Aihe: Minkä akustisen kitaran omistat?
1 2 3 4 511 12 13 14 15 16
Old Guitar
25.02.2013 01:31:17 (muokattu 25.02.2013 13:45:11)
Landola V-66 on hyvä kitara folkkiin ja bluesiin tai vaikkapa slideen. Tuollaisen hankin hiljan. Nylonkielisenä on soololovellinen Gallan, joka sekin on näppärä sohvakitara.
Ota iisisti - loppu lähestyy...
ahautanen
08.04.2013 20:56:43

Täältä löytyy 80-luvun puolvälillä tehty jumbokoppainen Japanilainen Ichiruy johon tyrkkäsin K&K:n Pure minin ja tänään posteljooni toi K&K:n Pure XLR Preampin.

Niin juu jos joku on noita K&K:n härpättimiä vailla niin yhden ostoksen perusteella voin suositella saksalaista wonderwood.de liikettä, sieltä siis tilasin tuon etusen. Maksaminen onnistui PayPalilla ja paketti tuli vajaassa viikossa. Postikulutkin olivat inhimilliset 5,90e.
more is more
Jkob
08.04.2013 22:49:52
ahautanen: Täältä löytyy 80-luvun puolvälillä tehty jumbokoppainen Japanilainen Ichiruy johon tyrkkäsin K&K:n Pure minin ja tänään posteljooni toi K&K:n Pure XLR Preampin.

Niin juu jos joku on noita K&K:n härpättimiä vailla niin yhden ostoksen perusteella voin suositella saksalaista wonderwood.de liikettä, sieltä siis tilasin tuon etusen. Maksaminen onnistui PayPalilla ja paketti tuli vajaassa viikossa. Postikulutkin olivat inhimilliset 5,90e.

Oho. 60 euroa Kitarapajaa halvempi. Mites muuten olete perus Pure Preampin ja xlr-version eroista mieltä? Onko hintaeron väärtti?
Wanking is timeless
kimurantti1
08.04.2013 23:33:11 (muokattu 08.04.2013 23:40:02)
Jkob: Oho. 60 euroa Kitarapajaa halvempi. Mites muuten olete perus Pure Preampin ja xlr-version eroista mieltä? Onko hintaeron väärtti?

Musta pelkästään ulkoinen gain-potikka ja XLR-lähtö on hintaeron väärtejä. Mun kokemuksen mukaan keikkakäytössä kaikki tuollaisten laitteiden sisäiset sun muut säädöt, joiden muuttamiseen tarvitaan jotain erillisiä työkaluja on aivan uskomaton pikkuriesa. En voi mitenkään ymmärtää, että miksi se on piilotettu kotelon sisään.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
ahautanen
13.04.2013 16:50:36

Tutulla on tuo halvempimalli, kyllä seki ihan toimiva on soundinsa puolesta, mutta syyt miksi otin tuon XLR mallin on, että tuossa on phantom virran syöttö, eli ei tartte patteria, jos phamtom on saatavilla. Ja lisäksi tuossa on kaksi ulostuloa eli voi vetää XLR:stä PA:han ja plugista vaikka virittimeen, tai sitten omaan monitoriin.

Hyvin tuo nyt tuntuu toimivan :)
more is more
yama
18.03.2014 19:12:29
Mulla on Cort Earth 200 akust. - mahtava hintalaatusuhde, mutta sitä mieltä olen, että sähkökitaran merkin täytyy herättää kunnioitusta ja pelkoa...
J-K
06.04.2014 13:35:23
Justiinsa myin Tanglewoodin 12-kielisen, mutta vielä on kyseiseltä valmistajalta telineessä TW28 CSN CE ja TW138 ASM SD. Naikkareita löytyy 4: toistaiseksi vielä tunnistamaton Landola (mahdollisesti CC-110), Abertone AGN-103, joku Harley Benton ja Samick HC-324.
A.J.J.
18.04.2014 12:21:44
Ibanez EW50CBE-NT

Mistään akkareiden kalleimmasta päästähän tuo ei ole, mutta hintaansa nähden uskomaton peli. Poets of the Fallin Tukiainenhan tuota näkyy käyttävän sekä livenä että studiossa ihan pääasiallisena akkarina. Ulkonäöltäänhän tuo on kevyesti yksi kauneimmista akustisista mihin olen törmännyt, ja soundi on hintaisekseen kitaraksi myös jotain uskomatonta. Laminaattipelihän tuo toki on, mutta sen huomaa lähinnä kitaran alhaisessa volyymitasossa akustisesti soitettuna. Pelkästä soundista on siis vaikea uskoa että kyseessä ei ole kokopuinen akkari.

Kaikin puolin tuo Ibanez on mulle juurikin sopiva, tykkään tosi paljon sen jollain tapaa syvästä mutta kirkkaasta saundista, joka on omiaan mun käyttötarkoituksiin. Lisäksi kun loistavaan saundiin lisää laminaattiakkareiden hyvät puolet verrattuna kokopuisiin eli tietynlaisen huolettomuuden kitaran kestävyyden suhteen ja ilmeisesti varsinkin Ibanez-akkareille tyypillisen vireen armottoman pitävyyden, niin mut ainakin saa hymyilemään leveästi.
elcarmen
02.05.2014 14:17:24
olen soittanut Hagström carmen - el nailonkielistä kitaraa tehty 1967. ostin PSO:lta
vuonna 1970. on hyvä . kansi on soitettu ohueksi. viritys ok , soundi hyvä.en ole löytänyt netistä tietoa samanlaisesta , tehty ehkä vähän .kitarassa on keraaminen mikki tallan alla.jos jollain tietoa ,ois kiva lukea .
njihe
09.06.2014 21:10:38
Landola FL-20 tuo paskaritsa vissiin on. Isältä peritty, ulkovarastossa vuosikausia säilytetty, viritystapit rikki, joten kitaraa on viritettävä hohtimilla. Uusilla kielillä ei niin kauhea kuin aikoinaan, mutta täysi romu tuo on ja raskassoittoinen. Ostaisin uuden milloin vain, mikä tahansa on laniskaa parempi.
Tailor Pale
10.06.2014 10:40:26
elcarmen: olen soittanut Hagström carmen - el nailonkielistä kitaraa tehty 1967. ostin PSO:lta
vuonna 1970. on hyvä . kansi on soitettu ohueksi. viritys ok , soundi hyvä.en ole löytänyt netistä tietoa samanlaisesta , tehty ehkä vähän .kitarassa on keraaminen mikki tallan alla.jos jollain tietoa ,ois kiva lukea .

Oletkos jo täältä etsinyt?
http://www.hagstrom.org.uk/hagstrom_acoustics.htm
Oma kuvassa avatarin 1937 leimattu suomalainen kitara. Tekijän leima pohjassa, mutta kuka oli tämä Viljo? Viljo T...Kurki...???
jsvenn
10.06.2014 11:19:31
Tuon kaupan linkistä löytyy vastaava "rinnakkaismalli" Bjärton-merkkisenä, joita tehtiin pääasiassa Ruotsin markkinoille. Hagström-logolla merkityt tehtiin vientiin. Linkin Bjärton-sivuilla on numeroluettelo, josta selviää kitaran valmistusaika. Luettelo ei ole täydellinen, mutta parempi kuin Landolan vastaava.
tv Juho
---

http://www.vintage-guitars.se/Bjart … n_1972_Bjarton_Carmen_EL_128555.htm
CountX
17.06.2014 20:58:18 (muokattu 17.06.2014 20:59:20)
Vanhempani kustansi miulle akustisen, kun olin vielä teini. Mentiin erääseen musiikkiliikkeeseen ja kysyttiin suht huokeaa ja hyvää akustista. Myyjä antoi Yamahan C-40:n kouraan ja sanoi että se on tämä. Sehän me ostettiin. Jammun kaula oli lyhtypylvään paksuinen, joten se vietti muutaman vuoden pussissa komeron perällä.
Vaihdoin sen sitten tyhmänä poikana toiseen klassiseen kitaraan, tällä kertaa Landola C-21:teen. Landolalla tulikin soitettua jonkun aikaa ohuemman kaulansa ansiosta, kunnes sekin unohtui pussiin komeron perälle. Nyt siitä on punotut kielet ruostuneet katki, joten ostin siihen ihan ensimmäistä kertaa uudet kielet, jotka aion vaihtaa tänään tai huomenna. Saa nyt nähdä maistuuko soitto tuolla vieläkään. Voi olla että myyn pois jos joku ostaa, ja hankin teräskielisen tilalle. Teräskielisen olisin alun alkaen halunnutkin, mutta en ujona poikana saanut kaupassa suuta auki.
Mikdu
27.06.2014 19:30:14
Hahaa! Mulla on Dingon Jontun ennen omistama Yamaha fg-421! :)
StarRed
29.06.2014 20:41:22
Joku tommonen vanhempi Fazer tossa tököttää, sisällä teksti "C-25 H". Ostettu kahdellakympillä kaverilta, joka sai sen kaveriltaan, joka sai sen papaltaan... Kaupanpäällisiksi sain vielä komean kotelon, kitaraan on jäänyt siitä muheva nahantuoksu. Hyvin oli pysynyt vireessä, vaikka oli ilmeisesti seissyt kotelossa pidemmän aikaa.
elcarmen
09.07.2014 12:39:09
jsvenn: Tuon kaupan linkistä löytyy vastaava "rinnakkaismalli" Bjärton-merkkisenä, joita tehtiin pääasiassa Ruotsin markkinoille. Hagström-logolla merkityt tehtiin vientiin. Linkin Bjärton-sivuilla on numeroluettelo, josta selviää kitaran valmistusaika. Luettelo ei ole täydellinen, mutta parempi kuin Landolan vastaava.
tv Juho
---

http://www.vintage-guitars.se/Bjart … n_1972_Bjarton_Carmen_EL_128555.htm

kiitos,siinä se on Bjärton nimellä.
t.Matti
discominister
23.07.2014 15:44:50
Taylor Big Baby + Fishman Rare Earth humbucker mikitys & Landola J85.
luossa
28.07.2014 11:20:42
Moro!

Minun perheeseeni kuuluu Takamine 350FPSC(ME) joka on vuodelta -92? , Gibson Humminbird Pro 2013, pikku Marttiini ja nyt uusimpana käytetty Resonaattori. Tämä resonaattori on nyt joutunut olemaan tutkimisen alaisena, ja osottautunu kultakimpaleeksi.
barclay
08.09.2014 18:43:20

barclay: Taylorin vasuri Babytaylor

Lisäksi on ollut jo varmaan parikymmentä vuotta nimettömäksi jäävä kiinalainen nailonkielinen grungekitara. Ja uusimpana tulokkaana oikeakätinen Yamaha C40.
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli http://www.mikseri.net/kostiainenproj
Rambling Man
08.09.2014 20:10:48 (muokattu 08.09.2014 20:11:36)
Mun ykköstykki on Gretsch Jim Dandy flattop, pikkukoppainen kitaramonsteri. Jazzit, bluesit, folkit, flamencot, rockit ja popit hoituu tällä ihmesoittimella. Vaihdoin just kokeeksi nailonkielet siihen, saapa nähdä, svengaa varmaan kun hirvi! Näppärä vehjepelilaite.

Kipakka kakkoskirves on 60-luvun Landola, joka ei käy enää kuin slidesoittoon, mutta sointi on verrattoman täyteläinen ja soinnikas. Vähän toista, kun nää peltihirviöt. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)