![]() 12.11.2010 14:16:35 (muokattu 12.11.2010 14:19:00) | |
---|---|
anti olla HULK | |
![]() 27.11.2010 15:10:25 | |
Uutta kitaraa ostelemassa. Vähän on tullut soiteltua akustisilla ja sähkiksillä, mutta akustinen viimein istisoano ittensä ja sähkis lähti takas kaverille. Uutta teräskielistä sii ostamaan. En soita bändissä, tai muutenkaan kitaransoiton alalla keikkaile, niin ihan selanen perushyvä ilman mitään hienouksia hakusessa. Budjetti sellanen 200e. Hienoa ois jos sais hihnaa ja koteloa jne. mukaan. Ehdotuksia? Ihan btw, oisko tosta mihinkään? http://www.f-musiikki.fi/kitarat_ja … arapaketti_/_teraskiel._kitara.html | |
![]() 27.11.2010 15:57:53 (muokattu 28.11.2010 13:50:05) | |
viesti siirretty oikeaa ketjuun. | |
![]() 07.02.2011 03:34:41 (muokattu 01.03.2011 22:05:27) | |
Kumpi massiivipuukansi on parempi seetri vai kuusi? Mitä eroa on nato- ja mahonki kaulalla? Ja onko akustisissa nailonkielisissä kitaroissa aina säädettävä kaularauta? Kiitos vastauksista jo etukäteen! | |
![]() 27.02.2011 17:20:04 | |
liimake: Kumpi massiivipuukansi on parempi seetri vai kuusi? Mitä ero on nato- ja mahonki kaulalla? Ja onko akustisessa kitarassa aina säädettävä kaularauta? Paremmuus on ihan kuulijan korvissa, mutta kuusi on vähän kestävämpi ja soundi "laajempi", seetri syttyy herkemmin ja toimii yleensä sormisoitossa tai näppäilyssä paremmin, mutta kumpikin on hyvä kitarakansimateriaali. En ny nopeasti muista mitä nato on, mutta mahonkikaula on ainakin se perinteisin vaihtoehto ja takuu hyvä. Ei aina. Kaularauta tuo painoa ja vähentää sointia, jolloin monet kitarat on varustettu vain tukiputkella, joka voi olla jotain kevyttä materiaalia, mutta tällöin kaulan säätäminen ei ole mahdollista ilman suurempia toimia (kaulan kuumaväätäminen). Kaularauta on hyvä ratkaisu kun vuodenajat ja vuodet muuttavat kitaran fysiikkaa konkreettisesti. | |
![]() 01.03.2011 21:58:36 (muokattu 01.03.2011 22:07:02) | |
Onko kellään minkäänlaisia kokemuksia suraavista nailonkielisitä kitaroista: -Admira- -Alhambra- -Raimundo- -Hohner- -Epiphone- Onko laadukkaita? Hyviä vai huonoja? | |
![]() 09.03.2011 21:01:55 (muokattu 09.03.2011 21:07:39) | |
Minkälaista teräskielistä kitaraa suosittelisitte? Soitan lähinnä rock/david choi, bruno mars tyylistä musaa. Paljon tulee tehtyä covereita ja sen takii pitäs soveltua jotenkuten äänittämiseen. Kitaralle vois tulla hintaa 100-500e | |
![]() 28.04.2011 13:31:22 | |
http://www.flanger.fi/verkkokauppa/ … itarat/vgs/&x139058=Select/Card Tuollaista kepakkoa olen katsellut, onko tuossa hintaluokassa huomattavasti parempaa, vai onko lähes se ja sama, mitä menen ostamaan? | |
![]() 07.05.2011 21:10:25 | |
Oisin ostamassa toista kitaraa. Kitara sais olla elektroakustinen. Onko noista mihinkään? http://www.thomann.de/fi/fender_cd60_ce_bk.htm http://www.thomann.de/fi/ibanez_v72ece_bk.htm | |
![]() 04.06.2011 14:35:57 | |
liimake: Onko kellään minkäänlaisia kokemuksia suraavista nailonkielisitä kitaroista: -Admira- -Alhambra- -Raimundo- -Hohner- -Epiphone- Onko laadukkaita? Hyviä vai huonoja? Omalla neljän vuoden soitto kokemuksella suosittelisin Epiphone. Olen yleensäkkin käyttänyt koko soitto aikana vain Epiphonen kitaroita, joten Epiphoneen et ainakaan tule pettymään. | |
![]() 12.06.2011 11:32:22 | |
Mulla on tällä hetkellä Yamaha FG730S, jonka lupasin faijalle tämän vanhan akkarin tullessa jotakuinkin tiensä päähän. Mutta, mitäpä tilalle? Mä soittelen lähes pelkästään plektralla ja samoja ralleja, mitä sähkikselläkin. Kymppisettiä olen käyttänyt ja muutenkin tykkäisin, että soitettavuus olisi enemmänkin "helppo", vaikka sitten sen soinnin kustannuksella. Tuo Yamahahan on melko edullinen ja tässä mietinkin, että saanko mä esimerkiksi tuhannella eurolla kovinkin radikaalisti omaan käyttöön paremman kitaran? Em. kitara kyllä istuu lapaseen kovinkin hyvin, sointi vain tuntuu olevan hiukan tukkoinen. Mikitystä mä en tarvitse, ja runkomuoto saisi olla mallia dreadnought soololovella tai ilman. Obi-Wan Kenobi is like god, but with better weapons. | |
![]() 24.06.2011 07:18:43 | |
Teret! Tässä on pikkuhiliaa kuluminoitunu 15v haaveilu ja on tullu tilaisuus aloittaa kitaransoitto. Kitaroita on tullu tutkittua vaikka ja mistä. Ja ylläripylläri että Thomann:lta löytyy edullisesti joku kiva malli mikä miellyttää silmää. Mutta kun en haluais kitaraa ostaa webbikaupasta, vaan pitäs päässä livenä käpistelemään moista. Kaverit onki kertonu palion mitä kannattaa ottaa huomioon ja onhan tääläki ollu palion hyviä vinkkejä. Mutta eniten nyt mietityttää se että jos budjetti on 250-350€, niin saanko tuolla satkun lisäpanostuksella mittään ratkasevvaa? Akustinen pittää olla ja metallikielillä, että saa viskipäissään kesäsin näppäilä Metallicaa terassilla! ;) Ajattelin vielä että elektroniikkaa ei tarvis olla ollenkaan+kokopuu kansi toki pitäs olla. Tuolla 250€ näyttäs saavan jo jotain kokopuukantisia, mutta onkohan eroa huomattavasti tommoseen 350€ kamppeeseen. Ja oliko täälä jossain tämmöstä kattavaa tietopakettia kielistä? Hösö | |
![]() 13.07.2011 15:44:52 | |
Hösö: Teret! Tässä on pikkuhiliaa kuluminoitunu 15v haaveilu ja on tullu tilaisuus aloittaa kitaransoitto. Kitaroita on tullu tutkittua vaikka ja mistä. Ja ylläripylläri että Thomann:lta löytyy edullisesti joku kiva malli mikä miellyttää silmää. Mutta kun en haluais kitaraa ostaa webbikaupasta, vaan pitäs päässä livenä käpistelemään moista. Kaverit onki kertonu palion mitä kannattaa ottaa huomioon ja onhan tääläki ollu palion hyviä vinkkejä. Mutta eniten nyt mietityttää se että jos budjetti on 250-350€, niin saanko tuolla satkun lisäpanostuksella mittään ratkasevvaa? Akustinen pittää olla ja metallikielillä, että saa viskipäissään kesäsin näppäilä Metallicaa terassilla! ;) Ajattelin vielä että elektroniikkaa ei tarvis olla ollenkaan+kokopuu kansi toki pitäs olla. Tuolla 250€ näyttäs saavan jo jotain kokopuukantisia, mutta onkohan eroa huomattavasti tommoseen 350€ kamppeeseen. Ja oliko täälä jossain tämmöstä kattavaa tietopakettia kielistä? Hösö Hei! Huomasinpas kysymyksesi vasta nyt. Toivottavasti vastaus auttaa vielä. Mun kokemus on, että sadalla eurolla saa lisäarvoa. Mitään muuta perustetta ei ole kuin se, että omia ostoksiani tehdessä olen tullut siihen tulokseen, että n. 350-450€ kitarat soivat keskimäärin paremmin kuin alle 300 € kitarat. Tosiaan kannattaa kokeilla myymälässä ja päättää itse, saatko hieman enemmällä rahalla selkeästi paremman kitaran. Yleisesti mielestäni kalliimmat akustiset kitarat soivat hallitummin ja niiden dynamiikkaa on helpompi säädellä soittamalla. Suurin osa soittamistani alle 300 € kitaroista soivat voimakkaasti, mutta epätasapainoisesti. Esimerkiksi yläpää saattaa helistä omaan makuuni liikaa ja kitara ei kuulosta hyvältä, jos soittaa hiljaa. Tuhannen euron hintaluokassa taas kitarat ovat hyvin tasapainoisia, soivat kauniisti riippumatta volumesta ja soitetun äänen korkeudesta. Siinä välissä on sitten monennäköisiä yksilöitä, mutta ainakin oma Ibanez AW800NT, jonka ohv taisi olla 450€ on selkeästi tasapainoisempi kuin kokeilemani halvemmat Ibanezit ja Yamahat (puhumattakan halpismerkeistä), mutta ystäväni 1200 € Cole Clarkille se häviää joka suhteessa. | |
![]() 03.08.2011 23:31:59 | |
Nyt pitäis vihdoin ottaa itteä niskasta kiinni ja joku edullinen/halpa akkari. Kitaraa oon soittanut aktiivisesti kohta kymmenen vuotta, mutta aina sähkäriä. Nyt tekee mieli teräskielistä akustista äänityksiin ja itsensä/viihdyttämiseen. Keikkoja ei tule heitettyä. Budjetti on tällä kertaa aika onneton, 350e max, kun pitää kallis interfacekin samalla ostaa. Kitaran täytyis olla ihan puusta eikä mistään korvikkeesta tehty, u know. Piezo saa olla, mutta ei tarvi olla. Kiinnostusta herättää erityisesti Yamaha APX500. Soitin sellasta pari päivää sitten liikkeessä pikasesti, istui ainakin käteen hyvin ohuehkon koppansa ja mukavan kaulansa ansiosta. Soundista en muista juuri mitään, testasin niin miljoonia ritsoja sillon. Kuitenkin, onko tuo ihan peruslaadukas kitara ja kelpaa mainitsemiini tarkoituksiin? Hinta on Tompalla erittäin houkutteleva 289e. Ei hakkaa vielä rajotinta vasten toi hinta. Onko siis hyvä ostos? Muita samankaltaisia, mielestänne parempia, saa toki ehdotella. | |
![]() 06.08.2011 23:51:50 | |
Jahas, tilasin nyt ihan summassa ja kokeilematta sen akkarin.. Takamine EGS333c. Kirjoittelen sitten vähän kokemuksia kun ritsa saapuu. Onko kenelläkään kokemuksia ko. kitarasta? | |
![]() 06.09.2011 00:28:34 | |
Terves! Olen muutaman vuoden näppäillyt vanhalla noname-nylonilla (arvo max 50e). Nyt pitäisi hankkia uusi vähän parempi kitara. Budjetti max 350e. Soitan vain kotona, yleensä ilman plektraa, näppäilyä pääasiassa, joten kitarassa saisi olla herkkä saundi. Kitarassa mielellään soololovi, mikki ei pakollinen. Kokopuukansi. Ajattelin aluksi perus ibanezia: http://www.thomann.de/fi/ibanez_g200ecent.htm solid spruce top, laminoitu Sitten löysin MANUEL RODRIGUEZ CABALLERO MODEL 10 http://www.thomann.de/fi/manuel_rod … guez_caballero_model_10_cutaway.htm solid cedar top, kansi ei kuvien perusteella näytä niin lakatulta, soi paremmin? Mutta kestääkö vaasan ankaraa säävaihtelua +30C - -30C, vai alkaako puu elää herkemmin? En ole aikaisemmin kuullut Rodriguez merkistä, kenelläkään kokemuksia? Jälkimmäisen ulkonäkö miellyttää. :) Nyt kysyn asiantuntijoilta, kummassa on enemmän rahalle vastinetta? Muitakin saa ehdottaa! Kiitos | |
![]() 09.09.2011 23:04:29 | |
Terve! 7-vuotias poika innostui kitaran soitosta. Opettaja ehdotti/pyysi ostamaan 3/4 kokoisen nylon-kielisen kitaran. Paikallinen kauppias kaupitteli lastulevykantista Jamppua (ovh. 129 €) ja puukantista Espanjalaista (valmistaja ei jäänyt mieleen, ovh. 189 € ). Jamppu saattoi olla cs40 mallia. Poika innostui Thomanin nettikaupassa LA MANCHA GLACIAL -59 BLACK METALLIC kitarasta (hinta 255 €) http://www.thomann.de/fi/la_mancha_glacial59_black_metallic.htm (ulkonäkö lienee syynä...) Googlettamalla en löytänyt La Manchasta suomenkielistä arviota/kommentteja. Osaako joku kertoa, minkalainen soitin on kyseessä?? Tarkoitus on, että hyvin alkanut harrastus ei lopu "huonosti soivaan ja aina epävireessä olevaan soittimeen". Poika on vasenkätinen, mutta ensimmäisten tuntien jälkeen opettajan ja pojan mielestä "oikeankäden" kitaralla soittamisessa ei ole ollut ongelmia. Liekkö kitaroita vasenkätisille?? Ja asia/kysymys on; Osaatko kertoa La manchan kitarasta tai vinkata muusta kitarasta (hinta max. 250 €). Olen päätymässä puukanteen (vaikken kitaroista ymmärrä, kuullostaa paremmalta...) Uskaltaako kitaran tilata nettikaupasta (särkymisvaara yms.?) Olen tässä kitara-asiassa samalla aaltopituudella kuin vaimo, kun hänelle kertoo mitä autossa on tapahtunut ennen bensavalon syttymistä..... | |
![]() 15.09.2011 12:31:29 | |
Hei kaikki kitaramusiikin ystävät! Olen aloittamassa kitaransoiton harrastustani uudelleen ja näin ollen olen ostamassa ensimmäistä akustista kitaraa itselleni ja nyt tarvitsisin vielä hieman henkistä ja ammattillista tukea kitaran valitsemisen suhteen. Olen aikaisemmin omistanut Yamahan sähkökitaran, mutta nyt olen päättänyt keskittyä kitaransoitossa tuohon akustisen puoleen. Olen jo valmiiksi tutkaillut Thomann-sivustoa ja Turun eri musiikkiliikkeitä ja nyt olisi sitten vuorossa päätöksen aika. Foorumia katsomalla olen viisastunut sen verran, että kitarassa pitää olla ehdottomasti kokopuinen kansi ja mikkejä siihen en todellakaan tarvitse. Mitä mieltä olette kuitenkin mahdollisesta soololoven mahdollisesta, mitä merkitystä ja tarvetta sillä olisi aloitettelevalle kitaristille, tulenko tarvitsemaan sitä ensimmäisessä teräskielisessä akkarissani? 450 euroa on suurin summa, jonka olen ensimmäisestä akustisesta "kitarapaketistani" valmis maksamaan. Suuren etsinnän ja tarkan arvioinnin ja vertailun tulkoksena Ibanezin AW85 RLG malli jäi positiivisena kuvana mieleeni ja olisin näin ollen kiinnostunut kuulemaan teidän mielipiteenne kyseisestä kitaramallista. Sain kitarasta pakettitarjouksen, johon sisältyy kyseinenen Ibanez AW85 RLG kitara, 15 kappaleen plektrapaketti, harjoittelua tukeva kitaransoiton opaskirja, viritysmittari ja kitaranpussi 410 eurolla. Laitoin kyseisen kitaramallin Muusikoiden.net keskustelualueen hakuun ja mielipiteitä tästä kitarasta lukiessani mieleeni nousi vielä yksi lisäkysymys esitettäväksi tästä Ibanezin mallista. Kitaran kansi on kokopuista seetriä ja kitaran sivut pitäisivät olla mahonkia ja oikein hyvältä se kaupassa kuulosti. Kelpaako kuitenkin pehmeä-ääninen seetrikantinen kitara myös plektralla soitteluun? Mutta mitä sanotte, tartunko kyseiseen kitaratarjoukseen? Testaamani kitara tuntui hyvältä kädessäni. Mikko kiittää vastauksista! | |
![]() 16.09.2011 23:51:06 | |
Terve! 7-vuotias poika innostui kitaran soitosta. Opettaja ehdotti/pyysi ostamaan 3/4 kokoisen nylon-kielisen kitaran. Paikallinen kauppias kaupitteli lastulevykantista Jamppua (ovh. 129 €) ja puukantista Espanjalaista (valmistaja ei jäänyt mieleen, ovh. 189 € ). Jamppu saattoi olla cs40 mallia. Poika innostui Thomanin nettikaupassa LA MANCHA GLACIAL -59 BLACK METALLIC kitarasta (hinta 255 €) http://www.thomann.de/fi/la_mancha_glacial59_black_metallic.htm (ulkonäkö lienee syynä...) Eipä ole kokemusta La Mancha merkistä. Näkyy kylläkin olevan näistä akustista kallein, mitä thomann myy. Luulisi pysyvän vireessä. Mutta virittäminen on silti aina tarpeen, koska puuhun vaikuttaa sää, ja eiköhän opettajakin vaadi viritysmittarin hankkimista. Kannattaa heti alussa opetella soittamaan oikein viritetyllä kitara, myös korva oppii. Suomesta mainitsen pari tietämääni verkkokauppaa, joista löytyy 3/4-osa kitaroita. Millbrook Helsingissa ja Soitin-Laine Turussa. Näissä on kohtuu valikoimat. On varmaan muitakin. Kyllä netistä voi tilata, kitarat pakataan niin, että ehjänä tulevat perille. Thomannilta saa samalla myös muun tarvittavan tavaran, esim viritysmittarin , nuottitelineen, varakielet jne. aika edullisesti. Ja takuu on soittimissa 3-vuotta. Amada ja Hohner merkillä näyttäisi löytyvän laatukitaroita 200-300 euroon. Aika elää - Aika kiitää -Aika nähdä | |
![]() 22.10.2011 23:18:34 (muokattu 22.10.2011 23:18:45) | |
Ensimmäistä akustista olisi tarkoitus ensi viikolla mennä metsästämään. Onko näistä 380e Ibanezeista mihinkään? http://www.levytukku.fi/www/tuotteet.html?product_id=172 Myös muita saman hintaluokan vehkeitä saa ehdottaa. Massecoream: http://maihinnousu.net/s/13188 | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)