pietari-poika 02.09.2009 22:35:40 | |
---|
Elikkäs, viikon parin päästä saan mökiltä sähkörummut (Yamaha DTXplorer) tänne Vantaalle kerrostaloasuntoon (JES!) ja silloin voidaan varmaankin jo puhua rumpujen soiton opettelusta. Olen siis soittanut klassista pianoa 9 vuotta ja sähkökitaraa 2 vuotta joten tunnen jo teoriat ym. Hakusessa olisi jonkinlainen vihkonen/opas joka opastaisi rumpujen soiton alkeisiin. F-musiikit ym. on varmaankin tällaisia opuksia täynnä, mutta onko olemassa jotan oppaita joita välttää/haalia? Osaan soittaa rummuilla peruskompin ja siihen muutaman erilaisen variaation virvelin ja basarin iskuja lisäämällä/muuttamalla ja muutaman fillin. Kiitokset jo etukäteen vastanneille. |
markkuliini 02.09.2009 23:06:55 | |
---|
Leevi Leppäsen tekemä Rokkaavat rummut on hyvä perusopus aloittelijalle, joka käy läpi muutamien komppien variaatioita. Helppotajuinen, looginen ja suomeksi. Suosittelen ekaksi kirjaksi. Fasulta löytyy varmasti (ellei ole myyty hetkellisesti loppuun), eikä maksa maltaita. "Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani." |
EH 03.09.2009 13:56:03 | |
---|
Täältä toinenkin ääni Rokkaaville rummuille. Mulla on itse asiassa tuossa oma kappaleeni opuksesta jouten. Pistinkin sulle pietari-poika pikaviestiä, josko käytetty kelpaisi. Don't waste your time or time will waste you. |
jazzmies 04.09.2009 23:48:37 | |
---|
Sellainen kuin Mika Säilyn Rumpusettisoiton perusteet on mainio kirja itseopiskeluun. Lähtee alkeista ja siinä on mukana DVD, jolta näkee kivasti miten kompit ja fillit toteutetaan. Itse käytän kirjaa paljon opetustyössäni. Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa miten soittoharrastuksessa kannattaa edetä. Suosittelen lämpimästi. Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat? |
Ruutikallo 05.09.2009 10:19:00 | |
---|
jazzmies: Sellainen kuin Mika Säilyn Rumpusettisoiton perusteet on mainio kirja itseopiskeluun. Lähtee alkeista ja siinä on mukana DVD, jolta näkee kivasti miten kompit ja fillit toteutetaan. Itse käytän kirjaa paljon opetustyössäni. Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa miten soittoharrastuksessa kannattaa edetä. Suosittelen lämpimästi. Saiskos siitä dablbeisdram lessonista teoksen myös =) Linkki ainakin, plz. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
jazzmies 05.09.2009 12:36:42 | |
---|
henydrum: Saiskos siitä dablbeisdram lessonista teoksen myös =) Linkki ainakin, plz. Tottakai. Ja kannattaa tsekata juutuubista myös Mika Säily Big Bandin setti kappalejärjestyksessä. No nämähän molemmat, siis dablbeissdram ja big band videot ovat sellaisia turhautumapurkauksia työstressin aikaansaamina. Rumpukirjat ovat taas hieman eri otteella toteutettua "vakavampimielistä taidetta ja analyysia". http://www.youtube.com/watch?v=Jox2WlNX7Vo ja big bandin avausraita http://www.youtube.com/watch?v=vMw96mnVtes Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat? |
Ruutikallo 05.09.2009 15:22:52 | |
---|
jazzmies: Tottakai. No nämähän molemmat, siis dablbeissdram ja big band videot ovat sellaisia turhautumapurkauksia työstressin aikaansaamina. Äläs nyt vähättele mestariteoksia. Mutta rytmiikkaa rumpusetille on kyllä oiva kirja. Opetuskäyttöön valjastin sen, täänx vielä. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
OPJ1974 06.09.2009 00:11:33 (muokattu 06.09.2009 00:12:27) | |
---|
henydrum: Mutta rytmiikkaa rumpusetille on kyllä alkupuoleltaan oikein kiva, mutta pidemmälle mennessä minulle vielä ainakin toistaiseksi ihan utopistinen kirja. Hyvä Mika, kyllä mä voit tuota opusta suositella niille, jotka haluavat haastetta, enemmän tai vähemmän. Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
jazzmies 06.09.2009 02:00:12 | |
---|
OPJ1974: alkupuoleltaan oikein kiva, mutta pidemmälle mennessä minulle vielä ainakin toistaiseksi ihan utopistinen Hyvä Mika, kyllä mä voit tuota opusta suositella niille, jotka haluavat haastetta, enemmän tai vähemmän. Jes, mutta viime vuonna ilmestynyt Rumpusettisoiton perusteet on mainitsemasi kirjan ensimmäinen osa, mikä lähtee ihan alusta. Tahdit ääriään myöten täyteen onomatopoeettisesti honottaen: "Taa-gaa-uus-vaa-veer-hoo-jeen, taa-gaa-maii-teen-mee-rii-een, taa-gaa-vuo-tiin (miksi "vuotiin" eikä "vuotten"?) mai-teen-mii-rii-en". Tällaisiako nämä laulajat nykyään ovat? |
OPJ1974 06.09.2009 16:50:56 | |
---|
jazzmies: Jes, mutta viime vuonna ilmestynyt Rumpusettisoiton perusteet on mainitsemasi kirjan ensimmäinen osa, mikä lähtee ihan alusta. No en mä kehtaa enää semmoisia... on sentään vuodesta -82 soitellut enemmän tai vähemmän. Tosin tekniikkaa olen treenannut vasta näemmä pari vuotta (heh). Ja kuten sanoin, haasteita pitää olla. Hiljaa hyvä tulee ja onneksi on kaikki aika maailmassa siihen asti, kunnes hautamullat päälle laitetaan. Muusikolla on kolme olotilaa: Känni, krapula ja outo olo. |
Vallu-Veke 06.09.2009 20:00:05 | |
---|
markkuliini: Leevi Leppäsen tekemä Rokkaavat rummut on hyvä perusopus aloittelijalle, joka käy läpi muutamien komppien variaatioita. Helppotajuinen, looginen ja suomeksi. Suosittelen ekaksi kirjaksi. Fasulta löytyy varmasti (ellei ole myyty hetkellisesti loppuun), eikä maksa maltaita. Se kirjan mukana tuleva CD on kaiken a&o. Jos on edes hieman rytmikorvaa, niin ne peruskompit lähtee sen avulla aika mukavasti rullaamaan, ilman, että saa pääkipua niistä rumpunuoteista. Ehkä niitä nuottejakin kannattaa vähän katsella, mutta korvalla pärjää aika mukavasti. |
pietari-poika 08.09.2009 22:12:58 (muokattu 08.09.2009 22:14:30) | |
---|
Nyt on toi Rokkaavat Rummut-kirja hommattu käytettynä jäsen EH:lta. (Kiitokset vielä sinne päin.) Nyt sitten vaan odottelen että rummut saapuu (tämän viikon sunnuntaina). |