konehes 28.07.2009 18:24:28 | |
---|
wedevirtanen: Vielä lisäisin tähä sen, että Musikantissa eivät olisi itse tehneet säätöä, vaan se olisi teetätetty muualla. Varmaankin Jasesoilla. Se on Jyväskylän paras noissa hommissa. http://www.jasesoi.fi/ cherub with heavy metal machine |
wedevirtanen 29.07.2009 01:05:13 | |
---|
konehes: Varmaankin Jasesoilla. Se on Jyväskylän paras noissa hommissa. http://www.jasesoi.fi/ joo, sesetais olla tuo jasesoi, juu, seseoli... Peace and love brothers and sisters! |
wedevirtanen 30.07.2009 21:44:04 (muokattu 31.07.2009 12:32:54) | |
---|
Offtopic: Kun oli puhetta suomalaisista kitarakaupoista ja niiden tukemisesta, niin yksi paha puute kuitenkin melkeinpä kaikilla suomalaisilla kitarakaupoilla tuntuu olevan, nimittäin se, että kitaraa ei voi palauttaa, jos ei ole siihen jostain syystä tyytyväinen. Thomannilla ja monissa eurooppalaisissa musiikkiliikkeissä on se hyvä puoli, että soittimen voi palauttaa usein 30 päivän sisään. Suomessa pidetään kynsin hampain kiinni rahoista, jotka soittimesta on maksettu, eikä puhettakaan palautuksista. Olen aina ihmetellyt palkattuja myyjiä, jotka toimivat kuin omistaisivat liikkeen, etenkin sellaisissa tapauksissa, joissa asiakasta jollain tavalla viilataan linssiin. He tekevät moraalisesti kyseenalaista kauppaa, esim. muunnellen totuutta saadakseen kaupan syntymään, vain hyödyttääkseen liikkeen omistajaa ja asiakkaan kärsiessä huonosta kaupasta. Pidemmän päälle asiakas kannattaa pitää tyytyväisenä. Peace and love brothers and sisters! |
Numb 31.07.2009 12:45:29 | |
---|
wedevirtanen: Offtopic: Kun oli puhetta suomalaisista kitarakaupoista ja niiden tukemisesta, niin yksi paha puute kuitenkin melkeinpä kaikilla suomalaisilla kitarakaupoilla tuntuu olevan, nimittäin se, että kitaraa ei voi palauttaa, jos ei ole siihen jostain syystä tyytyväinen. Postimyynnin palautusoikeudesta säätää laki. Suorassa kaupassa palautusmahdollisuudesta voi sopia. Toisaalta, minäkään en soitinkauppiaana ilahtuisi, jos joku ottaisi sen valkoisen LP Customin, ja toisi sen viikonlopun jälkeen takaisin ihan pikkuisen käytettynä. Sitä on vain paha myydä uutena sen jälkeen. A waist is a terrible thing to mind. |
wedevirtanen 31.07.2009 16:35:27 | |
---|
Numb: Postimyynnin palautusoikeudesta säätää laki. Suorassa kaupassa palautusmahdollisuudesta voi sopia. Toisaalta, minäkään en soitinkauppiaana ilahtuisi, jos joku ottaisi sen valkoisen LP Customin, ja toisi sen viikonlopun jälkeen takaisin ihan pikkuisen käytettynä. Sitä on vain paha myydä uutena sen jälkeen. Tietenkin kitaran täytyy olla palautettaessa siinä kunnossa, kuin se on ollut ostohetkellä. Eipä se normaali kotikokeilussa sen kummemmin käytetyksi muutu, kuin jos sitä on testailtu liikkeessä. Peace and love brothers and sisters! |
kimurantti1 31.07.2009 16:54:37 | |
---|
wedevirtanen: Tietenkin kitaran täytyy olla palautettaessa siinä kunnossa, kuin se on ollut ostohetkellä. Eipä se normaali kotikokeilussa sen kummemmin käytetyksi muutu, kuin jos sitä on testailtu liikkeessä. Ei se ole siitä valitettavasti kiinni. Kun kitara kannetaan ulos liikkeestä, siitä tulee käytetty. Niin se vaan on, vaikka se olisi sen jälkeen säädetty aivan tiptop kuntoon. |
wedevirtanen 01.08.2009 01:46:46 | |
---|
kimurantti1: Ei se ole siitä valitettavasti kiinni. Kun kitara kannetaan ulos liikkeestä, siitä tulee käytetty. Niin se vaan on, vaikka se olisi sen jälkeen säädetty aivan tiptop kuntoon. Voi olla, mutta uutena se myydään kuitenkin uudestaan. Peace and love brothers and sisters! |
kimurantti1 01.08.2009 03:26:11 | |
---|
wedevirtanen: Voi olla, mutta uutena se myydään kuitenkin uudestaan. Ei, kun nimenomaan sen takia liike ei voi myydä sitä aivan uutena. Ei ainakaan rehellisesti. |
wedevirtanen 01.08.2009 18:16:17 | |
---|
kimurantti1: Ei, kun nimenomaan sen takia liike ei voi myydä sitä aivan uutena. Ei ainakaan rehellisesti. Mutta epärehellisesti voi. Peace and love brothers and sisters! |
Topi Nambur 01.08.2009 19:03:47 (muokattu 01.08.2009 19:56:26) | |
---|
wedevirtanen: Mutta epärehellisesti voi. Koskeeko tämä Musikantista ostamaasi Furchia? Kokeilin sitä taivaallista kituraa ja olin vähällä ostaa sen, mutta valitsin lopulta saman sylttytehtaan OM-mallin. Musikantti on kokemukseni mukaan vallan mainio perheyritys, jossa palvelu toimii moitteettomasti. Ystävällisyyskin on lähes samanlaista kuin tukholmalaisissa liikkeissä, joissa risteilin pari viikkoa sitten. Kyllä suomalaisilla on paljon opittavaa - etenkin persoonattomilla liikeketjuilla. Äskettäin lähetin sähköpostia Tampereen DLX Music -nimiseen liikkeeseen saamatta vastakaikua. Tämän vuoksi jouduin ikävä kyllä käymään mainitussa liikkeessä, jossa ylimielinen hevirokkari ei tiennyt mitään OM-kitaroiden olemassaolosta. Ehkä hän tosiaan oli soittanut (sähkö)kitaraa 24 vuotta, kuten väitti, mutta käytöstavat ja asiantuntemus olivat tiessään. Kirjoitin myös saman ketjun Helsingin huarakonttuuriin utan resultat. Onneksi DLX Music ei ole ainoa ainut toimija maamme musiikkikauppojen keskiössä. Mutta palatakseni Virtasen ongelmaan: Kuluttaja saa ilmaista tietoa oikeuksistaan kuluttajaneuvonnasta, 071 873 1901. Numero palvelee arkisin klo 9.00-15.00. Soittaminen neuvontanumeroon maksaa normaalin paikallisverkko- tai matkapuhelun hinnan. Puhelinneuvontaa saa ruotsiksi numerossa 071 873 1902. Outoa, että kansalaiset, kuten vuokralaiset ja kuluttajat, eivät tiedä oikeuksiaan. Lainatakseni jo edesmennyttä jalkaväenkernaalia: Mitä siellä kansakoulussa oikein opetetaan? Musik ist tönend bewegte Form, das auf fruchtbaren Boden fällt. Was? Quatsch! Nur wo Füchse und Hasen gute Nacht sagen. |
wedevirtanen 02.08.2009 02:15:29 (muokattu 02.08.2009 02:42:07) | |
---|
Topi Nambur: Koskeeko tämä Musikantista ostamaasi Furchia? Outoa, että kansalaiset, kuten vuokralaiset ja kuluttajat, eivät tiedä oikeuksiaan. Lainatakseni jo edesmennyttä jalkaväenkernaalia: Mitä siellä kansakoulussa oikein opetetaan? Arvosteluni ei todellakaan koskenut Musikanttia, josta Furchini ostin, päinvastoin olen täällä jo kehunut liikettä! Minä en paljon perusta oikeuksistani, mutta vielä vähemmän velvollisuuksistani ja jalkaväenkenraalien jorinoista en piittaa sentin vertaa. Sanoisin mieluummin, että useimpien ihmisten kannattaisi kyseenalaistaa liika opiskelu, sillä sen tasapäistävä vaikutus on perin suuri, jollei omaa kykyä itsenäiseen ajatteluun. Eli kysymys kuuluu: mitä siellä korkeakouluissa opetetaan? Se on muuten viimeisimipiä paikkoja, jossa opetetaan kansalaisoikeuksia. Olen nähnyt korkeakouluja, joissa opiskelijoille uskotellaan heidän olevan jopa toisia parempia ihmisiä ja mikä kaikkein huvittavinta, monet heistä uskovat sen! Tälläisiä pyhiä yksinkertaisuuksia Suomessakin on hivenen liikaa. Peace and love brothers and sisters! |
wedevirtanen 02.08.2009 02:21:32 (muokattu 02.08.2009 02:23:21) | |
---|
(ylimääräinen kirjoitus) Peace and love brothers and sisters! |
Puavali 02.08.2009 10:51:48 | |
---|
wedevirtanen: ... Sanoisin mieluummin, että useimpien ihmisten kannattaisi kyseenalaistaa liika opiskelu, sillä sen tasapäistävä vaikutus on perin suuri, jollei omaa kykyä itsenäiseen ajatteluun... Eikö se tasapäistyminen ole hyväksi niille, jotka eivät pysty itsenäiseen ajatteluun? Muistaakseni kokeilin Musikantissa joskus sekä seetri- että kuusikannellista Furchia, kuusikantinen miellytti enemmän, olisi kelvannut mukaankin, mutta en raskinut ostaa (kun kitaroita oli itsellä muutenkin liikaa). Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
wedevirtanen 02.08.2009 11:36:29 (muokattu 02.08.2009 11:48:47) | |
---|
Ekman: Eikö se tasapäistyminen ole hyväksi niille, jotka eivät pysty itsenäiseen ajatteluun? Muistaakseni kokeilin Musikantissa joskus sekä seetri- että kuusikannellista Furchia, kuusikantinen miellytti enemmän, olisi kelvannut mukaankin, mutta en raskinut ostaa (kun kitaroita oli itsellä muutenkin liikaa). Siinä mielessä se ei ole hyväksi, jos opetetaan esim. em. kaltaisia asioita, kuten oman arvon nostamista suhteessa kouluttamattomiin nähden. Tällöin olisi hyvä, jos aivopesu tältä osin olisi jäänyt tekemättä. Toisaalta monille ihmisille opiskelun myötä saavutettu omanarvontunnon kohotus on se ainoa itsetunnon nostaja, jotta siinä mielessä se on hyvä asia, mutta toisten aliarvioiminen on silti ikävää. Peace and love brothers and sisters! |
wedevirtanen 02.08.2009 18:48:39 | |
---|
Nyt joku kaheli on Torilla myymässä Furch OOM-34 SR kitaraa! Peace and love brothers and sisters! |
wedevirtanen 02.08.2009 20:12:15 | |
---|
Meni tuossa ihan offtopiciksi, mutta täytyy korjata tuota opiskelun mielekkyyttä, nimittäin kannattaahan se opiskella ja täytyy uskoa, että suurin osa opiskelijoista ei ylpisty ja ala pitää itseään lähes ylivertaisina muihin nähden, mutta onhan näitäkin ja jokainen heistä on liikaa. Peace and love brothers and sisters! |
jpiir 02.08.2009 20:52:06 (muokattu 02.08.2009 20:53:07) | |
---|
wedevirtanen: Nyt joku kaheli on Torilla myymässä Furch OOM-34 SR kitaraa! No ei sinulla kauan näytä kitarat vanhenevan. Kannattaa varoa ettei itse soittaminen pääse unohtumaan. Itse olen vain huomannu että ei se hauskuus ole aina kitarasta kiinni. Jos on hyvä fiilis niin näyttää olevan melkein sama millä soittaa. |
wedevirtanen 03.08.2009 00:46:09 | |
---|
jpiir: No ei sinulla kauan näytä kitarat vanhenevan. Kannattaa varoa ettei itse soittaminen pääse unohtumaan. Itse olen vain huomannu että ei se hauskuus ole aina kitarasta kiinni. Jos on hyvä fiilis niin näyttää olevan melkein sama millä soittaa. Kyllä taidan sittenkin tämän kitaran pitää, on se on sen verran hyvä kitara, siinä on myös luonnetta sekä persoonallisuutta. Ja taidan sittenkin kokeilla 11 kielisatsia. Onhan lähes synti luopua näin hyvästä kitarasta. Peace and love brothers and sisters! |
Topi Nambur 03.08.2009 09:00:19 | |
---|
wedevirtanen: Kyllä taidan sittenkin tämän kitaran pitää, on se on sen verran hyvä kitara, siinä on myös luonnetta sekä persoonallisuutta. Ja taidan sittenkin kokeilla 11 kielisatsia. Onhan lähes synti luopua näin hyvästä kitarasta. Olen samaa mieltä, sillä olin vähällä ostaa nimenomaan sen yksilön. Musik ist tönend bewegte Form, das auf fruchtbaren Boden fällt. Was? Quatsch! Nur wo Füchse und Hasen gute Nacht sagen. |
wedevirtanen 10.08.2009 20:38:17 (muokattu 11.08.2009 01:28:56) | |
---|
No nyt meni tämä Furch OOM-34SR kuitenkin myyntiin, ketä kiinnostaa, niin Torilta löytyy. Edit: Myynti P E R U T T U PYSYVÄSTI tällä päivämäärällä! Otin taas kiireesti pois, koska kun kokeilin Furchia, niin se viestitti selvästi halunsa jäädä luokseni, sen verran kauniisti se heläji, seireenin lailla. Kuka sitä voisi vastustaa, silloin unohtuu rahahuoletkin. On vain seurattava kutsua ja aloitettava yhteinen taival entistä ehommin sitein. Kaksinnaiminenkaan ei ole synti kitaroiden kyseessä ollessa, joten jaan tulevaisuuteni musisoinnin osalta pääosin Furch OOM-34SR:n sekä sen nailonkielisen kaverinsa Jose Ramirez 125 anos:n kanssa. Siinä on kaksi loistavaa kitaraa, joita voin suositella muillekin. Persoonallisia, kauniita sekä hyvä-äänisiä elämäntovereita kerrassaan. Oikeastaan nämä kitarat saa jo samalla rahalla, joka menee kahden vuoden tupakointiin, joten taidan lopetella sauhuttelun saman tein, huomenna... Tämä meni nyt taas joutavanpäiväiseksi suunpieksännäksi kaikki tyynni, mutta tulihan annettua ansaitut kehut kitaroilleni. Liian harvoin sitä tulee kehuttua lähimmäisiään muutenkin. Nyt on kitara-asiat kohdallaan ja voin keskittyä pelkästään soittamiseen. Huono puoli siinä on se, että muut kitaristit eivät enää saa minulta edullisia soittimia, minä taas en enää häviä kitarakaupoissani. Niin Furchista oli puhe tässä ketjussa, joten ihmetellä täytyy mikä saa tämänkin Furchini soimaan niin hyvin? Onko se käsityötaito, materiaalit vai minkä 'hangonkeksin' Furch on kehittänyt kitaroiden valmistukseensa? Kitarat tehdään ilmeisesti osaavien ihmisten toimesta ja huolella, joten syntyy hyvää jälkeä, sillä onhan niin, että hiuksetkin voi leikata huolella ja taiten tai sitten huolimattomasti ja huonosti, jolloin sen näkee lopputuloksessa. Tällä on varmaankin suuri merkitys kitaran lopulliseen sointiinkin. Toinen seikka saattaa olla materiaalien huolellinen valinta ja käsittely, joka tietenkin myös vaikuttaa kitaroiden sointiin sekä kestävyyteen ja ulkonäköön. Furch tuntuu osaavan hommansa. Ehkä heillä 'sydäntä' mukana kitaroita valmistettaessa. Muutoin ei syntyisi näin hyvää jälkeä ja vielä kohtuuhintaan! Nykypäivänä tavaroiden muuttuessa yhä persoonattomimmiksi sekä laadultaan alati huononeviksi, mutta kalliimmiksi on hieno nähdä Furchin kaltainen yritys, joka tekee laadukkaita ja kestäviä kitaroita asiakasystävälliseen hintaan. Esim. nykyään ostaa jonkun digitaalivempaimen, niin se kestää about 2 vuotta ja sitten hajoaa käsiin, mutta tämäkin Furch kestää isältä pojalle ja ehkä hänenkin pojalleen tai tyttärelleen, on se niin hyvin valmistettu ja kestävän oloinen. Rehellistä peliä eikä mitään asiakkaiden kusetusta. Kiitos Furch! Peace and love brothers and sisters! |