Alahuuli 10.06.2008 12:17:22 | |
---|
Ja riittääkö sähkörumpusetti tekniikan opettelemiseen? |
dumbass 10.06.2008 13:22:51 (muokattu 10.06.2008 13:23:57) | |
---|
Sitten kun raajat ylettää kaikille rummuille. Tämäkin on vain asettelukysymys. Sähkösetti ei ole ikinä hyvä vaihtoehto ekaksi setiksi JOS mahollisuudet on oikeaan settiin. Mutta jos pakko on hankkia sähkönen ni siihen tarkotukseen käy parhaiten varmaan td-6kw ja siitä ylöspäin. Kyseinen setti pyörii reilun tonnin hintaluokassa, mutta halvemmalla ei käyttökelpoista ratkaisua kyllä löydy, ellei sitten nikkaroi halpismilleniumeista itse parempia, kuten jotkut on täällä tehneet. Kannattaa panostaa laatuun senkin takia että setistä saa käytettynä vielä jonkin verran takaisin jos käy ettei harrastus olekaan niin mieleinen. |
Gardiner 10.06.2008 14:22:32 (muokattu 10.06.2008 14:25:19) | |
---|
http://users.skynet.be/fa388247/woodstock2.jpg Millon vaan. :-D Edit. Toiseen kysymykseen sanosin et miusta akustiset on oma juttunsa, ei sähkörummuilla ehkä voi opetella sitä miten se puukalikka käyttäytyy sen kalvon päällä ja miten sen kalvon kiristely ja löysäilyy muutaa asiaa. :-) "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Zoso 10.06.2008 15:11:06 | |
---|
Joo, nykyajan sähkörummut eroo niin paljon "oikeista", että ei valitettavasti riitä. (Omistan itse molemmat, eli kokemusta on...) There are only two kinds of music. Good and Bad. |
karipv 10.06.2008 15:18:50 | |
---|
Olen kyllä eri mieltä edellisten kanssa sähkörumpujen soveltuvuudesta. Itse olen soittanut ensimmäiset ½-vuotta padisetillä, johon verrattuna mikä tahansa sähkösetti olisi ollut luksusta. Ekaksi treenivälineeksi riittää hyvin treenipadi, jota voi täydentää millä tahansa rumpuja mallintavalla häkkyrällä, jolla voi treenata koordinaatiota. Jos kuitenkin heti on saatava sähkösetti, niin Roland HD1 kelpaa aivan mainiosti alkeisharjoitteluun. "En pelkää sattaakaa miestä, koha eivät kii käy!" |
Ruutikallo 10.06.2008 15:54:23 | |
---|
Minun poikani aloitti noin yhden vuoden iässä iskää matkimalla. Kts. jäsenkuvauksen kuva -H- "Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä" |
Gardiner 10.06.2008 15:58:52 | |
---|
Minun poikani aloitti noin yhden vuoden iässä iskää matkimalla. Kts. jäsenkuvauksen kuva -H- Jason Bonhamin jalanjäljissä. :-) "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
Syncopation 10.06.2008 19:17:12 | |
---|
Varmaan ihan niin nuorena kuin haluaa ja mielenkiintoa riittää. Drummers never die! |
OPJ1974 10.06.2008 20:51:01 | |
---|
Minun poikani aloitti noin yhden vuoden iässä iskää matkimalla. Kts. jäsenkuvauksen kuva -H- Meilläkin on jo vuoden-puolitoista balbexin baby-stickit saaneet sambakämpällä kyytiä. Esikoinen on nyt kolmevuotias ja ei vielä tiedä, haluaako olla kitaristi, rumpali vai ihan oikea rokkistara. Iron Maiden ja Teräsbetoni ovat kovaa kamaa, kuitenkin. Kaverin suusta kuultua: "Ihmisellä on yläpää ja alapää ja siinä välissä on rytmi" |
Tankero 10.06.2008 22:35:23 | |
---|
Mike Mangini molested Neil Pert's reputation when he was only five years old. He would practice six to ten hours a day and by the time he was nine he was already mimicking Buddy Rich performances. By high school, he was performing in school bands and participating in the prestigious All-County, All-State, and all Eastern United States ensembles. Humppajyrä |
Renki 12.06.2008 13:45:02 | |
---|
Clap the barber... |
Ruutikallo 12.06.2008 22:38:41 | |
---|
Meilläkin on jo vuoden-puolitoista balbexin baby-stickit saaneet sambakämpällä kyytiä. Esikoinen on nyt kolmevuotias ja ei vielä tiedä, haluaako olla kitaristi, rumpali vai ihan oikea rokkistara. Iron Maiden ja Teräsbetoni ovat kovaa kamaa, kuitenkin. Maideni menee meilläkin tällähetkellä ykköseksi =) Mutta jopa Miles Davisia jaksaa jätkä kuunnella, jota pidän hieman yllätyksenä. Niin ja kyllä pannut kyytiä saa... ehkä liikaakin, mutta tekniikkaa sitten jos intoa riittää. (Isällä pahat mielessä ja poika pakko-opetukseen nyt.) -H- "Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä" |
tolppa-apina 13.06.2008 09:47:55 (muokattu 13.06.2008 09:49:29) | |
---|
Kyllähän rumpaloinnin harjoittelun voi aloittaa vaikka 3-vuotiaana. Sitä en osaa sanoa, millä reenaus kannattaa aloittaa; sähkö-vai oikeilla rummuilla (hymiö). Ennemmin kiinnittäisin huomiota esim.kekaran kuulon säilyttämiseen ja nivelien, raajojen ja koko kehon terveellisen toiminnan jatkumiseen. Toinen tärkeä seikka on, kannattaako kepara laittaa heti tunneille, vai antaisiko hänen soittaa/paukutella niin kauan, että osaa sanoa, haluaako jatkaa tätä pyhää harrastusta, ja kenties suoriutua opettajan pakeille. Jos heti ensimmäisen iskun jälkeen kiikutetaan poika soittokouluun, voi harrastuksen mielenkiinto ja se tärkein; hauskuus, laskea romahtavasti. Koskahan se soitto sitten pitäisi lopettaa? Joko hollmin luita kolottaa? (hymiö) "Tästäkö me sitten rakennamme minulle monitorin?" "Iliman muuta, ei tarvita kuin vähän kärsivällisyyttä, kolme euroa ja kasvispitsa" |
OPJ1974 13.06.2008 12:12:32 | |
---|
Kyllähän rumpaloinnin harjoittelun voi aloittaa vaikka 3-vuotiaana. Sitä en osaa sanoa, millä reenaus kannattaa aloittaa; sähkö-vai oikeilla rummuilla (hymiö). Ennemmin kiinnittäisin huomiota esim.kekaran kuulon säilyttämiseen ja nivelien, raajojen ja koko kehon terveellisen toiminnan jatkumiseen. Toinen tärkeä seikka on, kannattaako kepara laittaa heti tunneille, vai antaisiko hänen soittaa/paukutella niin kauan, että osaa sanoa, haluaako jatkaa tätä pyhää harrastusta, ja kenties suoriutua opettajan pakeille. Jos heti ensimmäisen iskun jälkeen kiikutetaan poika soittokouluun, voi harrastuksen mielenkiinto ja se tärkein; hauskuus, laskea romahtavasti. Koskahan se soitto sitten pitäisi lopettaa? Joko hollmin luita kolottaa? (hymiö) Totta. Ilman Peltoreja ei meilläkään hakata. Paitsi tyynyihin ja sohviin ja isin rumpupädiin ja pikkusiskoon. Lähtee muuten tuollaisesta kaksikuukautisesta neidistä melkoisen kova mökä, kun isoveikka vähän kopauttaa. Noh, isistäkin lähti ääntä sen jälkeen: ei sen jälkeen ole enää pikkusiskoa käyttänyt rumpupädinä :D Ja toi soittaminen ainakin meillä on vain hauskanpitoa - yllättävän hyvin hän kyllä apinoi ja soittaa sellaisella innolla ja raivolla, että me vanhemmat soittajat ollaan bateriassa oikeastaan kateellisiakin. Ja musiikki ei lopu koskaan! Kaverin suusta kuultua: "Ihmisellä on yläpää ja alapää ja siinä välissä on rytmi" |
Kailis 18.06.2008 06:29:05 (muokattu 18.06.2008 06:29:47) | |
---|
Lähtee muuten tuollaisesta kaksikuukautisesta neidistä melkoisen kova mökä, kun isoveikka vähän kopauttaa. Noh, isistäkin lähti ääntä sen jälkeen: ei sen jälkeen ole enää pikkusiskoa käyttänyt MITÄ VITTUA??? |
OPJ1974 18.06.2008 07:29:39 (muokattu 18.06.2008 08:36:50) | |
---|
MITÄ VITTUA??? Ei mitään sen kummempaa, kuin että tämä vanhempi oli vähän mustasukkainen ja rumpukapulalla kerran kopautti. Ei kovin kovaa, pikkusysteri pelästyi varmaan enemmän kuin mitä se kopautus tuntui. Sen jälkeen lähti kyllä balbexit pojalta pannaan. Ei tarvitse sentään ylidramatisoida. Kaverin suusta kuultua: "Ihmisellä on yläpää ja alapää ja siinä välissä on rytmi" |
Niq 18.06.2008 13:10:44 | |
---|
Ei tarvitse sentään ylidramatisoida. Näin. Meillä 3,5v poika takoo 1v tyttöä milloin milläkin ja tietenkin myös päinvastoin. Eikö kailiksella oo sisaruksia? :P "I have a cunning plan" -Baldrick |
fifehole 18.06.2008 13:47:16 | |
---|
Ei tarvitse sentään ylidramatisoida. Eikö kailiksella oo sisaruksia? :P Hoho! Kyllä minäkin sain nopeasti ja sen jälkeen vielä hitaamminkin luettua hieman outoja puistatuksia. Head for an eye
www.backyardrock.com |
OPJ1974 18.06.2008 14:19:55 (muokattu 18.06.2008 14:22:31) | |
---|
Hoho! Kyllä minäkin sain nopeasti ja sen jälkeen vielä hitaamminkin luettua hieman outoja puistatuksia. Höh. Viestintä siis todellakin epäonnistuu aina. Mutta summa summarum: poika sai läksytyksen ja oppi olemaan hakkaamatta muita eläviä olentoja. Kostoksi tietenkin hän viikkoa myöhemmin hakkasi sitten oman huoneensa seinän täyteen mukavia kapulanjälkiä.. aika velikultia nuo kakarat :) Kaverin suusta kuultua: "Ihmisellä on yläpää ja alapää ja siinä välissä on rytmi" |
Kailis 18.06.2008 14:50:46 | |
---|
Näin. Meillä 3,5v poika takoo 1v tyttöä milloin milläkin ja tietenkin myös päinvastoin. Eikö kailiksella oo sisaruksia? :P Olen aika keskeltä. Mulla on kolme isosiskoa, pikkuveli ja -sisko. Eli kuusi meitä. |