absentmind 25.07.2008 18:35:12 | |
---|
Mitenkäs tuo perinteinen tapa soittaa valssia nyt meneekään.. kolmosisku tulee ilmeisesti aina hieman jäljessä? Omasta mielestäni tämä kuulostaa hyvinkin härskiltä, mutta kun on hääkeikka tiedossa niin ei tekisi mieli suututtaa mahdollisia puristeja yleisössä :D |
J x 25.07.2008 23:30:24 | |
---|
kolmosisku tulee ilmeisesti aina hieman jäljessä? Eikun kakkosisku vähän edellä :D (kuulostaa kevyemmältä) |
Velli 25.07.2008 23:32:00 | |
---|
Eikun kakkosisku vähän edellä :D (kuulostaa kevyemmältä) Juurikin näin. |
absentmind 26.07.2008 00:19:44 | |
---|
No niinhän se olikin. |
Velli 26.07.2008 02:35:29 | |
---|
ei tekisi mieli suututtaa mahdollisia puristeja yleisössä :D En usko, että kukaan sulle tulisi valittamaan, että soitat virveliä väärin valssissa, mutta voisivat tulla hyvinkin valittamaan, että bändi laahaa ja kuulostaa raskaalta. Siltä se näet kuulostaa, jos rumpali soittaa virvelin tarkasti neljäsosien kanssa kohdilleen. Niin ja hidas valssi onkin sitten taas asia erikseen. Itse ajattelen sen "shufflevalssina", jossa se kakkonen ei kiilaa. |
markkuliini 26.07.2008 02:38:33 (muokattu 26.07.2008 02:42:40) | |
---|
Kaikkein tärkeintä on kuitenkin soittaa kyseinen komppi tarpeeksi kevyesti, siis volyymiltaan. Se raskas fiilis tulee usein siitä, että neljäsosat tulee runtattua liian kovalla voimalla. Itse suosin valseissa vispilöitä. Toki sen kakkosen voi soittaa hieman eteen, mutta mielummin varmasti kohdilleen kuin epävarmasti viereen. Jamin kommentteja odotellessa.... :) Edit: Mikäli joltain meni muinoin toinen aihetta käsittelevä topic ohi, ja on tunti ylimääräistä aikaa, niin tässä linkki. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=52&t=137548&o=0 Tuo on ehkä yksittäisistä M.net-väännöistäni kovin. :) Edit2: Pystyin lukemaan ekan sivun, sitten tuli flashbackit ja oksennuksen maku suuhun... )90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules. |
Speedy 26.07.2008 13:03:01 | |
---|
No niinhän se olikin. No eihän se oo..! =) Kyllä ihan peri suomalainen valssi soitetaan kakkonen iskulle, tasaisina neljäs osina.. Vaikka muuten en kehuskelekkaan niin sen verran voin kehua omaavani kokemusta suomen eturivin humppa-solisteista että kaikki on sen halunnu menevän niin.. Ja vielä mitä yksinkertaisemmin sen soittaa, sitä parempi..;) Ja kepeys todellakin on minusta se avain tekijä.. Itsekkin vetelen sudeilla useimmiten.. Ja välttäkää basarin soittamista ykköselle kovin kovasti.. Jos basisti hoitaa tonttinsa hyvin, niin se ykkönen kyllä tulee sieltäkin.. Se kovaa poljettu, napsuvalla basari saundilla kyllä tappaa viimeisenkin keinuvuuden.. Ja jos alkaa ykköstä ja kolmosta kovin korostamaan, niin alkaa mennä jo masurkan puolelle.. Vaikkakin itse korostan kolmosta niin vastaavasti himmailen ykköstä.. "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
jazzmies 26.07.2008 16:13:36 | |
---|
Itse suosin valseissa vispilöitä. Juurikin näin. Itse mielelläni soitan jazzmaista tuhinaa oli kysymys hitaasta valssista, merimiesvalssista tai turve-valssista. Basso soittaa ykköset, yleensä hanuri/skitta soittaa kakkosen ja kolmosen, mihin rumpalia siihen enää tarvitaan. No soittamaan eteeristä sizzleä ja tuomaan liisteriä seinän (basso) ja hanurin (tapetti) väliin. Jotkut sanoo ettei saa soittaa Suomi-valssia jazzisti. Koettakaapa estää mua! Kukaan ei ole vielä pystynyt ja hyvin on kelvannut. Mieluiten valssien aikana kuitenkin haen drinksun ja kuuntelen kuinka hyvin bändi vetää! Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta.
Ronnie Österberg.
Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
- Kailis 2008 - |
Speedy 26.07.2008 16:44:41 | |
---|
Mieluiten valssien aikana kuitenkin haen drinksun ja kuuntelen kuinka hyvin bändi vetää! Puhut paljon mutta asiaa, täytyykin kokeilla tänä iltana.. "Pojat hei, mulla ois hyvä sovitus tohon seuraavaan valssiin...." =D "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Tankero 26.07.2008 16:59:40 | |
---|
No eihän se oo..! =) Kyllä ihan peri suomalainen valssi soitetaan kakkonen iskulle, tasaisina neljäs osina.. Vaikka muuten en kehuskelekkaan niin sen verran voin kehua omaavani kokemusta suomen eturivin humppa-solisteista että kaikki on sen halunnu menevän niin.. Ja vielä mitä yksinkertaisemmin sen soittaa, sitä parempi..;) Ja kepeys todellakin on minusta se avain tekijä.. Itsekkin vetelen sudeilla useimmiten.. Ja välttäkää basarin soittamista ykköselle kovin kovasti.. Jos basisti hoitaa tonttinsa hyvin, niin se ykkönen kyllä tulee sieltäkin.. Se kovaa poljettu, napsuvalla basari saundilla kyllä tappaa viimeisenkin keinuvuuden.. Ja jos alkaa ykköstä ja kolmosta kovin korostamaan, niin alkaa mennä jo masurkan puolelle.. Vaikkakin itse korostan kolmosta niin vastaavasti himmailen ykköstä.. Melekolailla noin. Siihen ykköseen ei pidä rumparistin juuri kajota ja siivilöillä vaan soitelee, niin pysyy kevyenä. Humppajyrä |
rintapek 26.07.2008 18:14:06 | |
---|
Ja kepeys todellakin on minusta se avain tekijä.. Ja välttäkää basarin soittamista ykköselle kovin kovasti.. .. Se kovaa poljettu, napsuvalla basari saundilla kyllä tappaa viimeisenkin keinuvuuden.. Ja jos alkaa ykköstä ja kolmosta kovin korostamaan, niin alkaa mennä jo masurkan puolelle.. Vaikkakin itse korostan kolmosta niin vastaavasti himmailen ykköstä.. Aikalailla kivasti kiteytetty. One kind of music only - the good kind |
hollmi-5 26.07.2008 22:38:39 | |
---|
Valssissa kannattaa olla melko huomaamaton. Jazzmies sen parhaiten laittoi. Rumpali saa valssin liitämään, kun osaa sudeilla ja kevyellä bassorummulla laittaa sopivasti fiilistä. Valssin soittaminen on minulle melkoista kidutusta. Perusbiitin vannotuneena ystävänä en osaa valssia kovin arvostaa. Joskus sitä on kuitenkin soitettava. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Jaska 27.07.2008 00:28:39 | |
---|
Mites se juttu siitä Kallion Ilposta taas meni? Studiossa valssia narulle puhelinluettelolla, vispilällä kaks ja kolme. Joskus ehkä satunnaisesti sutaisu ykköselle. |
Tankero 27.07.2008 15:58:47 | |
---|
Mites se juttu siitä Kallion Ilposta taas meni? Studiossa valssia narulle puhelinluettelolla, vispilällä kaks ja kolme. Joskus ehkä satunnaisesti sutaisu ykköselle. Se ykkösen sutaisu tulee sopivasti, kun sitä vasenta kättä pyörittelee tavan mukaan. Humppajyrä |
Tankero 27.07.2008 15:59:21 | |
---|
Valssissa kannattaa olla melko huomaamaton. Jazzmies sen parhaiten laittoi. Rumpali saa valssin liitämään, kun osaa sudeilla ja kevyellä bassorummulla laittaa sopivasti fiilistä. Valssin soittaminen on minulle melkoista kidutusta. Perusbiitin vannotuneena ystävänä en osaa valssia kovin arvostaa. Joskus sitä on kuitenkin soitettava. Minusta taas sitäkin on mukava vetää. Olisko taittumis kysymys. Humppajyrä |
hollmi-5 01.08.2008 22:16:04 | |
---|
Minusta taas sitäkin on mukava vetää. Olisko taittumis kysymys. Ei ole. Taittuu, mutta ei maistu. Valssi on paskaa musaa... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 02.08.2008 05:34:09 | |
---|
Äh, itse pidän kolmosista. Proäijät ei tajua sen mahdollisuuksia. Paras tahtilaji sekoilla suuntaan jos toiseen. Pääsee helposti nelosiin, mutta mahdollisuus vaikka vitosiin on kiva. Jippikaijee, mutherfukkers. |
Ruutikallo 02.08.2008 05:57:37 | |
---|
Äh, itse pidän kolmosista. Proäijät ei tajua sen mahdollisuuksia. Paras tahtilaji sekoilla suuntaan jos toiseen. Pääsee helposti nelosiin, mutta mahdollisuus vaikka vitosiin on kiva. Jippikaijee, mutherfukkers. Jepujep. Tuo mun edellinen pedagokini on säveltänyt/tehnyt syncopatoin Waltzin. Eipä tarjoa syncopation opus moista3/4:sta. oivaa. Tsori keikan jälkimainingit. -H- "Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä" |
Kailis 02.08.2008 06:22:06 | |
---|
Eipä tarjoa syncopation opus moista3/4:sta. Voi voi. Riitele nakkikioskilla. |
Ruutikallo 02.08.2008 06:46:55 | |
---|
Voi voi. Riitele nakkikioskilla. Eiijjole tarve. "Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä" |