Muusikoiden.net
20.04.2021

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pitääkö aina mennä Clickiin?
1
luossa
11.11.2020 15:05:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jammailin taas kerran yksikseni, ja samalla "etänä" muiden kanssa. Kaikki artistit joiden kanssa jammailin, eivät soita ihan puhtaasti metronomin tahtiin. Kaikki nuo artistit olivat yksin livenä. Huippu muusikoita, taitavia kitaristeja.

Vaikka otti Tap:illa kiinni temmosta, niin useinhan tuo vaihteli. Ja kuitenkin taas sai kiinni vaikka säkeistön lopussa.

Mitä mieltä muut temmosta, ja sen vaihtelusta? Ja onko sen niin ihan väliäkään, jos esiinnyt yksin? Ja akkarilla.

hallu
11.11.2020 19:18:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, sehän nyt vähän riippuu meinaatko niinkö taimia. Mun vastaus on, että tietenkin sillä on väliä. Jos soitetaan inhimillisessä taimissa, niin se on yksi ilmaisullinen muuttuja joka voi jonkin verran liikkuakin tunnelman ja mielialan mukaan. Jos soitetaan konetaimissa tai natsitaimissa, niin silloin se ei saa liikkua tai kone ei pysy mukana.

Itse tietokeneella demoillessa ja kavereiden kanssa puuhatessa käytetään konetaimia siksi, että musaa voi helposti editoida ja siirrellä sekvenssiohjelmasta toiseen ja lähetellä ristiinrastiin. Mutta jos lopputuote on ihan natsitaimissa, niin se kyllä on aika puuduttavan kuuloista. Kyllähän konettakin vasten taimia voi vähän nojailla eteen ja taakse, mutta kyllä se aikalailla siihen ristikkoon pitää osua että toimii. Ihmisten kanssa soittaessa taas ei seurata metronomia vaan niitä toisia soittajia ja reagoidaan niihin tapahtumiin mitä musassa on. Se kuulosta eloisammalta ja mielestäni on tavoittelemisen arvoista. Eli homma riippuu siitä mistä roikkuu.

Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-)
GiovanniDiRondo
06.12.2020 17:39:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tempon vaihtelu voi olla ok, jos se tukee ilmaisua. Kyllä kun itse teen biisin, niin toivoisin nimenomaan, että soittajat voisi optimoida tempoa kunkin osan tarpeiden mukaan. Biisin lopussa voi olla nopeampi tempo kuin alussa, kunhan ei mennä jonkun tietyn rajan yli.

Yksin soitellessa ei tietenkään mitään väliä. Jos musa kuulostaa hyvältä, niin voihan se vaihdella ihan miten vaan.

Eiköhän sen clickin käytön syyt yleensäkin ole pikemminkin tuotannolllis-taloudellisia kuin taiteellisia.

Olen käynynnä Piutissa, Lousissa, Retulaatsissa, Miiamissa
rintapek
06.12.2020 20:42:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

GiovanniDiRondo:

Eiköhän sen clickin käytön syyt yleensäkin ole pikemminkin tuotannolllis-taloudellisia kuin taiteellisia.

Beethoven?

Lelulaatikossani on vieläkin tilaa.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2021, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti