Aihe: Vic Firth vs Pro Mark
1 2 3
Scrobble
17.04.2008 17:29:36
Kumpi on parempi??
Minusta Vic Firth.
möyssy
17.04.2008 17:35:19
Tää on kompa. En uskalla sanoa mitään.
Christ is coming, and so am I.
Anonymous-jazz
17.04.2008 17:40:43

Ei ole olemassa parempaa tai huonompaa. On vain makuasioita joista ei voi kiistellä.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Linnunlaulupuu
17.04.2008 17:47:03
On vain makuasioita joista ei voi kiistellä.

Niinpä, yleensä kiistellään vain faktoista.
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet!
Antti1997
17.04.2008 18:08:27
Itse suosin Vic Firth 5a -kapuloita, sekä käytän saman valmistajan kuulokekuulosuojaimia. Paremmuudesta en tiedä.
POPEDA
Perro Stupido
17.04.2008 18:13:14
Itse suosin Vic Firth 5a -kapuloita, sekä käytän saman valmistajan kuulokekuulosuojaimia. Paremmuudesta en tiedä.

Mulle vaikka sama..
010011000100111101001100
moderndrummer88
17.04.2008 18:16:43
Vic Firthin SD4 Combot on ollu minun kapulat jo pitkän aikaa. Mukavan kevyet, paksuus on 7A ja 5A:n välistä, materiaali vaahteraa, tipit on pyöreät, noilla hoituu popit, rokit ja jaskatkin.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
sabian
17.04.2008 20:29:08
promarkkia jo vuodesta kivi ja kirves.
Ei ryyppy miestä kaada jos ei mies ryyppyä
Jaska
17.04.2008 20:32:55
Niinpä, yleensä kiistellään vain faktoista.

Mielipiteistä ei voi kiistellä mutta toisen huonosta mielipiteestä voi aina huomauttaa.

Oma mielipide on se että Pro Markit on aina tuntuneet jotenkin jäykiltä. Että ne ei jousta lainkaan. Vähän ku olisivat ontot sisältä. Firthit taas joustaa sopivasti.
Jupi57
17.04.2008 21:18:38 (muokattu 17.04.2008 21:20:54)
Oma mielipide on se että Pro Markit on aina tuntuneet jotenkin jäykiltä. Että ne ei jousta lainkaan. Vähän ku olisivat ontot sisältä. Firthit taas joustaa sopivasti.

Tästä(kin) keskustelemma asiallisesti ensi heinäkuussa, kun olen tarjonnut Sinulle tarpeeksi jazzjuomaa.
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
Juupe
17.04.2008 21:51:34
Pro Markia olen viimeksi kokeillut yli 10v sitten, en tykännyt. Pitäisköhän kokeilla taas kun Paicekin niitä käyttää ja kehuu... Vic Firthejä on ollut käytössä monen mallisia, nykyään treenatessa 5B ja teatterikeikoilla joku vaahteramalli. Muilla keikoilla kuitenkin Regal Tip.

Ai niin, onhan mulla seinällä metriset Pro Markit, logo on kyllä käännetty tarkasti piiloon.
Ja taitaa kapulakassista vielä löytyä Pro Markin Bill Bruford-käpit.
Anonymous-jazz
17.04.2008 23:24:34

Mä vedän useimmin aina Regalin kepeillä. Grooversit on hienot kapulat.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Jaska
17.04.2008 23:54:18
Tästä(kin) keskustelemma asiallisesti ensi heinäkuussa, kun olen tarjonnut Sinulle tarpeeksi jazzjuomaa.

Ai! No mutta, odotan kovasti sitten tuota jazzjuomasessiota.
Kailis
18.04.2008 00:13:34

Nyt on ollut pitkään amerikan tuomisina V F:n 5A American hickoryt. Enpä ole laatukeppien välillä muuta eroa huomannut kuin kokoerot. Vaterista pidän ehkä eniten.
markkuliini
18.04.2008 01:35:25

Omat kokemukset/dissaukset ranskalaisin viiruin:

-Pro-Mark: tipit menevät suht.nopeasti muhjuksi. Eivät välttämättä halkea isoa palaa pois, mutta peltisoundi huononee kun tippi menee pehmeäksi / pudottaa pikktikkuja. Lisäksi kapulan ohuin kohta tipin alapuolella on perusmalleissa järjestään liian paksu, kapulat ovat etupainoisia mun käteen.

-Vic firth: Muutaman parin silloin tällöin ostaneena, 100% kapuloista on hajonnut kanttilyönneistä todella nopeasti tyyliin kerrasta-poikki tai tippi on haljennut nopeasti. Tämä siis puunvärisissä. Signatureissa on tipit hajonneet nopeasti.
Mun kokemuksien mukaan Vic:ien puu on liian kuivaa ollakseen kestävää. Tai sitten niitä on säilytetty liian kauan enen myyntiä.

Regalit kestävät mulla todella hyvin, mun käsiin sopii lakattu kapula, ja sen kosteustasapainokin lienee pysyy hyvänä lakkauksen ansiosta.
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
Starless
18.04.2008 19:25:06
pro mark 5a ja 7a parit ovat aina valmiina koska niitten kanssa ei ole sattunut pettymyksiä.

tama oakin 7a:t kans käytössä nykyjään. ne vaan tuntuu jotenki jämäkiltä ja kuluvat nätisti.

Ostin kerran nylon-tippiset about 15 ekun pro markit ja 10 minuutin soiton jälkeen irtos toisesta nuppi ja toinenkaan ei kauaa pysynyt. Sen jälkeen en ole koskenut. Kysynpä siis että soitteleeko joku oikeesti nylon-tippisillä?
Kailis
18.04.2008 21:28:37

pro mark 5a ja 7a parit ovat aina valmiina koska niitten kanssa ei ole sattunut pettymyksiä.

tama oakin 7a:t kans käytössä nykyjään. ne vaan tuntuu jotenki jämäkiltä ja kuluvat nätisti.

Ostin kerran nylon-tippiset about 15 ekun pro markit ja 10 minuutin soiton jälkeen irtos toisesta nuppi ja toinenkaan ei kauaa pysynyt. Sen jälkeen en ole koskenut. Kysynpä siis että soitteleeko joku oikeesti nylon-tippisillä?

On niitäkin ollut ihan viimekin aikoina. No probs. Tosin jenkkilässä ne maksaa 5 $ pari.
Bobana
19.04.2008 03:02:45
Olen yrittäny saada Pro-Markin 5B:tä nylon tippisenä mutta vielä tänäpäivänäkin on epäselvää että onko niitä olemassa vai ei. Myyjä ei ole ajantasalla. Välillä niitä on ja välillä ei.
Siispä soitan puupäillä, niinkuin itsekkin olen. 2B:llä soitin 15 vuotta, mutta kun nopeudet kasvoi mahottomiksi niin oli pakko vaihtaa 5B:hen jotta ilmanvastus pienenee. Nojoo, huomattavasti kevyemmät siis ovat.

Ja mihkää en ProMarkia vaihda. Vicksit ja sun muut ballbexit, zildjiaaneista puhumattakaan ei oo kestäny edes keikkasettiä läpi. ProMarkit ei oo katkennu ikinä. Laadusta on ilo maksaa. Tänäänkin olin keikalla (tai siis eilen 18.4. pe) eivätkä ProMarkit taaskaan pettäneet.

Ja päivän pirkkaniksi on se että kun ostatte niitä vitun tikkuja niin kattokaa että puun syyt menee suoraan tipistä kepin puoliväliin saakka ainakin eli lyöntiosuuden matkan. Sillon ne kestää.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Kailis
20.04.2008 05:50:52

Olen yrittäny saada Pro-Markin 5B:tä nylon tippisenä mutta vielä tänäpäivänäkin on epäselvää että onko niitä olemassa vai ei. Myyjä ei ole ajantasalla. Välillä niitä on ja välillä ei.
Siispä soitan puupäillä, niinkuin itsekkin olen. 2B:llä soitin 15 vuotta, mutta kun nopeudet kasvoi mahottomiksi niin oli pakko vaihtaa 5B:hen jotta ilmanvastus pienenee. Nojoo, huomattavasti kevyemmät siis ovat.

Ja mihkää en ProMarkia vaihda. Vicksit ja sun muut ballbexit, zildjiaaneista puhumattakaan ei oo kestäny edes keikkasettiä läpi. ProMarkit ei oo katkennu ikinä. Laadusta on ilo maksaa. Tänäänkin olin keikalla (tai siis eilen 18.4. pe) eivätkä ProMarkit taaskaan pettäneet.

Ja päivän pirkkaniksi on se että kun ostatte niitä vitun tikkuja niin kattokaa että puun syyt menee suoraan tipistä kepin puoliväliin saakka ainakin eli lyöntiosuuden matkan. Sillon ne kestää.

Ei ole

http://www.guitarcenter.com/Pro-Mar … ry-Drumsticks-100001085-i1137197.gc
Jaska
20.04.2008 12:24:29 (muokattu 20.04.2008 12:24:56)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)