![]() 20.08.2008 15:43:21 | |
---|---|
Itse tilasin hiljattain jenkeistä tällaisen L.R. Baggsin Para D.I. boksin: http://www.lrbaggs.com/html/products/preamps_paradi.shtml Ensikokemusten perusteella laite vaikuttaa oikein lupaavalta. Kun olen yksin lavalla, pyydän sen seuraksi vielä pienikalvoisen konkkamikin, jos suinkin mahdollista. Pitseriakeikat vetelen kyllä edelleenkin Fenderin Acoustasonic juniorilla. Harkinnassa on myös laajentaa pienen PA:n suuntaan. FBT MAXX 2 A aktiivikajarit on saaneet kehuja: http://www.thomann.de/fi/fbt_maxx_2_a.htm Yamahan pikkumikserit vaikuttaa myös kohtuullisen käyttökelpoisilta: http://www.thomann.de/fi/yamaha_mg_124_cx.htm | |
![]() 20.08.2008 16:09:40 | |
Itellä on hyvä puoli että vahvistin löytyy sähkikselle ja akkareille erikseen. Harkinnassa on myös laajentaa pienen PA:n suuntaan. Ilmeisesti alan päästä laitenarkomanian pahimmasta vaiheesta eroon, sillä jo pitempään olen miettinyt rojuröykkiön pienentämistä... Putkiuskovaisuus on joutunut koetukselle sitä mukaa kun mallintavat kehittyvät. Mulla oli jossain välissä Rolandin GP-100, joka joskus soundipuritaaneilta keikalla kehujakin sai... Kun olen sitä mieltä, että sonudi ja soitto täytyy kelvata ensisijaisesti kuultuna, eikä referenssi asetu sen mukaan, että kuka ja millä sitä meteliä tekee. Nyt mietiskelen just tuota etusta akustiselle ja/tai mallintavaa sähköille ja/tai pikku PA:ta ja/tai aktiivimonitoria ja/tai... my guitar is humming... next it has to learn the lyrics... | |
![]() 28.08.2008 10:06:02 | |
Behringer ACX 1800 Itselläni on tällainen. Hinta on liikuttavan halpa. + Kaksi erillistä täysin itsenäisesti toimivaa kanavaa (mic/instr.) - kaiuttimia lukuunottamatta. + kaikki omat efektit säädettävissä erikseen (identtiset nappularivit). + myös omat 9-alueiset Eq:t (tämä on jo ylellisyyttä) + Myös linjasisäänmenoja: 1plugi, 1 rca esim. cd-soittimelle. + insertit molemmille kanaville. + Balansoitu line output (stereo) + Jalkakytkin (en tiedä, mihin tarkoitukseen, ehkä efekteille) + Tähän hintaluokkaan hyvä äänenlaatu. Ainakin kitaralle - viulistikin tätä lainasi ja kehui "käsittämättömän luonnollista ääntä" (en ota kantaa...) - laulusoundista en osaa sanoa - tästä omasta kun ei saa hyvää millään tunnetulla keinolla. Mutta riittäähän tässä säätöjä. - Hurisee itsekseen aika paljon silloin kun ei soita, ilmeisesti virtalähde. Kuuluu lähinnä kotioloissa, tuskin mitään merkitystä baarikeikalla. - Minun mikitystavallani (kontaktimikki) ei irtoa kovin paljoa ääntä - melkein täysillä jouduin pitämään meluisassa ravintolatilassa. Mutta tilanteessa, jossa jengi haluaa kuunnella musiikkia tilanne on ihan ok. Tuo 90 W tuntuu siis vahvasti liioitellulta. Efektien laadusta en sano mitään, kun en juurikaan käytä, kuin vähän kaikua. Kitara on siis nylonkielinen. Ylipäätään olen sitä mieltä, että soundista kyseenollen puhutaan aivan liikaa vahvistimista. Akustisen kitaran äänessä paljon merkittävämpi tekijä on itse soitin - ja tietenkin soittaja. | |
![]() 28.08.2008 10:42:49 | |
...Ylipäätään olen sitä mieltä, että soundista kyseenollen puhutaan aivan liikaa vahvistimista. Akustisen kitaran äänessä paljon merkittävämpi tekijä on itse soitin - ja tietenkin soittaja. Jep, tämä oli ihan hyvä huomio tässä vahvistin ym. keskustelussa. Tottahan tuo että itse soitin ja soittaja vaikuttaa paljon ääneen. Ite tein mielenkiintoisen huomion, johon ei aikaisemmin ole hirveästi kiinnittäny huomiota mutta jatkossa meinaan tarkemmin miettiä -> kielet. Huomasin tuossa kun elektroakustisesta nailonkielisestä Yamaha CGX171CCA kitarasta katkesi kieli ja vihdoin uuden kielisetin tilalle niin olipa muuten positiivinen yllätys äänessä. Vanha kielisetti oli sellainen low tensioni mutta nämä uudet high tensionia ja onpa hyvä ääni, joka omaa korvaa miellyttää kovasti. Eli myös kielillä saa ääneen vaikutettua aika mukavasti tuon kaiken muun lisäksi, ilmeisesti jotkut kitarat soivat paremmin eri kielillä (tietysti riippuu kuulijan korvasta mistä pitää). | |
![]() 08.09.2008 17:17:19 (muokattu 08.09.2008 17:18:03) | |
Oletko miettinyt tällaista vaihtoehtoa? http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=AS100D http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=29846 Mä hankin tuollaisen DLX:stä kolmisen vuotta sitten tuollaisen ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Siinä on omat kanavat kitaralle ja laululle sekä kolmas kanava kaverinkin kitaralle (tai laululle). Efektiäkin löytyy ja sitä saa tungettua kaikkiin kanaviin (tosin se on sitten sama efekti jokaisessa kanavassa, paitsi jos käyttää lisänä ulkopuolista efektiä efektilooppissa). Myös kaivattu phantom-syöttö konkkamikille löytyy kakkos- ja kolmoskanavasta. On myös kierrontappajaa, vaiheenkääntöä, AUX-liiitäntää, line-out, lähtö D.I.-boksille, jne. Tuo toimii hyvin treeniolosuhteissa ja pienimuotoisilla keikoillakin. Mielestäni kunnon PA on kuitenkin omaa luokkaansa, mutta jos pitää tehdä kompromisseja roudattavuuden, hinnan yms välillä niin tällainen kombo on ihan varteenotettava vaihtoehto. | |
![]() 09.09.2008 14:11:25 (muokattu 09.09.2008 14:11:47) | |
Oletko miettinyt tällaista vaihtoehtoa? http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=AS100D http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=29846 Mä hankin tuollaisen DLX:stä kolmisen vuotta sitten tuollaisen ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Siinä on omat kanavat kitaralle ja laululle sekä kolmas kanava kaverinkin kitaralle (tai laululle). Efektiäkin löytyy ja sitä saa tungettua kaikkiin kanaviin (tosin se on sitten sama efekti jokaisessa kanavassa, paitsi jos käyttää lisänä ulkopuolista efektiä efektilooppissa). Myös kaivattu phantom-syöttö konkkamikille löytyy kakkos- ja kolmoskanavasta. On myös kierrontappajaa, vaiheenkääntöä, AUX-liiitäntää, line-out, lähtö D.I.-boksille, jne. Tuo toimii hyvin treeniolosuhteissa ja pienimuotoisilla keikoillakin. Mielestäni kunnon PA on kuitenkin omaa luokkaansa, mutta jos pitää tehdä kompromisseja roudattavuuden, hinnan yms välillä niin tällainen kombo on ihan varteenotettava vaihtoehto. Kiitos vinkistä! Jos nyt lopetan tupakoinnin ja laitan joka päivä säästöön 5 euroa, niin lähes 3 kk. kuluttua laite on hankittu. Terveellinen vaihtoehto ja HELPPOA! PS. Mikä sinun mielestäsi olisi 'kunnon PA' systeemi ja mihinkä hintaa sellainen irtoaa? Peace and love brothers and sisters! | |
![]() 10.09.2008 00:14:19 | |
Itse olen myös AS100D sekakäyttäjä ja olen mieltynyt siihen muutaman vuoden aikana. Se on monipuolinen ja selkeä niinkuin spekseistä näkee. Kotioloissa samalla seinällä minulla on keskiverto PA, mutta silti käytän mieluummin AS100D (akustinen kitara ja laulu). Turvallinen valinta myös siinä mielessä kun ei tiedä minkälaisen kitaran minkälaisella mikrofonilla (aktiivi, passiivi, piezo, konkka, yhdistelmä, jne.) siihen tökkää kiinni tulevaisuudessa. Itselläni ainakin kaikki viritykset toimineet hyvin ja signaali kulkee. Vähän tarkennusta tähän ettei tule väärinkäsityksiä: ...Efektiäkin löytyy ja sitä saa tungettua kaikkiin kanaviin (tosin se on sitten sama efekti jokaisessa kanavassa, paitsi jos käyttää lisänä ulkopuolista efektiä efektilooppissa)... Jos haluaa säätää valittua efektiä eri kanavilla eri tasoille on se mahdollista. Mikrofonikanavassa on oma efektitason säätö. Eli, esimerkiksi jos taiteilija näkee että haluaa vain kitaralle delay:tä ja laulun ilman efektiä (tai vain ihan vähän efektiä), on se helppo säätää. Mutta tosiaan sama efekti jokaisessa kanavassa silloin kun niitä käyttää. Ja käyttäähän niitä - sivistyneesti. Tuo on Milton Keynesin poikien ensimmäinen DFX combo ja tainnut olla markkinoilla kohta 10 vuotta. Mitään upgradea ei ole tehty, josta joku voisi päätellä etteivät alkuperäiset ominaisuudet ole hirveän pieleen suunniteltu. | |
![]() 10.09.2008 01:22:17 | |
(Minulla ei ole kokemusta vahvistimen kautta soittamisesta.) Itse arvelisin, että laulua voisi kaiuttaa ja siinä samalla kai kitaraakin. Eihän siinä muuta kai tarvita. Vai onko tuo kovinkin häiritsevä piirre, että samaa efektiä joutuu käyttämään eri kanavilla? Peace and love brothers and sisters! | |
![]() 10.09.2008 13:17:53 | |
(Minulla ei ole kokemusta vahvistimen kautta soittamisesta.) Minä arvelen että minkä tahansa ratkaisun (vahvistin tai PA) hankitkin, käytät/kokeilet sitä vain jonkin aikaa kotioloissa ja sen jälkeen siirryt takaisin vahvistamattomaan suoritukseen näissä 'mies ja kitara jutuissa'. Mikäli teet aktiivisesti tai edes vähän keikkaa (mies ja kitara), kannattaa ostaa se ratkaisu sen käytön mukaan. Kotona (tai treenikämpällä) tulee sitten treenattua sillä laitteella jutut loppuesityskuntoon. Eli tästä joku voisi päätellä että tekee hankinnat keikkatarpeen mukaan ja jos ei tee keikkaa, ei hanki mitään - ellei halua sitten vain leikkiä/kokeilla kotioloissa. Mikään ratkaisu ei sinua autuaaksi tee, mutta vie toki hommaa eteenpäin. Se on myös tärkeää. Yksi asia mihin kannattaa kiinnittää omasta mielestäni huomiota on suorituksen tallennettavuus. Laitteen kautta voit omasta mielestäsi suoritushetkellä kuulostaa hyvältä (kaikkine efekteineen) omaan korvaan, mutta kuulija voi kokea asian täysin toisin. Siksi jossain vaiheessa kannattaa tallentaa suoritus, kuunnella rauhassa muutamaan kertaan ja korjata omat sekä laitteiston säätöihin liittyvät virheet. Eli voi myös miettiä sitä miten yleensäkin suorituksia tallentaa ja onko hankittavassa laitteessa siihen tarvittavat ominaisuudet. Itse arvelisin, että laulua voisi kaiuttaa ja siinä samalla kai kitaraakin. Eihän siinä muuta kai tarvita. Vai onko tuo kovinkin häiritsevä piirre, että samaa efektiä joutuu käyttämään eri kanavilla? Omasta mielestäni se ei ole häiritsevä piirre, mutta itse pyrin minimoimaan efektit muutenkin. Ammattikäytössä homman kuvittelen olevan sitten ihan eri asia. | |
![]() 10.09.2008 15:07:01 | |
Mitenkäs tällä Marshallilla kannattaa äänitys hoitaa. Vahvistimen kautta piuhoilla tietokoneeseen (ainoa varteenotettava käytettävissä oleva äänitysmahdollisuus tällä hetkellä itselläni), vai mikkien kautta vahvistimen kaiuttimista? Eikö viimeksi mainitulla saisi enemmän ns. livetunnelmaa äänitykseen (taputus- ja hälinäkojeet mukaan), tai kutsuu live-yleisön juomaan ilmaisia juotavia ja loppuillasta äänitys, kun yleisö ja soittajakin kehtaavat vapautua musiikilliseen välittömyyteen sekä ilmaisun vapauteen puolin sun toisin. Toisaalta esim. kirkon harras tunnelmakin voisi sopia vakavimpiin kappaleisiin ja siellä olisi ilmainen juhlavan majesteetillinen kaiku. Hyvänä esim. muuten studiolive- tunnelmasta on Roy Harperin 'I hate the white man', jossa livetunnelma on hienosti aistittavissa ja välittyy kuulijalle. Kappale löytyy albumilta 'Flat Baroque And Berserk'. Tätä nyt harvempi on kuullut, mutta on niitä muitakin levytyksiä, joilla olen kuullut tällaista käsinkosketeltavää livetunnelmaa. Marshalliin voi kytkeytyä varmaankin kaksi soittajaa, joista toinen voi vielä laulaa, kaikki omilta kanaviltaan? Peace and love brothers and sisters! | |
![]() 11.09.2008 02:33:28 (muokattu 15.09.2008 14:34:14) | |
Nyt on päätös kypsynyt Marshal AS100D:n puolelle. Puutteena siinä näkisin kuulokeliitännän puutteen, mutta muutoin lienee hyvä laite. Hyvät ominaisuudet: Hyviä arvosteluja. Ei näy paljon käytettynä, hyvästähän ei hevin luovuta. Kuten joku mainitsi, niin sama malli ilman isompia muutoksia pidemmän aikaa markkinoilla, ei siis kauheita virheitä alnperinkään. Tarpeeksi kanavia, myös konkkamikeille. Voi soitella myös duona. Kanavilla omat volumesäätönsä ym. säädöt. Efektit. Kierronesto. Tarpeeksi tehoja. Kompakti, lujaa tekoa. Marshall, nostaa statusta soittajana... Kantohihna. Tarvittavat outputit. CD- tai muu audioliitäntä, taustat peliin. Selkeät potikat, hyvin ryhmitelty, nimetty. MuusikoidenNetin viisaampien arvokkaat neuvot puoltavia. Mitä vielä? Peace and love brothers and sisters! | |
![]() 19.12.2009 19:09:49 | |
Nostetaampa ketjua omaan kyselyyn :D mites ton marsun halvempi ja pienempi malli eli se marhsall as50d kun ei noin tehokkaalle ole käyttöä ja rahaakaan ei ole noin pajon ;D Vai oisko joku toinen parempi vaihtoehto. Ja oulun musiikki liikkeissä ei ole näitä halvemman ja pienemmän luoka akustisia vahvistimia joten en pääse testaamaan :D Lataa...
lataa...
lataa.. Nyt!
NOIN!!! | |
![]() 30.12.2009 20:09:00 | |
Sattuuko kukaan tietämään,millä vahvistimella Sami Hurmerinta soittaa akkariaan? Soi aika hienosti. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)