Aihe: keinoja harjoitella tuplabasarilla/pedaalilla soittamista
1 2 3 4 5 6 7 8
CazyDrummeR245
07.11.2009 15:52:04 (muokattu 07.11.2009 15:53:00)
olen siis soittanut rumpuja jo 3 vuotta, mutta kun vasta äskettäin innostuin metalli-musiikista, ja sen soittamisesta, aloin harjotella tuplapedaalila soittamista, hitailla tahdeilla menee perus tukutukut ja nopeat pyrähdykset jotenkin, niissä kuitenkin on vielä reenaamisen varaa, ja vähän nopeammat temmotkin menee ihan ok, mut sit mennän vielä vähän nopeampiin, minulla vähä ajan päästä alkaa tempo mennä epätasaisemmaksi tai alkaa vetään suonta jomman kumman jalan taipeesta, mitä teen väärin, olisin todella kiitollinen jos kertoisitte omista tavoistanne treenata tuplaBD:tä
Kailis
07.11.2009 16:01:42

Nyt pitää olla varovainen etten lennä jäähylle. Tervetuloa heikki foorumille.
hollmi-5
07.11.2009 23:26:40
Sinä yrität liikaa ja rentous katoaa. Joe Morellon sanoin: Jos haluat olla nopeampi, sinun pitää yrittää vähemmän.

Hitaasti ja hiljaa aloittamalla saa pikku hiljaa lisää nopeutta. Tuloksia tulee ajan kanssa, jos on malttia. Oikomalla särkee vain itsensä ja rummut siinä ohessa. Rumpujen soittaminen on tekniikkalaji. Siinä ei tarvita ollenkaan voimaa, mutta kestävyyttä tarvitaan. Varsinkin metallihommissa.
Soundit, piuhat ja kajarit.
toba
10.11.2009 01:12:25

CazyDrummeR245: olen siis soittanut rumpuja jo 3 vuotta, mutta kun vasta äskettäin innostuin metalli-musiikista, ja sen soittamisesta, aloin harjotella tuplapedaalila soittamista, hitailla tahdeilla menee perus tukutukut ja nopeat pyrähdykset jotenkin, niissä kuitenkin on vielä reenaamisen varaa, ja vähän nopeammat temmotkin menee ihan ok, mut sit mennän vielä vähän nopeampiin, minulla vähä ajan päästä alkaa tempo mennä epätasaisemmaksi tai alkaa vetään suonta jomman kumman jalan taipeesta, mitä teen väärin, olisin todella kiitollinen jos kertoisitte omista tavoistanne treenata tuplaBD:tä

No ei varmaan kantsii kuule vedellä "vähän vielä nopeemmin" jos näin käy.. Kantsii vaa kuule vedellä niitä tempoja missä ei noin käy!
ferodoz
04.01.2010 00:16:42

Vähän vaikea sanoa tuosta nopeasta patoutumapoljennasta, mutta perusniksit hyvänkuuloiseen ja sujuvaan tukutukuun on mulla ollut seuraavat.

Metronomi käyntiin, ja sitten ei muuta kuin hinkata nuottipyramidia edestakaisin niin kauan että menee. Elikkäs nuottipyramidi on seuraavanlainen: 4osat, 4osatriolit, 8osat, 8osatriolit, 16osat, 16osatriolit. Aluksi vaikka 4 tahtia jokaista, Ja tuota samaa rullata alusta loppuun ja lopusta alkuun. Ja tosiaan pelkällä basarilla, vuoroiskuin.
Kun rupeaa sujumaan, niin nopeampaa tempoa vain kehiin.

Okei, nyt sujuu nuottipyramidi komiasti alusta loppuun, mitäs sitten.?

No, sama juttu mutta tuplaiskuilla. On muuten äärimmäisen tehokas treeni. Mikäli huomaat että esim vasen jalkasi on heikompi kuin oikea, niin kannattaa tämä tuplaiskutreeni aloittaa vasemmalla jalalla. Elikkäs järjestykses V V O O - V V O O

'edit: sama harjoitus toimii kokonaisuudessaan myös käsitreeninä!
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
toba
04.01.2010 14:09:35

ferodoz: Ja tosiaan pelkällä basarilla, vuoroiskuin.
Kun rupeaa sujumaan, niin nopeampaa tempoa vain kehiin.

Okei, nyt sujuu nuottipyramidi komiasti alusta loppuun, mitäs sitten.?

Pelkällä basarilla? Miksi ihmeessä? Huomattavasti tulee lisää aivotyöskentelyä, kun otetaan kaikki raajat messiin, joten miksi ei käyttää 4:ää raajaa heti kun homma on oivallettu ja pari kertaa läpi puhtaasti soitettu?
moderndrummer88
04.01.2010 23:36:14 (muokattu 04.01.2010 23:36:52)
toba: Pelkällä basarilla? Miksi ihmeessä?

Rauhotu jo tässä sun tuplaapedaalin vuorisaarnassa.

keinoja harjoitella tuplabasarilla/pedaalilla soittamista
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Kailis
04.01.2010 23:45:52

moderndrummer88: Rauhotu jo tässä sun tuplaapedaalin vuorisaarnassa.

No mut harvat biisit menee pelkästään basarilla et sinänsä...
toba
04.01.2010 23:59:22 (muokattu 05.01.2010 00:02:16)

moderndrummer88: Rauhotu jo tässä sun tuplaapedaalin vuorisaarnassa.

Munmielestä on järkevää kyseenalaistaa kyseenalaisia kommentteja.
Sitäpaitsi en usko että viestin aloittaja urheilun vuoksi harjoittelee basarilla polkemista, jos näin on, niin sitten toki voidaan kädet unohtaa.
moderndrummer88
05.01.2010 00:44:41 (muokattu 05.01.2010 00:45:28)
toba: Munmielestä on järkevää kyseenalaistaa kyseenalaisia kommentteja.
Sitäpaitsi en usko että viestin aloittaja urheilun vuoksi harjoittelee basarilla polkemista, jos näin on, niin sitten toki voidaan kädet unohtaa.

Kyllä se tuplien soitto vaatii myös ihan raakaa treeniä pelkillä niillä tuplilla. Kun kysyin Markus Ketolalta treenivinkkejä, niin hän sanoi erittäin tärkeän asian: pitää keskittyä yhteen asiaan kerralla treenatessa, jos treenaa tuplia niin sitten treenataan niitä tuplia, eikä mitään neliraajasysteemeitä, jotka vie keskittymistä itse jalkojen tekniikan treenaukselta. Indepence- ja kordinaatiotreenit sitten erikseen.
ferodoz
05.01.2010 00:54:23 (muokattu 05.01.2010 01:11:23)

toba: Pelkällä basarilla? Miksi ihmeessä? Huomattavasti tulee lisää aivotyöskentelyä, kun otetaan kaikki raajat messiin, joten miksi ei käyttää 4:ää raajaa heti kun homma on oivallettu ja pari kertaa läpi puhtaasti soitettu?

Ketjun aloittaja kysyi mielestäni tuplabasaritreeniä, etkä aivotyöskentelytreeniä. ;)

Löydät sen ihan varmasti edestäsi jos reenailet pelkillä jaloilla niin että sujuu. Usko mua. :) en tarkoita sitä että sun pitäis seuraavan 3 vuoden ajan soittaa pelkkiä basareita, vaan sitä, että siitä on aivan uskomattoman paljon hyötyä jos treenaat ensin jalat kuntoon ja sitte rupeat vasta soittamaan ns. setillä.

Niinkuin MD88 tuossa alempana sanoikin että mut treenit on erikseen.

Edit: eikä tuota nuottipyramidia ihan hetkessä skulaa, kyllä se aikansa vaatii. Itse treenaan niin että hinkkaan käsillä tuota joka päivä läpi, ja melko usein myös jaloilla. käsillä sen vuoksi enemmän että tuplapedaali ei ole mulla se kaikista välttämättömin asia, lukuunottamatta yhtä hevibändiä missä soittelen. Humpassa ja bilemusassa tuplien käyttö on todella vähäistä, joissain satunnaisissa filleissä maustan hieman tuplilla. :)
Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu
ferodoz
05.01.2010 00:56:56

Kailis: No mut harvat biisit menee pelkästään basarilla et sinänsä...

Gayliz on tässä oikeassa. Mutta kyllä sen silti löytää edestään että jaksaa reenata jalat kuntoon ennen kuin tosissaan rupeaa treenaamaan sitä saatanan nopeaa tuplabasaria. Tai mitään muutakaan tupliin liittyvää.
moderndrummer88
05.01.2010 01:03:41 (muokattu 05.01.2010 01:05:00)
toba:

Tossa vielä lainaus aloittajan viestistä:
mut sit mennän vielä vähän nopeampiin, minulla vähä ajan päästä alkaa tempo mennä epätasaisemmaksi tai alkaa vetään suonta jomman kumman jalan taipeesta,

Ei mitkään neliraajakordinaatiotreenit ole lääke tohon vaivaan. Tästä Kailiksenkaan on varmaan turha alkaa inttämään...
Kailis
05.01.2010 01:08:34

Tästä Kailiksenkaan on varmaan turha alkaa inttämään.

Niin, mutta oletettujen muovipäällysteiden kiiltävyydestä sen sijaan...
moderndrummer88
05.01.2010 01:12:23
Kailis: Niin, mutta oletettujen muovipäällysteiden kiiltävyydestä sen sijaan...

Ei mennä siihen, tai tänä yönä ei tule nukuttua...
ferodoz
05.01.2010 01:13:41

moderndrummer88: Ei mitkään neliraajakordinaatiotreenit ole lääke tohon vaivaan. Tästä Kailiksenkaan on varmaan turha alkaa inttämään...

Kailis: Niin, mutta oletettujen muovipäällysteiden kiiltävyydestä sen sijaan..

Ottiko koville ku et saanu mistää aiheeseen liittyvästä vängätä vastaan? :D
Kailis
05.01.2010 01:16:57

ferodoz: Ottiko koville ku et saanu mistää aiheeseen liittyvästä vängätä vastaan? :D

Ei, olen äskeisen masturbaationi ansiosta hyvinkin pehmeä.
ferodoz
05.01.2010 01:19:21

Kailis: Ei, olen äskeisen masturbaationi ansiosta hyvinkin pehmeä.

Oli muuten ensimmäinen sun kommentti ikinä mille oikeasti tuli päästettyä räkäiset naurut. :D Tuli vain niin puskista tuo :DD
Deino
05.01.2010 01:30:29

ferodoz: Oli muuten ensimmäinen sun kommentti ikinä mille oikeasti tuli päästettyä räkäiset naurut. :D Tuli vain niin puskista tuo :DD

Kailis yrittää jo liikaa.
Rumpukapulat
05.01.2010 02:24:55 (muokattu 05.01.2010 02:25:43)

Sillonkin kun rudimentteja vedetään ni eikö ole kuitenkin melko yleistä treenata niitä pelkästään virveliin. Tottakai koko setin soittaminen rudimenteilla on myös suositeltavaa, mutta alleviivaan sanaa yleensä. Ei aina, tai pelkästään, vaan yleensä. Enemmissämäärin. Niin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)