkikouluja syrjäseuduilla mahda olla. Oliko tästä nyt sitten mitään hyötyä...? We All Like It - Rock 'n' Roll! |
passe 31.12.2006 00:51:58 | |
---|
kai hahto 20€ 45min Tätä pidän erittäin kohtuullisena hintana Hahdolta, hatunnosto miehelle! Less is less |
Kukkis 77 31.12.2006 06:21:47 | |
---|
No mie oon ottanu 15 euroa per tunti. Siis 60 min, eikä se ole niin justiinsa. Kunhan on molemmilla kivaa ja oppilas oppii ja rokki soi. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" - Aki Kaurismäki |
gulfstream650 31.12.2006 11:08:12 (muokattu 31.12.2006 11:08:40) | |
---|
Pohjois-Helsingin Musiikkiopistossa peritään lukukausimaksua 395 euroa. Sisältää yhden soittotunnin viikossa opettajan kanssa. "Kaupan päälle" tulee musiikin teoriaopetus. Svengaa kuin saksanhirvi. |
J. Cool 31.12.2006 12:05:03 | |
---|
mun taksa on kans ollu tuo 15 eukkoa. |
Niskamies 31.12.2006 12:58:21 | |
---|
Pohjois-Helsingin Musiikkiopistossa peritään lukukausimaksua 395 euroa. Sisältää yhden soittotunnin viikossa opettajan kanssa. "Kaupan päälle" tulee musiikin teoriaopetus. Musiikkiopistoissa onkin halvempaa kun kaupunki tukee runsaasti. Itse käyn tosin musiikkiopistoa helsingissä ja koska asun vantaalla, niin kaupunki ei tue lain. Pitää maksaa toi 400e jokaisesta lukukaudesta. Toi sun ilmoittama maksu on ilmeisesti lukuvuosimaksu (lukuvuosi=2 lukukautta). |
K.Suninen 31.12.2006 13:17:12 (muokattu 31.12.2006 13:19:02) | |
---|
Tätä pidän erittäin kohtuullisena hintana Hahdolta, hatunnosto miehelle! Voi olla erittäin hyvä soittaja mutta se ei aina takaa että osais välttämättä opettaa. En nyt siis Hahtoa hauku vaan yleisestikin olen kuullut pariin otteeseen että kuinka joku gurusoittaja olisi ollut vähemmän guru opettamaan.. |
welho 31.12.2006 13:26:48 | |
---|
20€ kerta. n.30-60min. riippuen tapauksesta. www.welhodrum.com |
J. Cool 31.12.2006 13:56:29 | |
---|
Voi olla erittäin hyvä soittaja mutta se ei aina takaa että osais välttämättä opettaa. En nyt siis Hahtoa hauku vaan yleisestikin olen kuullut pariin otteeseen että kuinka joku gurusoittaja olisi ollut vähemmän guru opettamaan.. tämä on hyvinkin totta. yliopistoissa tutkijat opettaa ja voi tuska niitä luentoja (ainaki meidän laitoksella). monella ei oo lainkaan esiintymistaitoja/pedagogista osaamista. ite on tullu totuteltua ajatukseen, että google opettaa... rummuissa google ei kaikkea kyllä opeta. yks erinomainen opettaja on mun mielestä jartsa karvonen, mut senkin liksat on täällä mainituiden yläpäässä. |
Youni 31.12.2006 14:23:44 (muokattu 31.12.2006 14:24:05) | |
---|
Oma opettaja ottaa 20€/"tunti" Tämä tunti on kuitenkin vähintään kaksi tuntia. Siinä sitten jutustellaan vielä päälle. Mielestäni tällainen systeemi on hyvä, ei tarvitse kelloa katsoa ja olo on rento ja kotoisa. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
hollmi-5 31.12.2006 16:51:27 | |
---|
Minulle maksetaan 27 euroa/45 minuuttia. Verokortilla ja virallisesti. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
gulfstream650 31.12.2006 17:10:41 | |
---|
Musiikkiopistoissa onkin halvempaa kun kaupunki tukee runsaasti. Itse käyn tosin musiikkiopistoa helsingissä ja koska asun vantaalla, niin kaupunki ei tue lain. Pitää maksaa toi 400e jokaisesta lukukaudesta. Toi sun ilmoittama maksu on ilmeisesti lukuvuosimaksu (lukuvuosi=2 lukukautta). Juu... Niinpä muuten taitaa ollakin. Pohjois-Helsingin MO on ollut aina siellä avustusrahalistojen alapäässä vaikka koulu on pätevä ja siellä on hyvät opettajat. Svengaa kuin saksanhirvi. |
K.Suninen 01.01.2007 15:49:15 | |
---|
Itte oon ottanu 10-15 egee tunti (60min) ja annan sen tunnin ihan huoletta venyä vaikka puoleentoista jos on kivaa. |
Sonormies 01.01.2007 18:58:45 | |
---|
Kiitoksia vastauksista, Arvon Kuomat! Niistä sai hyvän kuvan hintatasosta. Haarukka on näköjään 10 € - 100 taalaa/tunti. :-) Luulen kuitenkin, että haen tästä Younin valottamasta suunnasta mallia: Oma opettaja ottaa 20€/"tunti". Tämä tunti on kuitenkin vähintään kaksi tuntia. Siinä sitten jutustellaan vielä päälle. Mielestäni tällainen systeemi on hyvä, ei tarvitse kelloa katsoa ja olo on rento ja kotoisa. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |
grooveman 02.01.2007 12:35:35 | |
---|
20€ kerta. n.30-60min. riippuen tapauksesta. Mielestäni tän halvemmalla ei kannata tunteja antaa. Ei kannata polkea hintoja, se tietää koko alalle hallaa. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki |
Rumpupoika 02.01.2007 13:14:40 | |
---|
Oikea aika pitäisi olla 25 min. mutta mukavilta opilailla on enemmän aikaa mulla on semmoset 35 min ehkä?? 60 € kuukaudessa. |
Sonormies 02.01.2007 13:18:50 (muokattu 02.01.2007 13:20:05) | |
---|
20€ kerta. n.30-60min. riippuen tapauksesta. Mielestäni tän halvemmalla ei kannata tunteja antaa. Ei kannata polkea hintoja, se tietää koko alalle hallaa. Periaatteessa olen samaa mieltä. Tietysti opetuksen taso täytyy olla synkassa siitä otettuun hintaan. Meinaan, jos naapurin Keijo opettaa kolmen vuoden soittokokemuksen pohjalta beattia naapurin Reijolle niin 10 € lienee maksimikorvaus. Itse en kympillä alkaisi opettamaan. Sen verran paneutumista tuo homma vaatii: Hyvien treenien kasaamista omista muistiinpanoista oppilaan oman Rokkaavat Rummut (L. Leppänen)-kirjan lisäksi. Ja sen verran arvokkaaksi vaimokin aikani neljän lapsen isänä määrittelee. :-) Se on se kuuluisa hellasärö. "Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen |