Aihe: Basari flämmää tahattomasti poljetun hihatin kanssa
1
absentmind
01.07.2008 21:09:24
En oo kovin kauaa harrastanu hihatin polkemista (oon itseoppinut ja lisäksi soittanut suurimman osan ajasta sähkörummuilla joissa on kehno hihapedaali), mutta oon lähiaikoina huomannut kuinka hillittömästi se tuo gruuvia lisää oikein käytettynä.

Nykyään alkaa hihat- ja basarijalan independence olla jo jotenkin kohdillaan (se oli aivan retuperällä vielä esim 6kk sitten), mutta kuitenkin semmonen ongelma on että jos soitan vaikka sambakuviota basarilla ja poljen tasasia kahdeksasosia hihattiin, niin jälkimmäinen peräkkäisistä bassari-iskuista (kuvio on siis o--oo--oo--oo--o) flämmää hihatin kanssa, enkä saa sitä tasaiseksi muuta kuin hitaissa tempoissa.

Onko ratkaisu siis vain jyystää hitaasti tuollaista kuviota, vai löytyykö jotain muita hyviä harjoituksia tahattoman flämmäyksen poistamiseen?
moderndrummer88
01.07.2008 21:34:06
Onko ratkaisu siis vain jyystää hitaasti tuollaista kuviota, vai löytyykö jotain muita hyviä harjoituksia tahattoman flämmäyksen poistamiseen?

Sinäpä sen jo sanoit, ei tuossa asiassa mitään oikotietä onneen ole, ei muuta kuin rattoisia hetkiä klikin kanssa!
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Youni
03.07.2008 12:25:56 (muokattu 03.07.2008 12:26:05)
Sinäpä sen jo sanoit, ei tuossa asiassa mitään oikotietä onneen ole, ei muuta kuin rattoisia hetkiä klikin kanssa!

Näin se on nähtävä. Polje sitä haikkaa joka hiton kompissa, kyllä se sieltä kehittyy! Itse olen nyt vääntänyt seuraavanlaista koordinaatiotreenikomppia: BD ja HH poljettuna vuorojaloin 8-osia, oikealla kädellä jazzkuvio rideen, vasen käsi poimii iskuja snarella mahdollisimman vaikeisiin väleihin. Suosittelen kokeilemaan. :D
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Ruutikallo
04.07.2008 11:31:01
vasen käsi poimii iskuja snarella mahdollisimman vaikeisiin väleihin.

Esim. Syncopation kirjaa voit käyttää tuohon. Soittamalla melodian sillä vasurilla.

Ollee kaikilla tiedossa, mutta kunhan yritän päteä.

-H-
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)