![]() 17.06.2009 22:47:24 | |
---|---|
wedevirtanen: Mikä olisi parempi, tai mieluummin paras? :) L.R. Mixpro on ilmeisesti hyvä. En tiedä onko se paras, mutta parempi se on kuin tuo solstice. Highlanderin etuvahvistimet ovat ilmeisesti todella hyviä, mutta ne maksavat n. 600$. Mulla on vanha Ranen etuvahvistin. Niitä ei vissiin enää valmisteta. | |
![]() 19.06.2009 02:55:10 (muokattu 19.06.2009 03:54:49) | |
mll: L.R. Mixpro on ilmeisesti hyvä. En tiedä onko se paras, mutta parempi se on kuin tuo solstice. Highlanderin etuvahvistimet ovat ilmeisesti todella hyviä, mutta ne maksavat n. 600$. Mulla on vanha Ranen etuvahvistin. Niitä ei vissiin enää valmisteta. Onko perusteluja tälle L.R. Mixpro ? Ja samaan syssyyn toinen kysymys: minkä mikin ostaisit akustiseen kitaraan tämän L.R. Mixpron käytettäväksi? Itse olen ajatellut Fishman Rare Earth Blend :ia, onko tämä hyvä, vai tiedätkö paremman vaihtoehdon. Tässähän on se hyvä puoli, että kitaraan ei tarvitse kajota, lykkään vaan sen ääniaukkoon. Vielä yks kysäri samaan hintaan: entäs nämä Microphone Preamps :it, voiko niillä vahvistaa kondensaattorimikillä soitettaessa akustista? Entäs paras vaihtoehto laulu/kitara pitäs saada kuuluville. Minulla Yorkville AM50 akustinen vahvistin, jossa on toisessa kanavassa XLR-johdolle paikka, siinä ei ole kuitenkaan phantom-virtaa. Miten saisin nyt laulun myös, kitaran ohella kuulumaan tästä laitteesta ja mitä ehdotatte laitevaihtoehdoiksi? Olen täys ummikko näissä mikki ja preamppijutuissa, kuten muussakin tekniikassa ja kysynkin vielä erittäin tyhmältä kuuluvan kysymyksen: minulla on mikseri, jossa phantomvirtaa, miten saan sen avulla kondensaattori mikin toimimaan Yorkville AM50 vahvistimessa? Peace and love brothers and sisters! | |
![]() 19.06.2009 12:30:20 | |
Olen nyt lukenut urakalla tuota Acoustic guitar forumia ja K&K Pure Western miniä hehkuttavat todella paljon tuolla. Etenkin luonnollisen ja voimakkaan ulostulon puolesta vaikka kyseessä onkin passiivimikki. Monet käyttävät lisäksi etuvahvistinta kyseiselle mikille vaikka se ei kirjoitusten mukaan pakollinen olekaan jos soittaa esim. kombon kautta. Silti suositeltava äänen mm. äänen muokkausmahdollisuuksien takia. Tilasin itse juuri kitarapajalta kyseisen mikin ja hintaa tuli 125e toimituskuluineen. Asennutan mikityksen ammattilaisella kitaraani, jonka jälkeen tilaan thomannilta AER alpha vahvistimen. Sitten vaan testaamaan miltä soundi kuulostaa ilman preamppia. Luultavasti toimii jo noinkin varsin hyvin, mutta sittepä näkee miten käy. planet Bullshit on a galaxy of this sucks cameldicks. | |
![]() 19.06.2009 13:15:45 (muokattu 19.06.2009 14:00:49) | |
Minä olen nyt ajatellut tilata tällaisen: LR Baggs Venue DI, joka on melkoisen uusi laite. Odotukset ovat kovat. Listahinta on 399$, mutta ameerikoista saanee satasen halvemmalla. LR Baggsin sivuilla kehuivat kovasti. :) Onko vielä ehtinyt tänne asti? Nyt mietiskelen minkälainen mikitys kitaraan? Vaihtoehtoja: Fishman Rare Earth Blend, n. 300$ Ebay, uusi Fishman Rare Earth Humbucker (mitä tuo humbucker tarkoittaa), n. 130$, ebayssa LR Baggs Active M1, 140$ Ebay, uusi K&K Pure Western mini? Voisiko joku ystävällismielinen kanssahenkilö neuvoa minua hieman tässä mikityksen valinnassa, sillä olen sekaisin termeissä aktiivinen, passiivinen, onko se patterit vai ei? single coil, dual coil? Mikä mikki kannattaa hommata, under saddle, soundhole (helppo asentaa, eikä kitaralle muutoksia), jokin muu ja miksi? Tässä vaiheessa olen ajatellut hankkia tällaisen soundhole magnetic mikin niiden asennuksen helppouden vuoksi sekä muutamien ääninäytteiden perusteella. Peace and love brothers and sisters! | |
![]() 19.06.2009 13:31:28 | |
wedevirtanen: Minä olen nyt ajatellut tilata tällaisen: LR Baggs Venue DI, joka on melkoisen uusi laite. Odotukset ovat kovat. Listahinta on 399%, mutta ameerikoista saanee satasen halvemmalla. Tätä ovat kanssa kehuneet jenkkifoorumeilla: http://accessories.musiciansfriend. … R-Baggs-Para-Acoustic-DI?sku=307160 Vähän itteä kiinnostais, ei edes pahan hintanen. | |
![]() 19.06.2009 14:01:57 | |
Tommy The Cat: Tätä ovat kanssa kehuneet jenkkifoorumeilla: http://accessories.musiciansfriend. … R-Baggs-Para-Acoustic-DI?sku=307160 Vähän itteä kiinnostais, ei edes pahan hintanen. Tuo Venue taitaa olla Baggsin uusin versio, lieneekö sitten parempi? Peace and love brothers and sisters! | |
![]() 19.06.2009 19:02:06 | |
wedevirtanen: Onko perusteluja tälle L.R. Mixpro ? Kaverit ovat kehuneet;D Sibelius-Akatemian kansanmusiikkiosaston kielisoitinopettaja Petri Hakala kehui laitetta, ja samoin myös Stadian studiopäällikkö Janne Viksten. Molemmat tyypit ovat akustisia "soundifriikkejä". Ja samaan syssyyn toinen kysymys: minkä mikin ostaisit akustiseen kitaraan tämän L.R. Mixpron käytettäväksi? Mulla on itselläni Schattenin tallanalusmikki (tätä ei lykätä tallanluun alle vaan tallan alle kaikukopan sisään) ja Bourgeoisin konkkamikki (tämä maksoi muistaakseni 15€). Soitinrakentaja Juha Lottonen oli sitä mieltä, että mikrofonilla ei kauheasti ole väliä, kunhan se on pallokuvioinen konkkamikki. Janne Viksten voisi olla asiasta eri mieltä, koska hänellä on joku kalliimpi konkka sisällä. Ihan hyvin olen pärjännyt noilla. Pääasiassa olen soittanut pelkän Schattenin kanssa, koska isommissa bändeissä se on riittänyt kohtuulliseen soundiin. Ranen kera yhdistettynä soundi on ihan hyvä, ei se ole sama kuin akustisesti, mutta eihän se koskaan olekaan. Itse olen ajatellut Fishman Rare Earth Blend :ia, onko tämä hyvä, vai tiedätkö paremman vaihtoehdon. Tässähän on se hyvä puoli, että kitaraan ei tarvitse kajota, lykkään vaan sen ääniaukkoon. En osaa sanoa tuosta Fishmanista mitään. Mulle ovat soitinrakentajat ja kanssasoittajat suositelleet Schattenia ja K&K:ta. Olen täys ummikko näissä mikki ja preamppijutuissa, kuten muussakin tekniikassa ja kysynkin vielä erittäin tyhmältä kuuluvan kysymyksen: minulla on mikseri, jossa phantomvirtaa, miten saan sen avulla kondensaattori mikin toimimaan Yorkville AM50 vahvistimessa? Minusta tuntuu, että tuo varmaan vaatii jo enemmän hommia. Kannattaa hommata sellainen etuvahvistin kitaraan, joka syöttää Phantomia. | |
![]() 19.06.2009 19:09:39 | |
wedevirtanen: Minä olen nyt ajatellut tilata tällaisen: LR Baggs Venue DI, joka on melkoisen uusi laite. Odotukset ovat kovat. Listahinta on 399$, mutta ameerikoista saanee satasen halvemmalla. LR Baggsin sivuilla kehuivat kovasti. :) Tuollahan ei käsittääkseni saa blendattua kahta signaalia toisiinsa. Jos hankit kahden mikrofonin systeemin niin tarvitset myös jonkun mixpro-tyyppisen laitteen tuon lisäksi. aktiivinen, passiivinen, onko se patterit vai ei? Aktiiveissa ä on ilmeisesti sellainen ongelma, että ne eivät toimi kunnolla konkkamikkien kanssa (ei ainakaan schatten). Aktiiviset vaativat pariston. Aktiivisessa on kyllä se hyvä puoli, että sen voi tarvittaessa lykätä suoraan PA:han ilman mitään etuvahvistimia. Paitsi ilmeisesti K&K toimii suoraan PA:han vaikka onkin passiivinen. Patteriversiot vaativat usein enemmän muutoksia kitaraan. single coil, dual coil? Magneettimikrofoniasioita. En osaa tähän sanoa mitään, koska en ole käyttänyt magneettimikrofoneja. Mikä mikki kannattaa hommata, under saddle, soundhole (helppo asentaa, eikä kitaralle muutoksia), jokin muu ja miksi? Minulle on suositeltu K&K:ta ja Schattenia. Näiden asennus kannattaa jättää ammattilaiselle. Tässä vaiheessa olen ajatellut hankkia tällaisen soundhole magnetic mikin niiden asennuksen helppouden vuoksi sekä muutamien ääninäytteiden perusteella. En osaa sanoa tähän mitään, koska ei ole kokemusta magneettimikeistä. | |
![]() 19.06.2009 23:29:22 (muokattu 19.06.2009 23:29:42) | |
Minulla on pari laajakalvoista kondensaattorimikkiä, jonka kautta joskus olen äänitellyt tietokoneelle mikserin kautta. Voiko tälläisiä käyttää näiden etuvahvistimien kautta esim. MixPron? Vai saako näillä sinunkin käyttämilläsi pallokuvioidulla sekä ilmeisesti pienikalvoisilla mikeillä paremman soinnin? Vai tuleeko kierto-ongelmaa näillä laaajakalvoisilla konkkamikeillä. Entäs jos minulla on kondensaattori sekä toisen tyypin mikki samassa soundholeen liitettävässä mikkiyhdistelmässä, niin silloin en varmaan tuota blendausta tarvitsisi. Toisaalta tuo MixPro on kohtuuhintainen ja ehkä sitä sitten kokeilen, kun en oikein ymmärrä miten tuo LR Baggs Venue olisi parempi. Vaikka laite on uusi, niin onko siinä mitään uutta? PS. Kiitos evästyksestä! Peace and love brothers and sisters! | |
![]() 20.06.2009 10:51:24 | |
wedevirtanen: Minulla on pari laajakalvoista kondensaattorimikkiä, jonka kautta joskus olen äänitellyt tietokoneelle mikserin kautta. Voiko tälläisiä käyttää näiden etuvahvistimien kautta esim. MixPron? Vai saako näillä sinunkin käyttämilläsi pallokuvioidulla sekä ilmeisesti pienikalvoisilla mikeillä paremman soinnin? Vai tuleeko kierto-ongelmaa näillä laaajakalvoisilla konkkamikeillä. Se pikkukonkkamikki pistetään kitaran sisään, samalla tavalla kuin tuossa Fishmanin systeemissä. Tottakai on myös mahdollista käyttää jotain joutsenkaulamikkiä, jos sen vain saa kitaraan kiinni. Jos käytät normaalia laajakalvomikkiä, niin sitten sinun pitää olla paikallasi koko keikan ajan. Myöskin kierto-ongelmat tulevat eteen, jos soittelet isomman bändin kanssa. Eihän noissa pikkukonkissa mikään maailmaa ihmeellisempi soundi ole, koska ei kopan sisällä kuitenkaan ole se soundi mikä kitarasta tulee ulos. Lähinnä tämän konkan tarkoitus on elävöittää piezo-tyyppisten mikkien soundia. Yksinään siitä ei tule kovinkaan käyttökelposta tavaraa ulos. Entäs jos minulla on kondensaattori sekä toisen tyypin mikki samassa soundholeen liitettävässä mikkiyhdistelmässä, niin silloin en varmaan tuota blendausta tarvitsisi. Toisaalta tuo MixPro on kohtuuhintainen ja ehkä sitä sitten kokeilen, kun en oikein ymmärrä miten tuo LR Baggs Venue olisi parempi. Vaikka laite on uusi, niin onko siinä mitään uutta? Jonkun tyyppisen blenderin tarvitset aina, jos käytät kahta mikkiä samaan aikaan. Tuossa Fishmanissa on ilmesisesti sisäänrakennettu jonkin sortin blendaus. Tuo Venuahan on ilmeisesti myös DI-boksi. Kun Mixpro on etuvahvistin. | |
![]() 21.06.2009 02:29:32 (muokattu 21.06.2009 02:32:04) | |
Olen tässä yrittänyt tutustua eri mikkeihin, ja esiin tuli myös Seymor Duncan Mac Mig, mutta epäilen itse hieman sitä siitä, että siinä ei olisi kaikkein luonnonmukaisin sointi. En itse hae sellaista Tommy Emmanuel tyylistä hirveätä äänimassaa akustiselta systeemiltäni, vaan kirkasta, lämmintä, totta kai mahdollisimman naturellia ääntä. Ja ilman häiritseviä lisähuminoita ym. ääniä. Täytyy nyt tutustua tuohon Schatteniin, voisitko sinä mll antaa jonkin sortin arvion mikistä. Kiinnostaa myös tuo K&K pure western min ja mikä mikki tähän sopisi kimppaan, joku pikkukonkkamikkikö? Onko kenelläkään täällä kokemuksia tuosta K&K pure westernistä? Peace and love brothers and sisters! | |
![]() 21.06.2009 02:31:14 | |
P-Nut: Olen nyt lukenut urakalla tuota Acoustic guitar forumia ja K&K Pure Western miniä hehkuttavat todella paljon tuolla. Etenkin luonnollisen ja voimakkaan ulostulon puolesta vaikka kyseessä onkin passiivimikki. Monet käyttävät lisäksi etuvahvistinta kyseiselle mikille vaikka se ei kirjoitusten mukaan pakollinen olekaan jos soittaa esim. kombon kautta. Silti suositeltava äänen mm. äänen muokkausmahdollisuuksien takia. Tilasin itse juuri kitarapajalta kyseisen mikin ja hintaa tuli 125e toimituskuluineen. Asennutan mikityksen ammattilaisella kitaraani, jonka jälkeen tilaan thomannilta AER alpha vahvistimen. Sitten vaan testaamaan miltä soundi kuulostaa ilman preamppia. Luultavasti toimii jo noinkin varsin hyvin, mutta sittepä näkee miten käy. Nehän asentavat varmaan kitarapajallakin tuollaisen, mutta millä hinnoilla näitä asennetaan? Odotan K%K pure western miniltä luonnollista häiriötöntä sointia. Peace and love brothers and sisters! | |
![]() 21.06.2009 11:28:11 | |
wedevirtanen: Nehän asentavat varmaan kitarapajallakin tuollaisen, mutta millä hinnoilla näitä asennetaan? Odotan K%K pure western miniltä luonnollista häiriötöntä sointia. Totta, kitarapaja asentaa myös parinkympin hinnalla tuon mikin kitaraan. Asia on kuitenkin niin, että asun Oulussa, joten kitara olisi pitänyt lähettää matkahuollon kautta ensin helsinkiin...joten asennutan mikin ammattilaisen toimesta täällä oulussa. Kyseistä mikkiä pidetäänkin juuri sen takia hyvänä, että se toistaa kitaran äänen varsin luonnollisena. Hanok-nimimerkin kaveri on ainakin laittanut kitaraansa kyseisen mikityksen ja tässä hänen tekemä ketju: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=51&t=166658&co=180 planet Bullshit on a galaxy of this sucks cameldicks. | |
![]() 21.06.2009 14:46:57 | |
Saundeista kiinnostuneille: http://www.dougyoungguitar.com/pickuptests/ Mikään ei siis voita "tavallista" konkkamikkiä joka noissa ääninäytteissä referenssinä. Jos tarvii vetää isolla stadionilla bändin kanssa niin silloin tosin ei taida mikään konkka oli suuntakuvioltaan miten tiukka tahansa toimia ilman kierto-ongelmaa, eikä kyllä toimi K&K:kaan. Saundi ja kiertoherkkyys ovat kaksi toisesta poissulkevaa ominaisuutta joiden välillä haetaan kompromissia. | |
![]() 22.06.2009 12:44:38 (muokattu 22.06.2009 18:11:38) | |
mhelin: Saundeista kiinnostuneille: http://www.dougyoungguitar.com/pickuptests/ Mikään ei siis voita "tavallista" konkkamikkiä joka noissa ääninäytteissä referenssinä. Jos tarvii vetää isolla stadionilla bändin kanssa niin silloin tosin ei taida mikään konkka oli suuntakuvioltaan miten tiukka tahansa toimia ilman kierto-ongelmaa, eikä kyllä toimi K&K:kaan. Saundi ja kiertoherkkyys ovat kaksi toisesta poissulkevaa ominaisuutta joiden välillä haetaan kompromissia. Nuo kuulostivat hyviltä ja niitä on vaikea laittaa paremmuusjärjestykseen. Niistä voisi valita minkä vain. 1. K&K mini/Seymor Duncan Mac Mig 2. L.R. Baggs Dual Source/Element 3. Trance Amulet/Sunrise 4. Highlander IP2 Trance/Sunrise, onko vaikeuksia hankkia tätä yhdistelmmä, koska kuulemma Sunrise ei tee välttämättä kuin rajoitetun määrän vuodessa? Highlanderin kohdalla luin jonkun arvostelun, että sitä olisi pystynyt asentamaan luutallan kera, jos nyt oikein luin? Lieeneekö ihan huuhaata moinen väite? Onko kahdessa ensiksi mainitussa havaittu ongelmia esim. patterien vaihto yms.? Joissakin arvioissa, en muista minkä merkin kohdalla, arvosteltiin mikkiä sen patterin huonosta sijainnista ja sen myötä vaikeasta vaihdettavuudesta. Tällaista laitetta en itse hankkisi. K&K Western Trinity näyttäisi mielekkäältä vaihtoehdolta myös: The Trinity Western is a dual source pickup/internal mic system with a dual-channel preamp for steel-string guitars. The three-head, bridge plate pickup is based on the same technology as our Pure Western. The Trinity microphone features an integrated 5" gooseneck (allowing it to be positioned in a number of ways, incuding outside the soundhole) and 20-20,000 Hz frequency range. The Trinity Preamp is a dual-channel, external, beltclip model with adjustable gain-vol-bass-mid-treb for each channel. The system comes with a stereo endpin jack and a 6-foot stereo cable--no soldering required! Hinta halvimmillaan lienee n. 250$ + postage + asennus. Myydään myös kitarapajalla hieman kalliimmalla. Kästittääkseni systeemi on melko uusi ja käyttäjäkokemuksiakaan ei niin paljon netistä löytynyt, kun nopeasti katseilin. K&K kuulosti ihan hyvältä noissa testeissa, joten eipä tämä varmaan huono ratkaisu olisi. Säädötkin olisivat käden ulottuvilla. Peace and love brothers and sisters! | |
![]() 22.06.2009 18:44:27 | |
Peace and love brothers and sisters! | |
![]() 22.06.2009 19:26:21 | |
Niin ja siis oli mikä tahansa mikityssysteemi niin älä vahingossakaan pilaa sitä soittamalla sähkiksen styrkkarista tai jostain muusta yleisvempaimesta. Muutamankympin akkarille suunniteltu Harleybenton pesee monensadan sähkismarsun 10-0. Kokemusta tästä liikaa :( | |
![]() 22.06.2009 22:39:31 | |
Taidan yrittää seuraavalla kokoonpanolla: K&K mini/Seymor Duncan Mag Mic Syyt valintaan: Oli noiden testien yksi parhaista kombinaatioista Mag Mic on ääniaukkoon liitettävä, joten sitä voi helposti käyttää muissakin kitaroissa, ihan pelkästäänkin Ihan kohtuullinen hinta (K&K mini asennuksineen 150 ja tuo Seymor Duncan tulee maksamaan ehkä 250, jos ottavat tulliin) Tässä kokoonpanossa 3 erilaista mikkiä. Ei kannata maksaa sisäisestä etuasteesta, kun voi satasen pintaan ostaa erillisen laitteen, johon voi kytkeä muitakin kitaroita Ei käsittelyongelmia (K&K mini ei tarvitse pattereita ja Seymor Duncaniin patterien vaihto on helppoa) Onko näissä olettamuksissani jotain virheitä mitä en täysin kokemattomana käyttäjänä ole käsittänyt oikein? Peace and love brothers and sisters! | |
![]() 22.06.2009 23:11:17 | |
Paras mikitetty (siis muuten kuin konkkamikillä kitaran ulkopuolelta) akkarisoundi mitä oon livenä kuullut on ollut Neil Youngilla. Jos ite olisin omaan kitaraani hankkimassa ultimate-mikkisysteemiä niin ottaisin selvää mitä Youngilla on kitarassaan. Ennen ei ollut mitään - nyt on. | |
![]() 22.06.2009 23:26:17 | |
Mikael: Paras mikitetty (siis muuten kuin konkkamikillä kitaran ulkopuolelta) akkarisoundi mitä oon livenä kuullut on ollut Neil Youngilla. Jos ite olisin omaan kitaraani hankkimassa ultimate-mikkisysteemiä niin ottaisin selvää mitä Youngilla on kitarassaan. "EQUIPMENT GUIDE This is a guide for you to attain that charasteristic Neil Young sound when playingthe guitar. A description of some of the equipment that's being used. If you havequestions about this material, send a mail to the Rusted-Guitars mailing list for help. GUITARS: Neil's played that black Les Paul since before I (Larry Cragg) started working withhim. He calls it Old Black, but it's a '53 gold-top that used to have a trapeze bridge.Years ago he lost the bridge pickup for it, so they put in a DeArmond adjustable-polepickup, like on an early Gretsch. He had that for about two years, and then he had meput in the chrome Firebird pickup that's been on there ever since. It's gotten beatup over the years, and it's very microphonic. You can talk into it and it comes out just like a cheap microphone. It makes a lot of squeals. That Les Paul has had aBigsby since I've been working for him. He wouldn't play any other guitar until I finally found another '53 Les Paul gold-top. Iput in an old Firebird pickup and put that exact same kind of Bigsby on. His old guitarhas chrome plates over the controls in the back, so I added those too, just to make itthe same way. It sounds very similar, but the pickup is a lot more powerful and not as microphonic. It has it's own sound. I'd say he used this guitar for half of Ragged Glory and half of Weld. Both guitars have the original frets. He doesn't like me to change ANYTHING. His main acoustics are a Martin D-45 that he got in '67, a pre-war D-18, and a D-28.I've installed stereo Fraps in each, which is by far the best way to amplify an acoustic guitar. I place two pickups inside the guitar-one for the top three strings and one forthe bottom three. I do it real-time while stringing up the top three strings. I have the pickup hot through a nice P.A. system, and I move it around. Placement is really critical 1/16" can make or break it. When I'm done I have to set the guitar face down for acouple of days, because the slightest change affects it. Altogether, Neil has 45 to 50 guitars, including a real Explorer and a Flying V, a black Falcon, some more Les Pauls and Gretsches, a few other Martins. His 12-strings are Taylors." G strings are for strippers! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)