Aihe: Larrivee ja Seagull
1 2 3
weelie
16.11.2007 09:44:09 (muokattu 16.11.2007 09:49:45)
L-05:
Helmiäis-rosette ja -logo. "Valikoitua" mahonkipuuta. Luusatula. Mustat virittimet.

L-03:
Ei helmiäistä. Sapele-puuta. Tusq-satula. Kromivirittimet. Aiemmin oli kai myös kapeampi kaula (nut width).
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Ana
16.11.2007 10:00:26
Olihan noissa puissakin eroja, vaikka myyjä muuta väitti kun kävin testaamassa joskus. Hämmästytti kyllä tuo soittotuntuman erilaisuus. Minua ei kyllä tuo ulkonäön "paremmuus" kiinnosta yhtään. L-05 soi mielestäni paljon miellyttävämmin ja oli napakampi soittaa. Jospa niiden kaulassa oli eroja. Mielestäni tuo mahonkilajin vaihtuminen ei ole mikään pikkujuttu, etenkin kun akustisista puhutaan.
jartsa63
03.12.2007 21:20:32
Onko kellään kokemuksia Larriveen 03-sarjan elektroniikan suhteen? Ne käyttää L.R. Baggsin Element Notch Systemiä. Onko mistään kotosin? Käyttötarkoitus olis varmasti pääasiassa komppaus PA:n kautta suht hiljaisella volyymilla. Olisko toimiva ratkaisu?

Tossa aiemmin oli tuo kysymys. Mites on vastaus? Onko mitään säätimiä...edes volume????

thanks
hapan
07.12.2007 14:46:48 (muokattu 07.12.2007 14:47:49)
Larriveen hinnat nousseet äskettäin, kävin tänään musamaailmassa testailemassa ja myyjä sanoi, että vielä on näköjään vanhoja hintoja kitaroissa. Perkele.

Kuumottais tommonen D-03RE, mutta siinä on kolman kuukauden tilausaika. Jäi hankkimatta. Siellä olis myös L-03re, mikä on kyllä ihan hyvä. Saattaa olla että joutuu sen ostamaan, kun sain tarjouksen D-03R B-Band mikillä, yhteensä 1600 €. Eli olis hiukka halvempi.

Perkele.
mhelin
07.12.2007 15:45:23
Kysy hintoja tuolta:
http://www.notableguitars.com/

Postikulut tosin voivat olla melkoiset (arvelisin että $150 tai jopa enemmän koska Usan posti laski edullisiman lähetystavan maksivakuutusarvon johonkin $600 arvoon, eli ei korvaa enempää jos jotain menee rikki). Toisaalta taala on nyt halvempi kuin koskaan..
venetsia
25.01.2008 08:21:13
Lisää mielipiteitä makuasiakeskusteluun. Olin hankkimassa akustista kitaraa lähinnä äänitystarkoitukseen ja kerrankin oli niin hyvä tilanne, että budjetti oli oman mittapuuni mukaan väljä. Etukäteen erilaisia laadukkaita akustisia netistä tutkittuani laitoin katon 1800 euroon, koska Martin om-21:ssä oli sellainen hintalappu.
Kiersin kaverini kanssa muutamassa liikkeessä soittelemassa itse ja kuuntelemassa miltä kitara kuulosti toisen soittamana. Testattuani kymmenkunta kitaraa päädyin Larriveen om-03:een, koska sen sointi kuulosti korvissani tasapainoisimmalta: soundissa on heleyttä ja kirkkautta, mutta bottneakin löytyy (joka testattiin saman tien äänittämällä pätkä soittoa). D-koppaiseen verrattuna miellyttävintä oli om-koppaisen hallitumpi alamiddle.
Seagull tuntui sekin hyvältä käteen, mutta soundin puolesta testatut yksilöt kuulostivat ohuemmilta ja alapäältään tukkoisemmilta.
Siispä Larrivee.
mixxa82
25.01.2008 19:15:20 (muokattu 25.01.2008 19:18:21)
Uutena Larrivee-omistajana täytyy sanoa, että nämä kitarat ovat erittäin tasapainoisia soinniltaan, varsinkin omistamani L-mallin tasapainoiseen saundiin ihastuin. Kertokaas muut omistajat, että miten on aika tehnyt tehtävänsä kitaroihinne? Onko saundi muuttunut paljonkin? Ja mitä kielimerkkiä suosittelette? Olen itse käyttänyt Elixiriä, mutta harkitsen myös muita vaihtoehtoja...
hevieki69
14.03.2008 21:13:33
Pari viikkoa hierottu Larrivee OM-05MT 12 nauhainen. Upea soundi ja näyttääkin hyvältä. Hinta ja laatu kyllä kohtaavat kyseisessä merkissä.
mll
14.03.2008 21:49:52
Pakko heittää kusta kiukaalle.

Olen käynyt varmaan kolmeen otteeseen testaamassa Larriveen kitaroita. En ole tykännyt yhtään. Vähän sellaisia munattomia honottajia, ainakin ne ruusupuumallit. Mahonkiset olivat ihan ok.

Minulla oli oma kitara mukana kerran testireissulla. Soittelin Musamaailman Larriveet läpi ja lopuksi soittelin referenssinä vielä omaa Bourgeoisiani. Lähdin pois akkarihuoneesta ja joku mies kysyi, että mikä se viimeinen kitara oli jota soitit, se kuulosti tosi hyvältä... Niin sehän oli oma kitarani.

Ei siinä mitään tykätkää vaan Larriveesta. Tykkään enemmän kitaroista joissa on jotain särmää. Kunhan halusin vain herättää eripuraa ja vihaa.
rattledad
14.03.2008 23:27:20

lopuksi soittelin referenssinä vielä omaa Bourgeoisiani

Mikäs malli? Yhtä taannoin kokeilin, mielettömän hyvä, mahonki-OM tuntui vain vähän turhan kirkassoundiselta metalliplekuilla soitettavaksi.
En mä sotke mitään, vaan näin minulle sanottiin. En mä siitä vastuuta ota.
mll
15.03.2008 13:53:21 (muokattu 15.03.2008 15:59:28)
Mikäs malli? Yhtä taannoin kokeilin, mielettömän hyvä, mahonki-OM tuntui vain vähän turhan kirkassoundiselta metalliplekuilla soitettavaksi.

Näyttäisi olevan Artisan series JR-A. Tässä on kansi sitkakuusta, sivut ja pohja intialaista ruusupuuta. Diggaan kovasti. Kitara sopii käteeni ja se on ollut paras tämän tyyppinen kitara jota olen soittanut. Larriveita, Martineita ja Seagulleja olen ainakin testaillut ns. paremmista merkeistä, olisikohan joukossa ollut joku Santa Cruzkin. Nämähän ovat tietysti aina makuasioita, joista on mukava kiistellä.

Musamaailma toi näitä aikoinaan maahan. Sittemminhän Bourgeoisin firma meni konkkaan. Ilmeisesti tekivät liian halvalla liian hyvää. Nyttemmin mies on Panthenon-guitars firman leivissä.
rattledad
15.03.2008 15:57:07

Näyttäisi olevan Artisan series JR-A.

Joku oma malli? Uusista en tuollaista löytänyt.

Sittemminhän Bourgeoisin firma meni konkkaan. Ilmeisesti tekivät liian halvalla liian hyvää. Nyttemmin mies on Parthenon-guitars firman leivissä.

Omalla merkillään tekee kitaroita edelleen. Ainakin tuosta päätellen.
http://www.pantheonguitars.com/
mll
15.03.2008 16:08:13
Joku oma malli? Uusista en tuollaista löytänyt.

Malli kulkee ilmeisesti nykyään nimellä JOM. Ei tuo täysin sama ole, läheltä liippaa. Omassani on kyllä sitkakuusta kansi. http://www.pantheonguitars.com/guitars/guitars_PRO-jom-v.htm Hintaahan tuolla näyttää olevan melkein kaksinkertaisesti. Ostin kitaran vuonna 2002 ja se maksoi muistaakseni n. 2000€.

Omalla merkillään tekee kitaroita edelleen. Ainakin tuosta päätellen.
http://www.pantheonguitars.com/

Niin sehän olikin Pantheon. Tekeehän se näköjään omalla merkillä kitaroita. Mikäs toi Pantheon-guitarsin funktio sitten on? Vahtiikohan ne Danan talouspuolta:D

Selailtuani huomasin, että nuo Bourgeoisit ovat nähtävästi aika hyvissä hinnoissa. Halvin taitoi olla 3000€ pintaan.
rattledad
15.03.2008 16:14:43

Mikäs toi Pantheon-guitarsin funktio sitten on? Vahtiikohan ne Danan talouspuolta:D

Voi olla: "Pantheon Guitars was formed in October, 2000 when Dana Bourgeois, a well known master luthier, and a set of new business investors came together"
JeeVes
16.03.2008 11:47:57
Liljeström on ollut tähän päivään asti loistava ystävä. En kyllä ole päivääkään harmitellut että sen ostin ja hakitutin. En oo kyllä toista samanlaisella saundilla ja muhkeudella varustettua akustista vielä tavannut. Kaverin D-28 jäi ihan jalkoihin saundillisesti.
Kulttuuritalo on valloitettu Kalamies #15 >-)))>
wedevirtanen
18.03.2008 01:14:05
Entäs ne Seagullit? Meni Larriveesta höpöttelyksi vaan. Olen kokeillut näitä Larriveita, enkä ollut oikein otettu. Makuasia lienee.

Mitenkäs halvemman pään Seagullit, onko niistä kokemuksia?
Ikuinen musiikin opiskelija - Jumalan armosta
mll
18.03.2008 07:55:02
Entäs ne Seagullit? Meni Larriveesta höpöttelyksi vaan. Olen kokeillut näitä Larriveita, enkä ollut oikein otettu. Makuasia lienee.

Mitenkäs halvemman pään Seagullit, onko niistä kokemuksia?

Minulla on Seagullin 12-kielinen. Malli on se halvempi seetriversio. Tykästyin enemmän sen soundiin kun testasin kitaroita liikkeessä. Olisikos tuolla ollut hintaa jotain 500€.

Soundi on mielestäni hyvä omaan käyttötarkoitukseeni. Olen ottanut alimmat parikielet pois, joten kitara on tällä hetkellä 10-kielinen. Viritykseni on CGDGCG.

Hienovire on hieman huono tällä hetkellä, olen yrittänyt itse kompensoida. Varmaan johtunee osittain tuosta vireestä. Kun virittää matalimman kielen C:hen niin siinä tarvitaan vähän paksumpaa vaijeria. Tarttis varmaan viedä se jollekin ammattilaiselle huollettavaksi. Kitara ei ainakaan minun käsittelyssäni kestä armotonta piiskaamista. Menee kohtalaisen helposti epävireeseen.

Seetri kansimateriaalina on soundillisesti ihan jees, mutta siihen tulee ihan järjettömän helposti plektra "hutilyönneistä" naarmuja. Viiden vuoden päästä se varmaan kuluu puhki joistain kohtia.

Ihan ok kitara. Kannattaa testata noita seagulleja, ne on ihan hyviä hintaansa nähden. Olen kyllä kuullut, että niissä olisi ollut jotain ongelmia kaulan liitoksen kanssa jossain vaiheessa. Minulla ei ole vielä tullut tätä ongelmaa vastaan.
wedevirtanen
18.03.2008 21:59:03
Ajattelin laittaa n. 500-600 teräskielilsen hankintaan, joten Seagullit täytyisi kyllä testata. Eikös niitä myy Helsingissä ainakin Millbrook? Tampereella en ole nähnyt Seagulleja. Olisiko lähempänä?
Ikuinen musiikin opiskelija - Jumalan armosta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)