Aihe: Tuplapedaali tekniikka hukassa?
1
Hevipoika
10.03.2008 17:03:56
Joo olen soittanut 7 vuotta rumpuja ja viimeset 2 vuotta tuplilla mutta vasta nyt olen alkanut miettimään normaalin single iskujen tekniikkaa (Tuntuu että nopeus ei tahdo tarttua). Netistä löytää paljon eri tekniikoita kuten näitä heel-toe, flatfoot ja muita kikkailuja. Kertokaa omasta mielestänne paras tekniikka ja hyviä vinkkejä tekniikan harjoitteluun.
l337dr
10.03.2008 17:51:21
Kannattaa tuo ''Nopeutta käsiin ja jalkoihin -FAQ'' kattella.
Völler, Klinsman zwei, Riedle...
toboc
11.03.2008 13:05:11 (muokattu 11.03.2008 13:06:45)
Samat treenit mitä teet käsillä, teet jaloilla. Kaikki minkä aloitat oikealla, opettelet "yhtä hyvin" myös vasurilla aloittaen. Klikki kokoajan messissä. Yks mikä kans auttaa keskittymisessä ja mulla ainakin parantaa tulosta on laittaa klikkiä outoihin paikkoihin. Eli kun treenaat esim perus paradidleä ovoovovv, laitat klikin lyömään esim 5/8: OvoovOvvovOovovv, tossa siis isolla merkitty klikin paikka. Kun rasittaa päätänsä, usein tekniikkakin huomaamatta paranee, ja myös polyrytmiset taidot kehittyy :D

EDIT: viel sen verran et kannattaa harjotella kaikilla mahollisilla temmoilla. Usein noi hommat alkaa olla yllättävän haastavia, kun tiputtaa temmon sinne 50 hujakoille..
Strumbali
11.03.2008 15:12:26 (muokattu 16.03.2008 22:52:06)
Tämän hetken hitti: heel-down rentoa single-vuorotahtia 16-osia, välillä vaihtaen heel-up:iin jossa jalkoja siirretään hitusen pedaalin keskiosalle. Vältetään nuijan hautaamista bassorummun kalvoon ja ollaan muutenkin joviaaleja. Yritetään saada nilkat ja jalkaterä toimimaan ilman, että koko jalka tekee ylös-alas liikettä. Yritetään myös pitää oikea jalka kurissa, ettei se yritä soittaa molempien jalkojen edestä.

Edit. eiku, eiku....
Hevipoika
16.03.2008 11:22:34
No polyrytmiset jutut on kyllä hyviä ku siinä joutuu käyttää vähän aivotyöskentelyäki. Mitä ootte mieltä näistä double stroke-roll pedaaleilla ku joku Virgil Donati tekee kyl hienoja juttuja (on se tosin aika kovan luokan rumpali) Mut jos joku tietää onko siitä ollu apua hirveästi että on opetellu sen ja kannattaa saada singlet aluks hyvään kuntoon ennekö alkaa sitä työstää?
Strumbali
06.04.2008 12:53:07
Yrjö Kollias selittääkin paremmin, mitä itse tuossa jupisin aikaisemmin, mihin on tarkoitus päätyä treenauksessa: http://www.youtube.com/watch?v=BA4Sq0mqU-k&feature=related

Henk. koht. oma jalkasoittoni on aivan mullin mallin tällä hetkellä. ;-D Ehkä se tästä.
Point
18.06.2008 16:41:49
Miullakin jalkatekniikka vähän jotain sinne päin. Nopeutta ja kestävyyttä pitäisi saada messiin ihan reilusti lisää. Ei pysy kassassa nopeammassa tempossa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)