Aihe: Klikin kanssa soittaminen vs. biisien mukana soittaminen
1
absentmind
14.07.2008 12:31:07
Mulla on sähkörummut, niin pystyn nauhottaan omaa soittoani tosi helposti. Oon nyt viime aikoina nauhotellu sekä klikin päälle jammailua että joidenkin biisien päälle soittoa. Huomasin, että klikin kanssa soitetut pätkät kuulostaa suht tiukalta ja tasaiselta, mutta biisien mukana soitetut klipit onkin paljon huonompia timeltään ja soittovirheitä on enemmän.

Miten asian laita on teillä? Onko ratkaisu soittaa enemmän kappaleiden mukana? Siinä kun omaa soittoa on hankalampi tarkkailla kuin klikin kanssa.
Suleima
14.07.2008 12:49:24 (muokattu 14.07.2008 12:50:34)
Tähän aiheeseen voisin mainita vähän omia kokemuksiani.
Oon huomannut ihan saman homman, soitto muuttuu sitä kömpelömmäksi, mitä lujempaa levyt pauhaa ipodista. Lätyille soittaminen on helvetin mukavaa hommaa ja hieno rentoutumistapa, mutta kun haluan pitää kehityskäyrän plussan puolella tai edes ylläpitää soittotaitoa, laitan taustamusiikin sen verran hiljaiselle että virheet kuuluvat selvästi. Tällöin niitä myös harvemmin tulee.
(edit: siis harvemmin kuin levyjen soidessa lujempaa)
absentmind
15.07.2008 16:52:29
Oho, ihan totta: kokeilin pitää biisiä tavanomaista hiljasemmalla ja heti kuulosti paremmalta. Ei yhtä hyvältä kun klikin kanssa, mutta paremmalta kuitenkin.
Kailis
16.07.2008 06:31:40

Taustat pois kokonaan ni komppi saattaa olla jees. Tai sit ei.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)