Aihe: Akustisen skittalle toimivat vahvarit
1
witalis
02.10.2025 18:47:19
Kuten otsikko kertoo, haluaisin kokemuksianne akkareiden vahvareista; aitoa soundia tässä ollaan hakemassa. Fenderin satasta on yx mulle kehunu - oiskos muitakin hyväkkäitä tiedossa ja onko tuo Fender vahvari paikallaan?
oksatboys
15.10.2025 08:44:54

witalis: Kuten otsikko kertoo, haluaisin kokemuksianne akkareiden vahvareista; aitoa soundia tässä ollaan hakemassa. Fenderin satasta on yx mulle kehunu - oiskos muitakin hyväkkäitä tiedossa ja onko tuo Fender vahvari paikallaan?

Paljon on kiinni siitä millaisella pickupilla/mikrofonilla kitaran ääni napataan. Sitäkin voi sitten prosessoida vielä monella tapaa ennen vahvistinta. Nykyään myös impulssivasteiden (IR) käyttö on helppoa ja lopputulos hyvä. Sellaista viritystä varten tarvitaan toki pedali, mutta ei nekään paljoa enään maksa. Ehkäpä jo jossain vahvistimessakin on IR-ominaisuus, en ole markkinoita seurannut niin tarkkaan.

Noin muuten oma kokemus akkarivahvistimista on, että laatu nousee hinnan mukana.
WanhaWetäjä
15.10.2025 21:06:56 (muokattu 15.10.2025 21:10:29)

Hommasin mallintavalle ToneXCab FRFR tyyppisen aktiivikaapin jossa on kuitenkin perus sävysäädöt ja mahollisuus IRrien käyttöön, normi input ja outuput,aux in ja midi ja myös liitäntä tietokoneelle, taitaa toimia myös interfacena. Mahollisuus tehä 8 presettia editorilla mutta onnistuu myös manuaalisesti.

Pienikokoinen ja kevyt mutta tehoa löytyy, kokeilin pikasesti Yamaha APX 7000 >Helix Floor > Tonex Cab kokoonnpanoa ja voisin kuvitella että tuosta sais ajan kanssa hyvän akkarisoundin, toki onko mikään "aito" jos ei oteta mikillä, ainakin se plekun ääni etenkin kompppauksesta jää ainakin osittain uupumaan.

Tarkoitus olisi ottaa akkari keikkakäyttöön jossain kohtaa.
https://youtu.be/GFmZdlpsOJg?si=7sRXQnstsulNpa0f

Mulla on siis Helix Floor "moottorina" josta löytyy todella hyvät kaiut, kompurat, equt ja voi tehä presetin missä on kaikki tarvittava eli saa asetukset sormilla soitolle ja boostaukset soolosoitolle.
Soitan pääosin sähkökitaraa joten ToneXCab toimii myös siihen hommaan erinomaisesti, muutaman keikan kokemuksella tämä vs perinteiset aktiivikappit joita mulla on ollut useita eri merkkisiä.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)